بی ام و

بی ام و X5 M کامپتیشن با تیونینگ هامان به هیولای سرخ‌ تبدیل شد!

بی‌ام‌و X5 M کامپتیشن در آینده نزدیک به‌روز خواهد شد اما افرادی که به مدل فعلی هم علاقه داشته و می‌خواهند هیجان بیشتری را تجربه کنند احتمالاً با هامان ملاقات خواهند کرد. این تیونر آلمانی پکیج ارتقای جدیدی را برای شاسی‌بلند بی‌ام‌و در نظر گرفته است که شامل تغییرات بصری و فنی می‌شود.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، کیت بدنه هامان برای این خودرو شامل اسپلیتر جلوی گیرا با ورودی‌های یکپارچه است که باعث می‌شود ارتفاع خودرو به سطح زمین نزدیک‌تر جلوه کند. همین طرح در کناره‌ها و بخش پشتی X5 M نیز دیده می‌شود زیرا رکاب‌ها و سپر عقب نیز تغییراتی داشته‌اند؛ اما مهم‌ترین ویژگی بخش عقب خودرو دیفیوزر جدید با عناصر قرمز و همچنین چهار خروجی اگزوز ۱۱۵ میلی‌متری با پوشش کربنی است. هامان تغییر خاصی در بخش بالایی بدنه اعمال نکرده و تنها یک اسپویلر عقب جدید دیده می‌شود.

شاید چشمگیرترین تغییر بی‌ام‌و X5 M کامپتیشن هامان را جدای از رنگ M تورنتو قرمز متالیک بتوان رینگ‌های ۲۳ اینچی چند پره دانست. این رینگ‌ها ظاهر مشکی براق را با عناصر قرمز رنگ ترکیب کرده‌اند و البته مالکان می‌توانند آن‌ها را با طرح مشکی، خاکستری گرافیت یا نقره‌ای هایپر سفارش دهند. لاستیک‌های کانتیننتال اسپرت کانتکت ۷ نیز به بهبود هندلینگ خودرو کمک خواهند کرد. هامان همچنین ارتفاع فنرها را ۴۰ میلی‌متر در جلو و ۳۵ میلی‌متر در عقب کمتر کرده است. در داخل کابین بی‌ام‌و X5 M کامپتیشن شاهد طرح قرمز و فیبر کربن، نشان مشکی روی فرمان، پدال‌های اسپرت و برند هامان روی استراحت گاه پا، کف‌پوش‌ها، صندوق‌عقب و… خواهید بود.

برخلاف تیونرهایی همچون منهارت یا جی پاور که پکیج قدرت زیادی را برای X5 M ارائه می‌کنند، هامان تغییرات وسیعی را در قوای محرکه این خودرو ایجاد نکرده است. قوی‌ترین عضو خانواده X5 با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو تولید می‌شود که قدرت ۶۱۷ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این قدرت باعث می‌شود شاسی‌بلند ۲.۴ تنی بی‌ام‌و در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. وقتی به وب‌سایت هامان سر بزنید قیمت این تغییرات را مشاهده خواهید کرد. اسپویلر جلو ۱۵۷۳ دلار، رکاب‌های جانبی ۲۶۸۳ دلار، رکاب عقب ۱۰۷۳ دلار، دیفیوزر ۱۰۸۳ دلار، اسپویلر عقب ۸۸۲ دلار، فنرهای با ارتفاع کمتر ۶۲۹ دلار و رینگ‌های ۲۳ اینچی ۶۶۲۵ دلار قیمت دارند. تریم های داخل کابین ارزان‌تر هستند و البته قیمت خروجی‌های اگزوز با پوشش کربنی هم اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. كولول

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عالیه اصلا هیچ اضافه کاری نشده

    موافقم 17
    مخالفم 3
  2. Si

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بی‌نظیره عاشق x5 x6 x7 هستم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. Reza Waffen SS

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    چند وقتی بود صدایی از هامان نشنیده بودیم عالی شده ولی من هنوز تو کف Z4 هامانم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. Mr Naftalin az roghan abad

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خیلیم خوب یک تیون سبک و عادی. از اون طرف هم منصوری میاد ماشینو میکنه مثل ونای هیپی😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. ماکان

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (759 ديدگاه)

    سلام . مثل خیلی از افراد دیگر ، من هم عاشق ماشین های فول سایز و برخی از ماشین های میان سایز هستم .

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا