آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ مرسدس C63 چهار سیلندر جدید با بی ام و M3 و آئودی RS4

نسل جدید مرسدس C63 که به خاطر استفاده از پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی با انتقادات زیادی مواجه شد، آیا می‌تواند با پیروزی در برابر رقبای اصلی خود پاسخ منتقدان را بدهد؟

مرسدس در C63 جدید بجای آن موتور V8 جذاب از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی روی محور عقب استفاده کرده است. پیشرانهٔ بنزینی به‌تنهایی ۴۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتور الکتریکی هم ۲۰۴ اسب بخار به آن می‌افزاید تا مجموع خروجی به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور برسد. بااین‌حال، به دلیل همین قوای محرکهٔ پیچیده، C63 بسیار سنگین شده است و ۲۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد. قیمت این خودرو در آمریکا از ۸۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

ب‌ام‌و M3 اصلی‌ترین رقیب C63 محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که در M3 خبری از سیستم هیبریدی نیست، با وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم بسیار از مرسدس سبک‌تر است. قیمت M3 کامپتیشن xDrive در آمریکا از ۸۶,۴۷۵ دلار شروع می‌شود.

در آخر هم به ضعیف‌ترین و قدیمی‌ترین عضو گروه یعنی آئودی RS4 کامپتیشن می‌رسیم. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. RS4 هرچند کمترین قدرت را دارد اما با وزن ۱۷۴۵ کیلوگرم، سبک‌ترین استیشن این جمع تمام آلمانی هم محسوب می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در مسابقهٔ درگ مرسدس بنز برنده شد و ب‌ام‌و و آئودی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. بااین‌حال، زمانی که گیربکس دو سرعتهٔ عقب C63 در حال تعویض دنده از یک به دو است، وقفهٔ عجیبی در تحویل نیرو ایجاد می‌شود که این باعث نزدیک شدن M3 شد و اگر این مسابقه‌ای ۸۰۰ متری بود، حتی با وجود ۱۷۰ اسب بخار قدرت کمتر، مطمئناً ب‌ام‌و پیروز می‌شد. پس از سه مسابقهٔ درگ، بهترین زمان مرسدس ۱۱.۵ ثانیه بود و M3 تنها ۰.۱ ثانیه با آن فاصله داشت درحالی‌که آئودی این کار را در ۱۱.۹ ثانیه انجام داد.

سپس چند مسابقهٔ رولینگ ۸۰۰ متری بین سه خودرو برگزار شد که در همهٔ آن‌ها مرسدس دو رقیب را در گردوغبار خود رها کرد؛ بنابراین، C63 جدید هرچند شاید هیجان مدل V8 قبلی را نداشته باشد اما قطعاً در پرفورمنس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن آئودی RS4 کامپتیشن مرسدس C63 AMG
پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم
قیمت ۸۸,۸۰۰ پوند ۸۴,۶۰۰ پوند ۹۹,۷۵۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. راستگو

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    مرسدس اسب بخار خیلی بیشتری داشت

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. A

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      مرسدس خیلی گرون و سنگینه دست کم ۴۵۰ کیلو از آئودی سنگین تره انتخابم بی ام و با وزن و قیمت کمتر و موتور ۶ سیلندر و پرفورمنس تقریبا مشابه بنز

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. ALI.S

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (248 ديدگاه)

        داداش خیلی مشابه بود😂
        در هر حالتی باخت😂

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. S

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (185 ديدگاه)

        کاربر A شماها واقعا فازتون چیه ؟ مرسدس هم وزنش بیشتر بود هم اینکه 4 سیلندره بعد میگی مشابه بود؟؟؟ مرسدس تو هر حالتی بیمر نابود کرد بعد میگی مشابه بود؟؟؟ 😂 😂 😂 جمع کنین این بهونه های مسخرتون…

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. Sadra

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          حاجی من به شخصه از این کار مرسدس بدم اومده موتور ۸ سیلندر رو با ۴ سیلندر عوض کرده و هیتر این c63 بودم
          ولی هم رولینگ رو برد
          هم درگ رو برد
          هم تست ترمز رو برد
          واقعا به قول خود مت واتسون که توی ویدیو میگه تکنلوژی کار کرد واقعا کار کرده

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. Deco

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اما ۴۰۰ کیلو نسبت به بقیه وزنش بیشتر بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Sadra

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        اینی که میگی تهش توی پیست بدرد بخوره
        به قران من bmw فنم ولی اگر ۴۰۰ کیلو سبک تره چرا هم درگ رو باخت و تست ترمز؟
        هرچی که باشه این ۴۰۰ کیلو سبک تر بودن باید توی ترمز گیری کمکش میکرد

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. Iman

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    من فکر میکنم اگه آئودی rs5 یا rs6 تو این درگ می‌بود عادلانه تر میشد

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. Kurosh33

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (114 ديدگاه)

      به قیمتاشونم توجه کن

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. آریا

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      آئودی rs6 هم قیمت اینا نیست!

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    یه سوال از اساتید آلمانی
    مگه مرسدس قبلا باحجم موتور روی نسخه ها رواغلب مدل ها نامگذاری نمیکرد ؟ مثلا موتور ۵۰۰۰سی سی میشد s۵۰۰ و۳۵۰۰ میشد s۳۵۰ و…. بیشتر مدل ها همینطور
    حالا این برای من سواله چرا تو سال های قبل از ۲۰۱۵ موتور ۸سیلندر۶۲۰۰سی سی(موتورM156مرسدس) رو روی هر ماشینی میذاشتن کد۶۳میذاشتن روش مثلا g۶۳ یاc۶۳ یا cls۶۳ ، مگه نباید ۶۲میبود؟ یه رقم بالاتر معنی خاصی داره ؟نشون دهنده گشتاور هست؟ هرکسی میدونه بگه ، ممنون

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2692 ديدگاه)

      تا جایی که من میدونم، مدل های AMG، عدد سن شرکت AMG رو میذارن روش.
      یعنی مثلا CLA 45، به عنوان سالگرد 45 سالگی AMG میشه 45.
      یه همچین چیزی.

      موافقم 2
      مخالفم 13
    2. A

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      برای این که قبلا قوی ترین موتور های مرسدس ۶/۳ لیتر بود و برای همین الان مرسدس از این عدد برای قوی ترین مدل هاش استفاده می کنه

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. عادل

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با این همه اختلاف قدرت،باز هم ب زور برنده شد

      موافقم 2
      مخالفم 6
  4. Kurosh33

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    مرسدس بنز اشتباه بزرگی کرد که موتور ۸ سیلندر رو با یک چهار سیلندر عوض کرد چون رقیباش هم ازش خوش صدا ترن هم ارزون تر ولی مرسدس بنز صدای ماشین و سبکی شو به قدرت ترجیح داده.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  5. Kurosh33

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    چون شخصا از هیبرید هایی که خیلی توشون موتور های بنزینی کوچیک و ضعیف شدن و بیشتر کار رو موتور های برقی میکنن خوشم نمیاد.
    به نظرم ام ۳ بهترین مشخصات و قیمت رو داره هم خوش صداس هم نسبت به مرسدس گرون و مثل اون هیبریدی و بد صدا هم نیست.
    و از ایودی هم بهتره چون نه مثل اون کم قدرت و قدیمی نیست.
    البته منظورم از کم قدرت نسبت به این ماشین ها بود.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  6. khashayar0

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    مهمترین مسئله دوام و هندلینگه حالا ۰.۱ ثانیه سریعتر باشی به نظرم اهمیتی نداره حداقل در این کلاس خودرویی.

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. ALI.S

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      دوام رو که مدتی باید بگذره.
      ولی اگر توی مسابقه‌هایی که انجام شد دقت کنید، مرسدس‌بنز مسیر مستقیم‌تری رو داشت می‌رفت.
      انحراف‌های بیمر و آئودی دیده می‌شد و مشخص بود.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Sadra

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      با شما موافقم پس یک جورایی میشه گفت مرسدس ارزش بیشتری داره توی این سه تا ماشین

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    من انتخابم آئودی

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. Ali

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    M3 قدرتش رو به ۶۰۰ و گشتاور رو به ۷۰۰ هم برسونه میگیرتش

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. پیام۲

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اگه این آئودی هم نره تو تیر برق آئودی

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      اگه اون آهنگه رو نگیری نمیره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. amirmohammadja79

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    مرسدس🔥

    موافقم 6
    مخالفم 10
  11. 18:45

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    M3///

    موافقم 11
    مخالفم 5
  12. کیومرث

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه تو درگ چه تو پیست وحتی در معابر شهری بی ام و حریف بنز نخواهد شد.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  13. BMW

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    گود👍👍

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. Payamx6

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    M3 بهترین گزینه هست چون با کوچکترین تغییرات تا 700 الی 800 whpازش قدرت میشه گرفت وبهترین شتاب و سرعت رو میتونی ازش بگیری

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. S

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    قبلنم گفتم الانم‌ میگم خدارو شکر این‌ موضوع به یه سری متعصب ثابت شد با این کلیپ که c63 جدید از m3 قویتره. تو درگ های قبلی عادلانه نبود چون همیشه نسخه c43 میاوردن ولی با اومدن c63 همه چیز تغییر کرد از اولم گفتم هیچ کدومه اینا حریف c63 جدید نمیشن

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (671 ديدگاه)

      مرسدس لوکس تر و سریع تر. از بی ام و
      بی ام و خدایی محصولاتش بی کیفیت هست
      هم آئودی هم بنز. همیشه بهتر و باکیفیت ساخت بالاتری دارن

      موافقم 9
      مخالفم 4
  16. علی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (671 ديدگاه)

    آئودی. همیشه بهترین بوده. هم از بی ام و هم بنز
    آئودی هم زیباست هم اسپرت تره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. علی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (671 ديدگاه)

    ۱ وای این آئودی چقدر. جذابه .
    ۲ مرسدس لوکس تر و سریع تر.
    آئودی چهره جذاب و اسپرت تر و بی نقص .
    ۳ بی ام و زشت و بی کیفیت

    موافقم 5
    مخالفم 7
  18. i love Deutschland

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آئودی با اون چراغاش و رقص رینگش عجب دلبری میکنه!! صرف نظر از قیمت و پرفورمنس، انتخاب من آئودی هس بی شک
    محصولات آئودی در بحث کیفیت و دوام یک سر و گردن بالاتر از رقباش هستنئد.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا