آئودیبنتلیبی ام وجیپ

درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای هم‌سطح و هم‌کلاس برگزار می‌شود اما این بار کارواو چهار خودرویی را در برابر هم قرار داده است که هیچ‌کدام هیچ سنخیتی باهم ندارند. این خودروها آئودی RS5 اسپرت‌بک، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن، بنتلی کانتیننتال GTC و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هستند. ضعیف‌ترین عضو این جمع کوپهٔ باواریایی است که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. M2 همچنین تنها خودروی محرک عقب این رقابت هم محسوب می‌شود.

پس از این به آئودی RS5 با پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو می‌رسیم که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. در سینهٔ تنها خودروی روباز گروه یعنی کانتیننتال GTC یک نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ و درنهایت به قوی‌تر خودروی جمع یعنی جیپ ترک‌هاوک با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت می‌رسیم که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده آغاز می‌شود. در اینجا آئودی از همان آغاز حرکت جلو می‌افتد اما جیپ هم خیلی با آن فاصله ندارد. ب‌ام‌و نیز شروع خوبی دارد اما در ادامه بنتلی از آن عبور می‌کند. در میانهٔ مسیر این کانورتیبل بریتانیایی دو خودروی دیگر را هم پشت سر گذاشته و پیروز می‌شود. آئودی نیز با اختلافی جزئی جیپ را مغلوب می‌کند و ب‌ام‌و آخر می‌شود. سپس دوباره همین درگ برگزار می‌شود که تغییری را در نتیجه به دنبال ندارد. درگ سوم هم همان نتیجه را دارد با این تفاوت که حالا تایم خودروها اعلام می‌شود. در اینجا بنتلی ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی می‌کند، آئودی و جیپ هردو ظرف ۱۲ ثانیه از خط پایان عبور می‌کنند و ب‌ام‌و هم پس از ۱۲.۶ ثانیه مسیر را به پایان می‌رساند.

مسابقهٔ بعدی رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و همهٔ خودروها در حالت راحت قرار می‌گیرند. جیپ در این حالت اصلاً خوی اسپرتی ندارد و به همین دلیل دیگر خودروها به‌راحتی از آن دور می‌شوند. در پایان بازهم بنتلی پیروز می‌شود و آئودی و ب‌ام‌و به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند. سپس دوباره همین مسابقه با حالت اسپرت خودروها برگزار می‌شود و این بار رقابت بسیار نزدیک‌تر است ولی بااین‌وجود نتیجه با رولینگ اول تفاوتی نمی‌کند. در آخر هم یک آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود که در اینجا ب‌ام‌و بالاخره یک پیروزی کسب می‌کند درحالی‌که جیپ به دلیل وزن سنگین به بیشترین مسافت برای توقف نیاز دارد.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

آئودی RS5

بنتلی کانتیننتال

جیپ ترک‌هاوک

پیشرانه۳.۰ لیتری I6۲.۹ لیتری V6۶.۰ لیتری W12۶.۲ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربوتوئین توربوسوپرشارژ
قدرت۴۱۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار۶۶۰ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۵۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۷۵ کیلوگرم۱۷۴۲ کیلوگرم۲۴۳۶ کیلوگرم۲۴۳۳ کیلوگرم
قیمت۵۲,۴۰۵ پوند۷۳,۸۵۰ پوند۲۳۴,۴۰۰ پوند۹۰,۰۰۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (436 ديدگاه)

    حالا کاری به درگ ندارم ولی آخه SUV با کوپه و سدان😐

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  2. Si

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (436 ديدگاه)

    کلا دیگه به معنی شده درگ، یه ماشین ۲۳۴ هزار پوندی با ماشینهایی کمتر از ۱۰۰ هزارتا

    درسته جالبه ولی نه همیشه

    یا مقایسه فراری دهه ۹۰ با کیا جدید

    بخاطر پول چه نمیکنه مت

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. seyedjavad.mercedesbenz

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      من دلیل این همه جبه گیری علیه مت واتسون رو متوجه نمیشم ، شما کانال کارواو رو نگاه کنین ، متوجه میشین مت تقریبا بین تمام خودروهای رقیب هم درگ برگزار کرده ، حالا در بین اینها چند وقت یه بار درگهای سرگرم کننده غیر منطقی ولی حساس هم برگزار میکنه که اونقد عجیب نیست

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۹
      1. Si

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (436 ديدگاه)

        من خودم یوتوب نگاش میکنم ولی دیگه خیلی مسخرس این درگ

        وگرنه درگ خوب هم داره

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
  3. JDM lover

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چه رخی داره اون m2
    حیف که دیگه این نسل تولید نمیشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  4. مزدا

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (511 ديدگاه)

    خیلی درگ مسخره و سمی بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. Pouyan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    لعنتی چی ساخته بنتلی،
    مثل اینه که با لباس پلو خوری گرون قیمت بری یه مراسم خیلی رسمی،بعد وسطش یه دفه یه مسابقه دو بزارن با همون تیپ بری مسابقه دو رو هم ببری.
    تو یه کلمه معنی کامل کلاس GT این ماشینه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. Reza Waffen SS

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4364 ديدگاه)

    آئودی RS5 انتخابم

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  7. حافظ

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اینو هم در نظر بگیرید که با پول اون بنتلی میشه ۳ تا جیپ ترک هاک خرید تازه از مزایای آفرودش هم استفاده کرد، و در ضمن از هزینه‌های نگهداری بنتلی نگم که کمر صاحاب ماشین رو میشکنه در عوض محصولات جیپ ثابت کردند که اگه فقط یکم معقولانه رانندگی کنی تا ۲۰ سال اول فقط روغن و سرویس اولیه میخواد خود جیپ ۱۰ سال گارانتی یا ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد براش در نظر گرفته الآن تو مناطق آزاد ایران کسی یه تایر جیپ یا کادیلاک یا داج یا کامارو یا موستانگ یا کوروت یا اسکالاید و امثالهم را با ماشین های اروپایی عوض نمی کنه البته قیمت بسیار معقولانه هم بی تاثیر نیست و در ضمن هزینه نگهداری بسیار پایین مثلآ وقتی داج وایپر ۱۰ سیلندر ۴۰ سوپاپ ۸۴۰۰ سی سی را استارت میزنی صدایی از موتور میاد بیرون که هیچ کدوم از محصولات ۲۰۲۲ بوگاتی لامبورگینی و کوعینگزگ در مقابلش صدای اسباب بازی در میارن داج وایپر میشه رقیب آعودی آر اس ۷ و و بی ام دبلیو ام ۸ لامبورگینی وننو و بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۲۰۲۲ با قیمت ۱ ۱۸ اونها عقل سلیم هم خوب چیزی البته این که گفتم از بقدرت موتور و گیربکس و الا ما که پول نمیدیم واسه یکم فیبر کربن و چرم و آلکانترا ما پول میدیم برای آخرین قدرت آخرین هندلینگ و یک خودروی خشن عضلانی خواهشا اینا رو هم در نظر بگیرید

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا