بنتلی

پشت فرمان الماس درخشان بنتلی، کانتیننتال GT V8 جدید

کانتیننتال GT یکی مهم‌ترین محصولات کمپانی بریتانیایی بنتلی محسوب می‌شود. شاید اکثر افراد این خودرو را با نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری‌اش شناخته باشند و نسخه‌های سریع‌تری نیز بر پایه‌ی همین مدل پرچم‌دار ساخته شده باشد اما زمانی که بحث دینامیک سواری باشد مدل ۸ سیلندر گزینه‌ی بهتری خواهد بود. این نسخه از کانتیننتال GT سبک‌تر بوده و با وجود وزن کمتری به اکسل جلو تحمیل شده توازن بهتری خواهد داشت.


هم‌اکنون و با معرفی سومین نسل کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر در سال گذشته، نوبت به خودنمایی مدل ۸ سیلندر رسیده است. آیا این نسل از کانتیننتال GT هنوز هم خودرویی فوق‌العاده برای راننده است؟


این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آشنایی استفاده می‌کند که قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. اگرچه قدرت این نسخه در مقایسه با خروجی ۶۳۱ اسب بخاری کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر کمتر است اما هنوز هم باعث دست‌یابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۱۹ کیلومتر در ساعت می‌باشد. هنوز مصرف سوخت رسمی کانتیننتال GT مجهز به نیروگاه ۸ سیلندر اعلام نشده اما بنتلی می‌گوید رسیدن به محدوده حرکتی بالاتر از ۸۰۰ کیلومتر با استفاده از باک ۹۰ لیتری میسر می‌باشد.


مدل ۸ سیلندر ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل ۱۲ سیلندر بوده اما باید به این نکته اشاره کرد که این یک گرندتورر بزرگ است که هنوز هم وزن بالای ۲ تنی دارد. بخش اعظم کاهش وزن این خودرو به پیشرانه‌ی کوچک‌تری مربوط می‌شود که روی اکسل جلو نشسته و قول داده که دینامیک سواری بهتری را به ارمغان بیاورد.


جدای از آن تغییرات زیادی را نمی‌بینیم. برخی بازنگری‌های کوچک در سیستم تعلیق صورت گرفته تا هماهنگی مناسب با وزن کمتر خودرو ایجاد شود. همچنین برخی تجهیزات از لیست آپشن ها حذف شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میله‌های ضد لغزشی اشاره کرد که بنتلی آن را سواری دینامیک خودش می‌نامد.


با نشستن داخل کابین کانتیننتال GT فضایی رؤیایی را خواهید دید. متریال باکیفیت و چرم زیاد محیط رانندگی استثنایی را ایجاد کرده‌اند. به نظر می‌رسد انتهایی از نظر شخصی‌سازی این خودرو وجود نداشته باشد.


فشار دکمه‌ی استارتر پیشرانه‌ی ۸ سیلندر را با غرشی عمیق از خواب بیدار می‌کند اما به زودی کارکرد آرامی را شاهد خواهید بود. چهار حالت رانندگی کامفورت، بنتلی، اسپورت و سفارشی وجود دارد که حالت بنتلی همان تنظیمات روزمره است. این خودرو خواهان کمترین میزان دخالت در امر رانندگی بوده و سواری بسیار راحتی دارد. قطعاً کابین خودرو فضای ریلکس تری نسبت به استون مارتین DB11 دارد.


زمانی که جاده پیچ‌های بیشتری داشته باشد زمان امتحان کردن حالت اسپورت فرا می‌رسد و در این حالت پاسخ پدال گاز تیزتر شده، سیستم تعلیق سفت تر شده و گشتاور بیشتری به چرخ های عقب منتقل می‌شود. از آنجایی که خودروی حاضر در تست به میله‌های ضد لغزش فعال مجهز بوده بنابراین سفتی خودرو بیشتر شده و این حالت سریعاً قابل‌مشاهده است. حالت اسپورت باعث طنین بیشتر اگزوز هم می‌شود.


اما بزرگ‌ترین تفاوت کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر در پیچ‌ها پدیدار می‌شود جایی که مدل ۸ سیلندر علاقه‌ی بیشتری به تغییر جهت‌ها داشته و فرمان نیز بسیار دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. این خودرو هرگز به محصولی اسپورت تبدیل نمی‌شود اما قطعاً توانایی‌های بالایی دارد.


با قیمت ۱۴۸۸۰۰ پوندی، بنتلی GT V8 شانه‌به‌شانه‌ی استون مارتین DB11 مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر حرکت می‌کند؛ اما این دو خودرو شخصیت جداگانه‌ای دارند ولی خب استون مارتین در عین اینکه توانایی‌های زیادی دارد ولی نمی‌تواند با بنتلی برابری نماید.


یکی دیگر از گزینه‌ها مرسدس-ای ام جی S 63 کوپه است که قیمت ۱۲۹۳۳۰ پوندی دارد. اگر هم مدل اسپورت تری بخواهید می‌توانید AMG GT چهار درب کوپه را بخرید. هر دو خودرو کاملاً گیرا هستند اما کاریزما و شخصیت خاص بنتلی را ندارند. یک خودروی دیگر هم پورشه پانامرا توربو است که بی‌شک سواری اسپورت تری دارد اما بازهم هویت خاص بنتلی را ندارد.


یک‌بار دیگر باید گفت بنتلی کانتیننتال GT V8 بهترین انتخاب در این خانواده است و پرفورمنس آن تقریباً به خوبی مدل پرچم‌دار ۱۲ سیلندر است. البته سومین نسل این خودرو بهترین GT حاضر در بازار بوده و ویژگی‌های اسپورت یک خودروی لوکس را با اشرافیت یک گرندتورر سطح بالا ترکیب کرده است.

مشخصات بنتلی کانتیننتال GT V8

  • قیمت: 148800 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 319 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Amir.ferrari

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    الماس دنیای خودروسازی…اوج تجمل رو میشه تو کابینش دید…بی شک بهترین گرندتور حال حاضر دنیاست…

    1. Meysam

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      همیشه برام سوال هست که چجوری میتونن این حجم از زیبایی و وقار رو توی این حجم از سادگی جلوه بدن!!

      #سید بشیر حسینی

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. ali a

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (773 ديدگاه)

    خیلی دلبری میکنه…

  3. حمید فورد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چاق بی خاصیت

    1. joojoo

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (278 ديدگاه)

      اونوقت یه عده به من میگن فقط 4 تا عکس ماشین دیدی و فک کردی ماشین بازی

  4. ایلیا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    با این ماشین عاشق دنیای خودرو شدم

    از دیدنش سیر نمیشم
    همه چیزش در اوجه حتی اسمش

  5. MAHDI

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    فوق العاده زیباو با شکوهه!!!!
    بنتلی کنتیننتال GT در زمان گیری های مجله SPORT CAR دور پیست توسط یک راننده از تمام رقباش سریع تر بوده البته بجز M850که زمان هاشون اینطور شده.
    بنتلی کنتیننتال GT ثبت زمان‌؛ 1:38.65
    استون مارتین سوپر لگرا ثبت زمان؛ 1:39.04
    مرسدس بنز S63 کوپه ثبت زمان؛ 1:40.45
    لکسوس LC500 ثبت زمان؛ 1:41.06
    (((ب ام و M850 هم زمانش؛ 1:35.09)))

    ((( امسال هم کابین بنتلی کنتیننتال GT و ب ام وM850 بعنوان زیباترین کابین ها در سال 2019 انتخاب شدن)))

  6. ارش

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه خط زشت تو این ماشین دیده نمیشه.?

  7. ساسان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    اینترو داخلیش آدمو دیوانه میکنه.لذت گرفتن اون قربلیک فرمون خوشگلش و هدایت کردنش قطعا” باعث افزاریش طول عمر ونشاط میشه..ازدید من بهترین درکلاس خودشه

    1. مانی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اینترو داخلی چی‌ هست؟

      1. ساسان

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        interio car…نما و دیزاین داخلی خودرو.

        1. M

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (160 ديدگاه)

          Interior !

  8. Amir evolution

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط بخش دندش?
    Nتا دکمه و آپشن داره… چقدر زیباست

  9. Behi

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چقد بد!!!
    چطور اینهمه زیبایی و وقار و اصالت و عملکرد فنی در یکجا جمع شده، لامصب روح آدمی رو سیقل میده

  10. Behi

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دل آدم از اینهمه زیبایی و وقار و اصالت و تکنولوژی زده میشه!!!
    روح آدمی رو سیقل میده لامصب

  11. doubt

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    پرفکته لامصب. فقط ایکاش عقبش دوتا بزرگسال نرمالو میتونست تو خودش جا بده. s63 تو این مورد بهتره.

  12. Sajjad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1865 ديدگاه)

    عجب رنگی داره لعنتی

  13. مهردادكمال

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فراموش نکنین همه چیش مال فولکس واگنه
    قبلا یه ماشین گنده و زمخت رو با علامت بی نتشون میدادین اصلا توجهش جلب نمیشد همین کانتینتال نسل اول شاسیش از فیتونه
    شما بنتلی های دهه ۹۰ به قبل رو ببینین بیخاصیت و پرمصرف
    المان پرچم بالاس

  14. L-H-P-TT

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    یه کانتیننتال 12 سیلندر و جاده …………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا