بی ام و

بی ام و i5 M60 احتمالا قدرتمندترین سری 5 تاریخ خواهد بود

بی‌ام‌و سال آینده از نسل بعدی سدان محبوب سری ۵ و برادر برقی آن موسوم‌به i5 رونمایی خواهد کرد. این خودروی برقی نیز مانند سایر محصولات بی‌ام‌و در نسخه‌های گوناگون روانه بازار خواهد شد که یکی از آن‌ها، i5 M60 خواهد بود.

با وجود اینکه بی‌ام‌و هنوز اطلاعات ساخت این خودرو را به‌صورت رسمی تایید نکرده است اما استفاده از موتور iX M60 به‌عنوان پیشرانه i5 M60 را محتمل می‌دانیم. احتمالا بی‌ام‌و برای حفظ رده‌بندی خودروهایش، برای ساخت i5 از ۶۱۰ اسب بخار قدرت این موتور کاسته و آن را به چیزی حدود ۵۹۰ اسب بخار برساند. خوشبختانه i5 به‌لطف وزن کمتری که نسبت‌به iX خواهد داشت، رانندگی جذاب‌تری را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد.

بی‌ام‌و iX

البته که بی‌ام‌و یک نسخه پایه نیز از این سدان برقی با نام «i5 eDrive40» نیز رونمایی خواهد کرد که همانند دیگر سدان برقی این شرکت، i4 eDrive40، از یک موتور برقی در محور عقب سود خواهد برد که نهایتا ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بی‌ام‌و هنوز درباره باتری i5 هیچ صحبتی نکرده است. ممکن است باواریایی‌ها به سراغ باتری i4 بروند که از شاسی مشترک با i5 استفاده می‌کند یا برای تبدیل آن به خودرویی بالارده‌تر، از باتری iX استفاده کنند! قاعدتا مشتریان این برند خواهان استفاده از باتری بزرگ‌تر خواهند بود؛ چراکه به معنی توانایی بیشتر این خودرو در پیمایش مسافت‌های طولانی خواهد بود.

ورود i5 به بازار عصری جدید را برای بی‌ام‌و آغاز خواهد کرد؛ عصری که این خودروساز در آن از معماری جدید «CLAR» خود استفاده می‌کند و تمام خودروهایش را برقی خواهد کرد. بی‌ام‌و پیشتر نیز عنوان کرده بود که سری ۵ یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است و خریدارانش ارزش بالایی برای آن دارند. این سدان محبوب که جای خالی بین سدان‌های i4 و i7 را پر خواهد کرد، حد فاصلی را ایجاد می‌کند که هدف نهایی بسیاری از دوستداران بی‌ام‌و خواهد بود.

سدان لوکس i7

درست است که برای بی‌ام‌و تمام خودروهای جدیدش ارزشمند هستند اما سری ۵ به‌دلیل محبوبیت بالاتری که دارد، مهم‌تر و خاص‌تر خواهد بود. طراحان بی‌ام‌و پیشتر نیز اعلام کرده بودند که به‌دلیل حساس‌بودن موقعیت این سدان، در طراحی آن مانند سری ۷ و سری ۴ تغییر رادیکال و ناگهانی ایجاد نکرده‌اند. البته با ورود نسخه M Performance نسخه برقی این سدان، می‌توان دید مناسبی از آینده خودروهای قدرتمند بی‌ام‌و داشت.

به نظر شما آیا i5 جایگزینی مناسب برای یکی از زیباترین و قدرتمندترین سدان‌های جهان تبدیل خواهد شد؟! آیا بی‌ام‌و می‌تواند در بازار خودروهای برقی نیز به اندازه خودروهای احتراق‌داخلی نام‌آورد باشد؟!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    طراحی افتضاح

    موافقم 18
    مخالفم 52
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10422 ديدگاه)

      جلوپنجرش حالا شده امضاء کیا !

      موافقم 32
      مخالفم 17
      1. محمد هادی

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2441 ديدگاه)

        کیا از بی ام و تقلید کرد تو جلوپنجره
        هر ترکیبی که شکل کلیوی رو تداعی کنه میتونه دستمایه حضرت باشه
        چون مبدعی اول این ترکیب،حضرت بوده

        موافقم 19
        مخالفم 9
        1. حافظ

          ۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (31 ديدگاه)

          داداشم یه جوری نوشتی حضرت که انگار بابا جای جاش بیشترین همکاری را همین حضرت با مرسدس میکنه از مرسدس کمکم میگیره مرسدسم از بی ام دبلیو کمک میگیره هر دو شون تو ساخت موتور احتراق داخلی سال ۲۰۱۷ که آلفا رومعو از موتور ۲۹۰۰ سی سی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و۸۸۰ نیوتن متر گشتاور گرفت کمک گرفتند آیا این از حیثیت به قول شما حضرت و مرسدس با اون عظمت چیزی کم میکنه الآن هر ۷ الی ۸ خودروساز بزرگ زیر نظر یک هلدینگ کار میکنند به این میگن تبادل مثب اطلاعات و یک کلام دهکده ی جهانی‌

        2. homayoun

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (809 ديدگاه)

          دوست گلم جلو پنجره تایگرنوز کیا در ابتدای طراحیتوسط پیتر شرایر هیچ ربطی به جلو پنجره کلیوی بیمر نداشت.حالا بعدا به مرور زمان خواسته یا ناخواسته نسل بعد محصولات کیا شباهتهایی با محصولات بیمر پیدا کردن که گفتم شایدم اصلا عمدی بوده ولی درکل این بی‌ام‌و سری پنج برقی هیچ ربطی به کیا نداره همونطور که اکثر محصولات کیا هیچ ربطی به خودروساز باواریایی نداره وگرنه بایدبگیم پونتیاکم از بیمر کپی کرد جلوپنجرشو!!!!به هر حال خودروسازان آلمانی طلایه‌داران این صنعت هستن ولی اینکه تمام محصولاتشون رو به یه چشم نگاه کنیم مغرضانست،اینکه شما تو کیا سراتو نتونی با دور موتور۳۵۰۰ دور ۲۵۰کیلومتر در ساعت سرعت بری طبیعیه و شرایط تمام خودروهای اون کلاس همینه.همونطور که شما از بی ام و سری یک نمیتونی انتظار داشته باشی پرفورمنس سری پنج رو بهت بده.همه میدونن بیمر گاها محصولی تولید کرده که تاپ اسپید صد هم نداشته که این باعث نمیشه کیفیت و اعتبار کل محصولات المانی رو زیر سوال ببریم مطمئن باش گه قرار باشه بیمر هم همون خودرو کره ای زیر بیست‌هزار دلاری که وارد کشور ما میشه و مردم سوارش میشن رو تولید کنه اون خودرو این تفاوت چندفرسخی محصولات بیمر و کیا رو نخواهد داشت

      2. بهنام

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        نوید، تو از صنعت خودروی نوآورانه و بی همتای آلمان و صنعت خودروسازی کپی برداری کره جنوبی که صفر تا صدش کپی برداری از خودروهای برتر دنیا هست چی می دونی که میای آلمان و کره رو مقایسه می کنی؟!
        اصلا طراحی و ایمنی و راحتی و پرستیژ و همه چیزو می گذارم کنار، در وصف خودروسازی کره و آلمان همین بس که وقتی با یه خودروی آلمانی 250 تا میری، دور موتورت رو 3500 هست و هیچ فشاری روی موتور نیست و انگار موتور داره استراحت می کنه، ولی وقتی با اسباب بازی های کره 220 تا میری، دور موتورت رو 5500 هست و موتور می خواد از جاش کنده شه.
        با بنز و بی.ام.و و دیگر خودروهای آلمانی می تونی پنج ساعت پیاپی 250 تا بری و آخ نمیگن، ولی با یه خودروی کره ای یک ساعت بی وقفه 220 تا بری، فرداش باید بری 50 میلیون خرج موتور سرسیلندر و پیستون هات بکنی.
        واقعا شرم آوره در برابر صنعت آلمان، نام کره رو میاری. مقایسه آلمان و کره (به ویژه در صنعت خودروسازی) عین مقایسه کریس رونالدو و مسی و مارادونا با بازیکنان لیگ دسته دو هندوستان هست.

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. phonix

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          برادر گل عزیز
          هیوندا اگه انقدر که شما میگی اشغال بود پس حتما بنزبراش جام هایرالی رو گرفته؟
          موتور اسپرت میبینی ؟
          لازم به ذکره که برادران کره ایفن سایت منو به عنوان هیتر و سهام داره صنایع ژاپن میشناسن پس واژه کره ای فن بهمن نمیچسبه
          دیگه خیلی از المان خدا و از کره لولو ساختید
          اینم بگم من اصلا فن پورشم که المانیه
          با تشکر التماس تفکر

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. سپهر

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (389 ديدگاه)

          اقا بهنام نوید فن ژاپنه و از اینکه ژاپن خیلی خیلی از المان عقبه و‌هیچ حرفی نداره با این کارا میخواد یه مقدار خودشو ارام کنه

        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10422 ديدگاه)

          بهنام خان
          من کی آلمانی رو با کره‌ای مقایسه و همتراز دونستم !
          کره‌ای‌ها حتی دیگر در سطح چینی‌ها هم نیستند و ناریخشون گذشته و دلخوش به جنسیس هستند شاید نجاتشان دهد و بس !

          تمام صحبت من در مورد اون جلوپنجره‌ای هست که در تصویر میبینید و میبینیم که امضای محصولات کیا شد از سال ۲۰۱۱ به بعد توسط پیتر شرایر ، همین ، نه بیشتر نه کمتر ، تمام !

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. SS

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (823 ديدگاه)

      شبیه اشکودا شده

      موافقم 10
      مخالفم 12
    3. Reza Waffen SS

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5350 ديدگاه)

      طبیعیه گون برقیه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. مزدا

      ۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      آقای مزدا لطفا از یه اسم دیگ استفاده کن.
      من چند سال با این اسم هستم

      1. جواد تی ان تی

        ۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خیلی خوشگله هرچی روی سری 5و سری 3 با اصالت کار میکنه توی سری 7جبران میکنه و ترررر میزنه

  2. Si

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    ولی مثل این جدیدا طراحیش خوب در نمیاد

    نمیگم این طراحیای جدید بی ام و بده ولی به قدر قدیما خوب نیست هرچند در برابر بعضی های دیگه بهترن

    موافقم 13
    مخالفم 4
  3. MAJking2

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (432 ديدگاه)

    امیدوارم طراحی فاجعه به این مدل سرایت نکنه

    موافقم 31
    مخالفم 5
  4. hssn

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    جدا از مسائل فنی، اگه عقبش اینی باشه که توی اون رندره رسما یه آئودی میشه
    بی ام و به طرز خیلی بدی داره هویت ماشینای خودشو گم میکنه و دور میشه ازش

    موافقم 37
    مخالفم 8
  5. پرهام رهام

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    متاسفانه بخاطر طراحی های عجیب این روزهای بی ام وه نمیشه مطمئن باشیم از اینکه آیا. طراحی این ماشین عالی یا نه.
    خدا میدونه.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  6. JDM lover

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    امیدوارم مثل این رندر نباشه طراحیش

    موافقم 12
    مخالفم 5
  7. رضا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با این رندری که الان دیدم و اطلاعاتی که شما دادید.میتونم بگم که افتضاحه.

    موافقم 10
    مخالفم 7
  8. Enayat

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    امید وارم از جلو پنجره بزرگ استفاده نکنه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  9. amirhosein23

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    عاشق بی ام و هستم چون نمی خواد احتراق داخلی رو از بین ببره و بی صبرانه منتظر ام5جدید هستم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. محمد هادی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2441 ديدگاه)

    بنظرم طرح رندر متوازن و زیباست
    و سری پنج الکتریکی احتمالا باید شبیه به یه همچین چیزی باشه
    حالا تا سال بعد خیلی فرصت هست
    تا ببینیم چی درنهایت از آب درمیاد

  11. پدرام

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (787 ديدگاه)

    اگه این رندر ها به واقعیت نزدیک باشه قشنگه اما بیشتر شبیه اشکودا شده تا ب ام و

  12. مجید

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این طراحی جدید ب‌ام‌و از جلو خیلی مسخره شده و آدم رو یاد طراحی ماشینای لوکس‌نمای چینی میندازه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. homayoun

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (809 ديدگاه)

    کاش مرسدس هم راه درستی که bmw و جنسیس رفتن رو در پیش میگرفت و خودروهای برقیش و بنزینیش از یه پلتفرم و ظاهر استفاده میکرد تا هم هزینه تولید پایین میومد هم محصول نهایی مقبولتر و پرفروشتر میشد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا