ب ام و بعد از ۳.۵ سال از عمر سری ۵ جدید یا F10 دستی به سر و روی آن کشیده تا در برابر رقبایی که اکنون نونوار شده اند، یک رقیب پیر چاق و چله نباشد! بعد از اینکه مرسدس بنز کلاس E و آئودی مدل A6 خود را بروز رسانی کردند، نوبت به کمپانی باواریایی رسید تا شعبده خود را رو کند.
ب ام و سری ۵ با تغییراتی در پیشانی خودرو، نظیر جلوپنجره با چین های اضافه، هواکشهای تر و تمیز تر و چراغهای جدید مخصوصاً در عقب می تواند شناخته شود. چراغهای زنون جلو اکنون بصورت استاندارد در کنار چراغهای تطبیقی LED و مه شکن های ال ای دی به نور افشانی می پردازند.
تغییرات گسترده تر روی مدل گران توریسمو قابل مشاهده اند. فضای بار این سری ۶۰ لیتر افزایش یافته و به ۵۰۰ لیتر رسیده است. فضای داخلی سایر مدلها نیز بهبود یافته است.
طیف وسیعی از موتورهای بکار رفته در این سری هم بروزرسانی شده اند تا علاوه بر کارایی بالاتر و خروجی بیشتر نیرو و گشتاور، مصرف سوخت و آلودگی کمتری را نیز ارائه نمایند. مدل دیزل پایه ۵۱۸d در مدلهای سدان و تورینگ، ۱۴۳ اسب بخار نیرو و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مصرف سوخت این پیشرانه تنها ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن منتشره نیز ۱۱۹ گرم می باشد. شتاب این خودروها با این موتور، ۹.۶ ثانیه است. در سوی دیگر در مدل ۵۵۰i سدان و گرن توریسمو، اینک موتور ۴.۴ لیتری V8 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار شما خواهد بود. که قادر است سرعت شما را از سکون کامل در ۴.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
[jwplayer player=”1″ mediaid=”39036″] مدل اکتیو هابرید ۵ گرچه از نظر مکانیکی تغییری نداشته اما بهبودهای فراوانی در سیستم مدیریت و کامپیوتر آن صورت گرفته است. موتورهای ۵۲۸i و ۵۳۵i نیز در این بین قرار می گیرند و تغییری نسبت به سابق نداشته اند. انتقال قدرت همچنان به دیفرانسیل عقب و در مدلهای xDrive به هر چهار چرخ خواهد بود.بی ام دبلیو سری ۵ بی شک یکی از کاملترین خودروهای اندازه متوسط لوکس جهان است اما ممکن است تغییرات آن چندان کسی را راضی نکند. همان گونه که مرسدس بنز نیز در سری جدید E کلاس خود بعضی از طرفداران دو آتشه خود را نا امید کرد!
ناشناس
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲چی بگم.خدا میدونه تا کی میتونم بیام اینجا پست بزارم.با این وضع خودروی داخل کشور تا همین جاشم با دیدن این ماشینا سکته نکردم شانس آووردم.
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ناشناس عزیز حرف دلمو زدی.
پراید خریدن هم واسه یه سری از آدمها افسانه شده.
آرش
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲افسانه شده چون عرضه ندارند.معلومه که صبح تا شب بشینی پای اینترنت و وبگردی کتی پراید هم افسانه میشه.نکنه انتظار داری تو خونتون سری 5 رو کادوپیچ بیارند پیشکشتون.
مسی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲آدم بی عرضه باشه … بهتر از اینه که … دلال باشه.
میلاد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲درود.اقا ارش تو تو ایران زندگی میکنی؟من فکر نکنم.ببینم یک کارگر ساده ی کارخونه که ما میگیم ماهی 1میلیون حقوق داره ومستاجر هست و 2 تا بچه داره.چطور میتونه یک پراید صفر کیلومتر بخره با این گرونی ها.من تازه حقوقشو دست بالا گرفتم.
اجاره خونه.قبض اب و برق و گاز.خرج خونه.خرج 2تا بچه و…… کمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جمله ای که نوشتی در حد یک فردی که تو بیمارستان روزبه تحت مراقبته نیست.یعنی اگه ازون بپرسی.اون بیشتر از وضعیت جامعه باخبره تا با اون شرایط عقلی.تو صدات از جای گرم بلند میشه.یا شایدم وضعتون خوبه یا یجورایی وصلی.
اول حرفتو مزه مزه کن با عقل خودت ببخشید با عقل دیگران یک بررسی بکن بعد بیا اینجا نطق بکن.
V12
.
German
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲واسه مسافرت یکیشو لازم دارم
عه عه عه دیدید چی شد!!!!!.چرا این اینجوریه؟؟؟ پس سپر سیاه و نوار سیاه رنگ دور ماشین چی میشه!!!! ما مردم دل داریما!! بد نبود بی ام یه الگو از شرکتای خودمون میگرفت!
جهان سوم میدونید ینی چی؟؟؟؟ ینی پلیس یه کشور بنز سوار شه مردمش بی ام و؟؟؟؟؟ نهههههههه
ینی پلیسش بنز و تویوتا و نیسان شاسی بلند سوارشه مردمش پراید و پژو ی 30 سال پیش…
علیرضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۲آرش جان به شما ربطی نداره که مردم به چی فکر می کنند و چی براشون افسانس شاید مشکلاتی که برای شما حل کردنش به یک ساعت زمان نیاز داره ، واسه یکی به چند روز با رو انداختن به این و اون حل بشه، لطفا از سر سیری نظر نده، 50 درصد مردم ایران درآمدشون فقط به اندازه هزینه خوراک و پوشاک و اجاره خونه هستش و پولی واسه پس انداز حتی برای خرید یه پراید باقی نمی مونه،
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲هیچی پراید نمیشه
حتی فرغون !!!
امین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲برای این میگم آلمان تو ماشین حرف اوّلو می زنه ، که اگه ایده های آئودی رو برای استفاده تکنولوژی های روز مثل نانو ببینید ، کُپ می کنید!!!
در مدل آئودی a5 که تو همین پدال خوندم ، می تونی با تکنولوژی نانو بدنه ضد خش بسازی. یا رنگ بدنه رو به دلخواه عوض کنی.
دوست عزیز حرفم بی دلیل نیست.
با تشکر
آرش
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲پدال عزیز میشه توضیح بدی چرا هر چی کانت میذارم سانسور میکنی و با جریان انتشار آزادانه نظرات مخالفی؟
کیانوش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲با این مدل گرن اصلا حال نمیکنم این چیه آخه شبیه ایکس ۶ ناقص الخلقه شده!!!
منظورم از ناقص الخلقه اینه نه ایکس ۶!!
HASSANBMW
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲آقای کیانوش
به نظرت X6 زشته؟
اون طراحی بی نظیر طراحان BMW هست که می خواستن از کرگدن الهام بگیره؟
آیا واقعا زشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کیانوش
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲حسن جان یه بار دیگه کامنتم رو بخون بعد چرا حرف تو دهنم میزاری؟؟؟ منظور من اینه که اگه ایکس ۶ رو ناقص کنی میشه این مدل گرن کلا بزار راحت تر بگم متوجه شی این مدل گرنه که ناقص الخلقه هستش نه ایکس ۶ ok?
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ببخشید چرا تو این عکسا تقریبا سه بار قیافه ی ماشین عوض شد؟
امین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲چون این ماشین در سه رده ( line ) مختلف تولید میشه که عبارتند از : sport و modern و luxury و در هر کدوم یه چیزایی مثل سپر های جلو و عقب و نوع ترکیب رنگ داخلی ماشین تغیرات جزئی می کند و هر کس هر کدوم رو که دوست داره میخره.
مثلا کسی که ماشین خانوادگی بخواهد بهتره که luxury line رو انتخاب کنه.
امین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲اگه منظورتون استیل ماشینه :
همشون سری 5 هستن اما
یکیشون ( اولی ) مدل سدان ( 4 در ) هستش
بعدی مدل تورنگ هستش
اون یکی هم که GT است.
مثل ما نیستن که خودمون رو کشتیم با تقلب و کپی برداری سه چهار تا ماشین ساختیم ( مثلا ملی )
هر سری یه دنیایی داره ….
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۲دمت گرم خیلی خوب توضیح دادی دستت درد نکنه
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲میخواستم بپرسم آیا کسی میدونه فرق 2014 و 2013 این ماشین توی ظاهر چیه؟
آخه من هر چی دقت میکنم فرقی نیست! یعنی فکر کنم از سال 2011 به بعد سری 5 بی ام و این شکل بدنه رو داره ولی از متن این خبر جوری هست انگار سال 2014 ظاهر این ماشینو عوض کردن !!!!
mehdi
۲ خرداد ۱۳۹۲خودروهایی که در کره جنوبی طالب ندارند اما در ایران…
مصرفکنندگان کرهای معتقدند: مدلهای لوکس شرکت خودروسازی هیوندای بیش از حد بزرگ، گران و پرمصرف هستند و برندهای خارجی نظیر ب ام و و مرسدس بنز را به آنها ترجیح میدهند.
سهم برندهای خارجی در بازار خودروی کره جنوبی از 28 درصد در دو سال گذشته به 41 درصد رسیده است، زیرا کاهش تعرفه واردات باعث ارزانی این خودروها و قطع حمایت چنددهه ای مصرفکنندگان داخلی از برندهای کرهای شده است.
لی – رئیس یک شرکت سازنده دستگاههای بسته بندی در نزدیکی سئول – گفت: من به دنبال یک خودروی با کیفیت هستم که زیاد بزرگ نباشد.
هفت خودروی قبلی لی 65 ساله از یک هیوندای اکسل در دهه 1980 تاکنون همگی کرهای بودهاند اما این بار او یک ب. ام. و 71 میلیون وون(64 هزار دلاری) را به یک k9 85 میلیون وون از کیاموتورز ترجیح داده است.
لی گفت: در صورتی که هیوندای و کیا رویکرد خود را تغییر ندهند و خودروهای متنوعتر و با کیفیتتری را عرضه نکنند من هیچ دلیلی برای بازگشت به گذشته نمیبینم.
این امر باعث شده که سهم ب.ام.و، مرسدس بنز و آئودی در بازار خودروی کره جنوبی افزایش چشمگیری پیدا کند.
افزایش سهم بازار این شرکتهای آلمانی برای دو خودروساز کرهای هیوندای و کیاموتورز که روی فروش خودروهای لوکس خود در بازار داخلی حساب ویژهای باز کردهاند، هزینهی بالایی داشته است.
ری سانگ هیون – تحلیلگر بازار خودرو در کره جنوبی – گفت: این دقیقا چیزی است که هیوندای و کیا نگران آن هستند و باید هم نگران باشند. بیشک این روند تاثیر بدی روی سود هیوندای خواهد داشت.
عوارض گمرکی برای واردات خودروهای اروپایی از زمان اجرای یک پیمان تجاری در سال 2011 از هشت درصد به 3.2 درصد کاهش یافته و سال آینده نیز این عوارض برای بیشتر خودروها حذف خواهد شد.
برندهای ب.ام. و، آئودی فولکس واگن و مرسدس بنز دایلمر که بزرگترین سازندگان خودروهای لوکس جهان هستند، همگی شاهد افزایش فروش خود در کره جنوبی به میزان دست کم 25 درصد در سه ماهه اول امسال بودهاند که حتی بالاتر از رشد فروش آنها در چین است. فروش خودروهای لوکس هیوندای در این بازه زمانی 4.7 درصد کاهش یافته است.
این سه شرکت آلمانی در این دوره 18 هزار و 114 دستگاه خودرو به ارزش بیش از 40 میلیون وون در کره به فروش رساندهاند، درحالی که فروش هیوندای 31 هزار و 444 دستگاه بوده است.
کاهش اقبال برندهای کیا و هیوندای نزد مصرف کنندگان کرهای در شرایطی است که در بازار انحصاری کشورمان، این خودروها رویای برخی ایرانیها هستند و در صورت حضور در ردهبندی کیفی ماهانه احتمالا رده کیفی فوق فوق باکیفیت را کسب خواهند کرد و این در شرایطی است که مصرف کنندگان لوکسترین مدل هیوندای (تاکید میکنیم لوکسترین مدل هیوندای) را با قیمت 61 هزار دلار “گران” و همچنین یک خودروی “پرمصرف” میدانند.
پارک جون بوم که اخیرا خودروی کیا فورته خود را با یک a4 آئودی تعویض کرده گفت: مطمئنا رویای هر جوان داشتن یک خودروی آلمانی است. اما این مهمترین دلیل نیست. آئودی طراحی، موتور و ایمنی بیشتر و در مجموع کیفیت بهتری را ارائه میدهد.
قیمتهای بالای مدل هیوندا سنتینیال، لوکسترین مدل هیوندا از 68 میلیون وون(61 هزار دلار) تا 151 میلیون ون) قیمت دارد در حالیکه قیمت ب.ام. و سری پنج از 61 میلیون وون تا 113 میلیون وون است، اگرچه ایکوس به اندازه بی.ام. و سری هفت که قیمت آن از 124 میلیون وون شروع می شود نزدیکتر است.
سود هیوندای در سه ماهه گذشته 15 درصد کاهش یافته و این شرکت اعلام کرده که رشد فروش آن در سال جاری احتمالا کندترین روند را از سال 2007 خواهد داشت.
ب.ام.و در حال برنامهریزی برای صادرات یکسری مدلهای جدید در کره جنوبی و ایجاد امکان آزمایش و تست خودروهای پرسرعت خود توسط مشتریان در شهر اینچئون کره جنوبی است که برای اولینبار در آسیا انجام میشود.
شرکت مرسدس بنز نیز اعلام کرده مدلهای هاچ بک کلاس a خود را در نیمهی دوم سال برای جذب مشتریان 20 تا 30 ساله در کره جنوبی اضافه خواهد کرد.
هیوندای برای مقابله با این استراتژیها این ماه قیمت مدلهای سدان سایز متوسط خود را به میزان 1.5 میلیون وون کاهش داد.
این شرکت در حال ساخت موتورهای دیزل که در برندهای وارداتی محبوب هستند، است و در حال سازماندهی مجدد نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش خود برای رقابت بهتر با رقبای خارجی است.
هیوندای قصد دارد همانند برند لکسوس تویوتا و برند آکورا هوندا، یک برند لوکس جداگانه برای خود ایجاد کند. البته این شرکت برای فروش مدلهای رده بالای خود تحت برند هیوندای اخبار پیرامون این ایده را رد کرده است.
لی وون هی – از مدیران مالی هیوندای – گفت: ما به تلاش خود برای ارتقای ارزش برند هیوندای و افزایش فروش خودروهای لوکس ادامه خواهیم داد.
کیم کیل سو – استاد دانشگاه مهندسی خودرو در کره جنوبی و مشاور دولت این کشور – گفت: هیوندای باید شبکه نمایندگیهای فروش خود را ارتقا داده و هزینههای خدمات پس از فروش خود را کاهش دهد تا بتواند خریداران داخلی را به خود جذب کند.
تغییرات اخیر در بازار خودروی کره جنوبی به سادگی به حالت قبل باز نخواهد گشت، به ویژه که هر دو قشر خریداران جوان و مسن خودروهای وارداتی را به برندهای داخلی ترجیح میدهند.
کیم افزود: مشتریانی که طی 20 سال گذشته به برندهای کرهای وفادار بودند در حال ترک این برند هستند زیرا برندهای وارداتی اکنون در دسترس شدهاند.
پایان خبر/
تاریخ ارسال : دوشنبه 30 اردیبهشت 1392
ساعت ارسال : 10:55
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۲سلام یه سوال داشتم bmw 520 i 2013 ها که تو ایران موجوده head up display دارن چون یه جا دیدم زده بود کلا سفارشی این اپشن و تو ایران نمیشه پیدا کرد!
کسی هست بتونه به این سوال جواب بده که ایا میشه تو ایران این بی ام و رو با این اپشن پیدا کرد؟؟؟؟؟؟؟