آئودیبی ام وتسلا

درگ بی ام و M3 چهارچرخ محرک با تسلا مدل ۳ پرفورمنس و آئودی RS5

خودروهای الکتریکی به دلیل گشتاور فوری و عدم نیاز به تعویض دنده، در پرفورمنس نسبت به نمونه‌های درون‌سوز برتری دارند. حال کارواو قصد دارد با قرار دادن تسلا مدل ۳ پرفورمنس در برابر بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آئودی RS5، این موضوع را به‌طور عملی نشان دهد.

در سینهٔ M3 کامپتیشن موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بی‌ام‌و با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع xDrive یا چهارچرخ محرک است که طبق اعلام بی‌ام‌و ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

RS5 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام نسخه‌های RS5 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند و به گفتهٔ آئودی ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. در سمت دیگر میدان هم تسلا مدل ۳ پرفورمنس دو موتوره حضور دارد که از ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به باطری‌های ۷۵ کیلووات ساعتی مجهز است.

مثل همیشه، رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده شروع می‌شود. در ابتدا هر سه خودرو نزدیک به هم پیش می‌روند اما در ادامه بی‌ام‌و و تسلا از آئودی دور می‌شوند و درنهایت M3 پیروز درگ می‌شود. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که تسلا برای انجام این کار به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و آئودی هم پس از ۱۲ ثانیه به خط پایان می‌رسد.

پس‌ازاین، یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۸۰۰ متری برگزار می‌شود. در اینجا تسلا به خاطر گشتاور فوری خود، برتری دارد و در ابتدا با اختلاف قابل‌توجهی جلو می‌افتد اما در ادامه M3 خود را به رقیب الکتریکی می‌رساند و پیشتاز می‌شود. البته این اتفاق در حدود سرعت ۱۶۰ کیلومتر رخ می‌دهد که امکان رسیدن به آن در اکثر جاده‌های عمومی دنیا به خاطر محدودیت قوانین وجود ندارد.

سپس یک مسابقهٔ رولینگ دیگر از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که نتیجه را کمی تغییر می‌دهد زیرا این بار تسلا دیگر خیلی از مزیت شتاب فوری خود برخوردار نیست. البته مدل ۳ هنوز هم در ابتدا جلو می‌افتد اما M3 زودتر از آن پیشی می‌گیرد. این بار حتی آئودی هم می‌تواند تسلا را پشت سر بگذارد. چالش آخر هم توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که در آن تسلا پیروز می‌شود، M3 در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و RS5 دیرتر از هم متوقف می‌شود.

مشخصات فنی

آئودی RS5

بی‌ام‌و M3 XDrive

تسلا مدل ۳ پرفومنس

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو الکتریکی دو موتوره
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۶۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۴۰ کیلوگرم ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۸۵۰ کیلوگرم
قیمت ۷۱,۰۰۰ پوند ۷۸,۴۲۵ پوند ۶۰,۰۰۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (733 ديدگاه)

    M3 خیلی خوبه پرفورمنسش لعنتی بنظرم تنها خودروسازی که بتونه با بنزین جلوی تسلای برقی را بگیره بی ام و است

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۶
    1. GMA

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1457 ديدگاه)

      انتظار داشتی تسلا با قدرت کمتر و وزن بیشتر قیمت خیلی کمتر پیروز بشه؟! وقتی با قدرت و وزن برابر BMW پیروز شد میشه این حرفو زد. در شرایط برابر برتری به الکتریکی هاست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲۶
    2. کافر مقدس

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      یعنی ما مطلبی از درگ بهتر نداریم؟ ۴تا خبر دیگه نبود که همیشه باید درگ باشه قاطی مطالب

      الان دقیقا چه استدلال و علمی تو این درگ ها هست . برای مشتری این ماشین ها مگر مهمه کی کدوم ۴۰۰متر رو زودتر بره

      ولی خوب کلیک بیت مییگیره درگ برای مخاطب از نوع عوام خوبه . از درگ اسکانیا داریم تا هامر و… بگیر برو

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۲
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1020 ديدگاه)

        بعضیا فکر می کنن زندگی همش مسیر صافه…
        برو اونا رو متقاعد کن که زندگی همش مسیر صاف نیست

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳
  2. AMANTE

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (642 ديدگاه)

    اینم از تسلایی که میگفتید پوز بنزینی ها رو توی درگ میزنه.
    قوی ترین نسخه ی تسلا مدل ۳ در برابر قوی ترین نسخه های رقبا ( جای C63S AMG خالیه ).
    شاید الان بحث قیمت رو بکشید وسط ولی این میزان اختلاف قیمت کاملا طبیعیه.
    شاید بگید مدل S پلاد اینارو شکست میده اما یک کلاس بالاتر از ایناس و رقبای جدا و قدری داره که منتظر درگ شون هستم.
    در آخر درگ چیزی نیست که بشه بهش استناد کرد و گفت فلان ماشین برتره و…. باید توی پیست بیان و خودشون رو ثابت کنن.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۱
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      درگ واسه بعضیا یعنی زندگی😉😂
      فکر می کنن زندگی همیشه مسیر مستقیمه
      انگار نه انگار چیزی به نام پیچ وجود داره

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
    2. فرامرز

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      تازه این فقط مسیر مستقیم بود که برقی ها توش خوبن. اگه دور پیست بود اختلاف خیلی بیشتر بود. مطمئن باشید وقتی همه جدی برن سمت برقی شدن کار برای تسلا خیلی سخت میشه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
  3. Moon

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    نه خوشم اومد درسته ظاهر مفلوکی داره بی ام و ولی هنوز هم پادشاهی برای خودش مرسدس و ایودی از این یک نظر حداقل باهاش فرسنگ ها فاصله دارند ، ولی ای کاش یه ماشین پرفورمنس دو نفره V8 یا I6 بی ام و می ساخت

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
    1. Jdm باز

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (881 ديدگاه)

      M4 کوپه پرفورمنس هست و موتورش i6 هست موتورش هم با همین m3 یکیه و ۵۱۰ اسب قدرت داره ( در نسخه کامپیتیشن)
      M8 هم کوپه پرفورمنس v8 هست و فک کنم ۶۱۷ یا ۶۲۰ اسب بخار قدرت داره

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Moon

        ۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (153 ديدگاه)

        منظور من یه چیزی در حد R8 و AMG GT و ۹۱۱ هست خودم هم میدونم که بی ام و چه ماشین هایی داره

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  4. Jdm باز

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (881 ديدگاه)

    همونطور که amante گفتن قوی ترین نسخه تسلا مدل ۳ در برابر قوی ترین نسخه رقبا قرار گرفت و شاهد مچاله شدن تسلا توسط غول باواریایی ها هستیم

    این m3 کامپیتیشن واقعا خیلی خفنه و اینکه
    هیکاش بجای rs5 یدونه c63 s رو می اوردن اونوقت درگ خیلی جذاب تر و نزدیک تر میشد

    حالا این درگ هست ،و پیست بیشتر مشخص میکنه کی برتره و با درگ نمیشه گفت برتریت با کدومه
    تسلا اگه جرئت داره بیاد پیست اونوقت میبینیم کی واقعا برتره

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  5. Taha Malek

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ویلی ویلی تسلا خیلی مقرون بصرفه پوز همه رو میزنه😂

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
  6. GMA

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    اینکه انتظار داشته باشیم تسلا با قدرت کمتر و وزن بیشتر از پس BMW با انتقال قدرت فوق‌العاده بر بیاد یکم غیر منطقیه، ولی این پیروزی به هیچ وجه مشخص نمیکنه که کدوم خودرو بهتری هست چون این چند دهم ثانیه هیچ کاربردی در زندگی نداره، خودرویی بهتر هست که ارزش بیشتر در برابر قیمت به همراه کیفیت برتر داشته بنظرم تسلا نسبت به قیمت واقعا خوب عمل کرد، از نظر طراحی بنظرم آئودی یه سر و گردن از دو رقیب بهتره
    عملکرد هر سه قابل قبول بود ولی از آئودی با اون سیستم بی‌نظیر کواترو انتظار بیشتری میرفت

    موافقم ۸
    مخالفم ۹
  7. Nima

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1472 ديدگاه)

    این همون تسلا مدل ٣ بود که میگفتن ترمز نداره؟
    من یه تست ازش دیدم (خود همین کانال یوتیوب) ترمز خودکارش حتى از ولوو هم بهتر عمل میکرد!

    میخوام بگم این حرفاى الکى رو ول کنید.
    معلومه توى پرفورمنس بى ام و و آئودى بهترن (توى پیست) و هندلینگ بهترى دارن. ولى قرار نیست ارزش یه کمپانى دیگه که این همه زحمت بشه کم بشه. مثلا مدل پلاد با پورشه تایکان. یا برعکس ، این مدل ٣ و بى ام و ام ٣.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۹
  8. KSH

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تسلا هیچ چیز عجیب غریبی نیست حتی تسلا s پلاد فقط هزار اسب قدرت داره یه ماشین بنزینی با همون قدرت راحت تسلا رو میگیره تسلا رو الکی بزرگ کردن

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۶
  9. میثم

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2866 ديدگاه)

    این همه میگن ماشینای الکتریکی بخاطر باتریشون هم وزن بالایی دارن هم خیلی گرونن
    اینجا که اختلاف وزن خیلی کمه و تسلا هم از اون دوتا ارزونتره
    مگر اینکه با سگمنت اقتصادی مقایسه بشه مثل کرولا و سیویک

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  10. BMW/M-POWER

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ینی وای به حال اون روزی که bmw یه سوپر اسپرت بسازه ینی فراری و لامبورگینی و پورشه و مکلارن و … اینا همه باید برن تو باقالیا
    وای به حال اون روز
    سلطان پرفورمنس فقط bmw

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۸
    1. Reza

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      به شدت موافقم

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  11. MAHDI

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    در این درگ M3 زمان بدی ثبت کرد، همین خودرو در درگهای قبلی CARWOW زمان ۱۱.۱ و ۱۱.۲ رو ثبت کرده بود.
    حتی نسخه محرک عقب M3 کامپتیشن در یکی از درگ های carwow زمان ۱۱.۴ هم ثبت کرده بود

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  12. Elmiraj

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2565 ديدگاه)

    بالاخره m3 با ۵۰ اسب بخار قدرت ( هر چند که بیشتر از این حرفاست) بیشتر ، ٧٠ کیلوگرم وزن کمتر و بعد گذشت پنج سال تونست با اختلاف ۰.۳ ثانیه model 3 را شکست بده…..!!!!

    نکته جالب‌تری که اینجا و در دیگر مجلاتی که این درگ رو پوشش دادن دیده میشه ، افرادی هست که به برد ناچیز m3 افتخار می‌کنن….
    قبلا هم شاهد این قضیه بودیم که یه سری افراد از شکست دادن تسلا های پنج شش سال پیش توسط رقبای مورد علاقه شون بسیار خوشحالن….!

    این قضیه رو در سال های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ که رقبا تونستن به زور قدرت بیشتر و وزن کمتر S/X plaid را شکست بدن هم خواهیم دید….

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۳
    1. sam

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      چ طور وقتی پلد ۱۰۰۰+ اسب بخاری تایکان و بقیه سدان هایی ک در محدوده قدرت ۶۰۰ اسب بخار قرار داشتن رو شکست داد به تفاوت قدرت اشاره نمی‌کردی !!!! الان ۵۰ اسب بخار مهم شد ?? وقتیم ک یک برندی میاد EV میسازه ک تسلارو تو خط مستقیم شکست میده تنها بهانه میشه تسلا فلان سال پیش فلان کار کرد !!! ولی توجه نمیکنی تسلا از اول فقط و فقط تمرکزش رو EV بوده و هست ولی اون برند رو ICE تمرکز داشته !!!
      یادمونه وقتی ریمک نورا اومد از پلد سریعتر بود چجور به … ک البته کم سابقه نیستی در این قضیه مثل همین الان

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
      1. Elmiraj

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2565 ديدگاه)

        چون خودت ترول هستی فکر نکن بقیه هم هستن…!!!

        ‌تاکنون دو درگ بین s plaid و تایکان انجام شده که دومی لوسید air هم حضور داره ….
        شما در این دو درگ و در هر پستی که فکر می‌کنی من از باخت تایکان در مقابل plaid ایراد گرفتم یا مسخره کردم لینک بیار ، یا کامنت را همینجا کپی کن تا بقیه هم ببین :

        در ضمن هر وقت ریماک یا خیلی گنده تر از ریماک سدانی ساخت که با وزن ٢١۶٢ کیلوگرم و قدرت ١٠٢٠ اسب بخار تونست یک چهارم مایل را در ٩.٠٨ ثانیه طی کنه بیا و ریپلی بزن….

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  13. محمدهادی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    آقا یه سوال؟
    چرا نماینده های بی ام ویی همیشه شماره یک شتابن؟
    این چه نقشه ی راهی بود این سازنده مشخص کرد برای خودش؟
    آخه اینجا حتی خودروی برقی روهم مغلوب کرد!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  14. مهدی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پیج این مرده و کسی داره؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. محمدتوربو

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام صدافقط صدای تسلا هیچ صدای به صدای تسلانمی رسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. 8797

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خخخخخ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمدهادی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (795 ديدگاه)

      🤣🤣🤣😄😄😄👏👏

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا