در ۴۰۰ متر، مرسدس C63 با ۶۸۰ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا بامو M5 با ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ کیلوگرم وزن بیشتر؟
هرچند بامو M5 یک سگمنت بالاتر از مرسدس C63 قرار دارد ولی این دو خودرو از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. هردوی این سوپرسدانهای آلمانی از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی استفاده میکنند که مقادیر زیادی از قدرت و گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. زیر کاپوت M5 همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو را میبینیم که در اینجا با یک موتور الکتریکی همراه است و مجموعاً ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، زیر کاپوت C63 یک موتور بسیار کوچکتر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است ولی این پیشرانه با کمک یک موتور الکتریکی در عقب، خروجی چشمگیری معادل ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد؛ بنابراین، هرچند C63 نزدیک به ۵۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد ولی در عوض از ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری بهره میبرد. علاوه بر این، هرچند هردوی این سدانها وزن سنگینی دارند ولی مرسدس هنوز هم ۳۴۵ کیلوگرم از رقیب باواریایی سبکتر است که اختلاف بسیار زیادی محسوب میشود.
به همین دلیل است که بامو برای M5 شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه را اعلام کرده درحالیکه این رقم برای مرسدس ۳.۴ ثانیه است؛ بنابراین، با قضاوت از روی این اعداد، به نظر میرسد بامو شانسی نداشته باشد ولی مسابقهٔ درگ نشان میدهد که مشخصات فنی همیشه واقعیت را نمیگویند. در این مسابقه که در آفریقای جنوبی انجام شده، هرچند دو خودرو ابتدا شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند ولی در ادامه پیشرانهٔ بزرگتر بامو تأثیر خود را نشان داد تا ثابت کند هنوز هم یک V8 بزرگ نسبت به یک چهار سیلندر کوچک برتری دارد.
با افزایش سرعت، بهتدریج فاصله بین دو خودرو بیشتر شد و درنهایت M5 بهراحتی پیروز شد. سوپرسدان باواریاییها ۴۰۰ متر را در ۱۱.۱۷ ثانیه طی کرد درحالیکه C63 این کار را در ۱۱.۶۹ ثانیه انجام داد. در مسابقهٔ رولینگ هم M5 از همان ابتدا اجازهٔ نفس کشیدن به رقیب اشتوتگارتی نداد. البته رقیب مستقیم M5 نسل آیندهٔ E63 خواهد بود که آنهم درگیر کوچکسازی پیشرانه است ولی نه به این شدت. طبق شایعات، E63 جدید به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی مجهز خواهد بود. انتظار میرود این خودرو سال آینده معرفی شود.
مشخصات فنی
بامو M5 | مرسدس C63 | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۷۲۷ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۱۰ کیلوگرم | ۲۱۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۳,۲۷۵ دلار | ۸۷,۲۰۰ دلار |
علی
۳ دی ۱۴۰۳شاید بی ام و تو این درگ برنده شد ولی بازنده اصلی داستانه شما نگاه کن تو پیست مخصوص درگ تایم 11.1 زد درصورتی که m5cs نسل قبل بار ها تایم 10.08 تو جاده های معمولی داشته
vahid
۳ دی ۱۴۰۳این تست خیلی ابتدایی بود و دقت کنی راننده بی ام کمی دیر استارت زد
یه نفر
۳ دی ۱۴۰۳کاری به نتیجه ندارم
این اعداد برای یک موتور دو لیتری چهار سیلندر واقعا فوق العاده هست
بی ام و نه تنها از لحاظ پرفورمنس بلکه از لحاظ طراحی هم به نسبت نسل قبل پسرفت داشته
در حالی که مرسدس واقعا زیباست
Siyavash
۳ دی ۱۴۰۳هم بنز هم بی ام و نسل به نسل دارن خرابتر میشن..جفتشونم نسل قبل عالی بودن v8هایه عصبی بودن با وزن ۱۹۰۰ کیلو ولی الان مشخصات رو نگاه میکنی حال آدم بهم میخوره از وزنشون…
SMS
۵ دی ۱۴۰۳دقیقا
اگه الان M5 cs و c63 نسل قبل رو بیارم ، جفتشون این دوتارو می خورن
Titanium
۳ دی ۱۴۰۳طراحی های ب ام و و بنز داره تکراری میشه…
S
۳ دی ۱۴۰۳آقای دهقان تا حالا شده یه کلیپ اینجا بزاری بنز توش برنده شده باشه ؟ دقت کردی هرچی کلیپ راجب بنز میزاری فقط میخوای این ماشینو خراب کنی ؟ مرد حسابی اگه راست میگی کلیپایی هم که بنز برتری کامل نسبت به بی ام و یا ماشینای دیگرو داره هم بزار چرا فقط از رو کینه ای که نسبت به بنز داری اینجا پست میزاری با این تعصبات گند زدین به این سایت … فقط درگهایی که بی ام و میبره رو میزاره اینجا فکر میکنه بقیه هم مثل خودش تعصبی هستن والا ما تو یوتیوب و اینستا و جاهای دیگه خیلی درگهای دیگرم دیدیم بنز پیروز شده چرا اونارو نمیزاری ؟؟؟ دقت کردی تو همین چند وقته هرچی پست راجب ماشینای آلمانی گذاشتی فقط برا تخریب مرسدس بوده ؟
Cehx
۳ دی ۱۴۰۳درسته bmw برپ ولی تو درگ مشخص بود بنز بهتر عمل کرده 35 هزار دلار کمتر و قیافه بهتر و پرفورمنس نزدیک به m5 با چهار سیلندر و 350 کیلوگرم وزن کمتر
S
۳ دی ۱۴۰۳آخه این سایت کارشون کلا تخریب مرسدسه شما کلا پستایی که میزارن نگاه کن تو همین چند وقته اخیر فقط دارن مرسدس تخریب میکنن و کوچیک نشونش میدن جلو رقبای دیگه در صورتی که تو یوتیوب و اینستا و … کلی کلیپ هست که مرسدس از رقبای دیگه کاملا برتر هستش. منتهی اینا از رو تعصب تو اینجا میان فقط درگهای که مرسدس بازنده شدرو میزارن به شعور مخاطب رسما توهین میکنن چون از مرسدس بدشون میاد طرفدار پورشه و بی ام و هستن فقط این دو تارو تو آلمانیا میخوان خوب جلوه بدن در صورت اینکه اکثر افتخارات ماشینهای آلمانیو مرسدس بدست آورده ولی اینا اینجا بخاطر تعصب بیخودی که دارن همش میخوان بنز بکوبن. شما فقط برو اکثر همین درگهای چند وقت اخیرشون ببین حساب کار دستت میاد
Parvaz
۳ دی ۱۴۰۳راست می گی پول گرفتن تبلیغ کنند فروش بی ام و و پورش تو ایران بیشتر از بنز بشه، امان از مافیا
B
۳ دی ۱۴۰۳اره اخه میدونی بنز ارثشو خورده برا همینه 😂
یوتیوبم بری اکثرا بنز میبازه
این مدل bmw هم تست دایتو ۷۷۲ اسب قدرت داشته یعنی نزدیک ۵۰ اشب بیشتر از اعلامی بیمر
S
۳ دی ۱۴۰۳کاربر B اولا معلومه خودت داری میگی bmw 772 اسب بخاره بعد توقع داری بنز 680 اسبی بیاد بزنتش تازه با اسب بخاطر کمتر پا به پاش داشت میرفت بعدم توی هر کلیپی درگها با هم فرق میکنه اگه بخای اونطوری حساب کنی c63 پرفورمنس m3 رو میزنه حتی کلیپ درگشو تو همین سایتم گذاشتن که من خودم تعجبم کردم که اینا چجوری گذاشتن اونو … کلا این سایت بیشتر همیشه کلیپهایی پست میکنه که بی ام و یا پورشه رو بهتر نشون میدن دیگه چشم داریم همرو داریم میبینیم بعدم شما کلیپهای اینستا و یوتیوب اگه نگاه کرده باشی خیلی از درگهاش بنز پیروز شده . کلا خوبه وقتی یه سایتی داری همیشه بی طرف پست بزاری ولی متاسفانه سایت پدال این چیزارو رعایت نمیکنه و از رو علاقه بیشتر پست میزاره مگه نه هم بنز هم پورشه هم بی ام و جزو بهترین ماشین ها هستن کلا ماشینهای آلمانی همیشه جزو بهترین ها بودن
امین
۳ دی ۱۴۰۳عصبانیت ات درک نمیکنم.
چه فرقی بحال دهقان یا تو میکنه که کدوم برند برنده درگ باشه!؟ حتی اگر مالک یک مدل بنز باشی.
دوست عزیز چه منفعت تخیلی برای خودت متصوری که میای با این پرخاشگری به نویسنده محترم تهمت میزنی؟
دنیای رقابت خودرویی همینه . یکی میبره یکی میبازه
S
۳ دی ۱۴۰۳کاربر امیر اولا من مگه به تو اینارو گفتم که بهت بر خورده ؟ دومم خودت میگی دنیای رقابت یکی میبره یکی میبازه … این آقا همه مقاله هایی که اینجا میزاره فقط میخواد شکست مرسدس نشون بده. چرا پستایی که مرسدس پیروز شده رو هیچ وقت نمیزاره ؟؟؟ بخاطر اینکه فنه بی ام و هستش و فقط میخواد تو این سایت ثابت کنه که بی ام و بهتر از بنز هستش در صورتی که ما این همه داریم تو اینستا و سایتای دیگه میبینیم مرسدس تو خیلی از درگ ها نسبت به بیمر برتری کامل داشته ولی ایشون فقط داره کلیپ هایی اینجا میزاره که بیمر توش برنده شده من حرفم اینه میگم وقتی تو سایت مقاله میزارین تعصبانه پست نزارین چون از یه برندی شخصی خوشتون نمیاد میاین اون برند الکی خرابش میکنین من حرفم اینه هیچ جای حرفمم اشتباه نیست چون قشنگ سه چهار ساله دارم پستای این سایت میبینم که چجوری تعصبی و شخصی پست میزارن
Sina
۳ دی ۱۴۰۳داداش با این رسانه و بقیه رسانه های ایرانی نهایت بتونی روغن موتور بهران خراب بکنی نه بنز و بی ام و،این حرفی که زدی رو هیچ حسابی جور در نمیاد.
Saeed Jame
۳ دی ۱۴۰۳کاری با درگ ندارم ک bmw برد ولی m5 قدرتش بیشتره ی ویدئو دیدم ک رو داینو بجای ۷۲۷ اعلامی ۷۷۲ بود حدود ۵۰ اسب بیشتر
vahid
۳ دی ۱۴۰۳تو طراحی داخلی برتری با بنز هست ولی بیرونی واقعا من همچنان بی ام و خفن تر میدونم سلیقه ها فرق داره و شاید کسی طراحی مینمال تری دوست داشته باشه اون موقع بنز در نما جولو خیلی بهتره
❤BMW❤
۳ دی ۱۴۰۳هیچوقت با ی بیامو شوخی نکنید ☠️
ALI
۳ دی ۱۴۰۳بنز با چهار سیلندر واقعا عالیه
قیمت خیلی پایین تر
طراحی داخلی و بیرونی بهتر
وزن سبک تر
واحتمالا سواری راحتر
M power
۷ دی ۱۴۰۳این m5 باید Cs باشه اونوقت میشع یه غول واقعی
M power
۷ دی ۱۴۰۳این m5 باید Cs باشه اونوقت میشع یه غول واقعی
JR
۱۱ دی ۱۴۰۳ما ایرانیا ارادت داریم به ماشینایه المانی چون بی نظیرن اما خوب مرسدس کلاسش با ماشینایه دیگه فرق داره زیبایی تکنولوژی پرفورمنس کلا ستاره سه پر یچی دیگست