شورلتهفته نامه

نزدیک‌ترین رقبای شورلت کوروت Z06 جدید چه سوپراسپرت‌هایی هستند؟

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام به‌تازگی شورلت کوروت Z06 جدید معرفی شده و مشخصات و ویژگی‌های آن نشان می‌دهند که ارزش این انتظار را داشته است. شورلت فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود Z06 جدید با قیمتی در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به بازار عرضه شود؛ بنابراین، سوپرکار جدید شورلت در بازار رقیب مستقیمی نخواهد داشت زیرا در این سطح قیمت هیچ خودرویی چنین پرفورمنس و ویژگی‌هایی را ارائه نمی‌کند؛ اما بااین‌حال، در بین سوپراسپرت‌های بازار می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که رقبای نسبتاً نزدیکی برای کوروت Z06 جدید محسوب می‌شوند. در ادامه قصد داریم با این خودروها آشنا شویم.

شورلت کوروت C8 Z06

قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
تنفس طبیعی
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۴ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه
وزن ۱۵۶۱ کیلوگرم
محور محرک عقب

کوروت Z06 جدید به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی دور بالا مجهز شده که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا محسوب می‌شود. این موتور که ردلاین آن به ۸,۶۰۰ rpm می‌رسد، به همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ استینگری متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب برساند.

مرسدس AMG GT R

قیمت ۱۶۷,۶۵۰ دلار
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو
قدرت ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم
محور محرک عقب

مرسدس AMG GT R تنها خودروی موتور جلوی این جمع محسوب می‌شود. GT R که بعد از مدل سری سیاه قوی‌ترین عضو خانوادهٔ AMG GT محسوب می‌شود، ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنا تولید می‌شود. AMG GT اما ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند زیرا طبق گزارش‌های غیررسمی، تولید آن تا پایان امسال خاتمه خواهد یافت.

پورشه ۹۱۱ GT3

قیمت ۱۶۲,۴۵۰ دلار
پیشرانه ۴.۰ لیتری H6
تنفس طبیعی
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم
محور محرک عقب

شاید اصلی‌ترین رقیب کوروت Z06 جدید را بتوان پورشه ۹۱۱ GT3 دانست. این خودرو هم مثل رقیب آمریکایی به یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی دور بالا مجهز است که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته این موتور از نوع شش سیلندر تخت بوده و قدرت کمتری نسبت به V8 کوروت دارد. پورشه همچنین نسخهٔ تورینگ GT3 را هم ارائه می‌کند که برای استفاده‌های روزانه مناسب‌تر است.

آئودی R8

قیمت ۲۰۰,۲۹۵ دلار
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۹ ثانیه
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ

یکی دیگر از خودروهای تنفس طبیعی این لیست، آئودی R8 است. این سوپرکار آلمانی به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز است که در نسخهٔ پرفورمنس ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی اما دو برابر کوروت قیمت دارد. البته نسخهٔ محرک عقب این خودرو هم ارائه می‌شود که با قیمت ۱۴۵,۸۹۵ دلار، به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است اما تنها ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

مازراتی MC20

قیمت ۲۱۳,۰۰۰ دلار
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6
تنفس توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم
محور محرک عقب

سوپراسپرت جدید مازراتی هم مثل لامبورگینی و آئودی، بیش از دو برابر کوروت قیمت دارد اما از لحاظ پرفورمنس می‌تواند رقیبی برای آن باشد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی کاملاً جدید ساخت مازراتی با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. MC20 به لطف القای اجباری، گشتاور بسیار بیشتری نسبت به رقبای تنفس طبیعی خود دارد.

لامبورگینی اوراکان اوو RWD

قیمت ۲۱۴,۸۶۶ دلار
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه
وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم
محور محرک عقب

نسخهٔ اصلی لامبورگینی اوراکان اوو با قیمت ۲۶۷ هزار دلار، خودروی بسیار گرانی است و نمی‌تواند رقیبی برای کوروت Z06 باشد اما نسخهٔ محرک عقب آن با قیمت ۲۱۴,۸۶۶ دلار، ارزان‌تر بوده و کمی به کوروت نزدیک‌تر است. البته این نسخه ۳۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به نسخهٔ چهارچرخ محرک دارد و طبیعتاً پرفورمنس ضعیف‌تری را هم ارائه می‌کند.

مک‌لارن آرتورا

قیمت ۲۲۵,۰۰۰ دلار
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6
تنفس توئین توربو
قدرت ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۸۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم
محور محرک عقب

مک‌لارن آرتورا نه‌تنها تنها خودروی هیبریدی این جمع محسوب می‌شود بلکه قوی‌ترین و گران‌ترین خودرو هم به‌حساب می‌آید. این سوپراسپرت جدید بریتانیایی به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری مجهز که مجموع خروجی آن‌ها ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور است. آرتورا جایگزین سوپرکارهای سری اسپرت مک‌لارن شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    پس از مدت‌ها انتظار سرانجام به‌تازگی شورلت کوروت Z06 جدید معرفی شده و مشخصات و ویژگی‌های آن نشان می‌دهند که ارزش این انتظار را داشته است.
    کدام ماشین امریکایی رو سراغ دارین ارزشخرید و انتظار نداشته باشه الانم ماشینای ۵۰سال قبلش عین ساعت کار میکنن و طرفدارای پر و پاقرصی هم دارن

    موافقم 35
    مخالفم 8
    1. ممد ژانگولر

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3537 ديدگاه)

      داداش شورلت کوروت خود عشق صحیح
      ولی ینفری میشناسم تو جزیره کیش کوروت داره
      تعریف میکرد باهاش ۳ دور دور جزیره میرم موتورش داغ میکنی طوری که میرم لب ساحل با سطل آب میریزم رو موتورش تا خنک بشه
      هر بار هم ینفر هندیست بنام سلطان خان از دبی با لنج میارنش که دیاک بزنه تنظیم موتورش کنه خدات تومن هم به اون میدن
      به نظر من تمام ماشینای بالا به غیر از خود کوروت قابلیت حرکت بصورت ۴۸ ساعته دارن یدور دور کره زمین non stop موتوراشون در حد مسابقات لمن قابلیت داره و مثل ساعت سوئیسیه

      موافقم 21
      مخالفم 48
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        فکر میکردم ممد ژانگولر فقط با ژاپنی‌ها مشکل داره ، تا نگو با آمریکایی‌ها هم مشکل داره !

        موافقم 22
        مخالفم 8
      2. محمد امین

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        ژانگولر جان
        در مورد جمله ی آخرت باید بهت بگم که ، فرض کن یه ماشینی ، مثل ۹۱۱ gt2 rs یا 488 و یا ۷۲۰ و …. رو برداری ببری توی یه پیست مثل لاگونا ، و فرض کنی یه مسابقه هست و از تمام قدرت ماشین برای ریس استفاده کنی ، بعد از یک ساعت ارور میده سیستم هاش و افت قدرت و راندمان رو تجربه میکنی و بعد از ۴ ساعت عملا باید پیاده بشی چون ماشین کار نمیکنه
        برند های خودرو سازی ملیون ها دلار فقط صرف یک قسمت موتور ماشین های مسابقه ای مثل m6 gt3 یا r8 lms gt3 و …. میکنن که بتونن به همچنین استقامتی برسن ، بعد شما توقع داری استقامت موتور خودرو های جاده ای در حد لمانس باشه ،……!
        اگر اینجور بود که پورشه بر می‌داشت یه موتور ۳.۸ لیتر توربو روی ۹۱۱rsr 19 مینداخت تا توی خط مستقیم بتونه از لاک‌پشت هاش اطراف پیست سبقط بگیره

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. مانی

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          درسته که ژانگولر بیشترش شوخیه
          اما کوروت‌های نسل قدیم در شرایط پر فشار واقعا مشکل گرم شدن موتور داشتن و دروغ نگفته

          موافقم 15
          مخالفم 13
      3. MC20

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1609 ديدگاه)

        (ممد ژانگولر) محمدجان چه قدر خوبه ، که هستی توو سایت… همیشه نظرات جالب و مفیدی داری… کلا این روحیه طنزت بسیار باارزش و کمیاب وستودنی است… و بماند که آدم های باهوش به مساعل ، از دریچه طنز نگاه می کنن… من به شخصه یکی از طرفدارات هستم … موفق باشی داداش… ارادت…

        موافقم 11
        مخالفم 12
        1. ممد ژانگولر

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          یدونه ایی داداش
          خداوکیلی به عشق کاربرای سایت و خود سایت میام
          خوش اخلاقیم یک طرف ولی سعی میکنم در کل حقیقتو بگم
          شوخی هم که جای خودش

          همین که روحیه میدی دمت گرم 🌹

          موافقم 11
          مخالفم 8
      4. مهردادکمال

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1825 ديدگاه)

        سپاس

        موافقم 1
        مخالفم 4
      5. MC20

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1609 ديدگاه)

        خوبی ها رو باید گفت . . . مخلصم محمد جان . . . سربلند و پاینده باشی داداشی . . .

        موافقم 6
        مخالفم 4
    2. Ninja

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      بجای کل ایتالیای های این لیست
      که بالای 200 هزار دلار قیمت دارن باید 911 توربو اس رو میاوردین که سریعترینه و بهترین رقیب برای کوروت هست بدون شک
      همه چیش به کوروت میخوره بجز قیمتش که دوبرابر کوروت هست در عوض کیفیت و ……. بیشتری داره
      هرچند ایتالیایی هارو بیشت از توربو اس دوست دارم ولی تنها رقیب جدی کوروت توربو اس هست

      موافقم 13
      مخالفم 15
      1. حسن

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1335 ديدگاه)

        قیمت توربو اس در امریکا مدل 2021 از 270 هزار یورو شروع میشه به بالا اون که 180 هزار تا بود و و مقایسه کرده بود توربو اس 2015 بود هم قیمت هم مقاله از قدیم بود ..

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. Amard

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (771 ديدگاه)

      یه نکته در مورد خودروهای آمریکایی مغفول مونده تولید خودرو در اروپا نیازمند پاس کردن استاندارد آلایندگی سخت گیرانه هست اول بر اون مالیات خودروهای با موتور حجیم بیشتر پس طبیعی تو اروپا خیلی به این سمت نرن معمولاً خودروهای اروپایی با توان گشتاور کمتر رقابت کردن با آمریکایی ها البته الان دیگه خیلی اختلاف کم شد کسی تو آمریکا هست قطعا آمریکایی میخره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    4. Reza Waffen SS

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      کوروت خوبه ولی نه در حد این رقبا

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Aboaldazl demon

        ۱۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        این پیش غذا هستش
        Zr1 بعد زورا
        اونوقت باید بگی اینا خوبن ولی نه در حد کوروت

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Reza Waffen SS

          ۱۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          یقیه هم دست رو دست میزارن نگاه کنن دیگه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. STAN

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها رقیب جدی کوروت، AMG GT R ئه. بقیشون فقط ظاهر خوبی دارن.

    موافقم 8
    مخالفم 24
    1. Reza Waffen SS

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      وات د فاز داداش ؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. GT

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    کوروت
    ٩١١
    آرتورا

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. Kf

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (506 ديدگاه)

      منم خواستم انتخاب کنم دیدم پول ندارم

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 3
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    فقط دوتاشون بودن که از نظر قیمتی و عملکردی نزدیک کوروتن اونا هم پورشه و بنز بودن ، حالا در آینده رقابت حساس تر و بیشتری از این سه ماشین رو در پیست و درگ میبینیم و هر سه تاشونم فوق العادن

    موافقم 12
    مخالفم 5
  5. امیر

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    شاید تعجب آور باشه ولی من از بین همشون zo6 رو انتخاب می کنم.
    نمی دونم چرا فوق العاده شیفته اش شدم.

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بخاطر اینکه واقعا شاهکاره، منم خیلی دوستش دارم این نسخه ظاهرش هم بهتره پرفورمنسش جای حرفی باقی نمیزاره، خیلی خیلی ماشین ارزشمندیه دربرابر پول پرداختی…

      موافقم 4
      مخالفم 3
  6. SF90 STRADALE

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    شورولت برای طراحی نسل جدید Z06 ، یک دستگاه فراری ۴۵۸ ایتالیا و یک دستگاه ۴۸۸ خریداری کرده تا از نظر عملکردی چیزی از یک فراری کم نداشته باشد
    شورولت اعتراف کرده ۴۵۸ ایتالیا ، خالص ترین عملکرد ممکن و شبیه ترین حالت را به آن چیزی که شورولت به دنبال آن بوده داشته است
    شورولت قول داده که با بهترین کوروت تاریخ طرف هستیم
    پس انتخاب من در این جمع شاهزادگان ، شورولت کوروت Z06 تنفس طبیعی هست

    موافقم 28
    مخالفم 15
    1. shayan demon

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      چی میگی فراری رو چه به کوروت
      موتور اتمسفر برای فراریه میل لنگ فلت برای فراریه یا موتور های DOHC به اسم فراریه یا نکنه موتور وسط برای فراریه یا اینکه گیربکس دو کلاچه مال فراریه
      کوروت از هیچ نظر هیچ اشتراکی با هیچ فراری نداره
      این موتور ۵.۵ لیتری کوروت هم از دل تیم موتور اسپرت کوروت اومده بیرون

      موافقم 16
      مخالفم 22
      1. محمد امین

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        حاجی، سایت موتور یک نوشته
        وقتی خود شرکت این حرف رو میزنه دیگه شما میگی نه

        موافقم 15
        مخالفم 8
      2. SF90 STRADALE

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        shayan demon
        نمیدونم چرا مقاومت می کنید در برابر حقایق ؟؟
        خودِ شورولت و چند سایت معتبر دارن همین حرف رو میزنن اونوقت شما سعی داری انکار کنی همه چی رو !!
        قرار نیست بدون سند و مدرک حرف منو قبول کنی
        سرچ کن و واقعیت ها رو با چشمایِ خودت ببین
        اتفاقاً شورولت باید به خودش افتخار کنه که با فراری مقایسه میشه و از گفته های خودشون هم معلومه که از این مقایسه راضی و خوشحالن ولی اینجا طرفداران شورولت نظر دیگه ای دارن 🤔🤔

        موافقم 16
        مخالفم 9
        1. shayan demon

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          تیم شورولت اگه بخواد انجین بزنه 10.35 لیتری بیگ بلاک با هزار اسب بخار اتمسفر میزنه که کل فراری رقیب براش نداره

          موافقم 5
          مخالفم 19
      3. SF90 STRADALE

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        shayan demon
        منم انجین V8 بیگ بلاک ۱۰۰۰ اسب بخاری تنفس طبیعی شورولت رو تحسین میکنم
        ولی ای کاش روی یکی از ماشین های شورولت نصب بود و برای فروش به مشتری ساخته نمیشد

        البته در نظر داشته باش که شورولت رو نباید با پادشاه سوپر اسپرت سازان مقایسه کرد به هزار و یک دلیل

        الآن کل شورولت هم برای مدل های فراری رقیب نداره
        چون یکی اقتصادی میسازه و یکی GT ، سوپر اسپرت و هایپرکار

        موافقم 10
        مخالفم 5
    2. یانکی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دوست عزیز چرا این شاهکار شورولت رو میخوای بچسبونی به فراری.چونکه انجینش دور بالا با میلنگ تخت و dohc هست.اینا رو فراری اختراع کرده.کوروت فقط فراری نیاورد هوندا nsx پورشه 911 هم آورد تا مطمعن بشه یه محصولی میسازه که تک بعدی نیست و با تمام سبکها میتونه رقابت کنه.

      موافقم 9
      مخالفم 16
  7. Porsche 911

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    سلام دوستان🖐
    من برگشتم
    واقعا دلم برای بچه های سایت تنگ شده بود
    تشکر میکنم از سایت که این مقاله هارو میزارین دمتون گرم💛👏👏
    به شخصه من بین این بزرگان که همگی فوق العاده هستن و بی نظیر
    پورشه ۹۱۱ GT3
    مرسدس GTR
    آئودی R8
    شورلت کورت
    و مکلارن آرتورا
    لامبورگینی هورکان و در آخر مازراتی رو بیشتر از همه دوست دارم
    البته که ناراحتی پیش نیاد این نظر شخصیه😄🌹

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. porsche

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      خوش برگشتی

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Porsche 911

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        ممنون پورشه جان لطف داری💛🌹

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      درود عزیز خوش اومدی…

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Porsche 911

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        مرسی برادر
        ممنونم 💚💚💚

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. MC20

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1609 ديدگاه)

          عزیز دل خوش اومدی . . . یا بهتر بگم ، خیلی خوش برگشتی . . .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Aboaldazl demon

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    واقعا ارزش خرید داره . منتظر zr1 و zora هستم اونا دیگه وحشتناک میشن

    موافقم 8
    مخالفم 5
  9. hssn

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    توی انتخاب بعضیاشون اشتباه شده بنظرم
    اول از همه هوراکان ، میتونستن STO یا پرفورمنته رو انتخاب کنن که پیست محور هستن
    و R8 که به هر ترتیب رقیب Z06 نمیشه و آرتورا هم بنظرم نباید میبود چون پیست محور نیست
    راجب MC20 هم نظری ندارم چون نمیدونم توانایی هاش توی پیست به چه صورته

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Mad.z.Max

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      حواست به قیمت هست؟

      موافقم 4
      مخالفم 7
    2. Ninja

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اس تی او بالا ۴۰۰ هزار دلار قیمت اگه اشتباه نکنم شاید بالای ۳۰۰ هزار باشه
      پرفورمانته هم خیلی گرونه اوو هم همینطور ارزانترین هورکان رو سعی کردن بیارن اوو تک دیفرانسیل که ۲۰ اسب و یه دیفرانسیل کمتر از اوو عادی داره ۲۰ هزار تا هم ارزونتره

      موافقم 2
      مخالفم 2
    3. Porsche 911

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      درسته آرتورا مخصوص پیست نیست
      ولی اونطرف هم STO یا پرفورمانته خیلی قیمت بیشتری دارن
      و عملا واقعا گرونن زیاد
      چون واقعا کورت Z06 گل کاشته

      موافقم 5
      مخالفم 0
  10. porsche

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    من gt3 رو انتخاب میکنم بعد مازراتی بعدشم بقیشون

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. Karl Benz

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بین اینا انتخابم لامبو ، کوروت ، مرسدس

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. یانکی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    انصافا هیچ کدوم رقیبش حساب نمیشن.حتی با قیمت برابر هم هم عددی نیستن.

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      چرا تقریبا اگر کوروت رو بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار در نظر بگیریم پورشه و بنز رقیبش حساب میشن البته نه از نظر درگ بلکه از نظر پیست چون همونطور که خودتم میدونی این دوتا عملکرد فوق العاده ای در پیست دارن

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. Mad.z.Max

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      اصلا و ابدا رقیب نیستن، با دوبرابر قیمت پرفورمنسشون ضعیفترم هست تازه خیلی..
      واقعا کوروت زی او سیکس جدید یه تافته جدا بافتس.
      از انجین تا کابین بی نقصه، با قیمت باورنکردنی

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. Sina10

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        پرفورمنسشون ضعیف تر هست؟
        درباره 911 GT3 فکر نکنم ، بقیه هم توی پیست حرفای زیادی برای گفتن دارن
        ۹۱۱ و کوروت ، این دو خودرو خیلی بهم نزدیکن ، از روی شتاب صفر تا صد نمیشه گفت پرفورمنس پورشه ۹۱۱ GT3 بده ، چون با این معیار نسخه پایه کوروت استینگری باید تو پیست از GT BS سریعتر بره😂 که نمیره
        رقابت نزدیکیه ولی خب من باشم کوروت رو انتخاب میکنم بین اینا ، چون از همشون بهتره ، حالا با فاصله کم یا زیاد ، اما اگه ۲۰۰ هزار دلار پول داشه باشم میرم سراغ ۹۱۱ توربو اس و بعد از اون با فاصله میلی متری کوروت Z06
        قیمت کوروت خیلی خوبه ، خیلی میارزه ، خیلی ازش خوشم اومده ، من کلا در کذشته از کوروت ها زیاد خوشم نمیومد ولی نسل C7 و C8 واقعا عالی بودن ، حالا C8 استینگری رو من دوست نداشتم زیاد ، ولی Z06 خیلی خوب شده مخصوصا اون موتور قدرتمند و جذابش

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. Mad.z.Max

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1841 ديدگاه)

          شما اصلا به فاکتور قیمت توجهی نداری. نه فقط شما، بقیه بچه هام همینن. اصلا دلتون نمیخواد ببینین که همچین پکیجی با چه قیمتی ارائه شده.. توی متن هم چندین جا نوشته زی او سیکس جدید رقیب مستقیم نداره، چون اصلا توی رده قیمتیش چیزی مشابهش وجود نداره. میبینین که رقابایی که براش لیست شده هم ۱.۵ تا ۲ برابر یا حتی بیشتره قیمتشون.
          پرفورمنس جاده و پیست این مدل هم ایشالا تا چند هفته دیگه مستند میاد، اونجا هم صحبت میکنیم درموردش

          هنر شورلت و مشخصا کوروت توی اینه که بهترین پکیج ممکن رو با یه قیمت باورنکردنی در اختیار میذاره که تبدیلش میکنه به یه انتخاب رویایی!
          تازه این مدل جدید هم دیگه ضعفی توی متریال کابین هم نداره، بنابر این خرید خیلی از مدلهای گرونتر رو تا حد زیادی بی معنی میکنه! (آخه تا قبل از این نشریات که کوروت رو تست میکردن، بعد از تعریف و تمجیداشون از ضعف متریال کابین صحبت میکردن و میگفتن نهایتا به درد کسی که دنبال جنس و متریال خاص هست نمیخوره، اما کابین این یکی با فیبر کربن، آلومینیوم و چرم تزیین شده و فوق العاده زیبا شده و اون به اصطلاح ضعف قبل رو پوشش داده)

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. Sina10

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          نمیشه بگیم عدم توجه به فاکتور قیمت
          بهتر بگیم توجه کمتر به فاکتور قیمت
          دلیلش هم واضحه ، خریداران سوپرماشین ، چه ارزون چه گرون ، در سطوح نسبتا بالا تا خیلی بالا از نظر مالی قرار دارن
          و خب سطح خیلی بالا ، که عمده خریداران این ماشینا هستن توانایی مالی خوبی دارن برای همین کار سختی نیست رو ۱۰۰ یا ۱۲۰ هزار دلارشون ، ۴۰ هزار دلار یا همین حدودا هم بزارن
          افراد نسبتا بالا هم در بهترین حالت میرن سراغ ۹۱۱ کررا اس اونم نه بخاطر اینکه ماشین بهتریه ، نه ، اتفاقا کوروت خیلی بهتره ، دلیلش همون عدم جلب توجه همه ۹۱۱ هاست و همچنین شباهت نسل های مختلفش با هم که باعث میشه تعداد نسبتا بالایی تو خیابون ها دیده بشه و خب جلب توجه نکنه ( خیابونای خارجو میگم😂) و همین دلیل باعث عدم افت قیمتش میشه پس سرمایه گذاری خوبی هم هست ، و خب هندلینگش هم خیلی خوبه ولی سریع نیست
          توی امریکا ولی مردم سطح نسبتا بالا میرن سراغ کوروت پایه ، سطح بالا احتمالا برای خرید Z06 اقدام کنه
          من خودمZ06 رو دوست دارم و انتخابش میکنم چون حرف نداره و واقعا ازش خوشم اومده
          در کل قیمت تو هر محصولی مهمه ولی برای سوپرماشینا نمیشه گفت خیلی خیلی مهم و از مقدار اهمیتش کم میشه

          موافقم 3
          مخالفم 4
    3. Karl Benz

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      برادر ماشین آمریکایی هم هرچی باشه نباید پاشو از گلیمش دراز تر کنه در حد خودش خوبه ولی بنز و لامبو کجا شورولت کجا 😂

      موافقم 8
      مخالفم 13
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بخواد می‌تونه خوبم میتونه،دهه ۶۰هم کسی باورش نمیشد فورد ماشینی بسازه پوزه فراری رو به خاک بماله…

        موافقم 8
        مخالفم 4
  13. Aran+Milan

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    هرکی میتونه یه رقیب هم قیمت پیدا کنه?

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Karl Benz

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      نیست ؟!!!!!! عجیبه از بهترین ماشین جهان خبری نداری ! قیمتش یک صدم اینه و هیجانش ۱۰۰۰ برابرشه . هر چند ضعیف تره و زشت تر و قدیمی تر و بی کیفیت تره ولی اینا برا بچه سوسولاس 🙂 بخریش یه ربع بعد یا تو جهنمی یا بهشت که بستگی به خودت داره . همچنین برا خیلی ها آرزو هست . او کسی نیست جز……
      👑پراید👑
      نویسنده : شرکت سایپا مطمئن 😀

      موافقم 1
      مخالفم 13
      1. Karl Benz

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        خودم به خودمم دیس دادم 😬

        موافقم 1
        مخالفم 0
  14. R@m!n

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم به جای جنگ و دعوا خاله زنکی یه مقایسه ی شونه به شونه بین موتور LT6 و F136F فراری داشته باشیم خیلی بهتره تا دیگه حرفی باقی نمونه.

    موتور LT6 کوروت 670 اسب بخار در 8400 دور در دقیقه و 460 پوند فوت گشتاور در 6300 دور در دقیقه تولید می کن. همچنین دارای بادامک های دوتایی بالای سر، روغن کاری خشک و میل لنگ تخته. همچنین می‌تونه تا 8600 دور در دقیقه بچرخه و 623 نیوتون گشتاور بده. در مقایسه با LT4 نسبت نهایی محور (Final drive ratio) از 2.41:1 به 5.56:1 در موتور LT6 رسیده. حالا این یعنی چی ؟ تعریف سادش میشه نسبت عددی که برای نشان دادن اینکه گیربکس چند بار باید محور محرکو بچرخونه تا لاستیک ها را یک بار بچرخونه استفاده می شه. هر چی این نسبت پایین تر باشه مصرف سوخت کمتره و هر چی بالاتر باشه شتاب کمتر و سرعت بیشتر میشه.
    تو این موتور از مانند میل بادامک توخالی (برای کاهش اینرسی) و فنرهای دو سوپاپ (برای کنترل دقیق تر سوپاپ) استفاده شده. لوب‌های بادامک نیز مستقیماً بدون هیدرولیک روی دنباله‌های انگشت عمل می‌کنند و حرکت مستقیم‌تری برای دریچه سوپاپ فراهم می‌کنن. فنرهای سوپاپ با ورودی تیتانیوم و دریچه های اگزوز پر از سدیم هست که این نمونه دقیقا از روی موتور LS7 برداشته شده به علاوه شاتون های تیتانیومی رو هم باید اضافه کرد. این موارد قبلا روی مدل مسابقه ای C8.R تست شده بود.
    اگزوزها از جنس فولاد ضد زنگ هستن که طولشون یکسان هست که با سیستم اگزوز فعال ترکیب شده تا تحت شرایط مختلف صدا رو کنترل کرد و تیم مهندسی کوروت برای ایجاد صدای متفاوت تر با ایجاد یه تاخیر بین انژکتورهای مستقیم سوخت تلاش کردن تا صدایی بم تر از نمونه های ایتالیایی داشته باشه. بر خلاف نسل قبل (موتورای LS) محل نصب استارتر تغییر کرده و به زیر رفته و انژکتورها کنار اگزوز قرار گرفتن تا هم جا برای اگزوز فعال باشه هم سوخت بهتر ترکیب شه و بازده بالاتر بره.
    سیستم روغن کاری مشابه نمونه مسابقه ای 6 محفظه ای هست یعنی از 6 جهت به همراه روغن کاری سر سیلندرها عمل می کنه. و یه سیستم خنک کننده بسیار بزرگ براش درنظر گرفته شده تا دما تحت هر شرایط حفظ شه.

    موتور F136FB فراری F458 که زیر مجموعه موتورهای F136 هست قدرتی برابر با 572 اسب بخار و گشتاور 570 در 9000 هزار دور و 540 در 6000 هزار دور میده. طبق ادعای فراری این موتور در همون محلی که موتورای فرمول 1 رو میسازه و با تکنولوژی مشابه اونها ساخته شده و پیستون ها، میل بادامک و میل لنگ کاملا اصلاح شده هستن و اگزوز هم از جنس فیبر کربن هست و خروجی اگزوز تیز تر طراحی شده تا صدای جیغ مانندی بده. نسبت تراکم بالا (12.5:1) به همراه طراحی خاص پیستون برای احتراق کارآمدتر و البته هدرهای اگزوز برای بهبود جریان، از دیگر ویژگی های این موتوره.

    تو این موتور از سیستم مخزن خشک و اصلاح قطعات محترک با نمونه های سبک تر، میل بادامک های بالای سر، سوپاپ های چهارسر باعث شده که این موتور به دورهای بالا برسه اما در باطن بر پایه همون F136 هست.

    شباهت ها در میل بادامک های بالای سر، سوپاپ ها و طول اگزوز هست که چون فراری بهترین نمونه موتور میل لنگ تخت رو ساخته برای همه برندا از جمله شورولوت یه الگوی موفق هست و تنها راه برای بالا بردن دور موتور در موتورای تنفس طبیعی اما چیزی که واضحه پایه ساخت دو موتور کاملا متفاوت هست و دو تکنولوژی متفاوت دارن.

    موتورای میل لنگ تخت مشکل ارتعاش ثانویه دارن که این موضوع رو فراری با استفاده از کاهش وزن قطعات و شورولت با با به حداقل رساندن سرعت پیستون، با انتخاب یک سوراخ بزرگ 4.11 اینچی و سکته کوتاه 3.15 اینچی حل کرده که باز هم دو رویکرده متفاوته.

    موتور LT6 کامل ترین نمونه موتور تنفس طبیعی هست که از تمام تجربیات گذشته و تجربیات خودش استفاده کرده و در ترکیبش با تکنولوژی small block خود جی ام سطح این موتور هارو ارتقا داده و در کنارش محصولی اورجینال ارائه داده.

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Sina10

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      عالی!! واقعا اطلاعاتتون مفید بود ، مقایسه عالی !!
      درباره موتور LT6 اطلاعات زیادی در دسترسم نبود واقعا
      اقا رامین سرنوشت LT5 چی شد؟ خبر دارین
      قرار بود به این نسل هشتم کوروت راه پیدا کنه
      اگه اشتباه نکرده باشم تو نسل قبل Z06 و CTS-V هم بودش

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        ممنون سینا جان ♥️

        موتور LT5 قبلاً هم گفتم قربانیه نبود پلتفرم مناسب براش شد و تنها در کوروت C7 ZR1 استفاده شده که متاسفانه آنچنان موفقم نبود چون شاسی کشش تحمل این موتورو نداشت.
        البته شایعاتی هست که قراره رو یه مدل ویژه کامارو استفاده شه.

        تو کوروت Z06 و cts-v از موتور LT4 استفاده شد.

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Sina10

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          یعنی به Z06 C7 و CTS-V راه پیدا نکرده بود این موتور بدبخت!! و فقط به C7 ZR1 رسیده بود..
          این نبود پلتفرم مناسب برای موتور مناسب به شورولت در گذشته هم اسیب زده بود
          نمونه اش شورولت مونت کارلو SS
          که در واقع رقیبی برای موستانگ و چارجر بود اما بخاطر عدم تناسب بین قدرت ۳۰۰ اسب بخاریش و دیفرانسیل جلو بودنش ، موفق نشد ، این ترکیب توی پونتیاک گرن پری هم استفاده شد ، جنرال موتورز خواست یه موتور ارزون بسازه واسه رقابت با موستانگ تا زمانی که کاماروی جدید بیاد ،
          برای این کار پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 استفاده شد، اول بلوک این موتور بجای آهن از آلومینیوم ساخته شد و جنرال موتورز میخواست این موتور رو به‌صورت عرضی در محصولات دیفرانسیل جلو قرار بده و به همین دلیل با کاهش طول میل‌لنگ و همین‌طور جابجایی واترپمپ، موتور اصلاح شد و از طولش کم شد تا بتونه به شکل عرضی تو ماشین بزاره ، این موتور LS4 اسمشو گذاشت و حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که خب قدرت خوبیه برای رقابت با موستانگ اما نحو انتقال قدرت اشتباه بود ، خودروهای پلت‌فرم W-Body تنها محصولاتی بودن که این موتور بزرگ می‌توانست زیر کاپوتشون نصب بشه ،دیفرانسیل جلو با موتور V8 ترکیب مسخره ایه و نتیجه اش هم شکست مونت کارلو بود ، گرن پری هم شکست خورد با وجود لاستیک های جلو عریض تر که مثلا میخواست وضع رو بهتر کنه،
          درباره استفاده از موتور LT5 توی کامارو ، بعید میدونم استفاده بشه ، شایعاتی از استفاده از موتور بلک وینگ هم شده اما شورولت اهمیت زیادی به کامارو نمیده متاسفانه ، فیس لیفت های احمقانه اش همینو نشون میده
          من فکر میکردم LT5 فقط توی ZR1 C7 استفاده نشد و توی بقیه مدل ها هم بود اما اینطور که به نظر میاد ، LT5 به تاریخ پیوست

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. Sina10

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          دو دیسلایک به اقا رامین ؟
          بعضی از این دیسلایک ها رو درک نمیکنم

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. AMIN(M.A.S)

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      عالی هستید مثل همیشه 👏👏👏
      به زبان ساده ضریب فاینال درایو همون ضریب گرداننده نهایی یا دیفرانسیل هست که همونطور که فرمودید هرچی کمتر باشه مصرف کمتری خواهیم داشت
      البته ضریب فاینال درایو بیشتر مثل ضریب دنده بیشتر به معنی گشتاور سر چرخ بالاتره چون گشتاور چرخ از فرمول
      گشتاور انجین (در دور موردنظر) Xضریب دنده انتخابیXضریب دف
      بدست میاد (در حالت آرمانی و بی اتلاف)

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        لطف داری امین جان امیدوارم پرفورمنس این کوروت تو واقعیت هم درخور باشه.

        بابت نکات تکمیلی هم ممنونم ♥️

        موافقم 2
        مخالفم 3
    3. M@M@DRZ

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (357 ديدگاه)

      دمت گرم اقا رامین دوست داشتم یکی بیاد قشنگ و دقیق مثه شما یه مقایسه بین این دو انجین بکنه .

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. Amir Machine

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      عالی بود رامین جان، استفاده کردیم
      چیزی که کاملاً مشخصه اینه که شورلت برای توسعه موتور LT6 موتور فراری رو الگو قرار داده که این اصلا چیز بدی نیست چون اون موتور یکی از بهترین تنفس طبیعی‌های دنیا بود. پس وقتی میخوای یه موتور عالی بسازی باید یه الگوی عالی داشته باشی، حالا اینکه بعضیا اینجا اصرار دارن که LT6 بر اساس موتور فراری ساخته شده رو نمیفهمم یعنی چه
      با اینکه عاشق C7 Z06 بودم و هنوزم موتور سوپرشارژ رو خصوصاً بخاطر گشتاور وحشتناکش ترجیح میدم اما این Z06 جدید از همه لحاظ واقعاً فوق‌العادس، امیدوارم بتونه در عمل هم عالی عمل کنه که به احتمال زیاد میتونه
      در مورد موتور LT5 هم فکر کنم پرونده‌ش کلاً بسته شده چون تو اون نسخه کامارو قراره از نسخه قوی‌تر همون موتور LT4 استفاده بشه یعنی همون نسخه 668 اسبی مال CT5-V
      دوران موتورهای پوشراد سوپرشارژ GM دیگه داره تموم میشه، شاید پلتفرم C8 پتانسیل استفاده از LT5 رو داشت ولی تو این نسل خبری از اون موتورا نخواهد بود و ZR1 و زورا از نسخه توئین توربوی همین LT6 استفاده میکنن، البته زورا هیبریدیه، E-Ray هم یه نسخه هیبریدی ضعیف‌تره با همون موتور 6.2 لیتری LT2 استینگری در کنار موتور برقی

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        خب برای بعضی ها که سهام دار چند برند هستن سخته که ببینن بقیه هم می تونن همون کارهای برنده مورد علاقشونو انجام بدن.

        خیلی دردناکه که باید بعد ۳۰ سال با موتورای LS خداحافظی کرد واقعا عاشق این سری موتورها بودم و هستم.

        موافقم 1
        مخالفم 2
    5. محمد امین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      ممنون از توضیحاتتون رامین جان
      فقط ، اگر اشتباه نکنم قدرت موتور فراری توی نسخه ی اسپشیال ۶۰۵ اسب بخار هست و ردلاین بالاتری هم داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من نسخه 2015 مدل ایتالیا رو گذاشتم. البته قصدم مقایسه تکنولوژی موتوری بود.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  15. مک وال

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    اصلا زقیب نداره تو این رنج قیمت
    بیخود خودتونو اذیت نکنید

    موافقم 7
    مخالفم 4
  16. ARMAN

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ببینید بازم با کمترین قیمت بیشترین قدرتو ارایه میده
    آمریکایی از قدیم همین بوده همین الانم هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  17. ارشیا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اومدم بگم اوراکان بعد دیدم با پولش میشه دوتا Z06 خرید.
    پس میگم ۹۱۱ gt3

    موافقم 5
    مخالفم 4
  18. 1123

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    چرا تسلا مدل اس پلد و پورشه کیمن GT4RS رو توی لیست قرار ندادن؟
    هم از نظر قیمتی به کوروت نزدیکن هم از نظر پرفورمنس( البته تسلا توی خط مستقیم بسیااار بهتره)
    انتخاب خودم هم پورشه 911 هست ولی نسخه کررا 4 اس کانورتبل به این خاطر که بنظرم توی سفر جاده ای عملکرد بهتری ارائه میده

    موافقم 3
    مخالفم 5
  19. حسن

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    قیمت Gt3 را اشتباه نزدی؟ میشه بگی منظور کدام مدل و چه نوع هست پایه یا فول. اصلا یه همچین قیمتی نداره در مدل پایه و معمولی ترین Gt3 , مدل 2021 قیمت 190 هزار دلاره که تا 320 هزار تا هم میرسه کدوم 160 تاست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. 1123

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      سلام، پیرو حرف شما سری به سایت پورشه زدم و مشخص شد که قیمت 911 gt3 از 161100 دلار شروع میشه احتمالا شما مدل توربو رو مدنظر قرار دادید
      https://www.porsche.com/usa/models/911/
      این هم برای عزیزانی که بخوان قیمت سایر مدلهارو هم بدونن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1335 ديدگاه)

        بزرگوار این ماشین ابتدای انتخابه اونی که انتخاب نهایی مشتریه اصلا با این قیمت نیست هیچ کسی اینا نمیخره بهش اپشن اضافه میکنه شما باید بری تو سایتهای فروش خودروی هر کشور که مردم خودرو گذاشتن برا فروش اصلا همچین چیزی وجود نداره .کمترین قیمت این خودرو 190 هزار دلاره .در واقع چنین خودرویی تو خیابان وجود نداره .
        تمام مدلهای خودرو در سایتهای فروش تمام کارخانه های خودرویی مدل پایه است درست مثه کوروت استینگری که قیمت اولیه ی کارخانه 59000 دلاره امابا انتخاب مشتریهاکمترین قیمت فروش خودرو 80 هزار تا شد(بطور متوسط)

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Sina10

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          اینجوری بخواین حساب کنید قیمت کورورت خیلی بیشتر میشه!! کسی مدل ها اپشن و فولش رو در نظر نمیگیره ، استاندارد همیشگی قیمت پایه هست همین کوروت با اپشن گرونتر میشه دیگه!
          و کوروت تو اروپا یجوری گرون میشه بخاطر مالیات این چیزا که هیچ کسی حتی نزدیکش هم نشه!
          قیمت پایه مهمه که برتری با کوروته ، کلا قیمت درباره سوپرماشینا مهم نیست چون خریداراشون اکثرا محدودیت مالی ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. 1123

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          بنظرم ممکن نباشه از بازه 250 هزار دلار فراتر بره
          http://www.porsche-code.com/PNM5NBU5
          پ.ن: حدود 25k دلار از 250K هزینه ی رنگ سفارشی رو شامل میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mos

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      قیمت درسته، GT3 جدید در آمریکا از ۱۶۱.۱۰۰ دلار شروع میشه.
      شما اشتباه زدی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. Alireza

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    حالا یچی بگم دلتون شاد شه، دیگه خبری از کم فرمونی نیست، میخواد زخمی کنه
    تنها مشکلی ک باهاش دارم اینه ک چرا انقدر دیر قراره تولیدش شروع شه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. MC20

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    می خواستم نظر بدم . . . ولی ولش کن . . . بماند . . . خوبی این دنیا اینه ، که گذشته ، خیلی چیزها رو اثبات کرده و آینده هم بقیه چیزها رو ثابت میکنه . . .

    موافقم 1
    مخالفم 5
  22. امیرحسین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چه خوبه این کوروت
    خدایی با آپشنایی هم که گذاشتن دیگه آدم
    چ چیزی جز یه جاده میخواد تا فقط از رانندگی با این سلطان لذت ببر
    انقدر ابهت داره که آدم بتون lambp و 911 و R8 عشق تا حدی ازشون چشم بپوش فقط هم نه به خاطر قیمت به خاطر کیفیت ساخت این سلطان
    البته ماشین بازهای حرفه ای به قیمت توجه ایی نمیکنند
    لیست بالا همه شون عالی هستن
    ولی کوروت با مدل سال و قیمت به صرفه انصافاً یه ماشین مناسب به حساب میاد مخصوصاً به خاطر بهترین v8 طبیعی

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا