بی ام و

تبدیل بی‌ام‌و سری 5 کد E28 سدان به استیشنی مخصوص دریفت!

بی‌ام‌و سری ۵ کد E28 فقط به‌صورت سدان عرضه شد و تا یک نسل بعد از آن خبری از نسخه واگن یا استیشن نبود. با نبود نسخه‌های استیشن رسمی E28 در بازار، بی‌ام‌و باعث شد بسیاری از افراد ناچار به ساخت استیشن‌های خاص خود بشوند؛ و یکی از این استیشن‌های غیررسمی را می‌خواهیم خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

ماتئوس دابسکی این E28 تورینگ را ساخته است هرچند روش تولید این خودرو کاملاً متمایز بوده است به‌ گونه‌ای که بخش عقب مرسدس W123 به سری ۵ الصاق شده است. او مجبور بوده است تغییرات وسیعی در ستون C ایجاد کند و ستون C جدیدی را به منظور اتصال بخش عقب مرسدس به بی‌ام‌و طراحی نماید. او همچنین طول سقف را افزایش داده است. دابسکی این خودرو را با قیمت ۲۵۰ یا ۳۵۰ دلار خریده است و هدفش نیز تبدیل آن به یک خودروی دریفت بوده است هرچند برای رسیدن به این هدف مجبور به اعمال تغییرات زیادی شده است.

او سیستم تعلیق جلوی خودرو را با نمونه بکار رفته دربی‌ام‌و سری ۳ کد E36 تعویض کرده است. گلگیرهای سفارشی نیز فضای ضروری برای رینگ‌های ۱۵ اینچی را ایجاد کرده‌اند. دابسکی همچنین رنگ منحصربه‌فردی برای بدنه در نظر گرفته است. او علاقه‌ای به جلب‌توجه شدید خودرو نداشته است و به همین خاطر نتیجه نهایی یک تأثیر ملایم روی کلیت طراحی خودرو گذاشته است.

اگرچه بی‌ام‌و E28 واگن به‌صورت رسمی تولید نشد اما شرکت‌هایی همچون شولز تیونینگ این کار را انجام دادند هرچند دابسکی می‌گوید شرکت شولز از بخش عقب فولکس‌واگن پاسات برای این کار استفاده کرد. او بخش عقب مرسدس را به خاطر گیرایی بالاتر که شخصیت خاصی برای خودرو ایجاد می‌کند انتخاب کرده است.

این خودرو کامل شده است و در اولین رقابت دریفت امسال نیز شرکت داشته است. دابسکی به دنبال فروش خودروی خود نیست اما اعتراف می‌کند همه‌چیز با قیمت مناسب فروختنی است. او می‌گوید اگر این خودرو را بفروشد یک مدل دیگر را خواهد ساخت. دابسکی از این پروژه برای یاد گرفتن تولید E28 واگن استفاده کرده است و بنابراین می‌تواند چنین محصولاتی را برای دیگران نیز بسازد. این فرد خلاق می‌گوید همیشه E28 را دوست داشته است اما این بار خواهان خودروی متفاوتی بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4450 ديدگاه)

    تا حالا شنیدین میگن یارو کارای عجیب و عتیقه میکنه!!!؟؟ یعنی همین🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 10
    مخالفم 1
  2. مهردادکمال

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    حیف که خیلی ارتفاعشو زدن که البته بخاطر دریفت هستش و کاربردی بودن این بی ام و رو تحت شعاع قرار داده

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      وقتی میگن برای دریفت، یعنی برای دریفت درک این موضوع اینقدر سخت نیست…

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. Reza_ar

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ایران پر هست از بنز و ب ام و های قدیمی و کلی ماشین دیگه نسبتا ارزون که صد جور میشه تیونشون کرد ولی افسوس که کار عمده و بزرگی تو این زمینه تو ایران انجام نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. m-i-l-i

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا