بی ام و

بررسی بی ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل، چه چیزی بهتر از یک بی ام و با سقف باز!

نسل تازه بی‌ام‌و M3 و M4 تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل‌های گذشته خود تجربه کرده است؛زیربرند M برای هرچه متمایزکردن این مدل‌ها دست‌به‌کار شده و این‌بار به سراغ نسخه سقف-بازشو بی‌ام‌و M4 رفته است که از پلتفرم ماژولار CLAR استفاده می‌کند.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

سنگین‌تر، بزرگ‌تر و قوی‌تر!

بی‌ام‌و M4 کامپتیشن که بهترین نسخه از میان تمامی مدل‌های M4 محسوب می‌شود، قیمتی برابر ۱۷۶.۹ هزار دلار داشته و که نسبت‌به M xDrive کوپه ۱۱ هزار دلار گران‌تر است؛ بنابراین خودرویی گران‌قیمت به شمار می‌رود اما هم‌وطن خود یعنی پورشه ۹۱۱ کانورتیبل ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۲۳ اسب بخار قدرت بیشتری داشته و قیمتش نیز ۸۶ هزار دلار کمتر است. شتاب اولیه بی‌ام‌و کانورتیبل نیز بهتر از پورشه است؛ چراکه این خودرو با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک خود درعرض ۳.۷ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این رقم برای پورشه ۴.۴ ثانیه است.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

ابعاد این M4 نسبت‌به نسل گذشته کمی بزرگ‌تر شده و حال از فاصله محوری بیشتری نیز سود می‌برد. نسل کنونی M4 G83 برخلاف نسل گذشته که از سقف فلزی بهره می‌برد از یک سقف پارچه‌ای مناسب استفاده می‌کند که ۴۰ درصد وزن کمتری دارد و ۸۰ لیتر نیز به فضای صندوق عقب اضافه می‌کند.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

از آنجایی که دیگر خبری از سقف فلزی نیست، بی‌ام‌و برای حفظ استقامت بدنه باید به دنبال راه دیگری می‌گشت. یک صفحه آلومینیومی خاص میان زیرقاب محور جلو و محور فنرهای دومفصلی مخصوص x-Drive قرار گرفته است. محور عقب نبز محکم‌تر از قبل شده و در آن شاهد حضور میل ضدپیچش هستیم. بی‌ام‌و نسبت‌به فرمان M4 کانورتیبل را نیز به‌روز کرده است. وزن این خودرو به ۱۹۹۵ کیلوگرم رسیده که ۲۰۵ کیلوگرم از نسل گذشته آن بیشتر بوده و به‌طرز جالبی، ۲۵ کیلوگرم نیز از شاسی‌بلند X3 M کامپتیشن سنگین‌تر است.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

سوار بر ۵۰۲ اسب آلمانی

خوشبختانه درکنار حضور وزن زیاد در این کانورتیبل، شاهد استفاده از قدرت و گشتاور زیاد موتور S58 شش سیلندر نیز هستیم. شالوده این موتور با موتورهای S55 قدیمی یکسان است؛ پیکربندی توربوشارژرهای دوگانه خطی و حجم ۳ لیتری آن تغییری نداشته‌اند اما جزئیات ساختار S58 با استفاده از روند تولید قوی‌تر آن بهبود یافته است. این موتور از میل‌گاردان آلیاژی، نسبت فشار پایین‌تر، توربین‌های مونو-اسکرول و طول بیشتر سیلندر سود می‌برد.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

بهبودهای موتوری M4 کانورتیبل به افزایش بازده خودرو و کاهش انتشار گازهای مضر آن کمک فراوانی کرده و درعین‌حال، عملکرد خودرو را نیز افزایش داده است. هم‌اکنون حداکثر ۵۰۲ اسب بخار قدرت در دور ۶,۲۵۰rpm دردسترس راننده قرار می‌گیرد. قله نمودار گشتاور نیز با ۶۵۰ نیوتن متر میان دورهای ۲,۷۵۰rpm و ۵,۵۰۰rpm رخ می‌دهد.

رینگ بی ام و M4 کابریولت کامپتیشن

با فشردن دکمه روشن‌سازی موتور وارد جاده می‌شویم و نخستین چیزی که توجه‌مان را به خود جلب می‌کند، شخصیت کاملا متفاوت نسل جدید M3 و M4 نسبت‌به پدرانشان است. تجربه سواری این خودروها بسیاری غنی‌تر و مطمئن‌تر از گذشته شده و حال در سرعت‌های پایین نیز می‌توان یک سواری نرم و راحت را تجربه کرد.

با وجود سواری نرم، بی‌ام‌و M4 هنوز آن زمختی ذاتی خود را حفظ کرده است اما این‌بار دیگر آزاردهنده نیست و مانند نسل گذشته با گذر از دست‌اندازها و پست‌بلندی‌های جاده، کمرتان را خورد نمی‌کند. اگر این حقیقت را درنظر بگیرید که M4 کانورتیبل در جلو و عقب به‌ترتیب از رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی و تایرهای ۲۷۵ و ۲۸۵ استفاده می‌کند، می‌بینیم که نتیجه تلاش بی‌ام‌و واقعا قابل تحسین است. البته استفاده از حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس در جاده‌هایی که ذره‌ای هم ناهمواری دارند اصلا توصیه نمی‌شود؛ چون با خودآزاری فرق دیگری ندارد.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار ساخت ZF که به مبدل گشتاور مجهز شده رفتار جعبه‌دنده‌های دوکلاچه قدیمی را ندارد؛ درحالی‌که عملکرد این جعبه‌دنده همچنان در استفاده‌های روزمره و در ترافیک، روان و مناسب است، تعویض دنده‌ها با اطمینان و محکم انجام می‌شوند. ویژگی «Auto Hold» باعث ایجاد ذره‌ای مکث در عملکرد خودرو شد. با خاموش کردن آن تجربه‌ای به‌مراتب روان‌تر و بهتر داشتیم.

دنده بی ام و M4 کابریولت کامپتیشن

ممکن است ابتدا تصور کنید که M4 کامپتیشن کانورتیبل خودروی تنبلی است؛ چراکه پیکربندی سیستم تزریق سوخت و پاسخگویی آن به فرامین راننده، نسبت فشار پایین‌تر و کمی تاخیر سیستم توربو در حالت راحت، کمی کند است اما وقتی که M4 ذات واقعی خود را نمایان کند، طولی نمی‌کشد که به خودرویی متهاجم و سریع تبدیل گردد.

یکی از جذاب‌ترین ویزگی‌های شخصیتی این M4 بدون‌سقف، پاسخگویی مناسب آن در دورهای میانی موتور است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفت‌وآمد تبدیل می‌کند. قدرت مناسب و تعویض دنده کوتاه این دور موتورها باعث می‌شود راننده به‌جای استفاده از دورهای بالای موتور، از آن‎‌ها استفاده بیشتری داشته باشد. با وجود اینکه خط قرمز دورسنج در ۷,۲۰۰rpm تعیین شده است اما هیچگاه نیازی به گذر از دور ۶,۰۰۰rpm نخواهید داشت.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

خبری از غرش شیر نیست

نسل جدید M4 به‌خاطر بهره‌وری از دو فیلتر سوخت دیگر آن غرش قدیمی را ندارد اما اگر داخل آن نشسته باشید، صدایی مناسب و هدفمند را خواهید شنید. سیستم «طراحی صدای پویای بی‌ام‌و» حسی خالص و زیبا را منتقل می‌کند اما همواره می‌دانید که خودرو آن‌گونه که پشت فرمان احساس می‌کنید، بلند و پر سروصدا نیست. دکمه اگزوز فعال روی کنسول مرکزی صدای چندانی له آن اضافه نمی‌کند و به‌جای آن، کمی از حجم صدا کم کرده و غرشش را بیشتر می‌کند.

اگزوز بی ام و M4 کابریولت کامپتیشن

اگر سقف را ببندید، صدای بیرونی به‌خوبی گرفته می‌شود و تنها مجبور به تحمل مقدار کمی از صدای باد خواهید بود که در همه خودروهای کانورتیبل پیدا می‌شود. اگر آسفالت زمخت یا بی‌کیفیت باشد، حتما درکنار صدای باد صدای تایرهای مخصوص پیرلی P زیرو را نیز خواهید شنید. (پیام مترجم: تجربه‌ای آشنا برای ما مردم ایران).

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

سیستم x-Drive: هم ناجی و هم قاتل

مسیر ما شامل یک جاده ۳۰ درجه‌ای به مقصد کوهستان دریاچه ویکتوریا بود و متاسفانه تایرها تا انتهای روز با صدای نه‌چندان دلچسب خود ما را همراهی کردند. خوشبختانه عملکرد خودرو این مسئله را جبران می‌کرد؛ جلوی خودرو رفتاری متین و معتدل داشت اما اگر کمی پدال گاز را بیش‌ازحد فشار می‌دادید، M4 مقداری کم‌فرمانی از خود نشان می‌داد. سیستم x-Drive که بخش زیادی از خروجی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، به‌خوبی به وظیفه خود عمل می‌کرد. اگر کسی به شما نگوید که M4 کانورتیبل خودرویی چهارچرخ محرک است، امکان ندارد آن را تشخیص دهید.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

تجربه سواری M4 حتی در حالت راحت نیز اشتیاق‌آور و درگیرکننده است و اگر در خروج از پیچ‌ها با پدال گاز بازی کنید، M4 نیز پشت خود را تکان می‌دهد. استفاده از سیستم xDrive تصمیمی عاقلانه بوده است؛ چراکه باعث کنترل بهینه و مناسب خودرو می‌شود و سواری را راحت‌تر از نمونه دیفرانسیل عقب می‌کند.

lcd بی ام و M4 کابریولت کامپتیشن

برای داشتن یک تجربه کامل از این خودرو می‌توان از تنظیمات گوناگون آن استفاده کرد که توسط آن‌ها می‌توان حالت رانندگی، سرعت جعبه‌دنده، میزان میراگری فعال، فرمان‌پذیری، سیستم پایداری و… کنترل کرد. حالت «M Dynamic» که در آن خبری از سیستم پایداری نیست چندان تجربه متفاوتی را ارائه نمی‌دهد و اصلا قابل مقایسه با یک خودروی دیفرانسیل عقب نیست. با این حال می‌توان کنترل پایداری را خاموش کرد و خودرو را روی حالت تک دیفرانسیل قرار داد تا حس بهتری را تجربه کرد. حالت‌ها اسپرت و اسپرت پلاس همان‌گونه که انتظار می‌رود رفتار خودرو را محکم و جسورانه نشان می‌دهد. قدرت زیاد، رفتار خشن و چسبندگی بالا باعث می‌شود که در پیچ‌های تند یا تعویض جهت ناگهانی، پیچ‌خوردن بدنه خودرو را حس کنید که شما را مجبور می‌کند تا به سیستم تعلیق استراحت دهید.

ب‌ام‌و M4 کابریولت کامپتیشن

درنهایت باید گفت با وجود اینکه نسخه کوپه M4 کامپتیشن به‌خاطر سیستم دیفرانسیل عقب و دینامیک بهتر، تجربه جذاب‌تری را ارائه می‌دهد اما M4 کانورتیبل x-Drive گستره عملکرد بالاتری دارد و تجربه روزمره به‌مراتب مناسب‌تری را برای مالک خود رقم خواهد زد. تجربه سواری این بی‌ام‌و سقف‌باز مانند خرید چند خودرو در یک خودرو است درحالی‌که تنها برای یکی از آن‌ها هزینه می‌کنید. این خودرو شاید گران‌ترین M4 محسوب شود اما قطعا به همان اندازه که پول می‌دهید، آش هم خواهید خورد.

نقاط ضعف و قوت

نقاط قوت: کاربری گسترده، سرعت‌گیری راحت، سیستم x-Drive مطمئن، همبستگی بالای اجزای خودرو
نقاط ضغف: وزن بالا، پاسخگویی کند گاز در حالت راحت، صندلی‌های آپشنال

مشخصات فنی بی‌ام‌و  M4 کامپتیشن کانورتیبل x-Drive

موتور ۳ لیتری تویین توربو ۶ سیلندر خطی
قدرت و گشتاور ۵۰۲ اسب بخار/ ۶۵۰ نیوتن متر
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم
جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار
طول/ عرض/ ارتفاع ۴۷۶۸/ ۱۸۵۲/ ۱۴۳۷ میلی‌متر
قیمت ۱۷۶,۹۰۰ دلار
امتیاز نهایی ۸ از ۱۰

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    «چه چیزی بهتر از یک بی ام و با سقف باز!» با یه دماغ خوکی زشت و گنده🐷🐽
    فنی تقریبا بی نقصه ولی در طراحی فقط میتونم بگم زشته
    قیمت درسته؟! ١٧۶ هزار دلار؟! احتمالا به دلار استرالیا قیمتش رو اعلام نکرده؟

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲۸
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بعضی از دوستان یه طوری صحبت میکنند انگار چندسال ازاین خودرو سازهای خارجی جلوترند ومدلهایی که ساختند نظیر نداره.
      اخه عزیزمن این شرکت با این سابقه ومیلیاردها دلار سرمایه میدونند مشتریش چی میخواد.
      شما سعی کنید یه چیزی یاد بگیرید.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
      1. GMA

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        وقتی همین BMW تونسته زیباترین خودرو ها رو بسازه دیگه ساخت چنین چیزی در سطحش نیست ولی اگه یه شرکت نوپا بود میشد تحمل کرد! وقتی که میشه زیباترین ها رو ساخت چرا باید زشتش کرد؟

        موافقم ۷
        مخالفم ۵
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6901 ديدگاه)

    موافقم !

    تنها راه شُستَنِ این جلوپنجره‌ی مسخره و روی مُخ ، کروک شُدنش هست !

    فقط تَصَوُر کنید جلوپنجره‌ی نسل قبل بود با این اِستایل چه خَفَن میشد !

    امیدوارم bmw به خودش بیاد و دست ازین لجبازی به گند کشیدن اصالتش بردارد !

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱۴
    1. زیزیگولو

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3042 ديدگاه)

      درسته ….. تنها ایرادش فقط این جلوپنجره مسخرشه ولی ماشین جذابیه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۶
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6901 ديدگاه)

    آقا یه جمله امروز خوندم از صادق هدایت ، که جا دارد برای وصف حال این روزهای مردم ایران در مورد زندگی و آینده و و و … !

    ((( اندوه که از حد بگذرد ،جایش را میدهد به یک بی‌اعتنایی مُزمِن . دیگر مهم نیست بودن یا نبودن ، دوست داشتن یا نداشتن .
    آنچه اهمیت دارد یک کُشتاری رخوتناک حسی هست که دیگر تو را به واکنش نمی‌کشاند و در آن لحظه در سکوت فقط نگاه میکنی و نگاه میکنی … ))) !

    به شخصه فکر میکنم وضعیت تمام بازار‌ها و بازار خودروی ایران و اقتصادِ امروز و فاصله‌ی کهکشانی بین فقیر و غنی ، فقط بی‌اعتنایی به وجود می‌آورد ، بی‌اعتنایی به همه چیز از جمله زنده بودن یا مُردِن !

    کار از لعنت گذشته و فقط از خدا میخواهم به مستاجران کمک کند که دولت هیچ واکنشی نشان نمیدهد و شیرابه‌ی کسانی که در ایران مستاجر هستند دارد گرفته میشود و خُشک میشود و مالک چنان گُنده میشود که قشنگ به مستاجر به چشم گوسفند نگاه میکند و برای سر بریدنش از هیچ جنایتی کوتاهی نمیکند !

    ای کاش یه کاره‌ای در این کشور بودم تا میتونستم تمام قد پُشت مستاجران باایستم و پدر مالِکان نامرد را جلوی چشمانشان می‌آوردم !

    چیزی‌هایی دارم میبینم که فقط گریه‌ام را در آورده و اینکه چقدر مظلوم بسیاری از کسانی که مستاجر هستند و در برابر ظلم مالکان سکوت میکنند و سرکوفت میخورند !

    خانواده‌ها دارند از هم میپاشند !
    آی مسئولان ،خیلی سریع کاری کنید و قوانین محکمی وضع کنید و اگر نه مردم بسیاری از حداقل نیاز زندگی به مُردگی در زیستن میرسند 🤦‍♂️😤😔.

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
    1. parsa عشق ماشین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      نوید جان افرین به این صحبت هایت واقعا با جملاتی که به کار میبری واقعا یک نویسنده بسیار خوبی هستی.
      واقعا ادم افسوس می خوره از این همه بد بختی ولی خواهش کردن از مسئولین دیگه جواب نمیده چون اون ها براشون اهمیتی نداره فقط باید افسوس خورد یا کاری نداشته باشیم و فقط زنده بمونیم تا بمیریم و کلی درد بکشیم که به مرگ رازی باشیم. این همه ادم بسیار کار بلد و مهندس ما دارند نابود می شوند ولی جواب کجا وقتی همه به فکر خودشون هستند و کسی به کسی اعتماد نداره و حق هم داره!
      وقتی تو پسرک فقیری رو می بینی که با کفش های گلی و لباس کثیف توی چهار راه داره گدایی می کنه چیکار میکنی؟
      اولین فکری که میکنی اینه که {واقعا فقیره؟}
      هیچ کسی به کسی اعتماد نداره من هم به شما پیشنهاد میکنم ساکت بمانی و بمیری و به نون خشک رازی باشی و خدا رو هم شکر کنی.
      برای خودم هم همینه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (6901 ديدگاه)

        آخر دیگر شورَش در آمده !

        تمام حرف من اینه کمی به خودمان بیائیم و کمتر ظلم کنیم !
        مردم ما وضع و حال خوبی ندارند ، بخصوص کسی که پدر یا مادر هست و با این گرانی‌ها ذره ذره آب میشود تا جلوی فرزندش خجالت زده نشود اما هر چیزی هم حدی دارد !

        ای کاش هر چند وقت یکبار به قبرستان‌ها یه سری میزدیم تا بدانیم آخر جایگاهمان کجاست !

        مالِکانِ با اِنصاف به کنار و خدا بیشتر به آن‌ها بدهد ، سخن من با کسانیست که با افزایش تورم ملک‌هایشان چند دَه برابر شده و ضرر نکرده‌اند اما اون مستاجر اگر مجبور نبود که مستاجر نمیشد که برخی مالکان پوستشان را بکنند و با هر مُدِلی زجرشان دهند !

        آقا دیدم و بارها دیدم که دارم میگویم و حتی برخورد هم کردم ولی چه فایده که مال دنیا حتی هزار به هزارش برخی‌هایشان را کور کرده !

        من نمیگویم اجاره نگیرند ، بگیرند اما کمی رحم هم داشته باشند و چون مالک هستند فکر نکنند چوپانِ گوسفندی هستند !

        به نظر من باید سیستم کشور آلمان را پیاده‌سازی کنند و با شدت هم نظارت کنند و اگر نه بنیاد بسیاری از خانواده‌ها از هم میپاشد و همین تَه مانده‌اَش هم دیگر نمیماند و اکثر ایرانی‌ها‌ی مستاجر روحِشام نابود میشود و و و … !

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۰
  4. hamid

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    جلو پنجره و سپر جلو رو انگار دادی کارگاه کابینت سازی سرکوچه ساخته 🤢
    قسمت جلوش شبیه ماشین های دست ساز دانشجویی هست

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۰
  5. Jdm باز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (858 ديدگاه)

    بر خلاف طراحی جلوش که مخالفان و موافقان متفاوتی داره( به نظر خودم‌زشت نیس)، عقبش بسیار زیبا و خشن طراحی شده

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  6. reza342

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خوک پرنده :)))) من خودم بی ام و رو دوست دارم ولی این خیلی …

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  7. زیزیگولو

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3042 ديدگاه)

    ظاهر خیلی زیبایی داره و مطمئناً روندن اون واسه هر کسی واقعاً لذت‌ بخشه مخصوصاً اگه یه رنگ خاص هم داشته باشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  8. mos

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    مجله های استرالیایی مثل همین WhichCar و CarExpert به اندازه موتورترند و کار اند درایور و… معروف نیستن اما معمولا بررسی هاشون کامل تر و به واقعیت نزدیک تره.
    اگه بررسی این مجلات رو بیشتر ترجمه کنید عالی میشه.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  9. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (732 ديدگاه)

    روح وحشی ماشین های بی ام و همیشه مثل یک سگ هارن

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  10. reza342

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نویسنده خوب، نظرات رو منتشر کن:)

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. Reza Waffen SS

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3310 ديدگاه)

    خوشم نیومد

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
  12. MAHDI_GERMANY

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جلو پنجره با جلوی ماشین یکسان نیست بهش نمیاد، ولی در کل سیستم داخلیش و عقب ماشین سَمههه

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  13. فاضل

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ۱۷۷ هزار دلار برای این؟؟؟ :)))
    عقل سلیم چرا باید اینو انتخاب کنه اخه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. 911 the porsche

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    برادر های عزیز میشه بس کنید؟ اینقد میگید جلوپنجره جلوپنجره بسه دیگه از بس گفتین بحث ظاهر نیست که بحث درونی خودرو هست من اصلا بی‌ام‌و فن نیستم بلکه پورشه فنم ولی کار درستی نیست هی بگیم این ماشین زشته همش کاربرای پدال گیر دادن به این موضوع من تعصبی حرف نمیزنم و فکر هم نکنید عاشق بی ام و هستم ، بی ام و میخاد یکم تحول بده حالا شاید نامتقارن دراومده ولی خب باید درون و باطن یک چیزی رو دید نه ظاهرشو ، همیشه نیمه پر لیوانو ببینید. من نمیگم زشته ولی شاید خودرو جدیدشون سری ۷ ۲۰۲۳ یکم ……. عقبشو جلوش… کار ندارم ولی میخان یکم تحول توی طراحی ایجاد کنن که شاید هم خیلی ها خوششون نمیاد مثلا توی مرسدس های جدیدم جلوت ۲ تا تبلته که نه ایرانیا بلکه کل دنیا اکثرا خوششون نیومده، این به کنار ولی دیگه نباید هم مسخره بی ام و کرد، از اون طرف بی‌ام‌و فن ها خیلین و ممکنه از این اتفاقات توی طراحی ناراحت شن که حق هم دارن اما چرا وقتی ماشین یک پرفورمنس خوب درکنار کیفیت خوب رو در اختیار میده باید بهش بگید زشته یا فلانه یا خوکه البته کل دنیا اینارو گفتن. اما خیلیا هستن که همین ام ۵ های جدید و سری ۷ جدید رو دوست دارن همه که عین هم نیستن. بزرگ شدن جلو پنجره هم به کنار ولی ، همیشه باطن یک چیزو ببینید نه ظاهرو من اینو به احترام به کمپانی پر زحمت بی‌ام‌و و بی ام و فنا میگم ، اما خودم گفتم پورشه فن هستم. امیدوارم بی ام و پیشرو باشه و با رعایت و حفظ کمی از اصالت دهه قبلش ماشینای پیشرفتش رو طراحی بکنه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا