بی ام و

بی ام و M2 کامپتیشن با پیشرانه 8 سیلندر داج هلکت!

خودروهای قابل‌توجه زیادی در نمایشگاه SEMA امسال معرفی شدند و پوشش دادن اخبار مربوط به همه آن‌ها کار سختی بود. یکی از پروژه‌هایی که از نظرها پنهان ماند این ب ام و M2 کامپتیشن ۲۰۲۰ فوق‌العاده است که از پیشرانه هلکت سود می‌برد. M2 کامپتیشن از نظر بسیاری افراد بهترین خودروی پرفورمنس چند سال اخیر باواریایی ها بوده و در حالت استاندارد از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. این قدرت برای اکثر افراد بیش از حد نیاز بوده اما برای مالک شرکت فیلیپو اسپید در کالیفرنیا چنین چیزی راضی‌کننده نبوده است. به همین خاطر است پیشرانه هلکت وارد میدان شده است.

از زمان معرفی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار فیات-کرایسلر روی چلنجر و چارجر هلکت، این نیروگاه آهنین به محبوبیتی استثنایی بین شرکت‌های مختلف و طرفداران دست پیدا کرده است. نکته سورپرایز کننده اینکه این پیشرانه ۸ سیلندر بزرگ به خوبی در محفظه پیشرانه M3 کامپتیشن جا خوش کرده هرچند مالک مجبور به استفاده از دسته‌موتورهای جدید شده است. این نیروگاه در حالت استاندارد قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. همکار این پیشرانه گیربکس سکونشئال سادف است که برای دومین بار در خودرویی با پیشرانه هلکت خودنمایی می‌کند. همان‌گونه که مالک خودرو توضیح می‌دهد، تغییرات دیگری نیز در این M2 کامپتیشن رخ داده تا آن را به سلاحی مخوف در پیست تبدیل کند.

برای مثال از ترمزهای استاپ تِک با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب استفاده شده است. این خودرو همچنین از رینگ‌های ۱۸ اینچی فورج کاری شده و سیستم تعلیق قابل تنظیم سود می‌برد. به این موارد باید کاپوت، گلگیرهای جلو، سقف، صندوق و بال عقب ساخته شده از فیبر کربن را نیز اضافه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    شترگاوپلنگ درست کرده ، چه حس خوبی بتونی پول دربیاری و رو علایقت سرمایه گذاری و خرج بکنی مثل ایشون . قطعا خیابون رو زیباتر میکنه حضور این ماشین

    موافقم 27
    مخالفم 5
  2. مهدی موتور

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    کسی هست از اون اسم ها برای این بزاره؟😅

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    افتخار بزرگی نصیب بی ام و شده

    موافقم 31
    مخالفم 36
    1. M.Kazem.K

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      ‌👌

      موافقم 12
      مخالفم 10
      1. mohamadreza(TESLA)

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        اولا که جناب من هیچ توهینی بهت نکردم و اگه توهینی از من تلقی کردی ازت عذر میخوام
        بیشتر تو به من توهین کردی
        چند تا پست قبل تو نظر سنجی بهم گفتی که کاممت هرز میدم !
        در حالیکه من توی هر کامنتم سعی کردم بقیه یه چیزی یاد بگیرن
        اینکه اون بالا یکی میگه انجین هلکت باعث نصیب شدن افتخار به ب ام و شده و تویی که ایموجی تحسین براش میزاری رو چی معنی کنیم ؟!
        حداقل بهتره به همچین کامنتای بیهوده ای بی تفاوت باشیم …
        در آخر
        من نزدیک ۵ سال هست که هر روز پدال رو میبینم و یجورایی بهش معتادم
        توی این مدت واقعا لحظات خوشی رو کنار دوستان قدیمی و جدید سپری کردم و خیلی نکات فنی از این سایت و دوستان کامنت گذا قدمی یاد گرفتم و الان اون سواد اندکی که هم دارم مدیون اونا هستم …
        در این مدت که با ۲ اکانت نزدیک ۵۰۰ تا کامنت گذاشتم هیچ هدفی بجز افزایش سطح علمی سایت نداشتم و هر هیت کردن که از من دیدید مطمئنا در پاسخ به یک متعصب که کامنتاش با چاشنی توهین بوده ؛ هست …
        جا داره از دوستای قدیمی که قبلن ها کامنتاشونو میدیدم یادی کنم
        سامان آذری
        mehran911
        ferrari
        mopar or no car
        ali(chevynova)
        میلاد . فقط آلمان . فقط بنز
        مجید
        sajjad
        و … یادی کنم که کلی چیز از این دوستان یاد گرفتم
        به هر حال
        نمیخوام حتی یک درصد در متشنج شدن فضای سایت نقش ایفا کنم ؛ پس نهایت تلاشم رو میکنم که من هم دیگه در کامنت گذاری شرکت نکنم …
        برای دوستان بالا و چند تا دیگه که اسمشون یادم نیس آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم
        و د آخر آرزوی سلامتی برا شاهین و امیر و آقای اشتری و آقای عقیلی گرامی که اینقد اوقات ما رو ساختید …
        بدرود همگی

        موافقم 6
        مخالفم 6
    2. TOM KRISTENSEN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ترول
      تو به تنهایی سطح سایتو کیلومتر ها پایین میاری

      موافقم 13
      مخالفم 13
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        بزرگوار آروم باش

        موافقم 11
        مخالفم 8
    3. TOM KRISTENSEN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      افتخار بزرگی نصیب انجین ۱۰۰ سال پیش دوج لاستیک دودکن شد که روی یه ماشین آلمانی قرار بگیره،آخه موتور های ohv قرن ۱ که با مشارکت ابن سینا تولید شده دیگه افتخار نداره، باید دید ۸۰۰ اسب بخار فیک دوج تو پیست چه زمانی رو ثبت میکنه؟؟؟ فهمیدم!!!!! زیر زانتیای ۶ سیلند😂😂😂😂😂😂😂

      لکه ننگ خودروسازی

      موافقم 14
      مخالفم 30
      1. Kf

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (506 ديدگاه)

        بزار خوش باشع گوونا داره

        موافقم 8
        مخالفم 11
      2. mohamadreza(TESLA)

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        گل گفتی داداش
        من پایین هم گفتم لعنت به این کرونا که این بچه ها رو خانه نشین کرد و سطح پدال به اینجایی که هستیم افول پیدا کرد !
        یه انجین فوق العاده قدیمی و عهد بوقی پوشراد که حتی میشه تو انباری هم ساختش که دیگ این حرفا رو نداره … ( محض اطلاع وانت باردو یا همون پیکان وانت خودمون هم از این سیستم برا کنترل باز و بسته شدن سوپاپ ها استفاده میکنه ؛ دیگه ببینید که اوضاع چقد خرابه و طرف داره چه چیزی رو مایه افتخار غول باواریا توصیف میکنه 😂😂😂😂)
        بعد میگه این انجین روی ماشین بهترین کمپانی انجین ساز دنیا باعث افتخاره !
        هی !
        من در مورد موتور N54 ب ام و خیلی تحقیق کردم و بخشی از اطلاعاتم را اینجا به اشتراک میزارم :
        این موتور یه موتور ۶ سیلندر خطی هستش که که یکی از بهترین و خوش تیون ترین موتورهای ۶ سیلندر دنیا هستش که طرفداران زیادی هم داره …
        ب ام و جوری این موتور رو تیون کرده که برعکس موتورهای پرخوران دیگه خیلی عملکرد نرم داره و تقریبا اصلا لگ توربو احساس نمیشه و این رو میشه در نمودار قدرت _ آر پی ام یا تورک _ آر پی ام این موتور جست و جو کرد که تقریبا بصورت خطی بالا میره و به هیچ وجه شیب نمودار به طور ناگهانی بالا یا پایبن نمیشه …
        میل سوپاپ این موتور از جنس فولاد هس و سیستم سوخت رسانی اش هم از نوعBi_VANOS هستش …
        همچنین اینترکولر ماشین هم هوا به هوا هستش که هوا به آب بود طبیعتا لگ توربو کمتر هم میشد …

        موافقم 6
        مخالفم 11
        1. AMIN (M.A.S)

          ۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (816 ديدگاه)

          اقا محمد رضا
          اول اینکه انجین BMW M2کامپتیشن انجین S55 هست به حجم دقیق 2979CC و البته خطی هست
          عرض من اینه که وانت باردو و اریسان به انجین پیکان مجهزن اصلا باردو پیکان وانت هست و خب طبیعیه که موتور پیکان پوشراد باشه و اگر این انجین هلکت پوشراد نبود که زیر کاپوت کوچک بیمر(که البته برای انجین مخصوصش ساخته شده) جا نمیشد اصلا
          اگر ساخت موتور پوشراد اینقدری که شما میفرمایید راحته خب پس چرا انجین هلکت زمان معرفی در بین ده انجین برتر سال قرار گرفت؟
          چرا انجین دیمن هم در همون لیست برای سال2018قرار گرفت؟
          چجوریه این انجین اینقدر محبوب و تیون پذیره و با دوامه ؟
          و اینکه اگر میشه تو انباری ساخت چرا کسی تاحالا نساخته ؟
          شمایی که همه موپار فن هارو بلا نسبت بچه کوچولو بی سواد میدونید لااقل خودتون بزرگی کنید علایق بقیه رو هیت نکنید و نظرات متعصبانه رو ریپلای نکنید
          نگاه کنید چجوریه که شما که از مشتاقان کامنت های دوستان فنی هستید خودتون همیشه خدا مینویسید پوشراد اشغال پوشراد عهد بوقی هلکت اشغال هلکت اهن پاره و…
          لطفا بس کنید دیگه

          موافقم 14
          مخالفم 2
      3. AMIN (M.A.S)

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        تایم پیست نوربرگ رینگ

        بی ام و M5 (ورژن معمولی اتاق F90): 7:38.2
        داج چارجر هلکت 2016: 7:39.00 (نسخه غیر واید بادی 707HP)
        آلفارومئو جولیا کوادریفولیو :7:39.00
        فراری F430 اسکودریا:7:39.00
        SLS AMG مرسدس بنز : 7:40.00
        SLR Mclaren مرسدس بنز : 7:40.00
        لامبورگینی مورسیه لاگو (LP640):7:40.00 (مشترک با مرسدس)
        استون مارتین ونتیج (MK II) :7:43.92

        میدونم الان دوستان میفرمایند که این سوپرکارها به جز ونتیج قدیمی هستند و حق هم دارند
        خواستم صرفا بگم این هلکت شاید خیلی چابک نباشه ولی دست و پا بسته هم نیست
        البته سبک ساخت داج چارجر طوریه که حتی اگه توی پیستی از مک لارن سنا هم سریعتر باشه !!! خوشحال کنندس ولی برای من از مسابقه درگ مهم تر نیست
        چون پیست برای وایپر هست و ماشین های پیست محور
        از همه دوستان عزیز خواهش میکنم اگر کامنتی میبینید که مقداری متعصبانه هست لطفا پاسخ حداقل تند ندید تا جو به هم نریزه خدایی نکرده
        در ضمن جناب تام کریستنسن
        797 اسب داج واقعی هست
        یوتیوب پر از ویدیو داینو تست این ماشین هاست

        موافقم 9
        مخالفم 1
      4. جناب ایکس

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        همین موتورای دوج که میگی، جاودانه ترین موتورای تاریخن و از پدربزرگامونم بیشتر عمر میکنن حتی از ژاپنی ها هم بیشتر.

        موافقم 15
        مخالفم 4
      5. viper

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        برو مقاله سریع ترین خودرو های دهه شصت رو بخون دوج چارجر با دو تن وزن شتابش ۴ و ۸ دهم بوده و فقط هم یه دونه ماشین المانی تو لیستش بود که اونم پورش بود

        صنعت خودروسازی امریکا نیازی به اثبات نداره

        دنده خور کمتر شکوه بیشتر ابهت بیشتر گشتاور بیشتر اسب بخار بیشتر اندازه بزرگتر و ……
        ماشین امریکایی شاسی داره محکمه سنگینه صدا داره دوام داره بعدشم ماشین باید اهنی باشه
        شاید المانی ها در پیست بهتر باشن قبول اما دلیل نمیشه اینطور بی احترامی کنین
        خودم به شخصه از موتور های پوشراد یا ohv بیشتر خوشم میاد اینکه قدیمی هست دلیل نمیشه اینطور بی احترامی کنی
        این تعاریفی هم که من کردم تعریف جامعی از تمام خودروسازی امریکا هست اما توی تعاریفم هیچگونه بی احترامی ای به خودروسازی های دیگه نکردم
        البته ماشین ژاپنی هم خیلی خفنه

        این تعاریف هم درسته که تعاریف علمی ای نیست و فقط علت دوست داشتن ما به ماشین های امریکایی مخصوصا موپار هست
        مثلا من خودم به شخصه اولین ماشینی که دوست داشتم دوج چارجر ۶۹ بود بعدش همینطور تحقیق کردم
        مثلا توی دوج ها اگه بخوام بهترین رو انتخاب کنم وایپر رو انتخاب میکنم چون هم تو پیست درگ خوبه هم تو نوربیرینگ ولی اگه بخوام دوست داشتنی ترینش رو بگم دوج چارجر ۷۰

        دوست داشتن با بهتر بودن فرق میکنه

        سعی کنیم از چیزهای مورد علاقه خود تعریف کنیم حتی اگر متعصبانه باشه اما چیز های مورد علاقه دیگران رو مورد تمسخر قرار ندیم

        موافقم 8
        مخالفم 0
      6. HamiD

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        در کل داداش حرص نخور ….
        ولی ناموسا با کامنتت خیلی خندیدم
        با مشارکت ابن سینا آخه 😂😂😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 0
      7. ممد هلکت سوار

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        تو چرا اینقدر ضد امریکایی

        من شخضا عاشق ژاپنیام ولی دیگه خیلی حرفت ***

        چیزی به اسم اسب بخار فیک نداره

        اسب بخار یه رابطه ریاضی داره که محاسبه اش میکنن و اعلام مکنن

        این حرفای سطح پایینو نزن

        موافقم 5
        مخالفم 2
    4. TOM KRISTENSEN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      من از تمام دوستان معذرت میخوام یه لحظه فنم کار نکرد داغ کردم واشر زدم.
      جدیدا شدم عین ۴۰۵ هی زود عصبانی میشم
      امیدوارم منو ببخشید🌺🌺🌺

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. ممد هلکت سوار

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        همین بی ام وه ای ک میگی در سال 1965 الی 1978 به صورت محرمانه یکسری از قطعاتش از شرکت های دیگه میگرفته

        موافقم 5
        مخالفم 2
  4. Aboalfazl demon

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    ای جان . هلکت رو همه چی جوابه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. mohamadreza(TESLA)

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    بدون شک با بدترین M2 تاریخ طرف هستیم .
    ذات و نحوه عملکرد این موتور با M2 افسانه ای بطور کامل در تضاده و به هیچ وجه عملکرد خوبی چه در پیست و چه در جاده نخواهد داشت ..
    این ماشین ها فقط به درد ویو گرفتن تو یوتوب میخورن و بس …
    واقعا فقط به حال همچین مالکی میشه تأسف خورد که موتور M2 که بی شک یکی از بهترین موتورهای وی ۶ تاریخ هستش و عالی ترین نمونه واسه این اتاق هس رو باز کرده و ….
    هیچی نگم بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 14
  6. جناب ایکس

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بهش میاد…

    موافقم 11
    مخالفم 3
  7. امیرعلی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی و پرفورمنس آمریکایی چه شود
    ولی کاش بیمر و srt به طور استاندار و مشترک یک ماشین میساختن فرض کنید چه غولی میشد

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. sam

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    من جای بی‌ام‌و بودم از این‌ شکایت میکردم حیف M2 که موتور ohv با تکنولوژی دهه 60 میلادی بره زیر کاپوتش

    موافقم 9
    مخالفم 27
    1. ARMAN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (325 ديدگاه)

      موتور هلکت از نظر قدرت جوجه موتورای ب ام و که صدای جاروبرقی میدن رو لوله کرده
      چی میگی برا خودت؟؟؟

      موافقم 15
      مخالفم 7
    2. MOHAMMAD.DEMON

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      موتور پایه هلکت با تکنولوژی دهه شصت داج با همون سیستم ohv قوی تر از قوی ترین موتور تاریخ ساخته شده با تکنولوژی روز بی ام و هستش

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. جناب ایکس

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        و خیلی هم کم استهلاک تر از موتورای بی ام و (البته موتورای بی ام و هم عالین مث همونی که رو اف وان بود)

        موافقم 7
        مخالفم 3
    3. mohamadreza(TESLA)

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      سام جان این حرف ها از دایره درک و فهم وشعور یه عده بچه مدرسه ای که هیچ اطلاعات فنی حتی از ماشین موردعلاقشون ندارند ؛ خارج هستش !!
      حیف و صد حیف که به جای کامنت های دوستانی مانند mehran911 و2646 و ferrari و …. کامنت آدمایی مثل نمیدونم چی چی ممده کاظمه کریمیه و … رو تحمل کنیم !!!

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. M.K

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        باور کنید این مکان برای تبادل نظره ! تبادل نظر ! نه محلی برای تخیله احساسات و این رفتار ها و توهیین های بچه گانه !! چه اصراری هم دارید القا کنید با یه عده بچه دبستانی طرفید!! باور کنید ملت حداقل فهم رو دارن با یه نگاه به سطح نظرات و ادب طرف میتونن سنشو تخمین بزنن … ! کاری به توهیین هایی که تا الان حداقل به من کردی ندارم ( نمیفهمم چه مشکلی با اسمم داری ؟! تو مشخصات اسم کامل نوشته شده بود ، از همون جا که پیداش کردی میتونستی درست تایپش کنی) ولی خواهشها یک ذره به کاربرای دیگه که میخوان بیان چهار تا مطلب ببینن یه چیزی بهشون اضافه شه احترام بذارید ! زشته بخدا این دعوا ها و درگیری های بچگانه آدم خجالت میکشه طرف یه حرفی زد ممکنه یه عده مخالف باشن یه عده موافق این کارا چیه آخه ؟!

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. MOHAMMAD.DEMON

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        عزیز دل با همه اون ادمایی که میگی ما ساعت ها بحث داشتیم

        موافقم 4
        مخالفم 0
    4. R@m!n

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      متاسفانه فضای سایت به قدری بی کیفیت و آشغال داره میشه که از ته دل از مدیریت سایت عاجزانه خواهش می کنم کلا کامنت هارو ببندن تا امثال ترول هایی به اسمه طرفداری از المان و امریکا و کره از این دست مزخرفات و توهین هایی که بعدش میاد رو نبینیم. این موضوع من و خیلی از دوستان بارها گوشزد کردیم اما دوستانه ادمین کوچکترین توجهی نکردن و جالبه نظرسنجی میزارن چیکار کنیم سایت بهتر شه !!!

      نمی خوام بحثه فنی بکنم اینجا راجبه این اراجیفی که خودت که بارها جوابتو دادم و اطلاعاته ناقصت رو بهت یاداوری کردم که حتی نمی دونی از چی طرفداری می کنی مثله چند تا اکانت تهوع آور مثله سایلنت و دایان و آرمان و خودت و چند تا دیگه جز بحثایی که آخرش به توهین ختم میشه و جز اینکه چشمه مخاطبارو اذیت می کنه ثمره ای برای کسی نداره.

      من بشخصه زورمو زدم اینجا تا اونجایی که میشه حال و هوای سایت فنی و آموزنده باشه خب مثله اینکه باید فیلتر سنی یا شعوری یا مغزی گذاشت برای ورود به سایت که متاسفانه همچین تکنولوژی اختراع نشده و از معظلاته کل فضای مجازی هست.

      اگر این کامنت هم منتشر نمی کنید حتما آقا شاهین، آقای اشتری، دهقان هر کی مسئوله باید بگم مشکل سایت ترجمه و دوبله چهارتا ویدیو نیست بهتره به فضای سایت توجه کنین.

      مخلصه همه دوستانی که تو این چندساله کنارشون چیزای زیادی یاد گرفتم. تمامه تلاشمم می کنم این آخرین کامنتم تو این سایت باشه برای همه دوستان آروزی سلامتی و شادی دارم.

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. sam

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        شما که خودت فن آمریکا اللخصوص فورد هستی و کافیه یه نفر مثل الان ضد اینها حرف بزنه تا جوش بیاری و حمله کنی بهش این حرفای روشن فکرانه رو نزن !!!! اگه واقعا میخوای بحث فنی کنی و کسی رو قانع کنی و اطلاعات ناقص یادآوری کنی به چند تا کامنت بالاتر مراجعه کن و جواب رفیقت که میگه افتخار نصیب بی ام و شده رو بده !!

        موافقم 4
        مخالفم 14
      2. مازیار

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2496 ديدگاه)

        رامین جان احتمالا تا حالا متوجه شدی که متاسفانه این معضل درست بشو نیست
        اگه دخالت در امور شخصی بحساب نیاری پیشنهاد میکنم بجای اینکه تمام تلاشت رو بکنی که کامنت نزاری، تمام تلاشت رو بکن که اعتنا نکنی یجورایی مثل پیگیری اخبار داخلی که نتیجه ای بجز تخریب روح و روان نداره (میدونم آسون نیست اما لطفا توجه داشته باش که نتیجه بهتری داره)
        بهرحال در این آشفته بازار کسانی هم هستن که بدنبال تبادل اطلاعات و تجربیات مفید همدیگه باشن
        به عنوان یه دوست این تقاضا رو از دیگر دوستان اهل فن که متاسفانه به همین دلایل از بخش کامنتها فاصله گرفتن هم دارم
        متشکرم

        موافقم 10
        مخالفم 0
  9. AMIN (M.A.S)

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    مزیت طرح پوشراد و سرسیلندر کوچک ترش اینجا مشخص میشه
    ببینید موتوری به حجم 6.2 لیتر چقدر راحت زیر کاپوت این ماشین جا شده
    البته نسخه 707اسبی هست از رنگ نارنجی بلاک مشخصه
    نسخه ردای (797اسبی)بلاک مشکی داره نسخه707اسبی بلاک نارنجی
    هلکت یکی از پرقدرت ترین و ارزون ترین و با دوام ترین موتور های دنیا هست و به خاطر همین ویژگی هاش شاید بهترین انجین حال حاضر دنیا
    و بهترین گزینه برای استفاده روی سری 2 که به نظرم بهترین بی ام و قرن 21 هست
    فقط امیدوارم یه فکرایی برای شاسیش هم کرده باشن چون باید گشتاور خیلی بیشتریو تحمل کنه

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. mohamadreza(TESLA)

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      عجب
      پس موتور m2 دارای کد s55 هستش !
      مرسی که گفتی :))
      داداش اگ یکم کامنتمو درست بخونی میبینی که من نگفتم این ماشین موتور s55 داره
      فقط گفتم درباره موتورN54 میدونم و الزاما این نیس که حتما موتور این ام ۲ هستش ؛ که بله خودم هم در جریان هستم این موتور در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه ژنو معرفی شد و روی مدل تقویت شده 335i نسل E92 استفاده شد …
      خوشبختانه در مورد هر چی اطلاعات نداشته باشم در مورد ب ام و اندک دانش ناچیز دارم البته که هرگزززززز به شما نمیرسه :))

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. mohamadreza(TESLA)

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      اما در مورد قسمت دوم حرفت
      من به هیچ وجه به پوشراد قصد توهین نداشتم
      کما اینکه کامنت اول من رو ببینی فقط گفتم ماهیت این انجین که روی ایجاد تورک بالا در دور پایبن تمرکز داره اصلا عملکرد خوبی رو ام ۲ نداره و به دلیل بلوک چدنی انجین وزن زیاد داره که بشدت هندلینگش رو ضعیف میکنه …
      ولی وقتی یه نفر میاد میگه این انجین باعث شده که افتخار بزرگی نصیب ب ام و بشه و کل تاریخ پ افتخار این غول باواریا رو زیر سوال میبره و شما هم هیچی نمیگید چون خوشتون میاد …
      در قبال همچین حرف ای باید هم همینجور جواب داد …
      نکنه انتظار داری یه نفر با یه نیم جمله ber..ینه به شرکت ب ام و و بقیه هیچی نگن ؟!
      جالبه که به اون ممد دیمون هیچی نگفتی !!!!

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. AMIN (M.A.S)

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        اقا محمد رضا
        اقای محمد دیمن در مورد خودروهای امریکایی یه کمی زیادی تعصب دارن و من هیچوقت از تعصب روی برندی تا جایی که دیگران رو تخریب کنه خوشم نمیاد
        من سبک کامنت های ایشون رو میشناسم و به همین علت تلویحا عرض کردم که اگر کامنت تعصبی و دارای مفهومی مثل هیت کردن میبینید لطف کنید جواب تند ندید
        چرا؟
        چون همونطور که اقای محمد دیمن طرفدار امریکایی هستند اقا رامین هم طرفدار امریکایی هستند(جسارت نشه اقای محمد دیمن هم اطلاعات زیادی دارند منظورم این هست یه کمی زیادی تعصب به خرج میدن و باعث ازار بقیه میشه )
        و علت رفتار های اقای محمد دیمن هم جو قبلی هست که چند نفر به نام طرفدار المانی میریختن و هم وجهه طرفداران المانی رو خراب میکردن هم از سر تا پا همین دوج دیمن رو تخریب و مسخره میکردن (البته من با رفتار مقابله به مثل و توهین به شدت مخالفم چون نه نتیجه داره نه کار درستیه)
        همین اقای Sam
        هر دفه میریزه کل کمپانی داج رو مسخره میکنه
        من دوبار سعی کردم باهاشون بحث کنم و توجیهشون کنم ولی چه شد ؟؟؟بازم کار خودشونو میکنن و من واقعیتش چون این سبک کامنت دادن هارو درک نمیکنم ترجیح میدم با هر کس که اینطور کامنت میده بحث نکنم و برای همین به اون اقا ریپلای نزدم
        چه اقای محمد دیمن باشه چه اقای Sam چه هر کس دیگه ای
        جسارت هم نمیکنم خدمت شما اطلاعات شما خیلی هم بالاست با توجه به کامنت هایی که مینویسین
        من اشتباهی فکر کردم منظورتون همین M2هست و عذر میخوام
        ولی جناب این یه موردو قبول کنید که یه بعضی مواقع انجین هلکت و محصولات داج رو هیت میکنید :)
        در نهایت عرض من هست که هرکسی کامنت متعصبانه و خدای نکرده با توهین میده سایرین بزرگواری کنند توی ریپلایشون رفتار مشابه نداشته باشن تا جو سایت حفظ بشه و دوستان با اطلاعات مثل خود شما یا اقا رامین یا… بیشتر بین ما باشن

        موافقم 2
        مخالفم 0
  10. mm-yarlou

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    M2به طور معمول خاص و جلب بود این موتور جذاب که گذاشتن روش دیگه چه شود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. مهردادکمال

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    عجب چیزی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا