شورلت کوروت استینگری و بامو M2 هردو با قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار و قیمت حدود ۷۰ هزار دلار، روی کاغذ مشخصاتی مشابه دارند اما در عمل کدامیک سریعتر است؟
با وجود نزدیکی قدرت و قیمت، این دو ماشین اسپرت از آلمان و آمریکا در مشخصات فنی کاملاً باهم تفاوت دارند. کوروت استینگری یک خودروی اسپرت دونفرهٔ موتور وسط است که با موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی خود، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است. نسخه پایه LT1 کوروت با قیمت ۷۰,۱۹۵ دلار عرضه میشود اما پکیج پرفورمنس Z51 با هزینه اضافی ۶,۳۴۵ دلار، امکاناتی مانند ترمزهای برمبو، تعلیق پرفورمنس، اگزوز اسپرت، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، اسپلیتر و اسپویلر اختصاصی Z51 و لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت 4S را اضافه میکند.
در مقابل، بامو M3 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو بهره میبرد که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو نیز مثل رقیب آمریکایی محرک عقب است اما از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سنتی استفاده میکند. رقابت بین این دو ماشین با مسابقات رولینگ آغاز شد. در راند اول رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، کوروت با اختلاف زیادی پیروز شد. در راند دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، راننده کوروت تغییر کرد و بهطور غیرمنتظره، BMW M2 برتری یافت؛ اما در بخش اصلی، یعنی درگ ۴۰۰ متر از حالت سکون، کوروت دوباره درخشید. در راند اول، کوروت با اختلاف طول چند خودرو از M2 پیشی گرفت. در راند دوم، این اختلاف حتی بیشتر شد و کار به پایان رسید.
نتایج نهایی نشان داد که کوروت C8 استینگری صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۲.۸ ثانیه طی کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه به پایان رساند. در مقابل، بامو M2 با شتاب ۳.۶ ثانیه برای صفر تا ۹۶ کیلومتر و زمان ۱۱.۸ ثانیه برای ۴۰۰ متر، ۰.۶ ثانیه از کوروت عقب ماند. اگرچه M2 عملکرد قابلاحترامی داشت، اما نتوانست در برابر قدرت خالص و شتاب کوروت حرفی برای گفتن داشته باشد. شاید مقایسه کوروت با M3 یا M4 نتایج نزدیکتری به همراه داشته باشد اما این بار، کوروت C8 بهوضوح برتر بود.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M2 | کوروت استینگری | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۷ هزار دلار | ۷۰ هزار دلار |
مازیار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴استینگری نسبت به قدرتش شتاب خیلی خوبی داره
نمای عقب M2 چرا اونطوریه؟😖
BMW is GOD
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آخه من نمیفهمم اصلاً اینا مگه تو یه کلاس خودرویی هستن که با همدیگه مسابقه درگ میدن ؟؟؟؟؟؟؟
حتی وزن کوروت هم کمتره به علاوه اینکه قدرت و گشتاورش هم خیلی بیشتره
بعد این کوروت باید با سوپر اسپرت مقایسه بشه نه با یه خودروی اسپرت
قبلاً گفتم بازم میگم من واقعاً عاشق شورولت کوروت هستم ولی برنده واقعی بی ام و ام ۲ هست برای اینکه با فاصله خیلی کمی از کوروت باخت با اینکه هم وزنش بیشتر بود و هم قدرت و گشتاور و حجم موتورش کمتر بود
این بیامو ام ۲ در کلاس خودروی خودش بیرقیبه و بیشتر برای لذت رانندگی ساخته شده تا تایم و درگ و…
ولی کوروت دقیقاً بر عکس ام ۲ هستش و مخصوص سرعت طراحی و ساخته شده برای همین برنده واقعی بیامو ام ۲ هستش
(همین ام ۲ تو نسخه سی اس که تا چند وقت دیگه معرفی میشه همین کوروت رو با همین مشخصات خیلی راحت شکست میده
حالا ام ۳ و ام ۴ بماند که چقدر عین هلو شکستش میدن)
(Ali(chevynova
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ماله کشی از نوع جرمنی فنها
BMW is GOD
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴زیر تمام پستایی که ماشین آمریکایی حضور داره اولین نفر کامنت میذاری چرت و پرت میگی پارسال ماشالاه (ماشاالله) بود امسال بابا مرحبا
هرکی از ماشین آمریکایی ایراد میگیره سریع میای جواب میدی هر طور که شده نظرتو تحمیل میکنی که ماشین آمریکایی بهتره
در ضمن اگه کوروت راست میگه بیاد بره با ام ۵ و ام ۸ مسابقه بده ببینیم چند چنده
فکر نکن که فقط ماشین آمریکایی خوبه آره آمریکاییم خوبه ولی نه تا این حدی که تو میگی اگه بخوای اینجوری تعریف کنی اروپاییها خیلی جای تعریف بیشتری دارن
سوشیانت
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴واکنش کامارو zl1:🤣
Taha Ayoobi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بی ام و داداش بیخیال چی میگی
Ali
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا که تعصب آدمو کور میکنه.
کوپه ۳ لیتری توربو واسه لذت رانندگی ساخته شده و ۶.۲لیتری تنفس طبیعی سوپراسپرت نه واقعا که جوری جمع بندی میکنی که آدم تعجب میکنه.
درسته که این ماشینا هم کلاس نیستن ولی هم قیمتن و این مهمتره.
گذشته از این اینکه ام ۲ با کلاس پایینتر عملکرد پایینتر موتوره غیر قابل مقایسه داره هم قیمت کوروت به فروش میره چیزه عجیبی نیست و از کوروت داری ایراد میگیری؟
تنها دلیلش مارکتینگه قویه ی بی ام و هست اگر نه هیچ ماشین بازی با دیدن این دوتا کنار هم با قیمت برابر سمت ام ۲ نمیره.
J
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چقد مرتبط
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یه مشت درگ بی ارزش و سطحی.نمیدونم چرا درگهای حرفهای که تو بالاترین سطح برگزار میشن رو نمیزارید
JDM سابق
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تو این جور درگ ها کوروت لانچ خوبی داشته باشه معمولاً برنده میشه
امروزه پرفورمنس سوپرکارها خیلی بهم نزدیک شده و مولفه هایی مثل وزن یا لانچ راننده یا عدم صداقت کمپانی در بیان قدرت اعلامی تأثیر بیشتری بر نتیجه دارن
(Ali(chevynova
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشینهای امریکایی چون دف عقبن و قدرتهای بالاتری نسبت به بقیه دارن ، لانچ خوب رو فقط راننده حرفه ای میتونه باهاشون بدست بیاره
Taha Ayoobi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه خیلی لانچ کنترل و سیستم الکترونیکی نداشته باشن
(Ali(chevynova
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مثل همیشه پیروز میدان آمریکن کارز شد و ثابت کرد مثل دهه ی ۶۰ ماشینهای آمریکایی ۸ سیلندر برنده رقابتن
بابا مرحبا موتور ۵۴۵ استروکر فورد
بابا مرحبا کاربراتور دبل پمپ هولی کامارو کوپو ۱۹۶۹
بابا مرحبا گیربکس ۲ دنده پاور گلاید شورولت بلر ۱۹۷۴
بابا مرحبا دفرنسیال کلاچ دار کامارو ۱۹۷۸
نه به تفادس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یه مدت نبودت مرحبا مرحبا کنی
(Ali(chevynova
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا که هستم قدر بدون
آرین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴میشه بری دوباره؟
دستت درد نکنه
حالا تلاش که دیس بدی بهم
yektachafi
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴M2 تو این رنگ خیلی قشنگه
کلا ماشین دوست داشتنی ایه
ولی حیف که کوروت نذاشت نفس بکشه🔥
سوشیانت
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کلا بی ام و های دو ردیف صندلی یا همون 2+2 باید با کامارو مقایسه بشن
آریا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کوروت استینگری خیلی خوب عمل کرد m2 خیلی عقب موند با شتاب 2.8 ثانیه ای استینگری m3 و m4 نمیتونن بزننش
مگه مدل CS
J
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴BMW هیچ محصولی نداره که متناسب با کوروت باشه و هرکدوم ازین ۲ کمپانی مسیر خودشو داره. در نتیجه اصلا رقابت اصولی بین این دو نداریم هرچی هست برای ویوئه.
نزدیکترین رقابت، همون نبرد سدان های پرفورمنس کادیلاک با سدان های بیمره. کوروت هم باید با پورشه رقابت کنه.
(Ali(chevynova
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴پیروزی از آن کوروته💪
Cadillac-V
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کادیلاک اسکالیدV تونست G63AMG رو مقلوب کنه
کادیلاک CT5-V Blackwing تونست بی ام و M5CS رو رنده کنه
کوروتم اینو رنده کرد 💪🏻🇺🇸
این است قدرت صنعت خودروسازی آمرکیا
Mohammad
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آمرکیا ؟
یه کتاب فارسی اول دبستان بفرستم برات ؟ اول ادبیات یاد بگیر بعد بیا تعصباتت رو بیان کن
جلل خالق آمریکا فن ها دارن آبروی خودشون رو میبرن
هر روز بدتر از دیروز
سوشیانت
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آره راست میگی الان مثلا اروپایی فن ها خیلی آبروشون رو حفظ کردن😂
Cadillac-V
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴جلل خالق اروپایی فنا انقد فشار خوردن و قرص فشارشون رو به موقع مصرف نکردن که دیگه فک میکنن شورولت کوروت مال آمریکا نیست😂
داداش میخوای یه کتاب جغرافیایی چیزی برات بفرستم بخونی بیشتر با کشورا آشنا بشی؟
نه به تفادس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بهتر بود جواب ندی
سوشیانت
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یه نگاه به وضعیت اروپایی فن ها بنداز بعد کامنت بده البته اگر خودت جزو اون دسته ها نیستی!
Taha Ayoobi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴محمد گیر دادن به غلط املایی یعنی از گیر دادن به چیز های دیگه عاجزی
مهردادکمال
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴دو تفاوت اصلی دارن یکی جای پیشرانه و دوم شاسی های متفاوت که باعث این اختلاف شد.و کلا در دو دنیای مختلف هستن
مقایسه اینا با هم غلطه .هر چقدر هم به لحاظ قیمتی نزدیک بهم باشن
در پایان بی ام و مثل همیشه بیشتر از انتظار بود
مازیار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مقایسه برابر نبود به همون دلایل که گفتی و همچنین اختلاف گشتاور بخاطر موتور حجیم، اما ۲/۸ کف آسفالت برای ۵۰۰ اسبی نتیجه خیلی خوبی هست. درواقع این مورد از امریکاییهای دیگه کاملا متمایزه. از حق نمیشه گذشت.
سوشیانت
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴این مورد و اون مورد نداره باید ببینی طرف خودروی درگ شهری ساخته یا سوپر اسپرت کلا متعصب ها هر جور دلشون بخواد میگن این خوبه اون بده بدون هیچ منطقی
مازیار
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴منظورم اینه که این مورد مثل اون بیخاصیتهای ۸۰۰ اسبی نیست که فقط دود اگزوز میخورن. این اسب بیبخار نداره. این فقط برای باخت ساخته نشده. این مایه آبروریزی نیست. متوجه شدی؟
Taha Ayoobi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴میشه دلیل اینکه بی ام و بیشتر از انتظار بود رو بدونم ؟
حسن
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نتایج نهایی نشان داد که کوروت C8 استینگری صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۲.۸ ثانیه طی کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه به پایان رساند
من اینا با سه هم بهترین خودروی بیس دنیا میدونم یعنی تو پایین رده ها نزدیکش هم نداریم چه برسه مثلش
در حالی که توتست سالانه موتور ترند 2.8 را اسان زد تو تست پیست هم عملکرد عالی داشت تو دست مالکین عالی بوده و مالکین راحت 2.8 را زدن
https://www.pedal.ir/chevrolet/%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-c8/
نه به تفادس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴درگ جذاب کوروت استینگری و بی ام و M2، خودروهای اسپرت آمریکا و آلمانی
کوروت استینگری سوپر اسپرت هست حداقل طراحیش داد میزنه
M power
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴لذت رانندگی به m2 تعلق داره
Cadillac-V
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴کاملا برعکس
https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
لینک خود پدال کاملا مشخصه که شورولت کوروت لذت رانندگی و هندلینگش بهتره یا M2