بی ام و

آزمایش‌های گسترده و جامع بی ام و i7 در مراحل نهایی توسعه

ب‌ام‌و i7 وارد مراحل نهایی توسعه می‌شود و به همین مناسبت، سازندهٔ آلمانی تصاویر و ویدئوهای جدیدی از سدان پرچم‌دار الکتریکی خود منتشر کرده است. این خودرو تحت برنامهٔ آزمایشی گسترده‌ای قرار گرفته که شامل شرایط سخت جاده‌ای و آب‌وهوایی در سراسر جهان می‌شود. به گفتهٔ ب‌ام‌و، در برنامهٔ آزمایشی هوای گرم، موتورهای الکتریکی، باطری‌ها و سامانهٔ چهارچرخ محرک i7 تحت حداکثر استرس ناشی از دمای بالا، جاده‌های خاکی، گردوغبار و ارتفاع‌های متفاوت از سطح دریا قرار گرفته‌اند.

این برنامهٔ آزمایشی شامل سفری ده‌ها هزار کیلومتری در همه نوع شرایط از ترافیک و رانندگی در گرمای شدید گرفته تا پیمایش‌های طولانی و رانندگی‌های سرعت بالا می‌شود. این خودرو همچنین در گرمای زیاد از کوه‌ها بالا رفته تا مهندسان رفتار موتورهای الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک آن‌را تجزیه‌وتحلیل کنند. پس‌ازاین، خودرو با باطری کاملاً شارژ شده از کوه به سمت پایین حرکت کرده است. هرچند شاید این کار خیلی سخت به نظر نرسد اما به گفت، ب‌ام‌و، این یک چالش برای سیستم مدیریت انرژی خودرو خواهد بود زیرا باطری‌ها کاملاً شارژ هستند و سیستم دیگر نمی‌توان هیچ انرژی بازیابی ‌شده‌ای را جذب کند.

در این آزمایش‌ها، ب‌ام‌و صرفاً روی قوای محرکهٔ الکتریکی i7 تمرکز نکرده بلکه مهندسان، عملکرد سیستم تهویه مطبوع و همین‌طور مقاومت دمایی متریال داخلی را هم بررسی کرده‌اند. به گفتهٔ سازندهٔ آلمانی، این آزمایش‌ها برای حصول اطمینان از ارائهٔ تجربهٔ رانندگی کاملاً هماهنگ و منحصربه‌فرد در هر شرایطی انجام شده است. بااین‌حال ب‌ام‌و هنوز هیچ مشخصاتی از i7 اعلام نکرده اما گزارشات قبلی به یک پکیج باطری عظیم ۱۲۰ کیلووات ساعتی اشاره کرده‌اند که با هر بار شارژ می‌تواند برد ۷۰۰ کیلومتری را فراهم کند.

شایعات همچنین از نسخهٔ پرفورمنس بالای این خودرو هم خبر داده‌اند که به قوای محرکهٔ سه موتوره با حداکثر قدرت ۷۵۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. سال آینده بیشتر از i7 خواهیم دانست زیرا این خودرو در سال ۲۰۲۲ در کنار نسل جدید سری ۷ معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. The man in black

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من از خدا می‌خوام که این ماشین یه کمی زیبایی داشته باشه

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. حميدرضا

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (17 ديدگاه)

      زیبا باشه یا نه چیش به تو میرسه داداش

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. Carbonado Aventador

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    وقتی تو مستراح ایده ی طراحی ماشین به ذهنت خطور کنه قطعا بهتر از این درنمیاد😑

    موافقم 4
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا