بی ام وشورلت

درگ جذاب کوروت استینگری و بی ام و M2، خودروهای اسپرت آمریکا و آلمان

شورلت کوروت استینگری و ب‌ام‌و M2 هردو با قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار و قیمت حدود ۷۰ هزار دلار، روی کاغذ مشخصاتی مشابه دارند اما در عمل کدام‌یک سریع‌تر است؟

با وجود نزدیکی قدرت و قیمت، این دو ماشین اسپرت از آلمان و آمریکا در مشخصات فنی کاملاً باهم تفاوت دارند. کوروت استینگری یک خودروی اسپرت دونفرهٔ موتور وسط است که با موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی خود، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است. نسخه پایه LT1 کوروت با قیمت ۷۰,۱۹۵ دلار عرضه می‌شود اما پکیج پرفورمنس Z51 با هزینه اضافی ۶,۳۴۵ دلار، امکاناتی مانند ترمزهای برمبو، تعلیق پرفورمنس، اگزوز اسپرت، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، اسپلیتر و اسپویلر اختصاصی Z51 و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت 4S را اضافه می‌کند.

در مقابل، ب‌ام‌و M3 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو بهره می‌برد که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو نیز مثل رقیب آمریکایی محرک عقب است اما از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سنتی استفاده می‌کند. رقابت بین این دو ماشین با مسابقات رولینگ آغاز شد. در راند اول رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، کوروت با اختلاف زیادی پیروز شد. در راند دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، راننده کوروت تغییر کرد و به‌طور غیرمنتظره، BMW M2 برتری یافت؛ اما در بخش اصلی، یعنی درگ ۴۰۰ متر از حالت سکون، کوروت دوباره درخشید. در راند اول، کوروت با اختلاف طول چند خودرو از M2 پیشی گرفت. در راند دوم، این اختلاف حتی بیشتر شد و کار به پایان رسید.

نتایج نهایی نشان داد که کوروت C8 استینگری صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۲.۸ ثانیه طی کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه به پایان رساند. در مقابل، ب‌ام‌و M2 با شتاب ۳.۶ ثانیه برای صفر تا ۹۶ کیلومتر و زمان ۱۱.۸ ثانیه برای ۴۰۰ متر، ۰.۶ ثانیه از کوروت عقب ماند. اگرچه M2 عملکرد قابل‌احترامی داشت، اما نتوانست در برابر قدرت خالص و شتاب کوروت حرفی برای گفتن داشته باشد. شاید مقایسه کوروت با M3 یا M4 نتایج نزدیک‌تری به همراه داشته باشد اما این بار، کوروت C8 به‌وضوح برتر بود.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2 کوروت استینگری
پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۴۹۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم
قیمت ۶۷ هزار دلار ۷۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1580 ديدگاه)

    استینگری نسبت به قدرتش شتاب خیلی خوبی داره
    نمای عقب M2 چرا اونطوریه؟😖

    موافقم 25
    مخالفم 13
    1. BMW is GOD

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (334 ديدگاه)

      آخه من نمی‌فهمم اصلاً اینا مگه تو یه کلاس خودرویی هستن که با همدیگه مسابقه درگ میدن ؟؟؟؟؟؟؟
      حتی وزن کوروت هم کمتره به علاوه اینکه قدرت و گشتاورش هم خیلی بیشتره
      بعد این کوروت باید با سوپر اسپرت مقایسه بشه نه با یه خودروی اسپرت
      قبلاً گفتم بازم میگم من واقعاً عاشق شورولت کوروت هستم ولی برنده واقعی بی ام و ام ۲ هست برای اینکه با فاصله خیلی کمی از کوروت باخت با اینکه هم وزنش بیشتر بود و هم قدرت و گشتاور و حجم موتورش کمتر بود
      این بی‌ام‌و ام ۲ در کلاس خودروی خودش بی‌رقیبه و بیشتر برای لذت رانندگی ساخته شده تا تایم و درگ و…
      ولی کوروت دقیقاً بر عکس ام ۲ هستش و مخصوص سرعت طراحی و ساخته شده برای همین برنده واقعی بی‌ام‌و ام ۲ هستش
      (همین ام ۲ تو نسخه سی اس که تا چند وقت دیگه معرفی میشه همین کوروت رو با همین مشخصات خیلی راحت شکست میده
      حالا ام ۳ و ام ۴ بماند که چقدر عین هلو شکستش میدن)

      موافقم 29
      مخالفم 33
      1. (Ali(chevynova

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7733 ديدگاه)

        ماله کشی از نوع جرمنی فنها

        موافقم 17
        مخالفم 33
        1. BMW is GOD

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (334 ديدگاه)

          زیر تمام پستایی که ماشین آمریکایی حضور داره اولین نفر کامنت می‌ذاری چرت و پرت میگی پارسال ماشالاه (ماشاالله) بود امسال بابا مرحبا
          هرکی از ماشین آمریکایی ایراد می‌گیره سریع میای جواب میدی هر طور که شده نظرتو تحمیل می‌کنی که ماشین آمریکایی بهتره
          در ضمن اگه کوروت راست میگه بیاد بره با ام ۵ و ام ۸ مسابقه بده ببینیم چند چنده
          فکر نکن که فقط ماشین آمریکایی خوبه آره آمریکاییم خوبه ولی نه تا این حدی که تو میگی اگه بخوای اینجوری تعریف کنی اروپایی‌ها خیلی جای تعریف بیشتری دارن

          موافقم 15
          مخالفم 15
      2. سوشیانت

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4158 ديدگاه)

        واکنش کامارو zl1:🤣

        موافقم 10
        مخالفم 14
      3. Taha Ayoobi

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6102 ديدگاه)

        بی ام و داداش بیخیال چی میگی

        موافقم 10
        مخالفم 9
      4. Ali

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (186 ديدگاه)

        واقعا که تعصب آدمو کور میکنه.
        کوپه ۳ لیتری توربو واسه لذت رانندگی ساخته شده و ۶.۲لیتری تنفس طبیعی سوپراسپرت نه واقعا که جوری جمع بندی میکنی که آدم تعجب میکنه.
        درسته که این ماشینا هم کلاس نیستن ولی هم قیمتن و این مهمتره.
        گذشته از این اینکه ام ۲ با کلاس پایینتر عملکرد پایینتر موتوره غیر قابل مقایسه داره هم قیمت کوروت به فروش میره چیزه عجیبی نیست و از کوروت داری ایراد میگیری؟
        تنها دلیلش مارکتینگه قویه ی بی ام و هست اگر نه هیچ ماشین بازی با دیدن این دوتا کنار هم با قیمت برابر سمت ام ۲ نمیره.

        موافقم 11
        مخالفم 4
  2. J

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چقد مرتبط

    موافقم 25
    مخالفم 5
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (534 ديدگاه)

    یه مشت درگ بی ارزش و سطحی.نمیدونم چرا درگهای حرفهای که تو بالاترین سطح برگزار میشن رو نمیزارید

    موافقم 18
    مخالفم 3
  4. JDM سابق

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (964 ديدگاه)

    تو این جور درگ ها کوروت لانچ خوبی داشته باشه معمولاً برنده میشه
    امروزه پرفورمنس سوپرکارها خیلی بهم نزدیک شده و مولفه هایی مثل وزن یا لانچ راننده یا عدم صداقت کمپانی در بیان قدرت اعلامی تأثیر بیشتری بر نتیجه دارن

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7733 ديدگاه)

      ماشینهای امریکایی چون دف عقبن و قدرتهای بالاتری نسبت به بقیه دارن ، لانچ خوب رو فقط راننده حرفه ای میتونه باهاشون بدست بیاره

      موافقم 14
      مخالفم 27
      1. Taha Ayoobi

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6102 ديدگاه)

        اگه خیلی لانچ کنترل و سیستم الکترونیکی نداشته باشن

        موافقم 5
        مخالفم 3
  5. (Ali(chevynova

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7733 ديدگاه)

    مثل همیشه پیروز میدان آمریکن کارز شد و ثابت کرد مثل دهه ی ۶۰ ماشینهای آمریکایی ۸ سیلندر برنده رقابتن

    بابا مرحبا موتور ۵۴۵ استروکر فورد
    بابا مرحبا کاربراتور دبل پمپ هولی کامارو کوپو ۱۹۶۹
    بابا مرحبا گیربکس ۲ دنده پاور گلاید شورولت بلر ۱۹۷۴
    بابا مرحبا دفرنسیال کلاچ دار کامارو ۱۹۷۸

    موافقم 19
    مخالفم 28
    1. نه به تفادس

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (292 ديدگاه)

      یه مدت نبودت مرحبا مرحبا کنی

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. (Ali(chevynova

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7733 ديدگاه)

        حالا که هستم قدر بدون

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. آرین

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (537 ديدگاه)

          میشه بری دوباره؟
          دستت درد نکنه
          حالا تلاش که دیس بدی بهم

          موافقم 7
          مخالفم 5
  6. yektachafi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    M2 تو این رنگ خیلی قشنگه
    کلا ماشین دوست داشتنی ایه
    ولی حیف که کوروت نذاشت نفس بکشه🔥

    موافقم 14
    مخالفم 10
  7. سوشیانت

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4158 ديدگاه)

    کلا بی ام و های دو ردیف صندلی یا همون 2+2 باید با کامارو مقایسه بشن

    موافقم 6
    مخالفم 17
  8. آریا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    کوروت استینگری خیلی خوب عمل کرد m2 خیلی عقب موند با شتاب 2.8 ثانیه ای استینگری m3 و m4 نمیتونن بزننش
    مگه مدل CS

    موافقم 14
    مخالفم 13
    1. J

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      BMW هیچ محصولی نداره که متناسب با کوروت باشه و هرکدوم ازین ۲ کمپانی مسیر خودشو داره. در نتیجه اصلا رقابت اصولی بین این دو نداریم هرچی هست برای ویوئه.
      نزدیکترین رقابت، همون نبرد سدان های پرفورمنس کادیلاک با سدان های بیمره. کوروت هم باید با پورشه رقابت کنه‌.

      موافقم 21
      مخالفم 6
  9. (Ali(chevynova

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7733 ديدگاه)

    پیروزی از آن کوروته💪

    موافقم 14
    مخالفم 25
  10. Cadillac-V

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (275 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالیدV تونست G63AMG رو مقلوب کنه
    کادیلاک CT5-V Blackwing تونست بی ام و M5CS رو رنده کنه
    کوروتم اینو رنده کرد 💪🏻🇺🇸
    این است قدرت صنعت خودروسازی آمرکیا

    موافقم 15
    مخالفم 33
    1. Mohammad

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      آمرکیا ؟
      یه کتاب فارسی اول دبستان بفرستم برات ؟ اول ادبیات یاد بگیر بعد بیا تعصباتت رو بیان کن
      جلل خالق آمریکا فن ها دارن آبروی خودشون رو میبرن
      هر روز بدتر از دیروز

      موافقم 15
      مخالفم 16
      1. سوشیانت

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4158 ديدگاه)

        آره راست میگی الان مثلا اروپایی فن ها خیلی آبروشون رو حفظ کردن😂

        موافقم 7
        مخالفم 15
      2. Cadillac-V

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (275 ديدگاه)

        جلل خالق اروپایی فنا انقد فشار خوردن و قرص فشارشون رو به موقع مصرف نکردن که دیگه فک میکنن شورولت کوروت مال آمریکا نیست😂
        داداش میخوای یه کتاب جغرافیایی چیزی برات بفرستم بخونی بیشتر با کشورا آشنا بشی؟

        موافقم 7
        مخالفم 17
        1. نه به تفادس

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (292 ديدگاه)

          بهتر بود جواب ندی

          موافقم 11
          مخالفم 7
      3. سوشیانت

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4158 ديدگاه)

        یه نگاه به وضعیت اروپایی فن ها بنداز بعد کامنت بده البته اگر خودت جزو اون دسته ها نیستی!

        موافقم 6
        مخالفم 12
      4. Taha Ayoobi

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6102 ديدگاه)

        محمد گیر دادن به غلط املایی یعنی از گیر دادن به چیز های دیگه عاجزی

        موافقم 5
        مخالفم 8
  11. مهردادکمال

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    دو تفاوت اصلی دارن یکی جای پیشرانه و دوم شاسی های متفاوت که باعث این اختلاف شد.و کلا در دو دنیای مختلف هستن
    مقایسه اینا با هم غلطه .هر چقدر هم به لحاظ قیمتی نزدیک بهم باشن
    در پایان بی ام و مثل همیشه بیشتر از انتظار بود

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1580 ديدگاه)

      مقایسه برابر نبود به همون دلایل که گفتی و همچنین اختلاف گشتاور بخاطر موتور حجیم، اما ۲/۸ کف آسفالت برای ۵۰۰ اسبی نتیجه خیلی خوبی هست. درواقع این مورد از امریکایی‌های دیگه کاملا متمایزه. از حق نمیشه گذشت.

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4158 ديدگاه)

        این مورد و اون مورد نداره باید ببینی طرف خودروی درگ شهری ساخته یا سوپر اسپرت کلا متعصب ها هر جور دلشون بخواد میگن این خوبه اون بده بدون هیچ منطقی

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. مازیار

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1580 ديدگاه)

          منظورم اینه که این مورد مثل اون بی‌خاصیت‌های ۸۰۰ اسبی نیست که فقط دود اگزوز میخورن. این اسب بی‌بخار نداره. این فقط برای باخت ساخته نشده. این مایه آبروریزی نیست. متوجه شدی؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6102 ديدگاه)

      میشه دلیل اینکه بی ام و بیشتر از انتظار بود رو بدونم ؟

      موافقم 4
      مخالفم 9
  12. حسن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2364 ديدگاه)

    نتایج نهایی نشان داد که کوروت C8 استینگری صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۲.۸ ثانیه طی کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه به پایان رساند
    من اینا با سه هم بهترین خودروی بیس دنیا میدونم یعنی تو پایین رده ها نزدیکش هم نداریم چه برسه مثلش
    در حالی که توتست سالانه موتور ترند 2.8 را اسان زد تو تست پیست هم عملکرد عالی داشت تو دست مالکین عالی بوده و مالکین راحت 2.8 را زدن

    https://www.pedal.ir/chevrolet/%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-c8/

    موافقم 6
    مخالفم 10
  13. نه به تفادس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (292 ديدگاه)

    درگ جذاب کوروت استینگری و بی ام و M2، خودروهای اسپرت آمریکا و آلمانی
    کوروت استینگری سوپر اسپرت هست حداقل طراحیش داد میزنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. M power

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (543 ديدگاه)

    لذت رانندگی به m2 تعلق داره

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. Cadillac-V

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (275 ديدگاه)

      کاملا برعکس
      https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
      لینک خود پدال کاملا مشخصه که شورولت کوروت لذت رانندگی و هندلینگش بهتره یا M2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا