آستون مارتینبنتلیفراری

درگ کوپه‌های مجلل، بنتلی کانتیننتال اسپید، آستون‌مارتین DBS و فراری روما

اگر قصد انتخاب زیباترین خودروهای جهان را داشته باشیم، قطعاً کوپه‌ها گزینه‌های اصلی خواهند بود زیرا خطوط بدنهٔ این خودروهای دودر به‌طور طبیعی چشم‌نواز است اما این بدان معنا نیست که کوپه‌ها از قدرت کافی برای مطابقت با ظاهر جذاب خود برخوردار نیستند. مصداق بارز این موضوع فراری روما، بنتلی کانتیننتال اسپید و آستون‌مارتین DBS هستند. این سه کوپهٔ اروپایی به همان اندازه‌ای که زیبا هستند قدرت هم دارند اما کدام‌یک از آن‌ها در مسابقهٔ درگ برنده می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین ویدئوی خود آن‌ها را در برابر هم قرار داده است.

کانتیننتال GT بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو نیروگاه آشنای ۶ لیتری W12 توئین توربوی فولکس‌واگن قرار گرفته که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید ۲۲۷۳ کیلوگرم وزنی که بنتلی را به سنگین‌ترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است، جابجا کند. آستون‌مارتین DBS هم همان مقدار گشتاور را با قدرت بیشتر ۷۲۰ اسب بخاری از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 خود بیرون می‌کشد. این خودرو همچنین با تنها ۱۸۴۵ کیلوگرم وزن، بسیار از بنتلی سبک‌تر است اما تمام نیروی موتور آن فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و لانچ کنترل هم ندارد.

ارزان‌ترین خودروی این جمع هم فراری روما با ۲۲۲,۶۲۰ دلار قیمت است ولی با ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور که از یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو بیرون می‌آید، کمترین توان را هم دارد. بااین‌حال، مزیت اصلی این کوپهٔ ایتالیایی وزن بسیار سبک ۱۵۷۰ کیلوگرمی آن است. خب با توجه به همهٔ این اعدادی که بیان شد، فکر می‌کنید فراری در برابر کوپه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر بریتانیایی شانسی خواهد داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

بنتلی کانتیننتال اسپید

آستون‌مارتین DBS

فراری روما

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر ۷۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۲۲۷۳ کیلوگرم ۱۸۴۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۸۰,۲۲۵ دلار ۳۱۹,۱۲۵ دلار ۲۲۲,۶۲۰ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. دکتر

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بنتلی رو ادم میبینه کیف میکنه😀 چقد فضای داخلی این ماشین لوکسه،و دقیقا مثل یه بازیکن فوتبال امریکایی با اینکه وزنش زیاده اما حسابی سریعه،با این وزن و هیکل واقعا عالی بود

    موافقم 39
    مخالفم 3
  2. Moon

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چه درگ خفی بود روز کاریم رو ساخت درجه 1 ممنون از پدال و اقای دهقان

    موافقم 24
    مخالفم 0
  3. مردیم از خوشی

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    برید تو لینک از ویکی پیدیا برید ببینید تا روزتون خراب شه مثل من

    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C_%D9%87%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C

    اما درباره درگ
    😦پش.مام ریخت این بنتلی با این وزن چطوری اینقدر شتابش خوبه

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. GMA

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      نکته جالبش اینه که سدان فلائینگ اسپور با وزن بیشتر همین تایم و رو ثبت میکنه و حداکثر سرعتش هم با کانتیننتال برابره!

      موافقم 14
      مخالفم 3
  4. Silent

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    یکی از فنی ترین درگ هایی که واتسون داشته. تاثیر AWD توو لانچ از حالت سکون بخوبی نسبت به RWD مشخص هست حتی اگر از بهترین های انجین درون سوز رو داشته باشی Roma.
    رولینگ دیگه مزیت AWD چندان پر رنگ نیست و بنتلی شانسی نداره ولی نکته جالبش سطح مهندسی انجین های و سیستم انتقال قدرت Ferrari هست که با وجود hp پایین تر براحتی از پس استون بر اوومد.

    موافقم 25
    مخالفم 2
  5. GMA

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    درگ بسیار جذاب بود و تایم ها نزدیک، اما یه نکته، با توجه به قیمت بالای استون مارتین تنها رقیب این خودرو ٨١٢ سوپر فست هست، البته اینجا تمام و کمال نشون داد در برابر ٨١٢ هیچ ارزشی برای خرید نداره چون حتی از پس روما هم بر نیومد، هر چند طراحی DBS را بشدت دوست دارم ولی با وجود ٨١٢ هیچ وقت قیمتش قابل توجیه نیست

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. Nima

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      ولى خدایى بهترین صدا رو داشت😊
      صداى روما اصلا قشنگ نیس

      موافقم 13
      مخالفم 15
    2. مردیم از خوشی

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      بالای 300 هزار دلار فقط مرسدس AMG GT سری بلک

      موافقم 18
      مخالفم 18
      1. GMA

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 11
        مخالفم 9
      2. سعید.۱۳۵۸

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (49 ديدگاه)

        زدی تو خال👋💪👌

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. سرزمین آفتاب

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اول اینکه برای درگ ۴۰۰ متر
    بنتلی به علت چهار چرخ محرک بودنش پیروز ماجرا شد

    دومین درگ رولینگ هم اگه دقت کنید
    اختلاف زیاد فراری به نظر من به خاطر این بود
    که اون درسته عقب تر بود ولی زودتر مسابقه رو شروع کرد
    فکر کنم دلیلش این بود
    البته من انتخاب خودم روما هست چون پرفورمنس عالی رو با قیمت عالی ارائه میده
    ولی دلم با استون مارتین هست

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Mf1

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (243 ديدگاه)

      پس حالا متوجه شدی چرا خودروهای پورشه توی چهارصد متر چقدر سریع هستن حالا وزن خودرو زیاد باشه تاثیری نداره خوب بنتلی اینو نشون داد اینجا.
      استون هم طراحیش عالیه هم صدای محشری داره فقط قیمتش بالاست

      موافقم 12
      مخالفم 1
  7. محمد امین

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    درگ خیلی خوبی بود
    اصلا متوجه‌ قیمت بالای استون dbs  نمیشم ، نه لوکسی بنتلی رو داره و نه طراحی و سرعت فراری رو …‌ هرچند نسخه ی خاصی از dbs ، اما تفاوت خاصی وجود نداشت ، حداقل تا اونجایی که من دیدم
    بهترین پرفورمنس رو فراری روما داشت  ، توی درگ اول که لانچ خوبی داشت  برد و توی رولینگ ها هم اول شد مخصوصا رولینگ دوم که نقطه  کرد و تست ترمز رو هم اول شد و از نظر قیمت هم از همه با اختلاف ارزون تر بود و فناوری سبک سازی اش خیلی جالبه ، درکل روما یک جیتی راحت و لوکس و سریع هست و بهترین ‌کلاس خودشه  و جزو زیباترین ماشین ها از نظر کارشناسان بود و نمره ی بالایی رو گرفته
    درکل محبوب دل همه هست

    بنتلی لوکس ترین و لاکچری ترین محصول بود و واقعا توی درگ ها محصول  سریعی بود  و پرفورمنسی رو در خور یک ماشین ۲۰۰ هزار پوندی داشت ، ارزش خرید بالایی داره و جزو ماشین های خیلی خاص هست و همه دوسش دارن
    استون هم که هیچی،  حیف این همه قدرت گشتاور نسخه ی پایه  dbs که کلا زیر سایه روما محو شد و نسخه ی سوپرلژرا هم که اصلا در حد حدود ۸۱۲ نیست با اینکه قیمت های نزدیکی دارن  حتی پرفورمنسش از gtc4lusso هم کمتره ..‌‌. واقعا خرید استون های v8 خیلی به صرفه تره ، ولی به طور کل ، خرید یه استون v12 برای یک رانندگی سریع و بی دغدغه واقعا لذت بخشه ، مخصوصا موتور توربو ۵.۲ لیتر ۱۲ سیلندر که با کوچیک ترین فشار به پدال گاز از دور موتور حدود ۲۰۰۰ گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری رو در اختیار راننده میزاره و حس خوب یک ماشین لوکس و سریع رو تا حدودی القا میکنه
    برسی اتوکار بین این سه ماشین موجوده ، درست یادم نیست ولی فراری روما اول شد و بنتلی دوم و استون هم سوم

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      محمدامین عزیز
      استون مارتین برای تایم زنی ساخته نشده هرچند بزودی والکری تایم زنی رو باز تعریف خواهد کرد
      اما کلا فلسفه استون اونی نیست که با معیار درگ بسنجی و بگی هیچ
      استون مارتین برای ارائه حد نهایی تعامل بین یه اتومبیل اسپرت و لوکس هست که طبیعتا باید هردو مقوله رو بدون لطمه زدن به همدیگه داشته باشه
      مثال دیگه اش مزراتی البته در سطحی پایین تر
      آیا مزراتی رو هم با چوب درگ می سنجی؟

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. محمد امین

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        سلام
        بله ، بنده هم گفتم که برای یک رانندگی بی دغدغه عالی هست ، اما بازهم به نظر شما بنتلی بهتر نیست ، یا روما ..؟
        ماشین های gt اسپرت باید هم ویژگی اسپرت بودن رو داشته بودن و هم ویژگی لوکس بودن
        از نظر اسپرت بودن خب استون در حد روما نیست و از نظر لوکس بودن هم در حد بنتلی نیست اما خیلی گرونه

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. مازیار

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          ((از نظر اسپرت بودن خب استون در حد روما نیست و از نظر لوکس بودن هم در حد بنتلی نیست))
          کاملا درسته
          اما از نظر لوکس بودن از روما و از نظر اسپرت بودن از بنتلی بالاتره
          یه میانگین از هردو مورد همون تعامل که عرض کردم

          موافقم 3
          مخالفم 1
  8. احمدرضا

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    انتخاب من بنتلی
    واقعا خوشگله

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. Scuderia Ferrari

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    گیربکس جدید ۸ سرعته دوکلاچه فراری محشره
    دلم با فراری هست ولی نمیشه از بنتلی گذشت

    غم انگیز ترین خبر امروز هم پایان تولید ۸۱۲ سوپرفست بود
    جانشین این V12 افسانه ای در سال ۲۰۲۳ و با قوای محرکه هیبریدی یا توربو از راه خواهد رسید !!

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. GMA

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      گلبم گرفت، ٨١٢ فراری مورد علاقه منه😢

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. محمد امین

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      فکر‌ کنم که با تولد ۲۰ سالگی موتور f140 هم دیگه از خط تولید خارج بشه
      هرچند اگر هم خارج بشه ساخت یه v12 محشر در دستور کار هست ، یه موتور انقلابی
      یادمه زمانی که مستند اسب رقصان رو وقتی خیلی کوچیک تر بودم در جم تی وی دیدم ، وقتی در مورد فراری انزو صحبت میکردن ، گفتن که موتور f140 نصف بیشتر قضیه بود ، انقدر خوب بود که بقیه شرکت ها باور نمیکردن همچنین موتور ساخته شده و یک مثال زد ، گفت مثل این میمونست که با تلفن های هوشمند امروزی به زمان کامپیوتر های چند تنی دهه ۸۰ و ۹۰ رفت
      واقعا f140 بهترین موتور پرفورمنس تاریخ هست ، درسته کارشناس ها میگن موتور f154 بهترین هست ، ولی f140 یه چیز دیگست

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Scuderia Ferrari

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        F140 بهترین انجین تاریخ فراری هست به نظرم
        شروع با انزو در سال ۲۰۰۲ و پایان با دیتونا SP3 در سال ۲۰۲۲
        امیدوارم در نقشه راه جدید اسب سرکش مارانلو ، ریشه ، ستون و اصالت فراری که ساخت انجین های تاپ و سطح بالاست همچنان حفظ بشه

        موافقم 6
        مخالفم 0
  10. ...

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام لطفاً بجز درگ بقیه ی ویدیو های کارواو رو بزارید با زیرنویس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. صدرا

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    استون مارتین به نسبت قیمتش ارزش نداره البته این در مسیر مستقیم هست شاید سر پیچ ها استون مارتین بهتره باشه🤔🤔

    موافقم 0
    مخالفم 4
  12. ابی

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ماشین بنتلی استون مارتین مینی مایر مک لارن در واقع ماشین های آلمانی هستند چون که موتور تمام این ماشین رو شرکت BMW در اشتوتگارت آلمان هستش ساخته میشه در انگلیس هم که این ماشین مونتاژ میشوند بیشتر کارکنان مهندیسین شرکت استون مارتین بنتلی مینی مایر مک لارن اکثرا آلمانی هستند که کار مونتاژ رو انجام میدهند در این حد انگلیسی ها هیچی از ماشین سر در نمی یارند پس این قدر نگید ماشین انگلیسی بگید ماشین آلمانی

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا