کادیلاک

کادیلاک عرضه محدود پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری بلک وینگ را آغاز کرد

زمانی که کادیلاک CT6-V با بازار خداحافظی کرد، پیشرانه ۸ سیلندر بلک وینگ نیز به خاطره‌ها پیوست. این نیروگاه آهنین فقط به مدت محدود و به‌صورت دست‌ساز در کارخانه بولینگ گرین کنتاکی تولید شد و هرگز شانس درخشش کافی را نیافت؛ اما شما هنوز هم می‌توانید شانس تجربه غرش این نیروگاه در خودرویی به غیر از CT6 را داشته باشید. نشریه درایو این هفته فهمیده است پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری توئین توربوی کادیلاک را می‌توان از طریق وب‌سایت آنلاین قطعات کادیلاک سفارش داد. این پیشرانه قیمت ۲۰۵۸۳ دلاری دارد و باید ۳۵۰۰ دلار را نیز برای قطعی کردن خرید بپردازید.

این پیشرانه که با شماره قطعه ۱۲۶۶۲۹۱۳ عرضه می‌شود وزن ۲۳۵ کیلوگرمی دارد. یکی از سخنگوهای جنرال موتورز گفته است این شرکت پیش از پایان تولید رسمی بلک وینگ چندین نمونه از آن را برای کاربری‌های گوناگون از جمله سرویس تولید کرده است. او گفته است:

پیشرانه در دسترس از نوع سرویس است. ما این پیشرانه را در کاتالوگ قطعات پرفورمنس خود به عنوان نمونه فابریک و قابل‌نصب در خودروهای متنوع عرضه نکرده‌ایم

به همین خاطر بلک وینگ همانند دیگر پیشرانه‌های جنرال موتورز (مثل نمونه ZZ632 با حجم ۱۰.۳۵ لیتر و قدرت ۱۰۰۴ اسب بخار) به راحتی قابل‌نصب در خودروها نخواهد بود. پیشرانه ۸ سیلندر بلک وینگ کادیلاک قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.

نکته دیگر اینکه به راحتی و با یک کلیک نمی‌توان بلک وینگ را خریداری کرد. برای دستیابی به این پیشرانه باید با یک نمایندگی تماس بگیرید و شرایط خاصی داشته باشید که در کل پروسه پیچیده‌ای است. اما در چه خودرویی می‌توان از این پیشرانه استفاده کرد؟ ما از پاسخ این سؤال مطمئن نیستیم اما شاید یکی از محصولات کلاسیک و دهه ۶۰ میلادی کادیلاک جزو گزینه‌های جالب باشد. خودرویی با گلگیرهای پهن و بدنه مشکی قطعاً شایسته پذیرایی از نیروگاه بلک وینگ را خواهد داشت. این‌طور نیست؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    توی اکثر مدل های قدیمی و جدید بنز و ب ام و که بدون مشکل نصب میشه هرچند نمی دونم برای چی باید همچین کاری کرد

    توی تمام خودروهای قدیمی آمریکاییم بدون مشکل نصب میشه

    ولی فکر نکنم کسی برای اینکار این موتور رو بخره بلکه بیشتر بدرد تیونرهایی می خوره که موتور ماشینشون کوچیکه و ارتقا دادنش سخته
    مثلا فکر کنم روی آئودی TT یا ب ام و سری ۲ جالب بشه
    روی ژاپنی ها هم… خب کی میاد اون موتورهارو بذاره کنار؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  2. Ali_x76

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    کلی هزینه طراحی و ساخت و خط تولید صرف این انجین شد
    آخرش نه روی CT5 نصب شد نه CT4 نه حتی اسکالید
    حیف

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  3. F22RAPTOR

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2234 ديدگاه)

    این پیشرانه رو باید رو ct4نصب میکردن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. حسین

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (933 ديدگاه)

      یه رفتم توی یه پستی از یه سایت که الان هرچی سرچ می کنم پیداش نمی کنم.
      اون پست نمی دونم برای بد صداترین پیشرانه ها بود یا بد صدا ترین موتور ها.
      یکیشون فکر کنم موتور ۳.۸ لیتری کادیلاک بود.

      همین الانم توی بررسی از صدای سی تی ۴ انتقاد می کنند.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۱
  4. حسین

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (933 ديدگاه)

    من مهندس و کارشناس یا هردو یا یکیش نیستم ولی اینقد از کارای کادیلاک بدم میاد
    آه سی تی چهار بلک وینگ تهمل قدرت بیشتری داره ولی اومدن اون موتور بد صدارو گذاشت رو سی تی ۴ بلک وینگ.

    پدال لطفا منتشر کن

    موافقم ۲
    مخالفم ۹
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4612 ديدگاه)

    پیشرانه رو همینجوری بفروشن شاید بدرد تیونرا یا اونایی که توی مسابقات دریفت و برن اوت هستن،که اینام باز معدود به افراد خاصی هستش، نمیدونم چرا از ظرفیت یه همچین پیشرانه خوبی استفاده نکردن…

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    ماری بارا خیلی چیزا رو از بین برد یکیش همین انجین فوق پیشرفته.فکر کن یه کمپانی عظیم مثل جگوار لندروور برا داشتن همچین موتوری باید دست به دامان بیمر بشه اونوقت کدیلاک این انجین رو میندازه کنار.

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  7. [email protected]!n

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین حماقت های جی ام همین موتور و LT5 بود. چقدر راحت از کادیلاک CT6 و این دو موتور گذشتن.

    قدرت تو دستت باشه و هیچ غلطی باهاش نکنی….

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Philipp

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      کلا جنرال موتورز خیلی باحاله
      کلی وقت و پول میذاره برا یچیزی
      بعد وسط کار نظرش عوض میشه😂
      اون موتورم فقط یبار استفاده میکنن نمونه هاش رو هم میفروشن و میره تو انبار

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2125 ديدگاه)

        مثله این می موند مرسدس موتور M159 می ساخت بعد می گفت خب ولش کن پلتفرم که نداریم بزاریم تو ebay ملت بخرن.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا