بیوکهفته نامه

بیوک سنچوری 1973، ابهت آمریکایی زیر تیغ آفتاب تهران!

صحبت کردن در مورد محبوبیت بالای خودروهای کلاسیک آمریکایی در ایران موضوعی تکراری است. برای اثبات این گفته می‌توان به تعداد و تنوع این خودروها در کشور اشاره کرد. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که ایران ازنظر تعداد و تنوع مدل خودروهای کلاسیک آمریکایی یکی از کامل‌ترین کشورها به شمار می‌رود. بر همین اساس ما به سراغ بیوک سنچوری کوپه مدل ۱۹۷۳ رفته‌ایم، که تنها نمونه موجود در کشور است. با ما همراه باشید تا پس از مروری کوتاه بر تاریخچه بیوک سنچوری، این خودروی زیبا و عضلانی را مورد بررسی قرار دهیم.

نام سنچوری برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ توسط بیوک معرفی شد. اما نسل اول آن درواقع سال ۱۹۳۰ و با نام سری ۶۰ که طبق نام‌گذاری مدل‌های بیوک در آن دوره بود، روانه بازار شد. این خودرو بر روی پلت فرم B_body جنرال موتورز و به‌عنوان یک خودروی میان رده ساخته شد، و دارای مدل‌های سدان، کوپه و رودستر بود.

برای این خودرو در طول ۶ سالی که بر روی خط تولید قرار داشت چند پیشرانه در نظر گرفته شد که قوی‌ترین نمونه یک پیشرانه ۲۷۸ اینچ مکعبی هشت سیلندر با قدرت ۱۰۰ اسب بخار بود. در سال‌های ۱۹۳۳ و ۱۹۳۴ سری ۶۰ مانند دیگر مدل‌های بیوک با فیس‌لیفت هایی همراه بود که خودرو را در بخش ظاهر و ابعاد و همچنین پیشرانه دستخوش تغییراتی کرد.

بدنه خودرو با استفاده از خطوط منحنی طراحی شده بود، همچنین جلوپنجره جدید بر روی تمامی مدل‌ها نصب شد. بیوک توانست در طی پنج سال تعداد ۸۶۵۲۰ دستگاه سری ۶۰ را بفروش برساند. با آغاز سال ۱۹۳۶ و هم‌زمان با معرفی نسل دوم، بیوک نام این مدل را به سنچوری تغییر داد. این تغییر نام در دیگر مدل‌های بیوک نیز اتفاق افتاد تا نشان‌دهنده پیشرفت تکنولوژی و طراحی در این کمپانی باشد.

سنچوری در این سال دارای چهار تریم مختلف شامل: کوپه، کوپه کانورتیبل، کوپه ۲+۲ و سدان بود. نسل دوم سنچوری بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۴۲ از یک پیشرانه ۳۲۰ اینچ مکعبی یا ۵.۲ لیتری هشت سیلندر سود می‌برد، که ۱۴۱ اسب بخار قدرت داشت و این خودرو را قادر می‌ساخت تا به سرعت ۱۰۰ مایل و یا ۱۶۱ کیلومتر در ساعت برساند که آن را تبدیل به سریع‌ترین مدل بیوک در آن زمان می‌کرد و به همین دلیل به سنچوری ۱۰۰ نیز معروف شد.

در بخش ظاهری سنچوری تقریباً هر سال دستخوش تغییرات می‌شد، و درنهایت در سال ۱۹۴۲ به دلیل مشکلات ناشی از جنگ جهانی دوم تولید آن متوقف شد و نسل سوم با وقفه‌ای نسبتاً طولانی در سال ۱۹۵۴ معرفی شد، در این نسل به تریم های سنچوری مدل استیشن واگن نیز اضافه شد.

یک پیشرانه ۳۲۲ اینچ مکعبی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. اما به لطف به‌روزرسانی‌ها قدرت این موتور در سال ۱۹۵۵ به ۲۳۶ اسب بخار و در سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ به ۳۰۰ اسب بخار افزایش یافت. بیوک در سال ۱۹۵۸ مدل invictus را جایگزین سنچوری کرد اما در سال ۱۹۷۳ بار دیگر نام سنچوری توسط بیوک احیا شد.

نسل چهارم این خودرو همانند نسل‌های گذشته در چندتریم مختلف در دسترس بود. برای این خودرو در ابتدا دو پیشرانه ۳۵۰ و ۴۵۵ اینچ مکعبی در نظر گرفته شد اما در سال ۱۹۷۵ و با شدت گرفتن قوانین زیست‌محیطی نمونه ۴۵۵ کنار گذاشته شد و نمونه‌های شش سیلندر به‌عنوان پیشرانه پایه در نظر گرفته شد. این خودرو در سال ۱۹۷۶ دچار فیس‌لیفت شد که تغییرات زیادی را برای آن به همراه داشت. و سرانجام در سال ۱۹۷۷ نسل چهار به کار خود پایان داد و یک سال بعد نسل پنجم معرفی شد. این نسل مانند اکثر خودروهای آمریکایی در آن سال‌ها کمترین نشانه‌ای از دوران اوج خود را نداشت و به‌وضوح در طراحی دچار افت شدید شده بود.

تغییرات در ابعاد و وزن خودرو نیز اعمال شده بود و خودرو کوچک‌تر و درنهایت ۵۰۰ کیلوگرم از نسل قبلی خود سبک‌تر بود. پیشرانه شش سیلندر ۱۹۶ اینچ مکعبی به‌عنوان موتور پایه در نظر گرفته شده بود. اما پیشرانه‌های هشت سیلندر بلوک کوچک همچنان قابل سفارش بودند. در سال ۱۹۸۰ سدان فست‌بک با یک سدان ناچ‌بک جایگزین شد و مدل کوپه فست‌بک نیز در سال ۱۹۸۱ کنار گذاشته شد.

با شروع سال ۱۹۸۲ و عرضه نسل ششم سنچوری دارای دو تریم سدان ناچ‌بک که حالا دیفرانسیل جلو بود و کوپه ناچ‌بک می‌شد اما یک سال بعد مدل استیشن واگن نیز اضافه شد.

در بخش پیشرانه نیز موتورهای چهار و شش سیلندر بنزینی و دیزلی به چشم می‌خورد. این نسل دو بار در سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۱ دچار فیس‌لیفت شد که با اعمال تغییرات نسبتاً زیادی در ظاهر و پیشرانه و همچنین اضافه شدن سیستم‌های ایمنی و راحتی همراه بود. در سال ۱۹۹۳ مدل کوپه به دلیل فروش پایین کنار گذاشته شد.

سنچوری در این نسل باوجود طراحی قدیمی اما از فروش خوبی برخوردار بود و درنهایت در سال ۱۹۹۷ با نسل هفتم جایگزین شد. این نسل که درواقع آخرین نسل سنچوری به شمار می‌رود تنها در مدل سدان و بر روی پلتفرم W_body جنرال موتورز که مدل Regal نیز از آن پلتفرم استفاده می‌کرد، ساخته شد. به همین دلیل این دو مدل شباهت‌های زیادی به هم داشتند اما Regal خودروی لوکس‌تری به شمار می‌رفت و پیشرانه‌های مورد استفاده در آن نیز قوی‌تر بودند.

در سال ۱۹۹۸ و با پایان تولید مدل اسکای لارک سنچوری به‌عنوان مدل پایه بیوک در دسترس بود. سرانجام در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۰۴ این خودرو به کار خود پایان داد تا بار دیگر شاهد کنار رفتن یکی از مدل‌های ماندگار باشیم.

 

۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷: این نسل طلایی

بیوک سرانجام در سال ۱۹۷۳ و پس از وقفه‌ای ۱۵ ساله نسل چهارم سنچوری را معرفی کرد. طراحی خودرو خاص و چشم‌نواز بود و تقریباً در تمام قسمت‌ها دارای المان‌های زیبایی بود.

مهم‌ترین خصیصه طراحی بدنه خودرو خطی بود که از بالای چراغ جلو شروع می‌شد و تا نزدیکی گلگیر عقب ادامه داشت. بیوک این خودرو را درواقع به‌عنوان جایگزینی برای مدل skylark در نظر گرفته بود. و با قرار گرفتن این خودرو در رده خودروهای متوسط و سگمنت A رقبایی نظیر شورولت chevelle malibu، الدزمبیل کاتلاس و پونتیاک Lemans را در برابر خود می‌دید.

در بخش پیشرانه یک موتور ۳۵۰ اینچ مکعبی (۵.۷ لیتری) به‌عنوان موتور پایه در نظر گرفته شده بود، که هم با کاربراتور دو دهنه به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و هم با کاربراتور چهار دهنه با قدرت ۱۷۵ اسب بخار در دسترس بود. همچنین یک نمونه بلوک بزرگ ۴۵۵ اینچ مکعبی با قدرت ۲۲۵ اسب بخاری نیز در نظر گرفته شده بود.

سنچوری در چند تیپ بدنه کوپه، سدان فست‌بک و استیشن واگن قابل خریداری بود. همچنین این مدل‌ها خود دارای تریم هایی نظیر Luxus، landau، رگال (که یک‌تریم لوکس به شمار می‌رفت و دارای تفاوت‌هایی در بخش ظاهر و کابین با مدل پایه بود و در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان یک مدل مستقل تولید شد) بودند.

اما در این بین مدل‌هایی نیز بودند که شاید بتوان آن‌ها را فراتر از یک‌تریم در نظر گرفت، سنچوری coupe gran sport که درواقع جایگزینی برای اسکای لارک کوپه بود و به‌نوعی قوی‌ترین مدل سنچوری نیز به شمار می‌رفت. پیشرانه مورد استفاده در این مدل همان نمونه ۴۵۵ اینچ مکعبی بود با این تفاوت که در این مدل توان این موتور به ۲۷۰ اسب بخار افزایش یافته بود.

هرچند این قدرت به نسبت مدل‌های های پیش از دهه ۷۰ میلادی کم به نظر می‌رسید اما بیوک تمام تلاش خود را بکار گرفت تا نهایت توان را ضمن حفظ قوانین آلایندگی از این موتور بگیرد و همین امر نیز باعث شد که توان gran sport به نسبت دیگر رقبا با موتورهای مشابه بیشتر باشد. سنچوری در سال ۱۹۷۴ با تغییراتی نظیر سپرهای جلو و عقب بزرگ‌تر که برای مطابقت با استانداردهای تصادف ایالات‌متحده بود، سیستم تعلیق اصلاح شده و ترمزهای جلو دیسکی همراه بود.

از دیگر تغییرات می‌توان به کاهش قدرت موتور ۴۵۵ اینچ مکعبی به ۲۴۵ اسب بخار در مدل‌های gran sport نیز اشاره کرد. اما در سال ۱۹۷۵ و با شدت گرفت قوانین زیست‌محیطی، مدل special به‌عنوان نمونه پایه و با یک انجین ۲۳۱ اینچ مکعبی V6 به قدرت ۱۱۰ اسب بخار به بازار عرضه شد، و موتور ۴۵۵ اینچ مکعبی نیز به‌طور کامل حذف شد و نمونه‌های gran sport با پیشرانه‌های ۳۵۰ اینچ مکعبی ۱۹۰ اسب بخاری در دسترس بودند. البته سنچوری دستخوش تغییرات ظاهری کمی در بخش جلوپنجره و چراغ‌های عقب نیز شد.

در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ بیوک با مدل سنچوری در مسابقات Indianapolis شرکت می‌کرد، به همین دلیل اقدام به عرضه نمونه شهری مدل‌های مسابقه‌ای با نام century Free spirit کرد. این مدل در سال ۱۹۷۵ از یک موتور ۳۵۰ اینچ مکعبی استفاده می‌کرد (نمونه مورد استفاده در مسابقات دارای پیشرانه ۴۵۵ اینچ مکعبی بود) و در بخش ظاهری نیز تمامی این مدل‌ها دارای رنگ بدنه سفید به همراه طرح‌های آبی و قرمز که یادآور رنگ‌های پرچم ایالات‌متحده آمریکا بود روانه بازار شدند،

ولی نمونه‌های ۱۹۷۶ دارای پیشرانه V6 به حجم ۲۳۱ اینچ مکعبی (موتورهای مورد استفاده در مسابقات مجهز به توربوشارژر بودند) بود، و در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و قرمز و با طراحی خاص در دسترس بودند، مدل‌های Free spirit امروزه جز نمونه‌های ارزشمند و کلکسیونی به شمار می‌روند. اما در سال ۱۹۷۶ تغییرات نه در بخش فنی بلکه بخش ظاهری اتفاق افتاد.

چراغ‌های گرد جای خود را به نمونه‌های مستطیل شکل دادند که به‌صورت دوتایی و افقی بر روی یکدیگر قرار گرفتند، با تغییر چراغ‌ها جلوپنجره نیز دستخوش تغییرات شد اما نمای کناری و عقب با تغییرات جزئی همراه شد. ولی مهم‌ترین اتفاق در این سال تفاوت ظاهری بسیار زیاد بین مدل‌های سدان و کوپه بود به‌گونه‌ای که شاید بتوان آن‌ها را دو مدل مجزا از یکدیگر نامید.

مدل gran sport حذف شد و تریم های کاستوم که جایگزین‌تریم luxus شده بود و تریم landau در دسترس بودند. سنچوری در سال ۱۹۷۷ نیز با تغییرات کمی در ظاهر همراه بود و سرانجام در همین سال نسل چهارم به کار خود پایان داد.

بیوک سنچوری 1973

خودروی مورد بررسی ما کوپه مدل ۱۹۷۳ است که یک پیشرانه ۳۵۰ اینچ مکعبی و گیربکس سه سرعته اتوماتیک دارد، این موتور درواقع پیشرانه فابریک خودرو بوده که صدایی بی‌نظیر و گوش‌نواز را تولید می‌کند. و همچنین در بخش شتاب گیری نیز عملکرد قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد.

بیوک سنچوری 1973

در بخش ظاهر این خودرو با رنگ سبز جذاب و بدنه‌ای بدون ایراد همه نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند و در بخش کابین نیز طراحی بسیار زیبای داشبورد و نشانگرها در کنار ترکیب رنگ مشکی داشبورد و رنگ سفید صندلی‌ها و رودری‌ها و همچنین استفاده زیاد از تریم چوب در قسمت‌های مختلف کابین فضایی زیبا و دل‌نشین را به وجود آورده و همین‌طور راحتی صندلی‌ها در کنار فضای زیاد کابین باوجود کوپه بودن خودرو ازجمله نکات مثبت این خودرو به شمار می‌روند.

بیوک سنچوری 1973

این خودرو بیش از بیست سال است که در اختیار مالک فعلی بوده و در بخش کابین و فنی کاملاً فابریک و بسیار سالم و تمیز می‌باشد که این موضوع نشان از نگهداری خوب و مناسب مالک است. در پایان از جناب آقای رضا اکبری که هم وقت و هم خودروی‌شان را در اختیار ما قرار دادند کمال تشکر را داریم.

عکس: ابوالفضل ابراهیمی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. MAJking2

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (248 ديدگاه)

    دستخوش به این عکاس واقعا تصاویر زیبا گرفته شده

    موافقم 57
    مخالفم 1
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      خدایی خیلی قشنگ گرفته میشه به عنوان والپیپر پس‌زمینه هم استفاده کرد.

      موافقم 25
      مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      جداً یه زمانی سلطان خودروسازی جهان بودند از هر نظر چه نوآوری چه طراحی !

      خداشاهده صندلی خودروهای قدیمی آمریکایی را میبینم خودبه‌خودی خوابم میگیره از بس که راحت ساخته شدند مثل مبل !

      موافقم 32
      مخالفم 5
      1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        آره، فکر میکنم از مبل خونه ما هم نرم تره انگار ادم توش فرو میره

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. viper2

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          فکر نکن . من که صندلی های کاپریس دوج دارت رو تجربه کردم میگم مطمعن اش که نرم تره . البته صندلی های این مدل بیوک هم خیلی نرمه اما صندلی های عقب اسکایلارک رو سوار شدم دقیقا مثل مبل هست و به اندازه کاپریس نرم نیست (خوب قیمتش هم کمتره)

          موافقم 12
          مخالفم 1
    3. GMA

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      Chdm
      دکتر استاپ😂😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 3
    4. Humer

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      مخصوصا نمای عقب
      با اون لاستیک های پهن 🤠🤠🤠
      یا اون کابیییین
      اوففففففففففففف

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. افسر ارشد ارتش اتریش

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم به ماشین های قدیمی آمریکایی خیلی علاقه دارم
    ب خصوص به خاطر پهنای زیادشون

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      کِشتی هستن دیگه

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        کشتی ای که براش چهار تا چرخ گذاشتی .
        سپر های فلزی محکم ..
        موتور هشت سیلنددددررر نعره کش
        فنر بندی نرم
        پهنا زیاد .
        راحتی زیاد .
        کیفیت عالی و….

        موافقم 14
        مخالفم 1
        1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1285 ديدگاه)

          👌

          موافقم 1
          مخالفم 3
  3. JDM lover

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    یه جواهر خاص و کمیاب 👍👌
    واقعا دم صاحبش گرم که اینقدر تمیز و سالم نگه داشته این ماشینو

    و همچنین ممنون از عکاس که عکس های خیلی خوبی از این جواهر گرفته

    موافقم 38
    مخالفم 3
  4. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    هعی بیوک عزیزم جی ام چیکارت کرد…… دلم به حالت میسوزه. سنچوری رو ادم میبینه اشک تو چشماش جمع میشه از این ابهت آمریکایی، همشون چی بودنو چی شدن، چرا اینقدر باید ما حسرت بخوریم که همه برند های دنیا دیگه بدون عشق ماشین میسازن، اون موقع با لذت،حوصله و با انرژی چرم های ماشین رو روی در نصب میکردن پیچ رو روی آلمینیوم و توپ گرد گیربکس رو با عشق بی حد قرار میدادن الان چرا اینطوری شده.. چرا از سال ۲۰۰۵ و ۱۰ به بعد اکثر برندا به غیر از بعضی ها عشقشونو نسبت به ساخت این وسایل جون دار از دست دادن؟؟! من ماشین هارو جون دار میبینم… فقط میخوان برقی های بیجون رو بسازن و دله مارو بیشتر بشکونن.. اکثرشون هم منحل شدن.. ای کاش بیوک تو سال ۲۰۰۳ منحل میشد تا به این وضع نیوفته و به آرامش برسه مثل اولدزموبیل که کمتر کسی دردشو درک میکنه…..

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. viper2

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      هعی
      بیوک دیگه مُرد برای من
      روزای روشن خداحافظ سرزمین من خداحافظ . ….
      روح بیوک شاد
      روح پونتیاک شاد
      روح پلیموث شاد
      روح اولدزموبیل شاد
      روح مرکوری شاد
      .
      حتی ارم بیوک هم زدن بی اصالت کردن مثل ماشین ریش تراش . اخه بیوک باید ارمش سه تا چیزو یاد ادم بیاره . صلابت . غیرت . قدرت .
      ..
      .
      .
      پاشو کاری کن فکر چاره باش فکر این دل پاره پاره باش …(ای جنرال موتورز)

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        😭😭😭 من دیگه فکر میکنم بیوک وجود نداره خودمو آروم میکنم.. یک زمان واقعا طلا بودن از ماسل کار های وحشی رفتن سراغ شاسی بلند ها، همیشه روزای قدیم بهتر بوده تا الان. لوگوش هم اره زدن زشت کردن،،….. دلم برای اولدزموبیلو پلیموث و پونتیاک تنگ شده.. همه ی این بدبختی هارو جنرال موتورز به وجود آورد.

        موافقم 5
        مخالفم 3
  5. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    نمای عقبش…. زیباست ، جلوش، سپراش امریکن استایلش….. آمریکایی اونایی بودن که کوپه هاشون ۶ متر بود! این یک کشتی با ابهتیه که ارزشش از طلا هم بالاتره!

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      کی دیس میده؟!

      موافقم 6
      مخالفم 11
    2. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      نگا استیل گنگو .. :))
      جواز نشستن تو این ماشین ب هرکس نمیدن
      ی کابو واقعی ک چند پرونده قتل تو سابقشه
      میتونه اینو برونه 🕶
      :))))

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. phonix

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    چه جواهر تمیزی
    اونم با چرم سفید؟
    احتمالا بازسازی شده

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. کوروش

      ۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام.خیر،بازسازی نشده.فابریکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. 2646

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    از همه دوستان بابت آف تاپیک عذر خواهی می کنم!
    ادمین جان
    من مشکل جدی دارم در ثبت کامنت :(
    کامنت آخر من حراج آستون‌مارتین ونکوئیش زاگاتو شوتینگ بریک با قیمت یک میلیون دلاری دیده نمیشه، حتی تو وضعیت انتظار برای تایید هم نیست! رفته ددر فکر کنم.
    احتمالا محدودیت تعداد کاراکتر داریم، چون حتی کلمه ناشایستی هم توش نیست.

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      نه نمیشه، چون منم قبلنا خیلی وقت پیش کامنت خیلی طولانی گذاشتم ثبت شد، الان هم کمی طولانی هست و ثبت شده لابد مشکل اینترنت یا سایته نگران نباش

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. phonix

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      من هم این مشکل رو دارم افرادی که در سایت اکانت ثبت می کنن احتمالا با این مشکل مواجه میشن
      باقی نفرات در سایت با ایمیل و یک اسم ایدی کامنت میزارن که روش سریع تر هست
      من هم از وقتی اکانت رو در سایت ثبت کردم این مشکل برام پیش اومده پیام تاخیر میخوره و گاهی این تاخیر ها خیلی طولانی میشه
      ذوستان دیگری که اکانت در سایت دارن لطف نظرشون رو در این باره اشتراک بگذارن که ببینیم ایا سایت مشکل داره یا من و اقا یا خانوم 2646
      با تشکر

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. 2646

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      آقا یا خانوم 2646؟
      نامرد پست های من رو نمی خونی؟ :)))
      خانوم 2646 :)))
      آخه کدوم دختری میره توی چال، قدم به قدم تعویض فیلتر گیربکس ماشین اش رو با تعمیرکار چک می کنه لامصب!
      واجب شد کلیپ و عکس های بیشتری بگذارم!

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        خخخخ

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. phonix

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1797 ديدگاه)

        ببخشید ولی والا من یه زنایی میشناسم که خوره ماشین هستن
        بالاخره عشق زن و مرد نمی شناسه درسته که زنا کمتر در جریانات هستن ولی باز هم پیدا میشه
        کامنت هایی هم که درباره من هستم حتما میخونم دوست عزیز چرا که نه ما هم از دانش شما استفاده میکنیم

        موافقم 14
        مخالفم 2
      3. Nima

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        تازه اونم نه ماشین ایرانى😂

        موافقم 1
        مخالفم 2
  8. وحید اسماعیل نسب

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا زیباست و با ابهته

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. viper2

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    بسیارررر عالیی . بسیار عالی . پر اووووبووووهت . پر دوام . کم استهلاک . نرم و راحت . جلب توجه و کلاس بالا . رنگ زیبا . کیفیت عالی و….. . خصوصیات این موتور . البته صدای خیلی خوب این موتور فراموش نشه و اینکه با دوام ترین موتور هم روی این ماشین هست

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. viper2

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      تشکر میکنم از اقای عباسی .

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      وایپر۲ بخدا دیگه غیر از این سبز افعی، دیگه تو ایران رنگی پیدا نمیشه جز سیاهو ، سفید😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. viper2

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        🤣🤦🏻‍♂️

        موافقم 2
        مخالفم 2
  10. یوسفی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    وجودم رفت به سال‌های 53تا57…
    چه روزگاری داشتیم…
    سپاس از شما

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. محمدرضا فاکر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درود از خودرو های کلاسیک آمریکا یی بیشتر بزارید ممنون

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. SLR _ 722

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    بسیار عالی

    فقط کاش بیشتر از تجربه خود خودرو که در اختیار داشتید می نوشتید مثل بررسی یک خودروی کاملا نو . چون مطالب تاریخچه رو بعداً می توان نوشت اما تجربه سواری دیگر تکرار نخواهد شد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. hasnnami

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این چرا دو تا دسته دنده داره ؟؟؟
    فکر کنم صندلی های جلو با مدل gran sportعوض شده و مجبور شدن کنسول وسط gran sport هم برای قشنگی اونجا قرار بدن

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Nima

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      احتمالا شیفتر خلبانیش خرابه
      البته تمام ماشیناى GM اون زمان فرموناشون حتى اگه لیور نداشتن میتونستى باشون دنده بدى.(ستون فرمون کلا دنده هست)

      موافقم 2
      مخالفم 4
  14. genius

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    نوچ!ما الآن بنجل چینی سوار میشیم بهتره!!میدونی چرا؟چون وابسته نیستیم :)))))))))

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. کوروش

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام فابریک خودشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. علی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    شاید سن من جواب نده به اون دوران ولی وقتی بدنیا اومدم پدرم آمریکایی داشت
    هیچ وقت برام مهم نبود ماشین چی باشه فقط باشه
    از وقتی که عقلم رسیده عشق آمریکایی دارم پدرم ساز مخالف میزنه ولی ته دلش پر میزنه برای رانندگی با آمریکایی
    بالاخره تونستم راضیش کنم الان 3 تا آمریکایی تو پارکینگه
    #بیوک
    #کادیلاک سویل
    #سنچوری
    هیچی آمریکایی نمیشه..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. علی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یا آمریکایی V8یا هیچی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. بهروز

    ۱۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و تشکر برای این گزارش زیبا،
    فقط بنده ایراد دارم به تلفظ صحیح و نوشتار نام این اتومبیل. تلفظ صحیح نام این بیوک، “سنچری” میباشد به معنای قرن (Century). و سنچوری صحیح نمی باشد.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. amine

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا