یک بامو ۳۳۰i ZHP به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت با ۴۶۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و به همین دلیل به ۳۶۲i تغییر نام داده است!
سری ۳ نسل E46 یکی از محصولات محبوب تاریخ بامو محسوب میشود و دراینبین، مدل ۳۳۰i ZHP به لطف ارتقاء پرفورمنس، طرفداران زیادی دارد. ZHP یک پکیج پرفورمنس بود که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ برای ۳۳۰i سدان در آمریکای شمالی ارائه شد و پیشرفتها و ارتقاءهای فنی و ظاهری را به دنبال داشت که مهمترین آنها افزایش قدرت موتور از ۲۲۵ به ۲۳۵ اسب بخار بود.
بااینحال، به نظر میرسد این میزان افزایش قدرت برای یکی از خریداران ۳۳۰i ZHP کافی نبوده است زیرا پیشرانهٔ شش سیلندر خطی نمونهٔ مشکیرنگی که در اینجا مشاهده میکنید، با یک موتور بزرگ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LS3 جایگزین شده است. این همان پیشرانهای است که اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای شورلت کوروت C6 ارائه شد. به دلیل این تغییر موتور، بهطور هوشمندانهای نوشتهٔ روی صندوق بامو هم به ۳۶۲i تغییر کرده تا نشاندهندهٔ حجم پیشرانهٔ جدید باشد! هرچند این موتور از قلب شش سیلندر خطی بامو بسیار بزرگتر است اما خیلی خوب و مرتب در سینهٔ سری ۳ نصب شده است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی T56 با دستهدندهٔ توپی شکل صورت میگیرد.
قدرت پیشرانهٔ این بامو ۴۶۰ اسب بخار اعلام شده که تقریباً دو برابر قدرت ۳۳۰i ZHP است. این خودرو هماکنون برای فروش گذاشته شده و در توضیحات آن علاوه بر موتور V8 آمریکایی، ویژگیهای دیگری مثل کمکفنرهای Koni، ترمزهای Stoptech، میل موجگیرهای Turner Motorsports، سابفریم تقویتشده و میلگاردان سفارشی هم دیده میشود. البته همهچیز هم خوب و درست نیست زیرا کنترل کشش و کروز کنترل کار نمیکنند و سیستم تهویه هم باد خنک نمیزند. علاوه بر این، تصاویر هم مقداری خط و خش روی بدنه را نشان میدهند.
حراج این بامو منحصربهفرد با قیمت پایهٔ ۵ هزار دلار آغاز شده و تا این لحظه به ۷ هزار دلار رسیده است. البته مطمئناً تا زمان پایان حراج این رقم بازهم بیشتر خواهد شد زیرا ۳۶۲i در سال ۲۰۱۸ هم برای فروش گذاشته شده بود و با قیمت نزدیک به ۲۳ هزار دلار به فروش رسید. از آن زمان تاکنون خودرو فقط ۵ هزار کیلومتر کار کرده است.
Heavy-Duty
۱۹ آبان ۱۴۰۲LS3 مگه ۴۳۰ اسب بخار قدرت نداشت؟
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آبان ۱۴۰۲پدال دست رو از رو بسته برای bmw !!!
اون از مقالهی دیروز با موتور بنز و اینم از موتور کوروت !
بعد دوستان میگن مگه موتور خودbmw چِشه ؟!
۰۰۹۸سامورایی
۱۹ آبان ۱۴۰۲به به عجب چیزی شده.
Siyavash
۱۹ آبان ۱۴۰۲خدایا قیمت ببین…یه جواهری مثل این رو بین چند میدن…الان همین ایران باشه ببین چند قیمت میدن🫣🫣🫣…اینارو میبینم روحیم داغون میشه دلم برایه مردم میسوزه که چه زجری میکشن و چی سوار میشن …آخه مگه همه آدم نیستیم….
حسن
۱۹ آبان ۱۴۰۲اصلا قیمت خود خودرو مهم نیست ببین یه موتور 6 سیلند را چقد خریده که با حمل و نقل و اجرت نصب و مکانیک الان کل خودرو را گذاشته 5 هزار تا لعنت به زندگی
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ آبان ۱۴۰۲یه بنده خدایی هست تو امریکا مکانیک ماشین
دقیقا با مدرک و دلیل و با نشون دادن میگه چرا
بی ام و دسته دوم رو کسی گردن نمیگیره ( الان اسم اکانتش یادم نیست )
احتمالا مالک این ماشین هم خسته شده از اینکه هی دنبال قطعه و مکانیک میگرده
کار با تعویض موتور یک سره کرده .
pezhman
۱۹ آبان ۱۴۰۲اسمش مهدی نیست ؟
JDM سابق
۱۹ آبان ۱۴۰۲اسمش مهدیه بچه کلاردشته
رقیب مستقیم علی بخردی
mmareza
۲۲ آبان ۱۴۰۲آیدی اینستاشو داری ، بیزحمت بفرس ممنون 🙏
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ آبان ۱۴۰۲ولی جلوی موتور ببینید چقدر جای خالی بین موتور رادیات هست
برید عکس موتور فابریکش رو ببنید که موتور خطی هستش
خود مکانیک که خوش حال میشه یدونه بی ام و بیاد تعمیر بکنه چون کلی دستمزدش بیشتره
ولی بنده خدا شاگرد مکانیکی زجر میکشه
shetab-car
۱۹ آبان ۱۴۰۲برای اونایی که میگن موتور خود ب ام و مگه چشه ؟ مهندسی آلمانی کاملا بی نظیره هیچ شکی توش نیست اما در صورت خرابی هزینه نگهداری و تعمیرات خیلی سنگینی داره چون پیچیده است و دقت و تخصص خاصی می خواد
اما موتورهای امریکایی تقریبا به ساده ترین شکل ممکن ساخته شده در صورتی خرابی حتی خودتون هم یکم دست به آچار بشید شاید بشه یه سری کارهایی انجام داد. علت ارزان بودن ماشین های آمریکایی هم نسبت به آلمانی همینه مثلا شما با 30 هزار دلار می تونی چلنجر و موستانگ بخری اما با این قیمت نسخه کارکرده ب ام و نصیبت میشه
مهردادکمال
۱۹ آبان ۱۴۰۲خواستم بخرمش بخاطر کمک فنرش منصرف شدم💀
فرشاد
۲۰ آبان ۱۴۰۲این جنایته
King viper ACR
۲۰ آبان ۱۴۰۲آدم این هارو که میبینم دیگه هیچ حرفی نمیاد
واقعا با این قیمت مفت هست اما اگه همین ایران بود مطمئن باشید زیر ده میلیارد نمیدادن این رو
ما چی سوار میشیم اونا چی سوار میشن
peyman
۲۱ آبان ۱۴۰۲مردونه پدال با اختلاف بهترین مجله خودرویی ایرانیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ آبان ۱۴۰۲لطف دارین
علیرضا عبدالله پور
۲۱ آبان ۱۴۰۲باتشکرازپدال ماایرانی هابیشتربی ام و518رودیدیم وقدیماسوارشدیم من یکی تاسال گذشته داشتم بلبرینگ چرخش بعداز42سال هنوزتعویض نشده بودلاک وپلمپ ماشینی محکم وعالی
علیرضا عبدالله پور
۲۱ آبان ۱۴۰۲باتشکرازپدال ماایرانی هابیشتربی ام و518رودیدیم وقدیماسوارشدیم من یکی تاسال گذشته داشتم بلبرینگ چرخش بعداز42سال هنوزتعویض نشده بودلاک وپلمپ ماشینی محکم وعالی
BMW
۷ دی ۱۴۰۲🤩