بی ام وکادیلاک

نبرد بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ، آخرین نفس‌های بنزین!

ما در پایان دوران سدان‌های کامپکت اسپرت بنزینی هستیم. بخشی که ب‌ام‌و در سال ۱۹۸۶ با M3 بنیان نهاد، در طول سال‌ها تغییرات زیادی داشته است. خودروهایی که ریشهٔ آن‌ها به مدل‌های نمادینی مثل ب‌ام‌و با پیشرانه‌های چهار سیلندر بازمی‌گشت در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به موشک‌های V8 تبدیل شدند. سپس با گذشت زمان، پیشرانه‌ها به شش سیلندرهای پرخوران تغییر یافتند و ازآنجایی‌که تقریباً همهٔ خودروسازان در حال حاضر وعدهٔ الکتریکی کردن سبد محصولات خود در آیندهٔ نزدیک را داده‌اند، به‌زودی شاهد تغییر دیگری خواهیم بود. بااین‌حال، به لطف خودروهایی مثل ب‌ام‌و M3 کامپتیشن و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ، سدان‌های کامپکت اسپرت بنزینی عمر خود را با نهایت هیجان به پایان می‌برند.

خلاصهٔ مشخصات

قرار دادن M3 کامپتیشن (پرچم‌دار خانوادهٔ M3) در برابر CT4-V بلک‌وینگ که درواقع یک ATS-V با پوستهٔ جدید محسوب می‌شود، ممکن است ناعادلانه به نظر برسد ولی ما برای این کار دلایل خاص خود را داریم. ATS-V با اینکه در هیچ آزمایشی هرگز پیروز نشد، همیشه یکی از خودروهای موردعلاقهٔ ما در این کلاس بوده است و CT4-V بلک‌وینگ به زبان ساده، ATS-V را بهتر کرده است. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی این سدان جدید کمی تقویت شده و حالا ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین این موتور حالا به‌صورت سفارشی به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود که در کنار گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد ارائه خواهد شد. آخرین نسخه از کمک‌فنرهای مغناطیسی هم یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این ماشین است. قیمت CT4-V بلک‌وینگ از ۵۹,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود اما این نمونهٔ آزمایشی ما ۸۰,۲۳۵ دلار قیمت دارد.

M3 معمولی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بیرون می‌آید، رقیب مناسب‌تری برای کادیلاک به نظر می‌رسد ولی زمانی که ما هم‌زمان با CT4-V پشت M4 معمولی (نسخهٔ کوپهٔ M3) با گیربکس دستی نشستیم، ب‌ام‌و در برابر کادیلاک هیچ حرفی برای گفتن نداشت زیرا بلک‌وینگ خودرویی جذاب‌تر و توانمندتر بود که رانندگی بهتری داشت و M4 را شبیه یک M440i جلوه می‌داد. به همین دلیل، ازآنجایی‌که M3 کامپتیشن در دسترس بود، برای اینکه رقابت جذاب‌تر شود تصمیم گرفتیم این نسخه را در برابر رقیب آمریکایی قرار دهیم.

در نسخهٔ کامپتیشن، به لطف بوست بیشتر و ارتقاء خنک‌کنندگی، خروجی موتور به ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. برای استفادهٔ حداکثری از این قدرت بیشتر، ب‌ام‌و نسخه‌های کامپتیشن را فقط با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌کند و نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌را هم ارائه کرده که نمونهٔ حاضر در این رقابت از همین نسخه است. قیمت M3 معمولی از ۷۰,۸۹۵ دلار و نسخهٔ کامپتیشن چهارچرخ محرک از ۷۷,۸۹۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت نمونهٔ آزمایشی ما با ترمزهای کربن سرامیکی ۸,۱۵۰ دلاری، صندلی‌های کربنی ۳,۸۰۰ دلاری M و دیگر آپشن‌های تزئینی و لوکسی که خیلی مهم نیستند به ۱۰۸,۵۴۵ دلار رسیده است.

روی جاده

هرچند این اعداد و ارقام CT4-V بلک‌وینگ و M3 کامپتیشن هستند که خریداران را به نمایشگاه‌های فروش می‌کشاند اما چگونگی رانندگی آن‌ها در دنیای واقعی است که موجب فروش این خودروها می‌شود. پس بیایید اعداد را کنار بگذاریم تا جذاب‌ترین خودرو پیروز شود زیرا درنهایت جذابیت چیزی است که در این سگمنت بیشترین اهمیت را دارد. کادیلاک روی پلت‌فرم محرک عقب آلفای جنرال موتورز ساخته شده که معماری فوق‌العاده‌ای است. CT4-V بلک‌وینگ به لطف جدیدترین نسخهٔ کمک‌فنرهای مغناطیسی و حالت‌های مختلف سیستم مدیریت کشش که حالا بجای پنهان شدن در منوهای مختلف به‌راحتی از طریق سوئیچ روی غربیلک فرمان در دسترس است، روی جاده می‌درخشد.

فرمان خودرو سریع و پربازخورد است و شاسی سبک و متعادل احساس می‌شود. ترمزهای کادیلاک نیز شایستهٔ تحسین هستند زیرا حتی بدون وجود دیسک‌های کربن سرامیکی گران‌قیمت، ما شیفتهٔ قدرت توقف بالا و تنظیم عالی ترمزهای فولادی CT4 شدیم. ترمزهای کادیلاک آن‌قدر عالی و قدرتمند هستند که باعث می‌شود حس کنیم M3 کامپتیشن ترمزهای ۳۲۰i را دارد. به همین دلیل، بلک‌وینگ بسیار بهتر از رقیب آلمانی متوقف می‌شود.

اما اگر بخواهیم فقط یک نقطه‌ضعف در کادیلاک پیدا کنیم، پیشرانهٔ V6 دور پایین آن می‌تواند کاندیدای خوبی باشد. زمانی که این پیشرانه برای اولین بار در ATS-V ارائه شد، ما را جذب نکرد و اضافه شدن ۸ اسب بخار به قدرت آن نیز شرایط را بهتر نکرده است. البته این به معنای بد بودن موتور CT4-V نیست. این V6 توئین توربو کاملاً پرتوان است و منحنی گشتاور گسترده‌ای را ارائه می‌کند درحالی‌که گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم در اینجا با تعویض دنده‌های سریع و قاطع و تنظیم برای رانندگی‌های سخت، یکی از بهترین عملکردهای خود را در بین همهٔ محصولات جنرال موتورز ارائه می‌کند؛ اما صدای اگزوز کسل‌کننده و ردلاین پایین ۶,۵۰۰ rpm از اشتیاق و هیجان راننده کم می‌کند. یک V8 تنفس طبیعی مثل چیزی که هم‌اکنون زیر کاپوت کامارو SS قرار دارد (که پلت‌فرم مشترکی با CT4 دارد) می‌توانست CT4-V بلک‌وینگ را بسیار جذاب‌تر کند.

از سوی دیگر، پیشرانهٔ ب‌ام‌و فوق‌العاده است. این موتور به شکلی انفجاری قدرتمند و به طرز باشکوهی وحشی است. این نیروگاه که می‌تواند تا ۷,۲۰۰ rpm دور بگیرد، شبیه یک موشک احساس می‌شود به همین دلیل به نظر ما قدرت واقعی آن از ۵۱۰ اسب بخار بیشتر است؛ اما M3 چیزی بیش از یک پیشرانه درجه‌یک با قدرت اعلامی کمتر از واقعیت است. در این ماشین فرمان سریع و سبک است و سامانهٔ چهارچرخ محرک به رام کردن موتور وحشی بدون تأثیر روی احساس فرمان کمک می‌کند. شاسی خودرو از عقب تا جلو بسیار متعادل است و انتقال از حالت بیش‌فرمانی به کم‌فرمانی بسیار آسان صورت می‌گیرد. بااین‌حال، همه‌چیز در M3 بی‌نقص نیست. در این خودرو تنظیمات بسیار زیادی برای قسمت‌های مختلف وجود دارد که گشتن بین آن‌ها در هنگام حرکت دشوار است درحالی‌که پیدا کردن تنظیمات در کادیلاک بسیار ساده‌تر است. همچنین ترمزهای کربن سرامیکی ب‌ام‌و هم هنگام رانندگی‌های سخت به‌خوبی کادیلاک نیستند هرچند که ما تحت تأثیر قدرت توقف آن‌ها قرار گرفتیم.

آیا اعداد مهم هستند؟

در هر خودرویی خصوصاً مدل‌های پرفورمنس غرق شدن در اعداد و ارقام واقعاً جذاب است. این اعداد حتماً چیزهای زیادی خواهند گفت اما صادقانه بگوییم، در این رقابت اعداد واقعاً کار نمی‌کنند. همیشه خودروهایی وجود خواهند داشت که سریع‌تر و پرشتاب‌تر از M3 و CT4-V باشند اما در این دو سدان که با نزدیک شدن به دوران الکتریکی‌سازی گسترده آخرین نمونه‌ها در نوع خود محسوب می‌شوند، همه‌چیز در احساس و شیوهٔ رانندگی آن‌ها خلاصه می‌شود. این حس عاطفی از اعداد روی کاغذ بسیار فراتر است. به همین دلیل، هرچند M3 که خودرویی گران‌تر و قوی‌تری است، در همه آزمایش‌های ابزاری ما برتر از کادیلاک عمل کرد اما این برتری‌های عددی به تنهای نمی‌تواند موجب پیروزی آن شود.

کدام خودرو بهتر است؟

وقتی نوبت به انتخاب خودروی برنده می‌شود، همه‌چیز به‌جز احساسی که این خودروها روی جاده‌های محبوبمان در ما ایجاد می‌کنند را نادیده می‌گیریم و با این معیار، M3 کامپتیشن پیروز می‌شود. کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ خودرویی با سواری و هندلینگ فوق‌العاده است اما این عملکرد بی‌نظیر توسط پیشرانهٔ بی‌هیجان مهار می‌شود. از سوی دیگر، M3 کامپتیشن همهٔ چیزهایی است که ما با پایان عمر موتورهای درون‌سوز از دست خواهیم داد. رانندگی با این ماشین لذت مطلق است و فقط باید به خاطر آن دماغهٔ زشت شرمنده باشد.

مقام دوم: کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

نقاط قوت: شاسی متعادل با هندلینگ عالی، ترمزهای فوق‌العاده، قیمت ارزان‌تر

نقاط ضعف: پیشرانهٔ بی‌هیجان، صدای خسته‌کنندهٔ اگزوز، این شاسی توانایی مدیریت قدرت بیشتری را دارد

مقام اول: ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

نقاط قوت: پیشرانهٔ وحشی، سامانهٔ چهارچرخ محرک، فرمان پذیری استثنایی

نقاط ضعف: قیمت گران، ترمزهای کربن سرامیکی ارزش پرداخت مبلغ اضافه ندارند، طراحی زشت دماغه

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ
پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
ردلاین ۷,۲۰۰ rpm ۶,۵۰۰ rpm
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلوگرم به اسب بخار ۳.۷ کیلوگرم به اسب بخار
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۷ میلی‌متر ۲,۷۷۶ میلی‌متر
طول ۴,۸۰۳ میلی‌متر ۴,۷۶۵ میلی‌متر
عرض ۱,۸۸۷ میلی‌متر ۱,۸۱۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۳۲ میلی‌متر ۱,۴۲۲ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۶ متر ۱۱.۸ متر
وزن خالص ۱۷۶۸ کیلوگرم ۱۷۶۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۴.۰ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۷.۲ ثانیه ۹.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۲.۰ متر ۳۲.۳ متر
شتاب جانبی ۱.۰۳ جی ۱.۰۵ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۳.۳ ثانیه ۲۳.۸ ثانیه
ظرفیت باک ۵۹ لیتر ۶۶ لیتر
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۷۷,۸۹۵ دلار ۵۹,۹۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۸,۵۴۵ دلار ۸۰,۲۳۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۲ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    هیچ وقت سراغ این کلاس خودرو نمیروم .
    ترجیح میدم جایشان M5 و CT5V و آئودی بروم .
    یا سراغ شلبی gt350 R .

    موافقم 25
    مخالفم 18
    1. Shelby csx3015

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      وقتی فهمیدم شلبی gt350 دیگه تولید نمیشه و قراره مک وان با اون دماغه زشتش جانشین بشه، واقعا قلبم گرفت

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. مازیار

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3013 ديدگاه)

    عادلانه
    از بالا تا پایین تمام مشخصات بی ام و بهتره پس طبیعیه که قیمتش هم گرون تره

    موافقم 43
    مخالفم 10
    1. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      از نظر المانیا مشخصات خوب یعنی مانیتور های گنده ای که توی تسلا میندازن و گرم کن و سرد کن و خشک کن و خیس کن اتوماتیک هست :))))))))))))))))

      موافقم 8
      مخالفم 36
  3. M@M@DRZ911

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (364 ديدگاه)

    سلام خدمت همه ی رفقای عزیز پدال ( مخصوصا پورشه فنا😜 )
    بالاخره امروز به فکرم زد اکانتم رو بسازم و دیگه با اکانت فیک کامنت ندم .

    موافقم 15
    مخالفم 5
  4. ارش

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فاصله بسیار است شتاب بی ام و ۱ ثانیه بهتر از کادیلاک تایم پیست هم نیم ثانیه سریع تره .

    موافقم 28
    مخالفم 12
    1. R@m!n

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      تو کدوم پیست تایمش سریع تره ؟؟ این ماشین فقط تو ویرجینیا تایم زده و اونجا هم m3c تایمی نزده.
      در ضمن به جز وب سایت بی ام و بلاگ همه جا شتاب 3.5 تا 3.8 زدن.

      موافقم 16
      مخالفم 26
      1. R@m!n

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اون مورده شتاب رو اصلاح می کنم اشتباه کردم شرمنده.

        موافقم 9
        مخالفم 8
      2. محمد امین

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2180 ديدگاه)

        فکر کنم به خاطر چهار چرخ متحرک شتابش رو ۳ زدن ، البته اگر اشتباه نکنم
        به نظر من هردوشون ارزش خرید خیلی خوبی دارن ، bmw یکم سریع تر و چابک تره و از اون سمت کادیلاک جذاب تر و ارزان تره

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۲۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اصلاح کردم ولی این سیستم کامنته داغونشون یه سال طول می کشه کامنت تایید کنه.

          موافقم 8
          مخالفم 4
      3. sam

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        تایم پیست figure 8
        ۲۳.۳ ب ام و
        ۲۳.۸ کادیلاک
        نیم ثانیه اختلاف تو پیست به این کوچیکی !!
        مگه از M5 سریع تر نبود ?? 😂

        موافقم 16
        مخالفم 10
  5. Arman

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که صدای اگزوز یه ماشین امریکایی خسته کننده توصیف بشه! حتما خیلی بد کار کرد اینجا کادیلاک

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اینم هست

      موافقم 3
      مخالفم 5
  6. شاعر

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    طراح بی ام و جلو پنجره زشتش رو از دماغ خوک الهام گرفته
    واقعا با این جلو پنجره زشت گند زدن به تمام جذابیتهای ماشین

    موافقم 13
    مخالفم 23
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    اعداد شتاب کاملا نشون میده تست کنندها چقدر دوست داشتن بیمر برنده باشه.نکته اول شتاب کدیلاک 3.7 هست بیمر هم 3.5 400 متر هم کدیلاک 11.5 هست بیمر هم احتمالا 11.4 باشه.بعد اینکه تفاوت قیمت رو اصلا لحاظ نکردن با این اضافه قیمت میشه قدرت کدیلاک رو به 800 اسب رسوند و حتی داخل صندوقش رو فیبر کربن زد و کلی چرم دوزی با سلیقه شخصی.نکته بعدی برا اینکه همه چی مساوی باشه باید همون ام3 رو شرکت میدادن تا همه بفهمن اگر آلمان بخواد هم قیمت با آمریکایی یا حتی نزدیک به آمریکایی بسازه کلاهش پس معرکه هست.در صمن صدای هر دو رو تو یوتیوب گوش بدید وجدانن بیمر خیلی بد صدا و کدیلاک خوش صدا هست.ظاهر هم که کدیلاک خیلی زیبا و وحشی هست و بیمر مثل یه خوک مرده در حال فساد و پوسیدن هست.

    موافقم 19
    مخالفم 62
    1. TROFEO

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      صاحبش اومد برید کنار

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      همه کامنتتو دوست دارم به جز جمله اخرش بیمر زشت نیست

      ولی به پای کادیلاک نمیرسه

      موافقم 3
      مخالفم 15
    3. بهمن

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز کامنتت یه مقداریش درست بود ولی بیمر قیافه ش پوسیده اس؟اینهمه زیبایی و تکنولوژی.بی انصافی نکنین من خودم کادیلاک میپسندم ولی اینجور کامنت حق بیمر نیست عزیز

      موافقم 1
      مخالفم 4
  8. R@m!n

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ایرادی که همه ی کارشناسا به کادیلاک گرفتن اشاره کردن همین صدای اگزوز و عملکرد بی حال در دورهای پایینه (نسبت به عملکردش در پیست). این قضیه دو علت داره یکیش توربوهای بهتر بی ام و که تو صنعت خودرو نظیر ندارن مخصوصا در دورهای پایین و دومیش هم محدود کردن قدرت برای هم پوشانی با برادر بزرگتر. این قضیه رو میشه با یه تیون اگزوز و موتور رفع کرد اما خب جی ام باید بهتر کار می کرد. البته صدای بی ام و هم به لطفه سافت لیمیتر جذاب نیست.
    هر دو ماشین عالی هستن و فقط سلیقه این وسطه.

    در ضمن عبارت it quite rough to look at به معنی جلو پنجره زشت نیست به کلیت طراحی بی ام و انتقاد کرده.

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. Amir Machine

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      همونطور که موتورترند گفته بهتر بود کادیلاک تو این ماشین از موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی کامارو SS استفاده میکرد، خصوصاً اینکه پلتفرم کامارو و CT4 یکیه و استفاده از اون موتور کاملاً امکان‌پذیر بود
      این موتور الان رو کامارو حدود 450 اسب قدرت داره و با کمی اصلاحات میشد قدرتش رو به همین حدود 470 تا رسوند

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        بنظرم استفاده از اون موتور اشتباهه. موتور 8 سیلندر روی سدان کامپکت باعث میشه مدل بالاتر زیر سوال بره و پرستیژ سدان گرونترو خراب می کنه. در ضمن موتور LT1 رو همون کامارو هم پرفورمنس خوبی نداره و از دلایل شکست کامارو در بازار همین موتور هست.

        موتور V6 این کادیلاک خیلی خوب رو این ماشین جواب داده و فقط محدود شده و کاملا مشخصه که اصلا به آستانه فشار نزدیک نمیشه (برعکس موتور بی ام و به خاطر گشتاور بالاتر و قدرت بیشتر این احساس درگیری رو خیلی خوب القا می کنه).

        منطقی بود که با تغییر بوست، بالابردن سرعت پیستون ها، گشتاور و افزایش قدرت بین 40 تا 60 اسب این نقایص (البته نمیشه گفت نقص چون رو پرفورمنس تاثیر منفی نزاشته و صرفا هیجان بی ام و رو مقداری کمتر داره) برطرف کرد و می تونست خیلی راحت بی ام و رو کاغذ مغلوب کنه. همونطور که بالا هم گفتم این موارد با یه تیون ابتدایی به راحتی برطرف میشن.

        مورد دیگه فکر می کنم تو پیست کادیلاک سریع تر باشه چون براساس سیستم X-DRIVE بی ام و ها تو پیست رسما دیفرانسیل عقب میشن.

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1232 ديدگاه)

          آره اینم درسته، درمجموع موتور V6 توربو برای این کلاس بهتره ولی اینکه پرستیژ سدان گرون‌تر رو خراب کنه همیشه صادق نیست
          مثلاً مرسدس C63 همون موتور 4 لیتری هشت سیلندر E63 و S63 رو داره که فقط ضعیف‌تر شده
          حتی نسل قبلی C63 از همون موتور 6.2 لیتری SLS استفاده میکرد!!
          همین الانم لکسس روی IS500 موتور V8 گذاشته
          ولی خب همین موتور V6 کادیلاک هم اگه بیشتر ارتقاء پیدا میکرد میتونست خیلی خیلی خوب باشه، مشکل اینجاس که جنرال موتورز نمیخواست زیاد برای توسعۀ این دوتا سدان هزینه کنه و عملاً همون ATS-V و CTS-V رو با کمترین هزینه بهتر کرده

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۲۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          خب اینکه مرسدس اینکارو کرده دلیل بر درست بودنش نیست. اینکاره مرسدس بخاطره کمبود تنوع موتور هست و خب می بینیم نمونه های c63 amg به طرزه احمقانه ای گرون میشن ولی بخاطر دان گرید قدرت به همین M3 قافیه رو می بازن. قضیه لکسوس هم بخاطره افزایش فروش هست که متاسفانه اون هم کاره زیادی برای پرفورمنسش صورت نگرفت و صرفا یه 8 سیلندر قدیمی رو گذاشت رو این ماشین که جلوی بی ام و حرفی نداره.

          تنها محصولی که تونست بی ام و رو به چالش بکشه همین بلک وینگ هست که چه از لحاظ پرفورمنس چه از لحاظ قیمت با بی ام و رقابت بسیار نزدیکی ایجاد کرده. تصور کن جی ام 10 یا 15 سال زودتر ماشینایی در حد پرفورمنس بی ام و می ساختن، اونوقت پیش بینی اینکه بی ام و و کادیلاک امروزه چقدر فروش می کردن خیلی جالب می شد.

          موافقم 0
          مخالفم 5
    2. Ali_x76

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1207 ديدگاه)

      کادیلاک میتونست موتور V8 4.2 لیتری ۵۵۰ اسبی رو روی این ماشین بذاره+ترمز سرامیکی+کیت آیرودینامیکی کربنی
      هیولا میشد

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. Enayat

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    جلو پنجره بی ام و M3 واقعا خیلی زشته و تمام تفکرات من راجب سری ۳ مخصوصا E46 افسانه ایی خراب کرده…
    اون سرپرست طراح دیوانه پیش خودش چی فکر کرده همچین چیزه فاجعه ایی رو قاب کرده !!!! (اصلا با طراحی ماشین هماهنگی نداره)

    موافقم 6
    مخالفم 20
    1. پارسا

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (289 ديدگاه)

      انصافا طراحی ام ۳ زیباست فارغ از جلو پنجره اش

      موافقم 12
      مخالفم 7
    2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      تنذ بود😂
      تابلوعه چقد بد هست که انقد فروش داشته😂

      موافقم 12
      مخالفم 2
    3. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      طراحش دکترای طراحی خودرو داشته از دانشگاه دولتی ساوجبلاق سفلی تازه مشکل روانی هم داشته شونصد سال تیمارستان بوده

      موافقم 4
      مخالفم 8
  10. AMIR / ARMI

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    وقتی دیدن m3 معمولی جلوی ct4v بلکوینگ حرفی برای گفتن نداره
    برای شکست دادن کادیلاک نسخه کامپتیشن رو اوردن
    40 اسب بخار قدرت بیشتر 18 هزار دلار گرونتر هستش بی ام و تو قیمت پایه
    ولی شتاب جانبی قشنگ نشون میده کادیلاک چطور تونسته پوست بی ام و رو بکنه

    موافقم 15
    مخالفم 42
    1. Bilbo

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (516 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 17
      مخالفم 9
    2. Porsche 911

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      الان هم مشهوده که ب ام و هم پوست امثال شما و یانکی رو کنده انقدر حرص میخورین😂😂😂😂

      موافقم 34
      مخالفم 8
    3. sam

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      موتور توربو شده وانت با پلتفرم قدیمی نمیتونه با M3 کاملا جدید و مهندسی شده رقابت کنه قیمتم توجیه خوبی نیست به هر حال موتور وانت و پلتفرم قدیمی ارزون در میاد.

      اختلاف نیم ثانیه ای تو همچنین پیست کوتاهی تقلب کادیلاک تو تایم زنی پیست ویرجینیا رو نشون میده
      از M5 سریع تر !!! 😂

      موافقم 26
      مخالفم 10
      1. AMIR / ARMI

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        کادیلاک به خاطر 40 اسب قدرت کم تر تو مسیر مستقیم عقب میوفته ولی تو شتاب جانبی قشنگ نشون میده توی پیچ
        بی ام و چهار چرخ محرک نمیتونه به اندازه کادیلاک سریع باشه
        کلا سال گذشته جایی بود که هیچ سدان المانی سریع تر از امریکایی ها نبوده تسلیت میگم بهتون تنها سنگری که داشتین رو هم از دست دادید

        موافقم 14
        مخالفم 20
    4. TROFEO

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مدافعان حقوق امریکا اومدن یگه وقتشه چشم رو حقیقت ببندید و هرچی میگن رو قبول کنین:)

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. ممد هلکت سوار

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        مدافعان حقوق المان هم اومدن سنگ نسل ادامه پیدا کرده هیتلر روانی رو به سینه بزنن :)

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. ماکسیمیلیان

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (646 ديدگاه)

          هیتلر مجنون نبود ، دیوانگان از او جلوه ی دیوانه ساختند!

          موافقم 0
          مخالفم 1
    5. مجید

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کلا ماشین آمریکایی اگه تو قیمت بتونه رقابت کنه وگرنه تو تکنولوژی حرفی برای گفتن نداره

      موافقم 6
      مخالفم 7
  11. امین

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    ولی کادیلاک چیز دیگه ایه

    موافقم 11
    مخالفم 21
  12. ارین صاحب جمعی

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    اخه امریکا کی از آلمان بهتر بوده که این دومین بارش باشه همیشه گفتم تو سایت پدال امریکایی فن زیاده بخاطر همین الان در حالت کاملن فشاری که بی ام و اوله کادیلاک دوم بعدم وقتی نمیتونی ایراد بگیری بهتره از چیزی ایراد بگیری که مردم الان دوست دارن مردم دنیا راضین و این نیاز مارکتینگ بوده و طبق کارشناسی بی ام و از کادیلاک بهتره چرا مقاومت میکنید نمیدونم ؟

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. R@m!n

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      مردم پرفورمنس بی ام و رو دوست دارن تو هر کامنت یه چیز رو تکرار نکن مردم راضین !!! هر کسی می تونه از طرفه خودش حرف بزنه.

      هندلینگ محصولاته بی ام و مخصوصا در کراس ها از همه ی رقبا با اختلاف بهتره (به جز X7). ظاهر برای خریدار همیشه در اولویت های پایین تریه، اگر ظاهر اولویت اول بود الان تویوتا باید در قعر جدول فروش می بود.

      موافقم 21
      مخالفم 7
    2. امین

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (438 ديدگاه)

      هرکسی می‌تونه نظر خودشو بگه.تو آلمانی دوست داری، من آمریکایی .سلیقه هست.

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اره همینه مردم یه ماشین المانی که هواکش هاش اندازه ای پی یو موتور جت هست رو دوست ندارن اونا صدای خفن و زیاد میخوان نه یه ماشین خفه شده

      که دهنشو بستن گفتن خفه صدا نده

      ولی این ای پی یو شوخی بود :)

      منتظر دیس لایک ها و نظرات منفی کودکان 5 تا 10 سال هستیم

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. mos

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        جالبه کسی که با کامنت هاش یه تنه …. به کل سطح سایت و سطح کامنت های این پست حرف از سن میزنه…

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. ممد هلکت سوار

          ۲۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          ای جان چه دل بچه پاکه

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. مجید

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منتظر باش ثواب داره،😄

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. M.Kkarimi

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (861 ديدگاه)

        از بالا که نگاه میکردم تا اینجا جسارتا بیشتر تو سن خودتون شک کردم …!!!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ممد هلکت سوار

          ۲۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          شک نکن

          موافقم 0
          مخالفم 3
      4. ماکسیمیلیان

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        حرفی باقی نمی‌ماند😐
        یکبار با آرامش دوباره متون خود را بخوانید به فجایع پیش آمده پی می‌برید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. ارین صاحب جمعی

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    بعدم بهتر قبل از نظر دادن یک ذره جنبه مهندسی را در نظر بگیریم بی ام و با حجم کمتر وزن بیشتر داره هم اسب بخار بیشتری میگیره هم تورک بیشتر و این یعنی مهندسی و الان نسخه کامپتیشین جلوی بلک وینگ هست یک ذره منطقی باشید و تازه بی ام و هوا را هم کمتر آلوده میکنه و کیفیت متریال داخلی بی ام و کجا اون کادیلاک کجا شما نپذیرید ولی دنیا داره می‌پذیرد

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. viper

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      من کاری ندارم بی ام و بهتره یه کادیلاک چون کادیلاک فقط اسمش کافیه تا فهمید کی بهتره یا کاریم به قیمت ندارم که اونم باز بی ام و از اسمش معلومه که چقدر پول الکی میگیره ولی تا چیزی رو واقعا ندیدیم نظر ندیم انصافا ببین عزیز من حتی اگر کیفیت کابین کادیلاک ضعیف تر باشه طبیعی هست چون قیمتش کمتره بعدشم شما تو عکس این کابین رو دیدی چطور متوجه میشی از زمین تا اسمون تفاوت داره؟؟؟؟؟ مثلا خیلیا میگن و میگفتن که کابین دوج اصلا کیفیت نداره چون فقط تو عکس دیدن من خودم توی دوج چلنجر مدل پایه ۶ سیلندر ۲۰۱۵ نشستم خدای کیفیته اصلا دلت نمیخواد پیاده بشی پلاستیکی هست و چرمی نیست ولی واقعا کیفیتش خوبه حالا فرض کن این کادیلاک به این لوکسی بگی کیفیت کابینش بدهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا حالا توش نشستی؟؟؟

      موافقم 10
      مخالفم 22
      1. M@M@DRZ911

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (364 ديدگاه)

        داداش من اسم کادیلاک بزرگه صحیح ولی بی ام و توی ساخت کوپه و سدان اسپرت سال هاست که فعاله و توی این زمینه حداقل اسم کادیلاک جلوی بیمر برتری نداره ‌.
        بیمر هم پول تکنولوژیش رو میگیره با کیفیت ساختش .

        موافقم 24
        مخالفم 3
    2. Porsche 911

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      تازه اینکه چیدمان موتور ب ام و خطیه و کادیلاک V شکل که برای قدرت و سرعت گرفتن عالیه اما اینجا شاهکار ۶ سیلندر ب ام و با اختلاف بهتره

      موافقم 20
      مخالفم 4
    3. شاهین

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1168 ديدگاه)

      اگر میگفتن بی ام و مثل موستانگ و کامارو و چلنجر و کادیلاک و … برای عشق و حال دورهمی دریفت و دونات مناسب نیست که اکثر جوون ها سمتش نمیرفتن که ضد حال بخورن مثل کلیپ پایین
      https://www.instagram.com/tv/CW6DnzdKdRv/?utm_source=ig_web_copy_link
      این یه نمونشه. قبلا هم دیدم موقع دونات زدن موتور از زیر ماشین میریزه کف زمین
      پس زیاد روی جبهه کیفیتی برای محصولات لوکس حساب نکنیم بهتره
      هر ماشینی که توی مسیر مستقیم سریع میره نشون از برتریش نیست. موتور بی ام و خیلی خوبه ولی تا چه حد؟ با چه اصطلاکی؟ بقیه بلد نیستن این کارو کنن؟

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. Porsche 911

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        باید به خدمتتون عارض باشم که این ۶ سیلندر بهترین ۶ سیلندر دنیاست در حال حاضر پس حرفی باقی نمیمونه
        ok?

        موافقم 6
        مخالفم 3
  14. OMID

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    این موتور روی کادیلاک مخصوص وانت ساخته شد واسه همین هم عملکرد جالبی برای یه خودروی اسپورت نداره
    بیشتر واسه گشتاور گسترده و بارکشی مناسبه
    از جمله ایراداتی که بهش اشاره میشه خشن و پر سر و صدا بودن و دورگیری تنبله ( دلیل به کار رفتنش هم انقراض ماشین های درونسوزه که توسعه موتور جدید رو غیر منطقی می‌کنه )
    از طرفی موتور خطی شش سیلندر ب ام و از اول واسه ماشینای اسپورت ساخته شده و ب ام و هم یکی از بهترین موتورساز های دنیاست واسه همین طبیعیه که برتر شناخته بشه
    این موتور توان تیونینگ بسیار خوبی هم داره و با تغییرات حداقلی مثل اگزوز و اینتیک جدید و برنامه ریزی ای سی یو تا 700 اسب بخار روی میل لنگ تولید می‌کنه که واسه حجمش عدد بسیار مناسبیه ( البته فعلا روی این مدل به خصوص قابل انجام نیست چون هنوز قفل ای سی یوش شکسته نشده )
    بزرگترین مشکلات ب ام و به نظرم فرمون و ظاهرش باشه که البته دومی سلیقه ای هستش

    موافقم 13
    مخالفم 5
  15. محمد امین

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2180 ديدگاه)

    یه نکته من میگم که ربطی با متن نداره ولی شاید جالب باشه
    یکمی راجب تراتل صحبت کنیم
    قبل از شروع بگم که منظورم از تراتل،  صرفا  خود دریچه گاز نیست ، چونکه در انگلیسی معنای یکسانی دارن و throttle body kit نام صحیح کاربردی هست که برای سادگی بیان از بیان  تراتل استفاده میکنم
    تراتل یا throttle body kit ، برای تنفس بهتر موتور نصب میشه و به صورت بصری یه ساختار شیپوری شکل  با رنگ معمولا کرومی داره که دلایلش رو در ادامه ی متن توضیح میدم  و دارای دریچه گاز های متفاوت برای هرسیلندر هست و معمولا به صورت مستقیم انژکتور هایی رو داره که بعد از دریچه گاز قرار دارن
    درواقع تراتل مسیر تنفس هر سیلندر رو جدا میکنه و باعث کنترل‌ بهتر هوای ورودی توسط ecu و ، ایجاد هوای کم فشار و پرسرعت با جریان چرخشی میشه و همینطور تداخل تنفس سیلندر های مختلف در هوای وردی یکدیگر رو حذف میکنه که باعث میشه هوا با آرامش بیشتر و با لایه های موازی و جریان یکنواخت تر و ایده آل تری وارد موتور بشه،  همینطور با کوتاه کردن فاصله اتمسفر تا دریچه گاز ، باعث تنفس بیشتر و راحت تر مخصوصا در دور های بالا میشه
    بیس طراحی تراتل ها به صورت شیپور مانند هست که یک کانال ونتوری در حدود مرکز تراتل به وجود میاره ، هوای ورودی از قسمتی که بیشتری شعاع داره وارد تراتل میشه و در این قسمت هوای آشفته ی اطراف جریان یکنواختی پیدا میکنه و مقطع های متفاوت هوا یک سرعت میشن  و به سرعت به مرکز تراتل شتاب داده میشه ، وقتی هوا به صورت جریان یکنواخت وارد کانال ونتوری شد ، به علت کاهش سطح مقطع در اون ناحیه از تراتل ، فشار هوا پایین میاد و سرعت هوا بیشتر میشه و به علت تغیر ناگهانی فشار در اون ناحیه،  مخصوصا زمانی که موتور وکیوم بالایی داره ، فرایند  انبساط ادیاباتیک با شدت پایین رخ  میده و دمای هوا کمی پایین میاد که باعث افزایش چگالی اکسیژن برای موتور میشه ، باید در نظر گرفت که طراحی موتور باید بگونه ای باشه که بتونه رفتار مشابهی با ساختار ایرودینامیک تراتل داشته باشه و وکیوم مورد نیاز و یکنواختی رو برای تراتل برقرار کنه تا بیشترین راندمان به وجود بیاد
    معمولا کانال داخلی تراتل رو با موادی پوشش میدن که استحکاک هوا را به حداقل برسونه و بیشترین سرعت خروجی هوا ممکن بشه ، به همین خاطر معمولا از کروم برای پوشش تراتل ها استفاده میشه و در تراتل های گران قیمت تر معمولا کل تراتل از مواد سبک مثل تیتانیم ساخته میشه که در کنار مقاومت حرارتی زیاد و مبادله گرما زیاد با محیط که دمای تراتل رو کاهش میده ، سطح بسیار سیقلی داره که استحکاک با هوا مقدار ناچیزی خواهد شد ، تراتل هامعمولا در خودرو های فورمول یک و لمانس پروتوتایپ ها از  حدود دهه ۸۰ تا حدود سال های ۲۰۱۰ مورد توسعه و استفاده‌ ی زیادی قرار گرفتن ، هرچند تراتل ها در خودرو های جاده ای هم در همین محدوده ی زمانی محبوب بودن مخصوصا برای تیونینگ موتور ،که روش کم خرج مطمئن و پر بازدهی محسوب میشه
    در موتور های دارای تراتل معمولی ، پاشش سوخت بعد از دریچه گاز انجام میشه  ولی
    در موتور های پرفورمنس،  مخصوصا نسخه های غیر جاده ای ، سوخت توسط انژکتور مستقیم در دهانه ی شیپوری   تراتل پاشش میشه ، به علت کاهش دما و فشار و جریان گردابی در کانال ونتوری ، هوا و سوخت به خوبی ترکیب میشه و چونکه فاصله  انژکتور از موتو بیشتر میشه در این روش نسبت به پاشش سوخت در منیفولد ، دما پایین تر هست و سوخت و هوا با چگالی بیشتر و یکنواخت تر وارد موتور میشن ، در ادامه باید گفت که به علت سرعت زیاد هوا در کانال ونتوری ، تراتل میتونه در صورت وکیوم مناسب مخلوط سوخت و هوا رو با سرعت بیشتری به موتور برسونه و  ترکیب سوخت و هوا بیشتری رو در مدت زمان مشابه وارد موتور کنه که باعث دور گیری با لا در این نوع موتور ها میشه و راندمان حجمی رو بالا میبره، مثالش  بارزش موتور های v10 فرمول یک هستن  که تا حدود ۲۰ هزار دور گیری میکنن و پاشش پشت سوپاپ هوا  اصلا توانایی ساپورت این وضعیت رو نداره حتی با کیفیت  بسیار کمتر
    فاصله ی انژکتور از دریچه ی گاز معمولا با توجه به نوع موتور و طراحی اش ، حدود ۷ تا ۱۲ سانتی متر است ، در این روش به طور کلی هوای ورودی به موتور دیگه فیلترینگ نمیشه و قطعه فیلتر حذف میشه ، و در کل در اکثر موتور های تراتل   فیلترینگ هوا حذف میشه و یا با شدت کمتری انجام میشه
    البته این روش پاشش سوخت در دهانه تراتل  عملا دیگه منسوخ  شده ، به علت فرار بخار بنزین در بالای تراتل  و ترکیب کمتر هوا و سوخت در این روش نسبت با پاشش مستقیم(gdi) ،  و کنترل کمتر ecu بر پاشش سوخت به خصوص در زمان پاشش های چند مرحله ای و نقطه ی کور  که در موتور های پرفورمنس به طور خاصی  انجام میشه
    در سطوح بالا ، مثل فرمول یک تا قبل از hybrid Era،  در تراتل مسیر ها و المان هایی گزاشته می‌شد تا جریان هوا به بهترین شکل ممکن مدیریت بشه ، طوری که ترتل های بسیار پیشرفته ای ساخته شد که میتوسنت کیفیت هوای بهتر و مناسب تری نسبت به پرخوران ها برای موتور تأمین می‌کرد و راندمان رو حتی یک سطح بالاتر ببره
    امروزه دیگه تراتل رو در خودرو ها نمیبینم و یا خیلی کم مخصوصا در نسخه های غیر جاده ای که دلیلش آلودگی بیشتر و راندمان کمتر هست و همینطور عدم انعطاف پذیری در کارکرد با سیستم های پرخوران جدید و فیلترینگ کم هوای وروی که باعث آسیب به موتور میشه، اما سازهکار هایی مشابه با طراحی تراتل ها در منیفولد هوای موتور های جدید وجود داره و کانل هایی دقیقا با همون ساختار مورد استفاده قرار میگیره
    و در آخر باید بگم که بهترین  روش برای تیونینگ های حدود ۲۰ اسب بخار برای موتور های خودرو های داخلی ، همین روش تراتل هست که راندمان بالا و هزینه ی پایین تر و قطعا کیفیت خیلی خیلی بهتری در خروجی کار به وجود میاد و حتی صدای پیشرانه هم بهتر میشه
    البته بهتر هست که روی موتور های dohc نصب بشه مثل tu5
    و خب باید گفت بعضی از طراحی های تراتل ها متفاوت هست و یا هر دو سیلندر توسط یک تراتل مدیریت میشه و ترکیب دریچه‌ گاز ها متفاوت هست که تمام این موارد باز هم تحت شعاع رفتار کلی تراتل ها هستند و استثنایی در کار نیست

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. AMIN (M.A.S)

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (839 ديدگاه)

      اقا محمد امین
      کامنتاتون حرف نداره عالی
      فقط یه مساله ای هست
      تا جایی که بنده میدونم تراتل با دریچه گاز متفاوته
      تراتل در واقع همون دریچه ساسات هست که بسته شدنش باعث غلیظ تر شدن سوخت تو موتور های کاربراتوری میشه تا توی هوای سرد به خاطر غلظت پایین مخلوط سوخت و هوا موتورشون خاموش نشه حالا مدل های قدیمی ساسات مکانیکی و مدل های جدیدتر ساسات اتوماتیک دارن
      البته همیشه هم در هوای سرد نیست و به طور کلی هروقت بخواید هوای ورودی رو تنظیم کنید باز و بسته شدن ساسات اینکارو میکنه و ماهیتش شبیه سوپاپ های انجین هست

      دریچه گاز شاید بشه گفت نوع پیشرفته تراتل توی موتور های انژکتوری هست که مقدار هوای ورودی رو تنظیم میکنه و ((صرفا باز و بسته نمیشه و هرچقدر شما بیشتر به انجین گاز بدید برای ورود هوای بیشتر ، بیشتر باز میشه))
      و شامل حالت های مختلفی هست که یکی از حالت هاش تراتل یا ساساته که مثل دریچه ساسات کاربراتور باعث میشه توی هوای سرد مخلوط غلیظ تر بشه
      حالا شاید من منظور شمارو از تراتل متوجه نشده باشم ولی تا جایی که میدونم همون ساسات هست
      که امروزه و در موتور های انژکتوری وجود نداره

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2180 ديدگاه)

        متاسفانه اشتباه‌ متوجه شدید
        Throttle body kit رو سرچ کنید

        موافقم 1
        مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    پرفورمنس بی ام و همیشه عالی بوده

    موافقم 10
    مخالفم 2
  17. viper

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    فقط اونایی که میگن امریکایی خیلی مصرف میکنه

    برام خیلی جالبه اونا فقط دو تا شورلت قدیمی پر قدرت دیدن میگن واییی ۲۰ تا مصرف میکنه که اونم فقط به خاطر کاربراتوره
    بعد الان اینجا با این که موتور کادیلاک بزرگتره مصرف بی ام و بیشتره 🤣🤣🤣🤣
    سهامداران ۱۰ ساله بی ام و بیاین جواب بدین

    موافقم 10
    مخالفم 20
    1. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      حق خالص تویی

      موافقم 1
      مخالفم 10
    2. M.Kkarimi

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      این موضوع بیشتر در مورد ماسل کار ها ( اللخصوص خانواده دوج ) و دیگر مدل هایی که یه شخصیت آمریکایی و انجین V8 حمل میکنن صدق میکنه و ابدا هم قابل انکار نیستند و بایستی به عنوان بخشی از شخصیت این ماشین ها پذیرفتشون . کسی از یه انجین 6 سیلندر توربو انتظار مصرف سرسام آور نسبت به رقبا نداره !

      موافقم 6
      مخالفم 0
  18. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    بی ام و بهتره به نظرم
    واقعا چیز خیلی خوبیه این نسل بی ام و…
    ولی کادیلاکم چیز بدی نیست واقعا و خدایی خیلی بد نیست پیش این
    ولی خب به پای اون نمیرسه
    نظرات متفاوته و متحرم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. ۱۳

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بی دلیل نیست ب ام و توی خاک آمریکا و
    سرزمین مادری کادیلاک
    سه برابر بیشتر فروخته

    خود آمریکایی ها و خریداران واقعیت رو نشون میدن

    پر فروش ترین لوکس ساز جهان با بیش از ۲/۲ میلیون در سال ۲۰۲۱

    پر فروش ترین لوکس ساز آمریکا با بیش از ۳۳۰ هزار در سال ۲۰۲۱

    اونایی که میگن ب ام و زشته،الکی گرونه،مستهلکه و….. یعنی رقیبش باید چقدر داغون و مضخرف باشه که حریف ب ام و با این همه نکات منفی نشه…….

    تو اگه خوبی تو رو چرا نمیخرن هموطنات؟!!!!!

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      چون یه سری ادمنمثل خود ما ایرانیا

      همه چیزو میخریم برای کلاس برای پرستیژ بالا تر که چی بشه؟

      که بگن مثلا ماهم ادمیم

      موافقم 2
      مخالفم 14
      1. Porsche 911

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        یعنی اینهمه کامنت توی پست دادی همش رو هم ۳۰ تا ۴۰ تا دیسلایک خورده!
        کای به حرفت ندارم حرفم یچیز دیگست

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. ممد هلکت سوار

          ۲۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          خب بزار بررسی کنم چرا اینطور بوده:

          چون کل سایت لبریز شده از المانی بازا اگه یه مقاله امریکایی بود خیلی لایک میخورد

          برو مقاله ای که در مورد کوروت z06 , z07 بود بخون حرفم 40 تا لایک خورده

          موافقم 1
          مخالفم 7
  20. Hamid

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2451 ديدگاه)

    خب راستش بی ام و همیشه ثابت کرده در بحث پرفورمنس حرف اول رو میزنه و از مدعیان هست … در این شکی نیست و کدیلاک به پاش نمیرسه در این زمینه …
    راستش طراحی هر دو رو در یک حد میبینم (درسته جلوپنجره بی ام و زشته ولی ظرافت بیشتری داره طراحیش … در کل خیلی فرقی ندارن برام ولی کدیلاک خشن تر هست …)
    از طرفی اختلاف زیادی دارن از لحاظ قیمتی … که واقعا قابل چشم پوشی نیست …

    انتخابم کدیلاک هست …

    موافقم 6
    مخالفم 8
  21. Elmiraj

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3162 ديدگاه)

    چیزی که مسلمه اینه که در صورت برابری قیمت هیچ آلمانی ای به آمریکایی نرسیده…
    .
    هر چند اینجا با وجود ۱۸ هزار دلار اختلاف قیمت بعید می‌دونم در تو پیست m3 سریعتر از ct-4 v باشه ، همانطور که m5 نتونسته سریعتر از Ct-5 V باشه .

    موافقم 9
    مخالفم 25
    1. Porsche 911

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      مسلمه که ب ام و AWD از یه کادیلاک دیفرانسیل عقب کندتر باشه ولی این اختلاف میشه با انتخاب کردن نسخه RWD ام۳ فاصله رو کم کرد

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      همیشه خدا امریکایی ها زدن نصف کردن المانیا رو

      توی دهه هفتاد میلادی وقتی امریکایی ها ماشین های خوشگل پر قدرت با ابهت تولید میکردن المانیا ماشین های حوصله سر بر و زشت تولید میکردن که کوچولو و ناز نازی بودن ولی امریکا اینطوری نبود

      موافقم 3
      مخالفم 20
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1083 ديدگاه)

        اره خیلی جذاب بود دورانی که المان نازی داشت موشک v2 هوا میکرد امریکایی ها داشتن میرقصیدن یا موقعی که تانک های شرمن ریزه میزه مقابل تایگرکینگ های آلمان قرار می‌گرفتند که ۲۲ تا شرمن نمیتونستن جلوی یک دونه اونا را بگیرن بعدم آلمان همیشه با امریکا فرق داشته آلمان یعنی مهد مهندسی یعنی ظرافت یعنی دققت و تمرکز و کیفیت ساخت معرکه و امریکا یعنی قلدری و گولاخی یعنی قدرت یعنی باخت ندادن و دیگه همه اینو میدونن همه !!

        موافقم 9
        مخالفم 4
      2. Porsche 911

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        نه بابا! خوب شد گفتی
        شما که میگی من همه دنیا رو دور زدم یکم از آفلاینی در بیا و یکم به روز باش و چشماتو باز کن🙂
        تمایل داری یک سوم ابداعات اختراعات همون هیتلر دیوانه رو بهت بگم کل آمریکاتون خمیر بشه؟🙂

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. ممد هلکت سوار

          ۲۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          من نگفتم دور دنیا رو دور زدم

          فقط برای یه دوره 5 ساله کوتاه رفتم امریکا برای تحصیل

          هیتلر خدا نشناس موشک داشت تا دلت بخواد

          موافقم 0
          مخالفم 7
      3. ماکسیمیلیان

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        نکند یهودیان مجوس خداشناس بودند جناب عالم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. کافر مقدس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اساتید متعصب همه کادیلاک و بی ام و داشتن ها

    اونا دنبال توسعه خودروهای خودشون هستن

    اینجا نشستن پشت مانیتور میزنن تو کله هم دیگه

    کامیونیتی خودرو ایران فاجعه ست

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. ممد هلکت سوار

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      چون ایران ماشین بد میسازه یعنی ما نباید یه خورده این المانی بازای بدبختو شفا بدیم؟؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 19
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1083 ديدگاه)

        عزیزم چرا انقدر حرص میخوری خوب تعصب داری رو امریکا نمیشه کاریش کرد ولی BMW یک چیز دیگس حتما که اوله کادیلاک دوم یک چیز دیگس که فروشش دو برابره بلاخره نه کارشناسا دیوونن نه مردم امریکا و چین و کانادا دیوونن یک چیزی هست که اونا بجای کادیلاک بی ام و میخرن دیگه مرض که ندارن 😂😂😂😂

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. ممد هلکت سوار

          ۲۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          ببین برداشت اشتباه نکن از حرفام

          من تعصبی روی امریکا ندارم وقتی حرصم در اومد که دیدم داره به کادیلاک توهین میشه

          وگرنه من کلی ماشین های المانی و خصوصا بی ام وه بنز رو دوست دارم

          موافقم 0
          مخالفم 5
      2. M@M@DRZ

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (364 ديدگاه)

        حاجی خیلی تو این پست کولاک کردیا !!!!
        یواش یکم یواش !!!!
        امریکا رو دوست داری مبارک خودت به نظرات بقیه هم احترام بزار .
        همه با هم هم عقیده نیستن !محض اطلاع !!!
        در ضمن دیگه همه میدونن دهه های ۶۰ و هفتاد اوج صنعت خودروسازی امریکا بوده .
        الانم امریکایی ها نسبت به اون موقع خودشون افت داشتن .
        و اینکه برتر بودن امریکا توی اون دهه ها دلیل بر این نمیشه که الانم برتر باشه .
        منطقی باش !!!!
        المان توی این صنعت قدرت بزرگی هست پس امریکا رو یه جا سلطان معرفی نکن .

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. ممد هلکت سوار

          ۲۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          به خاطر این بود که احساس کردم داره به کادیلاک توهین میشه و همین

          امریکا رو دوست داری چیه؟!

          “امریکا رو دوست داری مبارک خودت به نظرات بقیه هم احترام بزار .”

          این چه حرفیه من هم ماشین های المانی رو دوست دارم هم امریکایی ها ولی راستش علاقه اصلیم به ژاپنی هاس

          “در ضمن دیگه همه میدونن دهه های ۶۰ و هفتاد اوج صنعت خودروسازی امریکا بوده .
          الانم امریکایی ها نسبت به اون موقع خودشون افت داشتن ”

          اره افت هایی داشتن ولی دلیل نمیشه یه سری ادم بیان به خودرو های امریکایی توهین کنن

          “المان توی این صنعت قدرت بزرگی هست پس امریکا رو یه جا سلطان معرفی نکن .”

          نمیکنم المان هم خیلی بزرگه من مخافتی نکردم وگرنه من آلمانی ها رو هم دوست دارم

          مثلا m8 که عاشقشم یا بنز gt633 s

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      کافر مقدس لطف ‌کن طبق نظرت دیگه نظر نده اینجا.
      چون خودت کادیلاک نداری پس حق نداری اینجا کامنت بدی .

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. کافر مقدس

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        سوار لوکوموتیر بشو برو مدرسه ت سریع

        یه تینیجر گند زده به کامنت ها . یکی در میون همه رو یقه میکنه . حداقل تو پیستای امارات با این ماشین ها سر و کله زدیم ولی بعید میدونم حتی آچار از نزدیک دیده باشی . یه خارجی بیاد کامنت امثال شما رو ببینه شلوار خیس میشه از فان بودن ماجرا

        موافقم 4
        مخالفم 0
  23. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    به قول بزرگی ، چه خبرتونه ؟ چه خبررررررتووووووووونه ؟ کار داشت به جاهای باریک میکشید ، خداروشکر پستای بعدی جلوشو گرفت 😂 یکی پست گذاشته ممکنه موتور بی ام و بعد دونات زدن بیاد پایین ، دادااش خدایی این حرفی که زدیو قبول داری ؟ نه واقعا قبول داری ؟ نه حون من قبول داری ؟ دوستان خودش قبول داره ؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
  24. amir

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    عاشق ام تری با این رنگم فک کن زیر پات باشه تو تهران بری دور دور بعد همه بگن این چیه چقد زشته ما فیدیلیتی میخوایم 😁😁

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Amin

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    شاه سلطان BMW

    موافقم 5
    مخالفم 0
  26. فرامرز

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (250 ديدگاه)

    یک زمانی کسایی میومدن سایت پدال و کامنت میذاشتن که واقعا از ماشین و ماشین بازی سر در میاوردن و امثال من از نظراتشون استفاده میکردم ولی متاسفانه الان سایت پدال شده‌ سایت دعوا و دیگه اون عزیزانی که درباره ماشین میدونستن دیگه نمیان کامنت بذارن و همگی فراری شدن
    من نمیدونم امریکا بهتر باشه یا آلمان یا ژاپن و یا…..چی به‌ ما میرسه که اینهمه دعوا و جنگ جدل؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      احسنت! مرحبا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. ماکسیمیلیان

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    پدال عزیز بنده قصد داشتم آدرس ایمیل گراوتار و حساب کاربری خود را تغییر دهم.
    دو پرسش دارم ، اول اینکه ممکن است و دوم اینکه مشکلی پیش نمی‌آید؟
    یا علی🌷

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد عقیلی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (766 ديدگاه)

      درود. تغییر آدرس ایمیل در حساب کاربری ممکن نیست ولی می توانید آواتار خود را تغییر دهید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سلام و درود!
        سپاسگزارم لطف کردید 🌷

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. car lover

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    کادیلاک💙

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا