بی ام و

معرفی رسمی آلپینا B5 و D5 S با قدرت بیشتر و کابین شکیل‌تر

جدیدترین نسخه‌های آلپینا B5 و D5 S با پرفورمنس و اشرافیت بیشتر نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ استاندارد معرفی شده‌اند. هر دو خودرو از ماه اکتبر در آلمان عرضه خواهند شد. قیمت B5 از ۱۱۷,۷۰۰ یورو برای نسخه سدان و ۱۲۰,۷۰۰ یورو برای مدل تورینگ شروع می شود؛ اما قیمت D5 S دیزلی در نسخه‌های سدان و استیشن به ترتیب از ۹۲,۵۰۰ و ۹۵,۵۰۰ یورو شروع می شود.

B5 با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی که قدرت ۶۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ محرک منتقل می شود. مشتریان می‌توانند یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی را نیز سفارش دهند. بد نیست بدانید نسل فعلی M5 کامپتیشن قدرت ۶۱۷ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد.

B5 سدان در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخه استیشن دو دهم ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت این دو خودرو نیز به ترتیب ۳۳۰ و ۳۲۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بازهم برای مقایسه باید گفت M5 کامپتیشن شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعتی دارد.

اگر شما پیشرانه دیزلی را ترجیح می‌دهید پس بهتر است بدانید D5 S از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری تریپل توربو با قدرت ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو در نسخه‌های سدان و استیشن شتاب ۴.۴ و ۴.۶ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن‌ها نیز به ۲۸۶ و ۲۸۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این دو مدل نیز دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک هستند.

B5 و D5 S از دامپرهای تطبیقی سود برده و فرمان پذیری چرخ های عقب باعث می شود چرخ ها تا ۲.۳ درجه به چپ و راست بپیچند. این خودروها از رینگ‌های ۲۰ اینچی خاص آلپینا سود می‌برند.

در بحث طراحی، محصولات جدید آلپینا دارای نمای جلوی بازنگری شده‌ای هستند که فاصله بین میله های ورودی‌های هوای آن ۴۰ درصد بزرگ‌تر از سری ۵ هستند. آلپینا همچنین یک سپر عقب جدید برای هماهنگی بهتر با خروجی‌های اگزوز در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. reza s4

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    خیلی خوشتیپ و باوقاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MASIHA

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    ماشینای الپینا معمولا قدرت مساوی یا کمتر ولی گشتاور بیشتری
    نسبت به محصولات ام پاور دارن و سیستم تعلیقشون هم نرم تره.
    ام رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir???

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    فقط ای کاش اون دریچه های کولری که توی سری 8 و سری 4 جدید هم هست رو،روی سری 5 فیس لیفت هم میزاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خوشتیب با وقار. جذاب دوست داشتنی، آلپینا خودش صاحب سبک شده. انگار خودش یه برند شده، آلپینا B3 و B4 و XB3 و XB4 و XB5 و XB7 و B5 و B7 که همگی بی نهایت جذاب و باشکوه هستن مخصوصا B5 و B7 و آلپینا XB7 جدید.
    خودروهای آلپینا بهترین نوع چرم رو در کابین دارن.چرم های بسیار نرم تر از خودروهای همکلاس، سواری آلپینا مخملی هستش با آرامش کم نظیر و البته سرعت های فراتر از 320 کیلومتر، برای مثال آلپینا B7 جدید در سرعت 331 کیلومتر آرامش مثال زدنی رو داشت. واقعا کارش درسته آلپینا ???❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طبق معمول شاهکاره.
    یکی از ارزوهام اینه یه شرکتی مثل ام پاور یا الپینا یا ای ام جی بزنم و محصولات یه شرکتی رو تیون کنم
    یکی از ایده هام اینه 10تا vtec وارد کنم بزارم رو پیکان. نوع ریسینگ از پیکان در بیارم.
    از اینا که تو پیست هی گاز میدی ماشینا میخورن بهم کج وکوله میشن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ماکان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ، X5 و X7 برای هرکدام یک نسخه ی ۸سیلندر پلاگین هیبرید جوری که هم کم مصرف و هم قدرتمند باشد را به صورت انبوه تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Ali Mehri

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      الان مدیران بی ام و اینجان حتما کامنتت رو میخونن دوست عزیزم.
      ?⁦☹️⁩????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (761 ديدگاه)

        سلام.ممنون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حمید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    چقدر زیبا و شکیل طراحی شده
    طراحی های آلپینا بسیار زیبا و دلنشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی شیک و کلاسیک شده…
    مخصوصاً دیفیوزر عقبش با اون خروجی‌های اگزوز دوبل خیلی زیبا شده…
    رینگ های زنبوریش هم که حرف ندارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا