بوگاتی

بوگاتی بولاید یک قدم دیگر به عرضه نهایی نزدیک می‌شود

ابرخودروی تازه بوگاتی برای پیست که قرار است به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، اخیرا در پیست ایمولا مورد آزمایش قرار گرفت. صفحه اختصاصی بوگاتی در شبکه‌های اجتماعی یک ویدئوی ۱ دقیقه‌ای به‌همراه چندین تصویر از بولاید را منتشر کرده‌ که این ابرخودروی بدون رنگ و طرح را درحال حرکت با سرعت بالا در «پیست بین‌المللی انزو و دینو فراری»، ایمولا، نشان می‌دهد.

این فاز بعدی آماده‌سازی بولاید برای دستیابی به سرعت‌های بالا محسوب می‌شود؛ این ابرخودرو به راننده اجازه می‌دهد تا در عین شتاب‌گیری آرامش خود را حفظ کند؛ سنتی که بوگاتی با تولید ویرون آغاز کرد. به نظر می‌رسد بولاید نه‌تنها در دستیابی آسان به سرعت بالا بلکه در بحث ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ هرچند که تصادف با سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت تقریبا چیزی از خودرو و راننده‌اش باقی نمی‌گذارد اما بهره‌مندی از بهترین و بزرگ‌ترین ترمزهای برمبو از جنس فیبرکربن، سیستم‎ فنربندی، شاسی مستحکم و… لازمه تولید یک ابرخودروی ۳.۲ میلیون دلاری به شمار می‌رود.

بوگاتی برای بولاید هم به سراغ یک موتور ۸ لیتری و چهار توربوشارژر رفته است که روی‌هم‌رفته ۱,۸۲۵ اسب بخار قدرت آن را ازطریق جعبه‌دنده ۷ سرعتی دو کلاچه به هر چهارچرخ می‌فرستد. موتور W16 این بوگاتی ۱,۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که به گشتاور تولیدشده توسط موتور برقی ابرخودورهایی چون ریمک و پینین‌فارینا نزدیک است.

بولاید به‌لطف وزن کم ۱,۲۴۰ کیلوگرمی خود می‌تواند تنها درعرض ۲.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیه، ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۴ ثانیه، ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۱ ثانیه و ۰ تا ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۰.۱ ثانیه به درازا می‌کشد. به گفته بوگاتی و بر پایه شبیه‌سازی‌ها، بولاید می‌تواند پیست نوربرگرینگ را تنها ۴ ثانیه دیرتر از رکورددار کنونی‌اش، پورشه ۹۱۹ هیبرید ایوو، تمام کند. از دید شما آیا بولاید می‌تواند مرز ۵۰۰ کیلومتر را بشکاند؟ در ادامه می‌توانید کلیپ منتشرشده توسط بوگاتی را تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (625 ديدگاه)

    دوتا بال بزارن پروازم میکنه! به پادشاه جدید خوشامد بگین

    موافقم 45
    مخالفم 5
    1. خاص

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      پادشاه پیست (بعد از محصولات فرمول ۱) پورشه ۹۱۹ هایبرید evo و خودروهای لمانز و GT1 هستند.

      پادشاه سرعت هم بصورت غیررسمی، شیرونss هست تا این لحظه.

      و (یسکو ابسلوت) و (ونوم F5) نامزدهای شکوندنِ رکوردِ شیرون هستند.

      بولاید برای شکستن رکورد سرعت ساخته نشده و بخاطر طراحیش، نمیتونه به رکوردِ غیررسمیِ شیرونss نزدیک بشه.

      موافقم 21
      مخالفم 15
      1. JDM

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (625 ديدگاه)

        قبول دارم حرفتون ولی از این لحاظ بهش میگم پادشاه چون پیچیده‌ترین تکنولوژی و مهندسی رو داره و فاکتور آخرم سرعت و شتابه
        نکته دوم منظورم پیست نبود چون بوگاتی به پیست توجه خاصی نداره و فقط تارگتش رکورد های سرعت هستش

        موافقم 13
        مخالفم 1
  2. مهدی دهقانی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با این مشخصات تمام مرزها رو خواهد شکست

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. خاص

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      مرزهای ۹۱۹ هایبرید evo رو هم خواهد شکست؟

      موافقم 15
      مخالفم 9
  3. مازیار

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2418 ديدگاه)

    احتمالا مرز ۵۰۰ رو رد می کنه
    اما اون تایم برای نوربرگ رینگ؟
    خیلی بعیده

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. ARIAN

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    کاش یه چند تا نسخه برای تردد قانونی جاده ای هم ازش تولید میکردن ولی خب اون موقع خیلی به وزنش اضافه میشه و مجبورن بعضی از چیز های ظاهری و آئرودینامیکی خودرو رو به خاطر تطبیق با قانون جاده ها تغییر بدن. به هر حال مشتاقانه منتظر رکورد شکنی هاش هستم💪

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. زد ایکس

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خوب گاز نده با کلاچ برو 😂
      شوخی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. R

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    خود سایت بوگاتی گفته ۱۶۰۰ اسب بخار و وزن خشک ۱۴۵۰ کیلو گرم
    مشخصات اشتباه ندید

    موافقم 3
    مخالفم 11
  6. Shirko

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (249 ديدگاه)

    شاهکار بشریت

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. خاص

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    پدال

    اولا چطور ممکنه با این دیفیوزها و اسپویلرها و اسپلیترهایی که برای ایجاد داون‌فورن حداکثری تعبیه شدند، یه ماسین با سرعت ۵۰۰ تا برسه.

    اصلا هدف شرکت سازنده‌ش، رکوردشکنی توی پیست بوده نه رکوردشکنیِ حداکثر سرعت.

    ثانیاً قبلا گفتم که وزن و قدرتی که توی این مقاله .مقاله قبلی درمورد بولاید نوشتید مربوط به نسخه‌ی آزمایش نشده‌ی کانسپت ۲۰۲۰ بود که قابل صحت سنجی هم نیستند.

    خود شرکت سازنده‌ش داره میگه مدل تولیدی ۲۰۲۴ سنگین‌تر و کم‌توان تر از اعداد کانسپت ۲۰۲۰ هست.

    مدل کانسپت (که اعدادش قابل صحت‌سنجی نبودند) با قدرتِ اسمیِ ۱۸۵٠ps و وزنِ اسمیِ ۱۲۴٠kg معرفی شد👇
    https://www.wsupercars.com/wallpapers/bugatti/2020-bugatti-bolide-concept/

    ولی در مدلِ تولیدی ۲٠۲۴، معلوم شد که پیشرانه و قدرتش همونی هست که در شیرونss دیدیم یعنی ۱۶۰۰ps و وزنش هم با ۲۱۰kg افزایش نسبت به مدلِ کانسپت، ۱۴۵٠kg هست👇
    https://newsroom.bugatti.com/press-releases/bugatti-bolide-engineered-to-the-highest-safety-standards

    معتقدم این کاهش قدرت و افزایش وزن در مدلِ تولیدی، ناشی از شکست در مراحلِ توسعه‌ی ماشین نیست.
    بلکه خودشون از همون اول میدونستند که اون اعدادِ ادعایی در مدل کاتسپت، در سال ۲۰۲۰ قابل عملیاتی شدن نیست براشون.
    صرفاً ادعایی رو منتشر کردند که ثمره‌ش، به اشتباه افتادنِ مردم و بی‌نظیر پنداشتنِ بولاید شد.

    کمااینکه پدال هم مثل خیلی از سایت‌ها و کاربران، در این تله قرار گرفت و بازی خورد ناخواسته.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  8. R@min

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    ۱۲۰۰ کیلو از کجا اومد ؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (157 ديدگاه)

      رامین ببین این وسط می‌خوام چی ازت بپرسم. یادمه نیسان جی‌تی‌آر حتی تا ۲۰۱۲ ۱۳ اینا هم خیلی محبوب بود (حالا فروشو نمی‌دونم). به نظرت چرا نیسان نتونست نسل بعدشو مث کوروت سی۸ بسازه؟ (منظورم از نظر محبوبیت و قابلیت رقابت با بزرگا با هزینه کمه). جی‌ام چیز خاصی داره که نیسان نداره یا صرفا شانس بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        هزینه توسعه یه سوپراسپرت بسیار زیاده و نیسان مشکل مالی داره و جمعیت طرفدار کوروت و پورشه نداره !

        نسل ۸ کوروت ۶ میلیارد هزینه توسعش بود.

        موافقم 5
        مخالفم 2
  9. Taha Ayoobi

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    برای سفر های خانوادگی مناسبه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  10. Joker

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (525 ديدگاه)

    خودتون رو آماده کنید واسه پادشاه جدید💪#مارس

    موافقم 4
    مخالفم 5
  11. همایون

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (571 ديدگاه)

    بالاخره ما نفهمیدیم چرا قبلش گفتید نسخه تولیدی وزن ۱۴۵۰ و قدرت ۱۶۰۰ اسب داره‌.البته در مورد وزن ۱۲۴۰ مطمئن نیستم ولی احتمالا قدرت بالای ۱۸۰۰ اسبه چون مانی خوشبین تو یوتیوب میگفت بوگاتی جدیدی که میخوام تحویل بگیرم بالای ۱۸۰۰ اسب قدرت داره.
    راستی کسی میدونه چرا مراحل توسعه رو تو پیست فراری میگذرونه مگه بوگاتی دیگه به پیست فولکس واگن دسترسی نداره،

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. HFball

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ایشون رقابت بسیار جذابی با یسکو ابسلوت خواهد داشت واقعا این بزرگوار توانمند ترین خودروی بوگاتیه و بنظر من یکی از دلایل پیشرفت چشمگیر بوگاتی و کونیگزگ، رقابت هاشون بوده

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Arya

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      بوگاتی بولاید خطاب به جکسو ابسلوت:ببخشینا

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. Mercedes

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (606 ديدگاه)

      رقابت معمولا باعث پیشرفت میشه
      البته بعضی وقتا هم باعث ناامیدی
      ولی کلا بدون رقابت دنیا هیچوقت پیشرفت نمیکنه و همش درجا میزنه
      تازه الان یه بوگاتی و کونیگزگ هستن و نهایت ریمک و هنسی و ssc
      فرض کن مثلا ۱۰ تا هایپرکار ساز دیگه هم وجود داشتن و همه اینا باهم رقابت میکردن
      البته فراری و پورشه و مک‌لارن و استون مارتین و مرسدس هم هستن ولی خب اینا اختصاصی هایپر کار نمیزنن
      یه سری برند مثل زنوو هم هستن که خیلی قوی نیستن امیدوارم قوی تر بشن
      کلا نمی‌فهمم چرا رقابت تو کلاس های پریمیوم اینقدر کمه
      چرا مثلا تو کل دنیا باید ۳-۴ تا برند اشرافی خودرو وجود داشته باشه؟ (رولزرویس، بنتلی و نهایتا میباخ و جدیدا کادیلاک (اون الکتریکی که زده خیلی خفنه انصافا با اینکه آمریکایی فن نیستم (یه جورایی هیتر آمریکایی هم هستم 😂) دلم واسه اون رفت فکر کنم اسمش لیریک بود )) اینهمه کشور و اینهمه جمعیت تو دنیا هست ، یعنی کلا باید ۳-۴ تا برند و ۲-۳ تا کشور ماشین اشرافی بسازن ، البته الان بهتر شده تویوتا سری سنچوری رو برگردونده ، کره جنسیس رو آورده ، چین هم چند وقت پیش شرکت nio یک مدل و یک کانسپت جدید معرفی کرد خیلی لوکس بود (مخصوصا کانسپته) ،مرسدس هم که داره روی زیربرند فوق لوکس جدیدش کار می‌کنه ، کادیلاک و لینکلن هم اخیرا خیلی پیشرفت کردن ، کلا رقابت تو این حوزه تا ۱۰ سال آینده بنظرم خیلی جذاب تر میشه از صرفا رولزرویس و بنتلی الان
      ولی خب کلاس هایپر اسپرت ها هنوز خیلی محدوده (تیراژ تولید رو نمیگم اون بایدم محدود باشه) منظورم تنوع برند و مدل هست)

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. Arya

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دوستان صبر کنید اپلاسیون نرید پولتونو دور بریزید چون که بولاید قراره رایگان اپلاسیون کنه همه ما رو

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. زد ایکس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مثل همیشه ازش ۳ تا تولید میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Mercedes

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    کاش چراغ های جلو هم مثل چراغ های عقبش طراحی میکرد ، یعنی بجای اینکه دو تا خط همدیگه رو قطع کنند در نزدیکی هم متوقف میشدندو چراغ جلو ۴ تیکه میشد
    >‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌<
    اینطوری
    و اینکه امیدوارم به سرعت ۵۰۰ کیلومتر برسه
    چون خیلی وقته منتظر این عدد هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mr

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بنظرم طراحی پخته تر این ماشین میشه appolo IE Evo
    خیلی خفنه لامصب
    یدونه ازش تو نمایشگاه میلر موتورکارز هست
    تو یوتیوب دیدم
    خیلی گاده لعنتی
    چراغ ها و پره های عقبش مثل سفینه های جنگ ستارگان و گاردینز او د گلکسی میمونه 😂 خیلی خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا