بی ام و

قیمت و مشخصات اسکوتر الکتریکی بی ام و CE 04 اعلام شد

بی ام و آمریکای شمالی قیمت و مشخصات اسکوتر الکتریکی و جدید CE 04 مدل ۲۰۲۲ را اعلام کرد. قیمت این اسکوتر جذاب از ۱۱۷۹۵ دلار شروع می‌شود و شعاع حرکتی آن نیز ۱۲۹ کیلومتر است. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این وسیله نقلیه از سه‌ماهه ابتدایی سال جاری به دست مشتریان برسند. بی ام و CE 04 اخیراً در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شده است و ترادی هاردی نائب رئیس بی ام و موتوراد آمریکای شمالی گفته است:

من فکر می‌کنم نکته جالب درباره این اسکوتر ارائه راه‌حل‌هایی برای چالش‌های حمل‌ونقل است

همچنین هاردی معتقد است این اسکوتر الکتریکی کوچک یک جایگزین قابل‌اعتنا برای حمل‌ونقل بسیاری از مصرف‌کنندگان جدید خواهد بود. CE 04 جدید از باتری با ظرفیت ۸.۹ کیلووات ساعت استفاده می‌کند و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۴۲ اسب بخاری دارد. نیروی تولیدی به یک گیربکس تک‌مرحله‌ای می‌رسد و سپس از طریق یک تسمه دندانه‌دار به چرخ عقب فرستاده می‌شود. حداکثر سرعت این اسکوتر هم به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شارژ این اسکوتر به لطف باتری کوچکش سریعاً انجام می‌شود. حتی با استفاده از شارژر استاندارد خانگی هم می‌توان در عرض ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه باتری را به‌صورت کامل شارژ کرد. البته در صورت استفاده از شارژر ۶.۹ کیلوواتی این زمان به ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. در صورت استفاده از همین شارژر می‌توانید در عرض ۴۵ دقیقه از شارژ ۲۰ به ۸۰ درصد برسید. بی ام و همچنین دانش زیادی از کشش و کنترل پایداری خودروی i3 به دست آورده است و از این دانش در CE 04 نیز سود برده است. سیستم کنترل کشش دینامیک DTC یک آپشن برای این اسکوتر است که ارزش سفارش را دارد.

سه حالت سواری استاندارد با نام های اکو، باران و جاده وجود دارد که پاسخ گاز و دینامیک سواری را تغییر می‌دهند تا سوارکار عملکرد بهتری را شاهد باشد. یک حالت دینامیک نیز به عنوان آپشن عرضه می‌شود که شتاب گیری CE 04 را بهبود می‌بخشد. از نظر راحتی می‌توان به مواردی همچون نمایشگر تمام‌رنگی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه ناوبری اشاره کرد. چراغ‌های بیرونی تمام LED نیز جزو دیگر ویژگی‌ها هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    یه مقدارى واسه کلاس اسکوتر فکر کنم گرونه!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  2. کافر مقدس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    به زودی همین شکل موتور با لوگو لیفان در ایران رویت میشه 180 میلیون

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا