پورشهدوچرخه

دوچرخه‌ برقی پورشه برای خیابان و کوهستان معرفی شد؛ شروع قیمت از ۱۰ هزار دلار

پورشه در بازار دوچرخه های الکتریکی حضور دارد و اخیراً از محصولات به‌روز شده خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. این دوچرخه‌ها با نام های اسپرت و کراس شناخته می‌شوند. هر دو محصول تازه نفس پورشه از فریم کربنی‌ای سود می‌برند که قرار است ما را به یاد استایل پورشه تایکان بیندازد. در واقع طراحان این خودروساز آلمانی از همین خودروی الکتریکی برای طراحی دوچرخه‌ها الهام گرفته‌اند. لوله‌های تخت نیز توسط استودیو F.A. پورشه طراحی شده‌اند تا نور را به‌صورت کاراتری منعکس کنند.

دوچرخه الکتریکی اسپرت برای جاده طراحی شده و پورشه آن را محصولی ایده آل برای زندگی روزمره می‌خواند. لاستیک‌های جدید کانتیننتال نیز چسبندگی لازم را در مسیرهای ناهموار و شنی فراهم می‌کنند. این دوچرخه از پیشرانه شیمانو EP-8 و باتری ۶۳۰ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که بنا به گفته پورشه شتاب گیری قدرتمندی را ارائه خواهد کرد. کالیپر ترمز چهار پیستونه جدید در بخش عقب نیز به کاهش سرعت محصول به‌روز شده پورشه کمک خواهد کرد. با وجود چراغ‌های یکپارچه و کابل‌های ترمز و تعویض دنده پنهان در داخل فریم، دوچرخه الکتریکی پورشه اسپرت طراحی مینیمالیستی و ظریفی را به نمایش می‌گذارد. کانکتور جدید گوشی هوشمند نیز به دوچرخه‌سوار اجازه می‌دهد در زمان سواری به‌طور ایمن گوشی را به دوچرخه وصل کند.

اما دوچرخه الکتریکی پورشه کراس بیشتر برای خارج از جاده طراحی شده و پیشرانه جدید EP-8 آن که توسط شیمانو ساخته می‌شود تجربه سواری طبیعی را فراهم می‌کند و در زمان عبور از تپه‌ها نیز دستیاری قدرتمند خواهد بود. نیروی توقف این دوچرخه توسط دیسک ترمز ماگورا MT تأمین می‌شود و تعویض دنده سریع شیمانو نیز به شما اجازه می‌دهد متناسب با سطح زمین تردد کنید. صندلی نیز به‌صورت هیدرولیکی تنظیم می‌شود تا دوچرخه‌سوار موقعیت ایده آل خود را پیدا کند.

سیستم تعلیق جلو از نوع فاکس ۳۴ با میزان حرکت ۱۲۰ میلی‌متری است. دامپر DPX فاکس فلوت نیز در بخش عقب با میزان بازی ۱۱۰ میلی‌متر وجود دارد که سواری نرمی را صرف‌نظر از میزان ناهمواری مسیر تضمین خواهند کرد. دوچرخه های الکتریکی پورشه در سه سایز فریم عرضه می‌شوند. نسخه‌های کوچک برای افرادی با قد ۱.۵۶ تا ۱.۷ متر، نمونه‌های فریم متوسط برای افرادی با قد ۱.۶۸ تا ۱.۸۲ متر و نهایتاً دوچرخه های الکتریکی فریم بزرگ گزینه‌ای ایده آل برای افرادی با قد ۱.۸ تا ۱.۹۴ متر خواهند بود. وزن دوچرخه اسپرت برابر با ۲۱.۲ کیلوگرم بوده درحالی‌که وزن نسخه کراس به ۲۱.۷ کیلوگرم می‌رسد. قیمت دوچرخه الکتریکی کراس پورشه از ۹۸۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای نسخه اسپرت باید ۱۱,۷۵۰ دلار پرداخت کرد.

بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Amard

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (556 ديدگاه)

    ۱۱ هزار دلار واس یه دوچرخه چه خبرتونه طرف همین پول میده داچیا ساندرو میخره یا موتورسیکلت میخره نهایت ۲ هزار تا بی ارزه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۹
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (803 ديدگاه)

      ای برادر
      کجایی که دنیای ثروتمندان خارج از دایره فکر من و شماست
      عزیز دلی که آپارتمان چند میلیون دلاری خریده، مدل‌های مختلف ماشین در پارکینگش هست
      خیلی راحت برای تنوع، دوچرخه پورشه هم می خره
      بازیگران و فعالان صنعت سینما تلوزیون، ورشکاران حرفه ای رشته های مختلف
      اکثرا چنین شرایطی دارن
      ———————————————————
      هروقت بعضی کالاهای لوکس به نظرتون گران اومد
      به یاد بیارید که سالانه بیش از یک میلیون ساعت مچی ساخت سوئیس
      با قیمت بیش از ۱۰ هزار دلار به مردم سراسر دنیا فروخته می‌شه
      آمار ساعت‌های گران‌تر از ۱۰۰ هزار دلار هم خدا عالمه
      ——————————————————–
      ضمنا پرداخت مبلغی بیش از ۵ هزار دلار برای دوچرخه اصلا عجیب نیست
      از دوستان خودم کسی هست که زندگی معمولی داره ولی چندماه پیش حدود ۱۰۰ میلیون تومن دوچرخه خرید
      دوچرخه فیبرکربن در ایران تا ۱۵۰ میلیون تومن هم فروش داره
      https://tebasia.com/product/merida-bike-mountain-model-ninety-six-9-6000-size-29/
      همچنین افرادی که دوچرخه براشون مهم تر از ماشین هست در اروپا وجود دارند

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۰
      1. Just toyota

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (959 ديدگاه)

        آقای اشتری اگر میشه اخبار پورشه تایکان توربو gt رو پوشش بدین ، خیلی مشتاقم در موردش بیشتر بدونم 🙏🙏

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
      2. علی جردن

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        به اون عکس دوچرخه گلی پورشه دیزاین و پورشه ۹۱۱ سیاه می تونم یه ساعت بدون پلک زدن بهش نگاه کنم

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
      3. سجادی

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        نمیدونم چرا مردم هر چی میشنون درجا خودشونو تو اون وضعیت قرار میدن یا.. خودم به همکاری که مثلا اهل پی سی و بازی وقتی میگم کارت گرافیک فلانو گرفتم یا رم فلان میگه اوو من هیچ وقت همچین کاری نمی کنم آدم باید دیووانه باشه همچین کاری بکنه!!

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      4. Amard

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (556 ديدگاه)

        منظورم این بود ارزش خرید بالایی نداره همین دوچرخه ممکن یه برند شرقی بزنه یک دهم قیمت از اون لحاظ که بله ممکن یه لباس یا حتی کلاه پورشه خدا تومن حساب کن با مشتریا پر پا قرص

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. علی جردن

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (417 ديدگاه)

          عزیزدلم مگه کیفیت هندلینگ خودروی شرقی از خودروی آلمانی بهتره؟؟؟؟؟
          پس مطمئن باشینکه دوچرخه پورشه از دوچرخه های چینی خیلی گرونتر و صدالبته بهتره

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
    2. کوروش

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      با سلام و احترام ،
      کسی که دوچرخه پورشه میخره ، مطمئن باش ماشین سوپر لاکچری سوار میشه .

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. کرگدن باواریا

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (439 ديدگاه)

    علاقه خاصی به دوچرخه سواری دارم ، اونایی که ما سوار شدیم و رکاب زدیم میگفتیم سلطان ؛ این ابر دوچرخه آلمانی دیگه فکر کن چیه ! ساخت پورشه هم باشه ، چشم بسته معلومه ایمنی و دوام بالاتری نسبت به قاری های چهار چرخ هم قیمت وطنی داره.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  3. دانیال

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (502 ديدگاه)

    نمیدونم واقعا خوشگله یا چون ساخت پورشه س فکر میکنم اینقد خوشگله

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. A.A.S

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دوچرخه، برقی
    پارادوکس زیبایی ست =)

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا