آئودیپورشهشورلت

درگ هیجان‌انگیز کوروت C8 با ۹۱۱ کاررا و آئودی R8 محرک عقب

شورلت کوروت C8 چند وقتی است در بازار اروپا عرضه شده و در این قاره هم نظرات را به خود جلب کرده است. البته کوروت در اروپا مقداری از مزیت‌های خود را از دست داده است زیرا از یک سو به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر قارهٔ سبز که استفاده از فیلتر ذرات را اجباری می‌کند، خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آن با کمی کاهش از ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور به ۴۸۲ اسب بخار و ۶۱۳ نیوتن متر رسیده است. از سوی دیگر، قیمت کوروت هم در اروپا به دلیل تعرفه‌های مختلف بسیار گران‌تر از آمریکا بوده و از حدود ۷۷ هزار پوند آغاز می‌شود.

بااین‌حال، کوروت استینگری در اروپا هنوز هم از رقبایی مثل پورشه ۹۱۱ کاررا پایه قوی‌تر و ارزان‌تر است. این کوپهٔ اسپرت آلمانی با تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نئون متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید می‌شود، حداقل ۸۷ هزار پوند قیمت دارد. در همین حال، اگر خواهان سوپراسپرتی کمی قوی‌تر از کوروت در اروپا باشید باید نزدیک به دو برابر قیمت استینگری هزینه کنید. به‌عنوان‌مثال، قیمت آئودی R8 پایه محرک عقب از ۱۳۲ هزار پوند آغاز می‌شود. این ماشین از همان نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی اوراکان استفاده می‌کند که البته در اینجا تنها ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

حال کارواو در جدیدترین ویدئوی خود این سه سوپرکار را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کوروت در خط مستقیم در برابر رقبای اروپایی گران‌تر چطور عمل می‌کند. هر سه خودروی این جمع از گیربکس‌های دوکلاچه استفاده می‌کنند و نیروی موتور در هر سه آن‌ها فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا شرایط کاملاً عادلانه و برابر باشد. با آغاز درگ، همان‌طور که انتظار می‌رفت R8 به لطف قدرت بیشتر کاملاً از دو رقیب دیگر جلو می‌افتد اما کوروت و ۹۱۱ پابه‌پای هم پیش می‌روند و این شرایط تا پایان ۴۰۰ متر ادامه دارد. در دو درگ ایستادهٔ بعدی هم نتیجه تفاوتی ندارد و پورشه و شورلت تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند. در این ویدئو اما مسابقه‌های رولینگ و همین‌طور آزمایش ترمز هم انجام می‌شود که آن‌ها را خودتان می‌توانید تماشا کنید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    آیودی

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۲
    1. کافر مقدس

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1456 ديدگاه)

      کوروت های بازار اروپا رو چه بلایی سرش میارن که ماشین از ۴۹۵ اسب بخار میاد رو ۴۸۲. و تورگ از ۶۳۷ به ۶۱۳ کوروت پایه اینجوری کاهش اسب داره ببین دیگه تیپ های دیگه چه بلایی سرش میاد

      هر وقت کوروت میارن تو اروپا برای درگ یه انگولکی توش شده . انگولکش میکنن میندازن جلو فراری ۴۵۸ با همون حال هم یکی سریعتر رفته یکی دیر تر رفته اصن یک وضعی شده درگ ها. برای این آئودی که از نسخه های پایه کوروت و ۹۱۱ نباید استفاده کرد. یه تیپی انتخاب میکردن که حداقل نزدیک باشن به قیمت آئودی بین قیمت کوروت و آئودی اندازه یک ماشین ۵۰هزاردلاری فاصله ست :)

      با اینکه خودروهای زیادی هستن نسبت به کوروت آلایندگی بیشتری دارند ولی کاهش قدرت رخ نداده. در کل این درگ های این مدلی مشکلاتی دارند چرا فنی تر و علمی تر برگزار نمیکنن چرا یدونه U هم نمیذارن حداقل

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲۲
      1. R@m!n

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        بخاطر موتور پر مصرف این ماشین هست که میانگین صدی ۱۵.۵ لیتر می سوزونه در حالی که پورشه ۹۹۲ بین ۹ تا ۱۱ لیتر (بسته به استاندارد آلایندگی انگلیس و آمریکا) برای همین رو کوروت اروپا فیلتر GPF گذاشتن که مصرف سوخت رو می تونه تا دو یا سه لیتر کاهش بده‌.

        نیتجشم شده شتاب ۳.۵ ثانیه و صدای خفه.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۵
      2. sam

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1153 ديدگاه)

        سعی میکنی یه جور حرف بزنی انگار یه چی حالیته ولی …
        اون فیلتر ذرات برای همه ماشینای اروپایی هست اگه کوروت داشت آئودی و پورشه هم دارن
        این کوروتی ک حریف کررا نشد کوروتی بود ک مید انجین شد و سر تا پای فراری و پورشه رو برای ساختش بررسی کردن این همه هم ادعا داشت

        موافقم ۴۲
        مخالفم ۲۵
        1. کافر مقدس

          ۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1456 ديدگاه)

          میگم تو که حالیته چرا نتونستی توضیح بدی ارتباط فیلتر ذرات به کاهش اسب بخار چیه:)) چون شلبی بازار اروپا هم این فیلتر رو داره بدون یک اسب بخار کاهش . یه چی خوندی به اسم فیلتر ذرات ولی گویا نمیدونی هیچ ارتباطی به کاهش توان نداره و کاهش توان برای مسائل دیگری رخ میده و شتاب ماشین هم از ۳ میاره رو ۳.۶

          https://www.hotcars.com/lost-in-translation-european-corvette-c8-set-to-lose-30-horsepower/#:~:text=The%20C8%20is%20set%20to%20lose%20up%20to%2030%20hp,3.0%20seconds%20to%203.5%20seconds.

          میدونی که دانگرید اسب بخار برای چی رخ میده دقیقا؟ والا میدونستی میگفتی تز نمیدادی فولکس تایپ r هم در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ دانگرید اسب بخار شده

          https://www.motor1.com/news/503233/corvette-loses-30-horsepower-europe/

          GPF و کاهش قدرت ارتباط مستقیم با فیلتر نداره بعد چطور مدعی شدی فیلتر اسب رو کاهش میده :))

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
        2. دانیال_Surrey،England

          ۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          کسی که اقتصاد انگلیسو عقب تر از کره میدونه و میگه الجزایر رو انگلیس غارت کرده و کلا جدیدا فاز روشنفکری گرفته رو رها کنید بهتره.

          موافقم ۳۱
          مخالفم ۴
        3. viper2

          ۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (833 ديدگاه)

          اون کوروت اصلا هنوز به بازار معرفی نشده وگرنه توی تابستون که معرفی میشه انشالله قطعا از ۹۱۱ gt3 از هرررر لحاظی بهتر هست

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۲۱
    2. ممد ژانگولر

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2634 ديدگاه)

      اول آئودی همشونو یک لقمه کرد بعد نسخه معمولی پورشه شورلت کوروتو قورت داد و در آخر کوروت‌ سلطان شرمندگی شد

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۶
    3. viper2

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (833 ديدگاه)

      دوستان میخواستم یه نظر سنجی بذارم به نظر شما واقعا لنز در دهه ۷۰ میلادی بهتر از الان نبود؟ ماشینای بنز قدیما خیلی جذاب تر از الان بودن مثل ۴۵۰ اس ای ال .
      کیا قبول دارن که بنز کلاسیک جذاب تر و زیبا و با کلاس تر از بنز جدید هست؟

      اصلا میگن هر چی قدیمیش خوبه ها

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۳
    4. Reza Waffen SS

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3872 ديدگاه)

      جونم ۹۱۱ حالا فهمیدین هر گرونی بی دلیل نیست؟

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
    5. KSH

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      آئودی؟؟
      پوشه رو بچسب با قدرت کمتر کوروت رو میگیره🔥🔥
      بعد تو مغزم هضم نمیکنه که یه ماشین تو سرعت بالا با قدرت کمتر بتونه یه ماشین با قدرت بیشتر رو بگیره
      خیلی عجیب بود واقعا مهندسی آلمانی عجیبه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  2. AMANTE

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    پست های جدال آلمان و آمریکا و کلان مطالبی که یک ور رقابت آمریکایی باشه، میرم چند ساعت بعد با تهیه تنقلات میشینم و کامنت ها رو میخونم.

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۰
    1. shirko

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      😄😄😂😂

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. Humer

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (270 ديدگاه)

      عالی
      راستی ببخشید فضولی نباشه 😂
      خودروی مورد نظرتون رو خریداری کردید ؟؟؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  3. R@m!n

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    بنظرم تو این نسل کوروت در برابر مدل ۹۱۱ carrera برتر نشون داده و باید منتظر راند دو و سه رقابت ۹۱۱ و کوروت باشیم که تابستون طبق وعده ها تو نوبرگرینگ z06 رکورد می زنه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۹
  4. محمد امین

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1994 ديدگاه)

    C8 در مقایسه با قیمتش گزینه ی عالی هست برای خرید
    فکر نمی‌کنم ۹۱۱ کاررا جذابیت زیادی داشته باشه ، البته منظورم این نیست که ماشین حوصله‌ سر بری هست …..منظورم این هست که کسی که می‌خواهد ۹۱۱ بخره ، بهتره پول بیشتری خرج کنه و تیپ های بالاتر رو بخره ، مثل ۹۱۱ توربو و gt3 ، چونکه کاررا نه قدرت زیادی داره ، نه جلب توجهش بالا هست و استایلش نسبت به کوروت و آئودی کم هیجان تره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۳
    1. بهنام

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      دقیقا
      پورشه ماشینیه که اصن پایین رده ش به چشم نمیاد بخاطر خیلی خیلی خوب بودن مدل های بالا رده
      هرچند همین مدل پایه هم با این قدرت کم عملکرد خیلی خوبی داره
      تو آپشن هم همین طوره پورشه کم آپشن یه طوریه 😬

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
  5. مهراد

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (592 ديدگاه)

    چقدر خووبن این سه تا ! خوشبحال بی افش

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  6. javadhy

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (317 ديدگاه)

    تو این درگ r8 اصلا برام مهم نبود این درگ پورشه و کوروت بود که خیلی جذاب بود و واقعا شوکه کننده بود که پورشه با ۱۰۰ اسب کمتر تونست کوروت با اون سیستم لانچ کنترل فوق العاده رو شکست بده(هر چند وقتی ماشین پورشه باشه هیچ چیز شوکه کننده نیست)

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۱
    1. mehran911

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1985 ديدگاه)

      چه عجب یک نفر ی تفسیر درست از این درگ داشت
      .
      قهرمانی ۲۴ ساعته نوربرگرینگ رو هم به طرفدارای آئودی تبریک میگم R8 تمام نشدنی است واقعا

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳
      1. javadhy

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (317 ديدگاه)

        لطف داری ولی امریکن فنا زیاد خوششون نیومد

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
      2. javadhy

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (317 ديدگاه)

        لطف داری ولی امریکن فنا زیاد خوششون نیومد

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
        1. viper2

          ۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (833 ديدگاه)

          خب این چیزی که شما میگی معلومه قیمت پورشه گرون تره .
          بعدشم یه تیونر هیچ وقت پورشه یا ایودی رو انتخاب نمیکنه

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۹
        2. javadhy

          ۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (317 ديدگاه)

          Viper 2 توی درگ قیمت مهم نیست قدرت و مهندسی و طراحی و آئرودینامیک ماشینه که مهمه مسابقه میزارن بگن کدوم سریعتره و ماشینی که با اسب بخار کمتر بتونه هم در درگ عادی هم در رولینگ برنده بشه صد در صد ماشینه بهتریه (استثنای الکتریکی ها)حالا کوروت باخته نیاز نیست که حتما یه دلیل بیاری براش بگی قیمتش کمه یا … کوروت باخته چون پورشه بهتر بوده و بس

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۱
        3. viper2

          ۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (833 ديدگاه)

          پورشه بهتر بوده توی درگ چرا چون قیمتش بیشتر بوده همینو بس یعنی چی قیمت مهم نیست اگه مهم نیست پس چرا قیمت پورشه بیشتره؟ خوب به خاطر اینکه تکنولوژی بیشتری داره اگه کوروت هم ۱۰ ۱۲ هزار تا گرون تر بود همین تکنولوژی ها رو داشت . یکم فکر کن بعد حرف بزن متعصب یاتاقان فن

          موافقم ۲
          مخالفم ۱۷
        4. javadhy

          ۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (317 ديدگاه)

          داش الان بر اساس حرف تو مهندسی شورولت و پورشه در یه حده و کوروت بخاطر قیمت کمتر ماشیناش چه در درگ چه در پیست ضعیفتره!؟
          عزیز امریکن فن والا شورولت و با عرض معذرت کل آمریکا تو خواب ۵۰ سال آیندشون نمیتونن پورشه رو ببینن بعدشم همین کوروتی که میگی نسخه z06 اش حتی موتورشو بر اساس موتور فراری توسعه دادن خوب اگه انقد استاد بودن و به قول شما در حد پورشه چرا خودش اینکارو نکرد والا تعصب چشم بعضیارو کور کرده درسته صنعت خودرو سازی در آلمان آمریکا ایتالیا انگلیس و .‌.. همگی قابل احترامه ولی اختلاف بسیار زیادی بینشون هست و نمیتونیم همرو در یه حد بدونیم

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
  7. Jdm باز

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    کوروت نسب به قیمتش واقعا عملکرد خوبی داره
    در مورد ۹۱۱ هم بگم که خرید نسخه پایه اش( کاررا) رو پیشنهاد نمیکنم، نه قدرت خیلی زیادی داره و نه استایل خوبی داره و بنظرم ۹۱۱ تریم های میانی و بالارده اش خوبن

    ائودی هم خیلی خوب و جذابه

    در کل بنظرم این درگ عادلانه نبود، چون ائودی از نظر فنی خیلی سر تر بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  8. بنیامین

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مهندسی بی نظیر آلمانی

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۷
  9. datsun

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2491 ديدگاه)

    شورلت ، کوروت پایه رو دیگه خیلی پایه ساخته ، ولی انصافا باز هم با همین قدرت کم عملکرد خوبی داره قیمت هم اندازه یه اسپورته

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  10. Alan.r

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    آئودی ۱۰۰ درصد از اون دوتا بهتره ولی کوروت با توجه به عملکرد و قیمتش ارزش خرید بیشتری داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  11. M.rAMK

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوستان پدر من یک اعتقادی داره که میگه
    توی پیش‌بینی درگ ببین کدوم قدرت بیشتری داره منم وقتی درگ هارو می بینم اول میرم سراغ قدرت

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۶
    1. datsun

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2491 ديدگاه)

      همین الان برو پیش بابای بگو همیشه قدرت ملاک نیست و همین ویدئو رو نشونش بده.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  12. Aboalfazl demon

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (520 ديدگاه)

    کوروت نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده
    لانچ ها بهتری داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  13. seyedjavad.mercedesbenz

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (434 ديدگاه)

    R8 ماشینیه که میتونست خیلی بهتر باشه ولی برعکس اونتادور ارتقاهای زیادی رو تجربه نکرد متاسفانه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  14. seyedjavad.mercedesbenz

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (434 ديدگاه)

    R8 ماشینیه که میتونست خیلی بهتر باشه ولی برعکس اوراکان ارتقاهای زیادی رو تجربه نکرد متاسفانه ، البته این جزئی از سیاست فولکسه ولی باز هم به نظرم r8 نسل قبل خوش بخت و اقبالتر از این نسل بود

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  15. رامتین

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2518 ديدگاه)

    دوران R8 متاسفانه تموم شده. دیگه آئودی هم بفکر تولید مدل جدیدش بنظر نیست.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. TML BN

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (708 ديدگاه)

      دوره R8 خیلی وقته تموم شده
      یعنی جز ماشین هایی که واقعا خیلی براش ناراحتم
      چون اگر بعضی برند ها به بعضی از محصولاتشون بیشتر اهمیت میدادن
      خیلی بهتر میشدن
      و حتی شاید هیچوقت به یاد ها سپرده نمیشدن
      🥀

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. SRT

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (481 ديدگاه)

        وقتی اسطوره ای مثل وایپر بعد اون همه رکوردشکنی و افتخار واسه همیشه کنار گذاشته میشه،دیگه چه انتظاری از فولکس واگن و آئودی داری.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
  16. علی

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (213 ديدگاه)

    آر۸ یک اسطوره تکرار نشدنی

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  17. شهر نشین

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1004 ديدگاه)

    من مت واتسون را دوست دارم.هر دومون توی سال خوک بدنیا اومدیم فکر کنم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  18. MAHDI_GERMANY

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این یارو همیشه سعی میکنه خودرو های المانی رو بد نشون بده ولی نمیتونه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  19. reza342

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    زشت ترین کوروت تاریخ.طراحش احتمالا مشکل معده داشته

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  20. Mahdi

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان، اول بگم من در درجه ژاپنی بازم و اونا رو قبول دارم پس تعصب ندارم.اول یه انتقاد کنم این CAR WOW واقعاً بعضی درگ هاش اصلاً درست نیست و اتفاقاتی که در واقعیت رخ میده رو زیر سوال می بره (البته این درگ منظورم نیست). همه می گن پورشه خیلی عجیب بود تو سرعت بالاتر و خب من میگم یجورایی طبیعی هست چون به نظرم گیربکس پورشه بهتر بود و اینکه وزن کمتری هم داشت ولی منم با نظر برخی دوستان موافقم کروت باید با مدل های بالاترش می بود و حتی با اختلاف ۱۰۰۰۰ دلار که با پورشه داشت می شد راحت کروت رو به یه سوپرشارژر یا توربو شارژر نه چندان قوی مجهز کرد اون موقع می تونست حتی با R8 هم رقابت بکنه و اینجور نیست که قیمت تأثیری نداشته باشه.و اونی هم که می گفت این یارو با آلمانی ها مشکل داره من با قاطعیت تمام میگم داری اشتباه می زنی چون تو اکثر درگ ها حتی ناعادلانه آلمانی هارو برنده می کنه یا اکثراً نسخه های خیلی گرونتر یا بالاتر رو با مدل های پایه و ضعیف تره خودرو های دیگه میندازه که خب اصلاً درست نیست! یه بارم نیسان GTR نیسمو رو با ۲.۴ ثانیه صفر تا صد به یه پورشه که بالای ۲.۶ ثانیه صفر تا صد داشت بازنده کرد اونم به صورتی که از همون اول پورشه اختلاف انداخت! خب چجوریه که یه دف عقب هرچقدر هم تقسیم وزن عالی داشته باشه یه چهار چرخ متحرک که هم تایم بهتری داره و هم هم وزن هست رو میگیره تو شتاب؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا