بی ام و

تست نهایت سرعت بی ام و M4 مجهز به سوپرشارژر در بزرگراه‌های آلمان

در یک ویدئوی تماشایی منتشر شده در یوتیوب، بی‌ام‌و M4 همراه تجهیزات تیونینگ پیشرانه به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. خودروی مذکور، نسل اول M4 محسوب می‌شود؛ اما توسط مهندسان شرکت اینفینیتاس (Infinitas) به سوپرشارژر مجهز شده است.

مدل استاندارد M4 نسل اول (F82)، مجهز به پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ ۳  لیتری (S55B30) با قدرت ۴۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر است.  این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتربرساعت دارد.  بی‌ام‌و M4 در زمان تولید بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار داشت.

پیشرانه بی ام و تقویت شده تیونینگ

مهندسان اینفینیتاس، یک سوپرشارژر را به پیشرانه‌ی S55B30 اضافه کرده‌اند تا ترکیب کم‌نظیر موسوم به هیبرید شارژر حاصل شود. کمپرسور از برند ASA نیز روی خودرو نصب شده است. این پکیج تقویت پیشرانه در مرحله‌ اول (SK1)  قدرت پیشرانه را به ۶۰۰ اسب بخار می‌رساند و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند.

در طرح نهایی اینفینیتاس، سوپرشارژر قبل از توربوشارژر نصب شده است تا هوای پرفشار حاصل از سوپرشارژر برای سیستم توربو استفاده شود و تراکم هوا افزایش یابد. علاوه‌بر فیلتر هوای اسپرت، تجهیزات آلومینیومی برای اینترکولر، لوله‌ها و شیلنگ‌ها نیز استفاده شده است.

در فیلم مشاهده می‌کنید که M4 تقویت‌شده با قدرت ۶۰۰ اسب بخار، به‌راحتی سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت را برای راننده فراهم می‌کند. باتوجه به محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت در مدل‌های استاندارد M4، اعمال تغییر در تنظیمات ECU و کالیبراسیون پیشرانه محرز است. صدای خروجی اگزوز نیز به لطف سوپرشارژر، تفاوت واضحی با نمونه‌ی اصلی دارد.

مهندسان اینفینیتاس ادعا می‌کنند با نصب پکیج تقویت پیشرانه، تاخیر در عملکرد توربوشارژر بی‌ام‌و را کاهش داده‌اند. همچنین خریدار می‌تواند نمونه‌های قوی‌تر با قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر یا ۱۰۰۰ اسب بخار با گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن‌متر را سفارش دهد.

قیمت پکیج SK1 برای مالکان بی‌ام‌و M4، هشت هزار دلار است. نصب تجهیزات توسط پرسنل اینفینیتاس نیز ۲,۴۵۰ دلار هزینه اضافی دارد.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (253 ديدگاه)

    جانم چ سوتی می‌کشه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  2. شاهین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1086 ديدگاه)

    بنظرم فقط صداش قشنگ شده بود
    وگرنه تیونر های دیگه هم دیدیم که بهتر و جوندار تر از این تیونینگ بودن

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
  3. عارف

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (216 ديدگاه)

    چیزی که برای من جالب بود، اینکه از کنار مزرعه سوار ماشین شد تا خستگی کار روزانه را با تخلیه هیجان خودش ادامه بده .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  4. Ali_x76

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1078 ديدگاه)

    اصلا حواسم نبود M4 هشت سیلندر نداریم
    اول که تیتر رو خوندم یه لحظه فکر کردم روی انجین V8 چهار لیتری M3 قدیمی (۴۱۴ اسب) سوپر شارژ بستن
    یاد V8 بخیر

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  5. ARMAN

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    این خیلی عالی بود.
    هم دستی بود هم خوش صدا
    صدای جارو برقی هم نمی داد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    جونم موتور و صدا
    بنازم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. Reza Waffen SS

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3849 ديدگاه)

    چه میکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. آرمین

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به🤙💪💪💪
    بعد بعضی تازه به دوران رسیده ها میان میگن Elx از این بهتره😑😑😑
    ای خداااااا خودت نجاتمون بده💔🥲

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا