بی ام و

معرفی سری جدید پیشرانه‌های B58 و S68 بی ام و در فیس‌لیفت X7

افتخار معرفی سری جدید پیشرانه‌های بی‌ام‌و به فیس‌لیفت X7 تعلق گرفته است. این کراس‌اوور لوکس هفت‌نفره که بتازگی معرفی شده، با خود نسل جدید پیشرانه‌های باواریایی‌ها را آورده است. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که xDrive40i نام دارد، با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی B58 ارائه می‌شود. این پیشرانه بروزرسانی TU2 را تجربه کرده که قدرت آن را با ۴۰ اسب بخار افزایش به ۳۸۰ اسب بخار رسانده است. گشتاور این موتور نیز افزایشی ۷۰ نیوتن متری داشته و به ۵۲۰ نیوتن متر رسیده است.

این پیشرانه همچنین از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برخوردار شده که می‌تواند بطور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر برساند. این سیستم هیبریدی به لطف چرخهٔ میلر که زمان باز شدن سوپاپ‌های هوا را کوتاه می‌کند، موجب کاهش مصرف سوخت هم خواهد شد. این همچنین افزایش کارایی سیستم توربو و اینترکولر را هم به همراه خواهد داشت. به لطف قدرت بیشتر این موتور، حالا X7 xDrive40i ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به ۵.۸ ثانیهٔ قبل از فیس‌لیفت بهتر شده است.

بی‌ام‌و همچنین X7 M50i قبلی را حالا با نام جدید M60i ارائه کرده که دلیل آن تجهیز به پیشرانهٔ کاملاً جدید ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با نام S68 است. این پیشرانه که توسط بخش M ساخته شده است، در مدل‌های بعدی M هم استفاده خواهد شد. این موتور جدید از منیفولد اگزوز ضربدری، توربوشارژرهای متقارن و خنک‌کنندهٔ روغن خارجی استفاده می‌کند. موتور S68 همچنین به پمپ روغن جدید و میل‌لنگ تقویت‌شده هم مجهز شده است. با این حال، خروجی این موتور نسبت به قبل افزایشی نداشته و هنوز هم ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما حالا نرم‌تر و با صدای بهتری کار می‌کند.

این پیشرانهٔ جدید همچنین در مدل‌های M60i بعدی محصولات بی‌ام‌و مثل X5 M60i فیس‌لیفت هم استفاده خواهد شد. این موتورهای جدید بی‌ام‌و مطابق با مقررات آلایندگی یورو ۷ هستند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6933 ديدگاه)

    BMW اگر در یک مورد ادعای واقعی داشته باشد ، آن هم ساخت انجین هست که در دنیا نظیر ندارد و همیشه باقی شرکت‌ها پیشروی تولیدات این کمپانی بوده‌اند و بخصوص در این ۱۰ سال اخیر !

    همه دیدیم و شنیدیم از استهلاک بالای موتورهای bmw یا خدمات گران انجین‌های این شرکت اما چرا نمیگوییم که بالاترین بازده را دارند جهت استفاده‌ و لذت بردن از گاز دادن و فشار آوردن به انجین bmwها !

    دیروز تو ترافیک کنار دستم یه سری۷ فکر کنم ۲۰۱۷ بود که مدام سیستم استارت استپش کار میکرد و مالک این را نمیفهمید چون سرنشینان داخل به سبب سکوت کابین متوجه نمیشدند اما من که کنارش بودم متوجه میشدم و زمان گرفتم که در یک دقیقه به سبب حرکت ریز در ترافیک که مدام باید ترمز را میگرفت و سپس گاز میداد قشنگ ۲۶ بار موتور روشن خواموش میشد و استارت میخورد در صورتی که باید این سیستم هنگام استفاده off کرد چون درسته برای مصرف کم سوخت هست اما به شدت به انجین فشار میاره و استهلاک را بالا میبره و البته این سیستم به درد اروپا با بنزین گران میخورد و نه اینجا که فقط ثروتمندان کلان میتونند سری۷ سوار شوند و بنزین هم که ماشاالاه مُفت !

    البته این سیستم در اکثر رنو تالیسمان‌ها ، بنزها و bmwهای وارداتی در ایران هست اما تا جایی که میدانم مالکان غیر فعالش میکنند چون در عمل در کشور ما جز ضرر چیزی ندارد !

    در کل bmw ای کاش همینطور که به ساخت و مهندسی انجین اهمیت میدهد ، فکری هم به حال طراحان مضخرفش بکند و یه خانه‌تکانی اساسی تا بلکه به روزگار سیاه دچار نشود !!!

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۱
    1. فرید

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      حیف این موتورها که پشت اون جلوپنجره های مضحک مخفی میشن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۷
  2. رامتین

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    موتورها تغییری نداشتند. در طی سالیان مختلف شاید ۲۰ سال اخیر این موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری بوده و توان ۳۰۰، ۳۳۰، ۳۶۰، الان ۳۸۰، ۴۰۰، ۴۲۰، ۴۴۴، ۴۶۰، ۴۸۰، ۴۹۳، ۵۱۰ و ۵۵۰ را داشته. همه اینها با تغییر توربوشارژ حاصل میشه. اعداد بالای ۴۰۰ توسط M-Power صورت گرفته و کلا از شرکتهای دیگه یه پله bmw از نظر پرفورمنس روی موتورهای ۶ سیلندر جلوتره. فقط می مونه فراری که برای خودم حیرت آور هست که از موتور ۳لیتری روی gt296 تونسه ۶۶۶ اسب بگیره که میخواد بگه رو دست من خودروسازی نیست…

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۴
    1. [email protected]!n

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2144 ديدگاه)

      تمام موتورهای بنزینی همینه اما اینکه بگیم تغییر نکردن هم غلطه. قدرت بیشتر هم صرفا با توربو بدست نمیاد و چندین ارتقای دیگه نیازه تا افزایش قدرت باعث افزایش استهلاک نشه و گرنه بالابردن قدرت یه ماشین تو گاراژهای تیون ایرانی هم به سادگی انجام میشه. موتور فراری رو هم نمیشه جدید به حساب اورد چون اشتراکات زیادی با نمونه ۱۲ و ۸ سیلندر فراری داره‌.

      مقایسه شش سیلندر ۲۰ سال پیش بی ام و با نمونه جدید مثله یه شوخیه.

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
    2. امیر

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2806 ديدگاه)

      اگه یه سرچ ساده انجام بدید متوجه میشید موتورهای مختلفی هستن ک با این حجم قدرت های مشابه یا حتی بالاتر گرفتن
      نمونش موتور جدید جیپ ک میتونه بالای ۵۰۰اسب و گشتاور بالای ۷۰۰تا داشته باشه( کی فکر میکرد یه روزی جیپ همچین موتوریو روی محصولاتش بزاره!؟)
      قدرت گرفتن از موتورهای کوچیک با حجم کم، کار عجیبی نیست( حداقل در زمان حال و تجربه زیاد شرکت ها)
      مهم دوام و استهلاک کم هست ک متاسفانه بیمر در این قضیه تقریبا حرفی برای گفتن نداره
      البته که همیشه یکی از بهترین ها در زمینه انجین بوده!

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۹
    3. محمد امین

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      مگه میشه فقط بوست توربو رو زیاد کرد و تغیرات دیگه نیاورد … موتور سازی که این‌طوری نیست داداش ، خیلی بحث طولانی و تخصصی میشه که اینجا ظرفیت اش نیست
      موتور ۶ سیلندر فراری ، با موتور f140 اشتراکی در ice نداره ، ولی با موتور f154 ، در این سه مورد مشترک هستن پیستون ها و یاتاقان ها و شاتون ها

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
  3. بهنام

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (667 ديدگاه)

    یورو ۷ … بعد ما هنوز تو یورو ۴ موندیم

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
    1. امیرشایان فرازی

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (118 ديدگاه)

      بعضی از جاها یورو ۲ هم به زور دارن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    2. Saeeed

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به جز کلان شهرها بقیه جاها بنزین یورو دو عرضه میشه درصورتی که یه ماشینی مثل تارا یورو پنجه از تارا هم که بگذریم این همه چینی یکونیمی توربو ها باید از بنزین اشغال استفاده کنند

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  4. سعید(تهران)

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    واقعا این S68 پیشرانه کاملا جدیده؟! قرار بود ۸ سیلندر جدید بی ام و ۴ لیتری باشه که!

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  5. AMANTE

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (647 ديدگاه)

    عکس جلوی i7 هم توی فضای مجازی بیرون اومده، پایین عکس اش رو میزارم.
    https://www.instagram.com/p/CcXCtrmsij3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  6. Scuderia Ferrari

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3593 ديدگاه)

    فراری گفته : بسته به تحولات نظارتی آتی ، راه حل های تکنولوژیکی مورد نیاز برای اطمینان از انطباق با یورو ۷ ممکن است بر انتظارات مشتریان در مورد عملکرد ، صدا و تجربه رانندگی تأثیر بگذارد
    و در ادامه اشاره کرده که برای مشتریان ما هیچ چیز لذت بخش تر از تولید یک V12 در محصولاتمان نیست
    امیدوارم برای حفظ این انجین های حجیم تنفس طبیعی راه حل هایی پیدا بشه تا شاهد مرگ دنیای خودرو نباشیم
    #فراری #V12 #لذت_رانندگی

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  7. Jdm باز

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (900 ديدگاه)

    هیکاش موتورs68 حداقل پنج شیش اسب یا ده، بیست نیوتون متر به گشتاورش اضافه میشد

    استاندارد یورو۷!!!! اینجا هنوز تو یورو دو موندیم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. Clean energy (صیانت!)

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه فقط آمریکا خوبه…
    یکی میاد هیت میکنه…
    زیر یه پست دیگه دعوا میشه…
    یعنی قشنگ آدم یاد مهد کودک میفته!
    والا بچه های دهه جدید انقدی که شما سر اینجور چیزا بحث میکنید و دعوا راه میندازید بحث نمیکنن…
    من دیگه از این به بعد فعالیتمو خیلی کمتر میکنم…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  9. بهراد

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (706 ديدگاه)

    “این پیشرانهٔ جدید همچنین در مدل‌های M60i بعدی محصولات بی‌ام‌و مثل X5 M60i فیس‌لیفت هم استفاده خواهد شد. این موتورهای جدید بی‌ام‌و مطابق با مقررات آلایندگی یورو ۷ هستند.”

    هیئت وزیران در جلسه ۷/ ۱/ ۱۴۰۱ به پیشنهاد شماره ۳۰۱۹۰۳/ ۶۰ مورخ ۱۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
    شماره گذاری تعداد (۵۰۲۳) دستگاه خودرو با استاندارد آلایندگی یورو (۴) مطابق جدول پیوست که تأیید شده به مهردفترهیئت دولت است، بر اساس سال ساخت خودرو (۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸) تا تاریخ ۳۱/ ۵/ ۱۴۰۱ بلامانع می باشد.

    ۵۰۰۰ تا ماشین یورو ۴ در سال ۲۰۲۲ پلاک می کنیم علی برکت ا… .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. بهراد

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (706 ديدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا