شورلتفراری

مقایسه شتاب کوروت E-Ray با فراری F8، تقابل هیبرید آمریکایی و V8 ایتالیایی

ویدئویی که به‌تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که کوروت E-Ray هیبریدی هم دقیقاً مثل برادر خود، Z06، قاتل فراری‌ها است.

فراری F8 سوپراسپرت موتور وسطی است که در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جانشین ۴۸۸ به بازار آمد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد؛ بنابراین، F8 سوپرکار بسیار سریع و قدرتمندی است که داشتن آن می‌تواند رؤیای خیلی‌ها باشد. بااین‌حال، دارندگان F8 باید مراقب رقیب کاملاً جدیدی بنام شورلت کوروت E-Ray باشند و لااقل در شتاب صفرتاصد سربه‌سر این سوپراسپرت آمریکایی نگذارند زیرا اولین کوروت هیبریدی تاریخ شتاب فوق‌العاده‌ای دارد.

این موضوع اما صرفاً یک ادعا نیست و می‌توانیم اثبات آن را در ویدئویی که به‌تازگی منتشر شده است ببینیم. در این ویدئو، کوروت E-Ray در پیستی در لاس‌وگاس، ظرف تنها ۲.۴۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین ازآنجایی‌که این آزمایش روی یک پیست مخصوص درگ با آسفالت چسبنده انجام نشده است، چنین شتابی بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد. در این ویدئوی کوتاه، یک E-Ray خاکستری و یک فراری F8 قرمز را می‌بینیم که روی آسفالت معمولی در کنار هم شتاب گیری می‌کنند و کوروت به‌راحتی سوپراسپرت ایتالیایی را پشت سر می‌گذارد. متأسفانه زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت فراری مشخص نیست اما به‌وضوح از کوروت عقب می‌افتد.

البته دلیل اصلی پرفورمنس چشمگیر E-Ray برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک با یک موتور الکتریکی در جلو است درحالی‌که در فراری نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بااین‌حال، دیدن چنین عملکردی از یک کوروت بسیار جذاب است و درحالی‌که Z06 به‌عنوان قاتل فراری شناخته می‌شد، حالا می‌بینیم که برادر هیبریدی آن‌هم با قدرت کمتر (۶۵۵ اسب بخار در مقایسه با ۶۷۰ اسب بخار) توان مغلوب کردن فراری را دارد. این در حالی است که F8 بیش از ۲.۵ برابر E-Ray قیمت دارد. قیمت این کوروت هیبریدی در نسخهٔ کوپه از ۱۰۶,۵۹۵ دلار و در نسخهٔ کانورتیبل از ۱۱۳,۵۹۵ دلار آغاز می‌شود.

 مشخصات فنی

فراری F8

کوروت E-Ray

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۶۵۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۰۷ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۷۸۰ کیلوگرم
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
قیمت ۲۸۳,۹۵۰ دلار ۱۰۶,۵۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    بدون هیچ حرف دیگه ای
    عملکرد Z06 رو فقط باید تحسین کرد

    موافقم 84
    مخالفم 10
    1. Amir Enzo

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگر مردی بیا با فراری 296 درگ بنداز
      ماشین بنزینی با ماشین هیبریدی قابل مقایسه نیست

      موافقم 30
      مخالفم 58
      1. فرهاد

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        296 که جلوش واقعا هیچه ! چون شتاب e-ray دقیق ۲/۵ ثانیه هست ولی 296 فکر کنم حتی بتونه به این عدد نزدیک بشه

        موافقم 10
        مخالفم 44
        1. حمیدرضا

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (159 ديدگاه)

          اقا فرهاد شما ظاهرا هیچ شناختی نسبت به مدل های فراری نداری که این حرف رو زدی. این حرف رو اینجا زدی ولی جای دیگه این حرف رو بعنوان طرفدار کوروت نزن بهت میخندن. مرد حسابی فراری ۲۹۶ چهارصد متر رو زیر ده ثانیه میزنه توی چه دنیایی سیر میکنی شما؟ این حجم از سخنان زیبا فقط از کسی برمیاد که خیلی متعصب باشه یا کاملا بی اطلاع باشه یا از جی ام برای این حرفا حقوق ماهیانه بگیره

          موافقم 23
          مخالفم 4
      2. مازیار

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        شما درست میگی
        اما اگه قیمت و مهمتر از اون، خیلی مهمتر اگه قابلیت روزمرگی رو لحاظ کنیم Z06 واقعا فوق العادست

        موافقم 42
        مخالفم 3
      3. وی

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        F8 دیگه بعد4_5 سال بازنشسته شده و نباید با اینا مقایسه بشه الان نماینده های فراری 296 و sf90 هستن
        منتها اینا میان با اون فراری درگ میندازن که احتمال بدن از پسش برمیان سمت اون مدل ها نمیرن 😂
        دف عقب بودنشم فاکتور بگیریم البته

        موافقم 12
        مخالفم 2
    2. (Ali(chevynova

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه کوروت که با نصف قیمت تونست اینطور خوب عمل کنه
      دیگه بعد ۷۰سال اصالت غیر این باشه بعیده
      ماشالاه پشتوانه
      ماشالاه خوش قیمتی

      موافقم 44
      مخالفم 44
  2. F22RAPTOR

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    چه ماشینهای خواستنی هستند این دوتا

    موافقم 39
    مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    فراری F8 : 👍
    کوروت E-Ray : 👎

    موافقم 129
    مخالفم 73
    1. noir

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (360 ديدگاه)

      Z06 رو ترجیح میدم😂😂

      موافقم 28
      مخالفم 15
  4. Amir mahdi

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    دلیل نمیشه چرا چون که کوروت چهار چرخ محرک بود و فراری دف عقب بود

    موافقم 38
    مخالفم 8
  5. corvette

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    کوروت e ray رو در واقع سوپر اسپرت در نظر نگیرید
    یه جی تی محسوب میشه
    نرم ترین کوروت موجود هست

    متاسفانه وزن زیادی داره
    اما خب با ۱۰۶ هزار دلار
    بهترین چیزیه که میشه ساخت

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. فرهاد

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      داداش هیچ شرکتی با ۱۰۶ هزار دلار بهت سوپرکار ۶۵۰ اسبی با شتاب ۲/۵ ثانیه نمیده مگه فقط gm معظم

      موافقم 48
      مخالفم 10
    2. Behnam1012

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (986 ديدگاه)

      آنچنان هم وزنش بالا نیست
      تقریبا 120 کیلوگرم با فراری اختلاف وزن داره با توجه به این که کوروت هیبریدی هست و قیمت خیلی پایین تری نسبت به فراری داره

      قیمت بیشتر فراری یا پورشه و بقیه سوپر کارا جدا از برند بخاطر استفاده ی بیشتر از فیبرکربن و … ست که باعث کاهش وزن میشه

      موافقم 8
      مخالفم 0
  6. corvette

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    و نکته دوم اینه که
    به عنوان یک طرفدار سر سخت کوروت . چه در ماشین های شهری
    چه در موتور اسپرت که تک تک ریس های کوروت رو میبینم

    اما این که کوروت رو به عنوان قاتل فراری معرفی کنیم
    به نظرم درست نیست
    رقیب مستقیم کوروت ها
    خانواده ۹۱۱ هستن

    موافقم 42
    مخالفم 4
  7. فرشاد

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    عکملکرد کوروت بهتره اما پرستیژ فراری و هیچی نداره

    موافقم 43
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      با پرستیژ نیم کیلو سیب زمینی هم نمیدن به صاحب فراری
      ‌ولی عملکرد خوب کوروت باعث سربلندی صاحبش میشه

      موافقم 24
      مخالفم 47
      1. فرشاد

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        گلم همه جا پیست نیست که شما صفرتاصد بزنی دنیای واقعی هم پدال نیس که شما یه دو سه تا ماشالا بگی رد شی
        شما جفتشو ببر تو خیابون ببین نگاها کدوم سمته
        تازه تفاوت اصلیو ده سال دیگ می بینی
        F8تو موزه با فلان قیمت یه عنوان اثر هنری
        کوروت ته تهش تو پاکسنگ امثال تو خودتم منتظر نسل جدید

        موافقم 22
        مخالفم 16
        1. طاها

          ۱۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (24 ديدگاه)

          درسته توربو هست ولی حجم موتور رو مقایسه کن شما، تقریب دو لیتر اختلافه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  8. Jeferson

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    خب مشخصه که وقتی آمریکایی چهارچرخ باشه و هرزگردی نداشته باشه نتیجه همین می شه.
    F8 هم خیلی خوشگله

    موافقم 30
    مخالفم 2
  9. ارسلان

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    یکی مشتری دنبالش ، اون یکی دنبال مشتری…
    فراری ، فراریه

    موافقم 36
    مخالفم 18
    1. فرهاد

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      آمار فروش c8 استینگری فقط تو خود آمریکا چهار برابر فروش فراری تو کل دنیا هست دیگه بقیه نسخه ها بماند ، از چیزی اطلاع نداریم حرف نزنیم !

      موافقم 22
      مخالفم 23
      1. Ehsan

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (537 ديدگاه)

        شما قیمتشون رو مقایسه بکن، وقتی قیمت یکی دو برابر اون یکی هست اصلا نباید با هم فروششون رو مقابسه کرد چون بازار هدفشون کاملا متفاوته

        موافقم 19
        مخالفم 6
    2. سبحان

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (282 ديدگاه)

      به خاطر این که یکی ازش دو هزار تا ساخته میشه
      از اون یکی ۳۵ هزار تا

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. فرهاد

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        پس با هر منطقی میشه نتیجه گرفت که فقط فروش نسخه استینگری تو آمریکا چندین برابر فروش کل فراری تو دنیا هست حالا دیگه ناتوانی فراری تو تولید انبوه یا نقشه کثیف اون برای کاهش تیراژ تولید به منظور فروش با قیمت بیشتر مهم نیست ! مهم این بود که یکی از کاربران گفت کوروت دنبال مشتری میگیرده در صورتی که gm میتونه با فروش یکسال یکی از برند هایی که داره کل سهام فراری و بخره

        موافقم 11
        مخالفم 19
        1. datsun

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          همین که آمار فروش کوروت و فراری رو مقایسه میکنی معلومه که هیچ سواد ماشینی نداری فرهاد

          موافقم 31
          مخالفم 11
  10. EODE

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    کوروت همیشه خودروی خیلی خاصی بوده . شاید تو یه درگ از فراری ببره اما وقتی صحبت از یه پیست واقعی و عملکرد و دوام توی پیست باشه به گرد پای فراری هم نمیرسه و این شامل تمام نسل های کوروت میشه . در کل خودروهای پرفورمنس آمریکایی تو اعداد و ارقام و مسیر مستقیم شاید برای خودروهای اروپایی مثل فراری رقیب بشن اما تو دوام و کیفیت هیچ حرفی ندارن .

    موافقم 36
    مخالفم 22
    1. R@min

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1679 ديدگاه)

      https://fastestlaps.com/comparisons/ei27jn505453 برو تو این سایت ده ها مقایسه دیگه هم می تونی انجام بدی.

      فراری، مک لارن و 99% درصد سوپراسپرت ها دریای مشکلات فیت اند فینیش هستن و از مشتری پول تکنولوژی، سبک سازی و برندینگ می گیرن نه کیفیت ساخت هیچ وقت از روی باد معده اظهار فضل نکنید.

      موافقم 23
      مخالفم 33
      1. EODE

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        کاری به الفاظ شما ندارم ؛ من و شما هم پول خرید هیچ کدوم از این ها رو نداریم ، ولی اینو میدونم فرق بین کوروت و فراری در اینه که وقتی سوار فراری بشی مثل این میمونه که لای پر قو بشینی و پاتو رو گاز فشار بدی ولی اگه سوار کوروت بشی ( حالا هر کدوم از نسل ها ) مثل اینه که توی یه قوطی فلزی نشستی که تند میره و خیلی هم پر سر و صدا هستش . وقتی سوار میشی و پاتو رو گاز فشار میدی میتونی روح مسابقه ای و افتخارات اسکودریا فراری رو حس کنی و واقعا به این فکر کنی که سوار ماشینی هستی که ساخته پرافتخار ترین برند توی موتور اسپورته ؛ کوروت یا سایر خودروهای آمریکایی پرفورمنس نصف فراری یا پورشه یا مکلارن تو این مورد حرفی دارن ؟

        موافقم 21
        مخالفم 10
        1. R@min

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          بله دارن و خیلی جاهام بهترم بودن، تو هر سوپراسپرت هیچ راحتی پیدا نمی کنی و فقط یه محفظه کوچیک و یه عایق صوتی نازک بین تو و موتور هست فرقی نداره چه ماشینی باشه اینا برای راحتی نیست اینم نمی دونی، تو فراری انگار پر قو نشستی !!! سطح سایتو واقعا. حتی نمی دونی فراری بابت چی پول میگیره !! حتی نمی دونی 4 نسل کوروت تو این 20 سال اخیر بیشتر از هر رقیبی تو مسابقات جهانی استقامتی برد داشته (بیشتر از 200 برد). جایگاه فراری مشخصه اما وقتی به این مسائل پایه واقف نیستی ارزش نظر از باد معده فراتر نمیره !

          موافقم 7
          مخالفم 18
      2. EODE

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        راحتی سوپر اسپورت مثل راحتی رولز رویس و بنتلی نیست ؛ بلکه به این معنی هستش که وقتی میشینی تو ماشین حس کنی که خودرو هر چند صدها اسب بخار داره اما هنوز هم میتونه مثل سایر خودروها آرام و متمدن تو خیابون ظاهر بشه نه اینکه تو هر رانندگی عادی ، حس کنی سوار یه قوطی ارزون و پر سر و صدا هستی که میخواد خودش رو تیکه تیکه کنه . منظورم از مثل پر قو هم قیاسش به عنوان یه سوپراسوپرته و به معنی حس و حال راننده با نشستن داخل خودرو هستش که تو کوروت شامل پلاستیکی بودن ماشین میشه . من برای کوروت و اغلب خودروهای آمریکایی احترام قائلم ، برای سابقه و تاریخچشون هم همین طور و خودم عاشق چارجر و چلنجرم ؛ مشکل از جایی شروع میشه که یه خودروی ارزون رو که چند سال بعد از تولید همون کیفیت پایین تر اولش رو هم تا حد زیادی از دست میده ، میارن قیاس میکنن با امثال فراری و مکلارن . افتخارات فراری در موتور اسپورت بیش از هر خودروساز دیگه ای هستش و امثال کوروت هر چه قدر هم که زمان بگذره هیچ وقت بهش نمیرسن . من طرفدار و علاقه مند به خودروسازی و موتوراسپرت هستم نه یه کارشناس و نظرم هم میتونه اشتباه باشه ، اما نظر باد معده ای بعضی ها ظاهرا بعد از خوردن یه سوسیس ارزون میاد ؛ مثل همون ماشین ارزون محبوبشون !!!

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. R@min

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          خودرو چند صد ها قدرت داره، فشار نیار بخودت ! مشکل اینه سوسیس ارزون دستمون رسیده و لگد به پتو نزدیم برای خودمون داستان سرایی کنیم ! عمر یه موتور دور بالا و کم حجم نهایت در بهترین حالت به 200 هزار کیلومتر میرسه و یه موتور پر حجم حداقل 2 برابر هست و اگر پوشرادم باشه خیلی بیشتره. مالک های سوسیس مورد علاقت اکثرا خیلی زود ماشینشونو می فروشن که تو هزینه های بعدش ورشکست نشن، این شاخصه یه سوپراسپرت هست.

          همیشه و هر جا خواستی چیزی رو زیر سوال ببری و مسخر کنی با اطلاعات باش کسی نزنه تو برجکت.

          موافقم 2
          مخالفم 19
        2. EODE

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          این هنر فراری و یا استون مارتین هست که میتونن به ازای هر لیتر حجم موتور بیشترین اسب بخار رو ازش بیرون بکشن و ماشینی مثل فراری دیتونا و استون مارتین والکری بسازن ؛ در قیاس موتور یه کوروت چون فقط یه تیکه آهنه ماقبل تاریخه وقتی تحت فشار زیاد قرار بگیره دچار انواع نقص ها میشه . مالک یه فراری اگه واقعا عاشق ماشینش باشه اینو میدونه که یه زمانی میرسه که ماشینش چون یه اثر هنری و دارای روحیه و اصالت مسابقه ای هستش قیمتش خیلی بیشتر از زمان خریدش میشه و ماشینش رو نگه میداره ؛ الباقی میتونن برن سراغ همون ماشینایی که عمر مفید و ارزششون فقط چند سال بعد از خریده . همین حالا هم ارزش یه فراری ۴۵۸ که ازش نگه داری درستی شده نزدیک یه فراری جدیده و یه فراری انزو ارزش میلیون دلاری داره . تمایل داشتی بازم میزنم تو پل فرماندهی معیوبت .

          موافقم 16
          مخالفم 1
        3. R@min

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          از کیفیت ساخت رسیدی به هنر فراری و استون تو قیمت و ارزش !!! همین برات بسه. استون مارتین هم از هر لیتر قدرت خاصی نمیگیره رکورد فراری هم خیلی وقته شکسته شده از زیر پتو بیا بیرون بیشتر می فهمی.

          موافقم 0
          مخالفم 15
        4. EODE

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          نه حرف دروغی در کار بوده و نه فرار از صحبت های قبلی ، چه تو کیفیت و دوام و چه تو زمینه خلق خودرو به صورت یه اثر هنری کمپانی های باسابقه و با اصالتی مثل فراری ، استون مارتین و پورشه آثار تکرار نشدنی خلق کردن . قیمت گذاری و حفظ ارزش خودرو هم فاکتوری نیست که بشه نادیده گرفتش و از قضا جزو اولویت های اوله . وقتی خودت بقیه رو متهم به بی اطلاعی میکنی ، اما خودت در مورد یه موضوع بدون اطلاع اظهار نظر میکنی چه فکری به سرت میزنه ؟ فراری چه تو موتور های تنفس طبیعی و چه توربوشارژ ها جزو پیشگامان استخراج قدرته . افتخارات فراری تو موتوراسپرت کی از بین رفت که فقط تو فهمیدی ؟

          موافقم 16
          مخالفم 1
    2. corvette

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      ح ف شما از بیخ بن غلطه
      کوروت z06 تو پیست
      حرفی نمیزاره برای گفتن
      از همین f8 . اوراکان تکنیکا . ۹۱۱ جی تی ۳ سریعتره

      موافقم 17
      مخالفم 20
      1. EODE

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        اسم فراری ۲۹۶ و اس اف ۹۰ یا پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ آر اس رو نیاوردی که کاری ندارم ؛ سوالم اینه که چند دور میتونه سریعتر باشه قبل از اینکه از هم بپاشه ؟

        موافقم 19
        مخالفم 7
        1. corvette

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (303 ديدگاه)

          EDGE جان
          همونطور که امسال کوروت فاتح لمانز شد
          مشخصه از همه نمیپاشه

          مشخصه که شما هم کاملا بی سواد هستی

          تومسابقات استقامت
          کوروت پر افتخاره

          موافقم 3
          مخالفم 13
        2. EODE

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          فراری هم امسال برد داشت . بیسواد کسیه که نگرفت حرف من در مورد نسخه های خیابانی خودروها هستش و تمام خودروهایی که اسمشون آورده شد خیابانی هستن ؛ وگرنه تو نسخه های مخصوص پیست و مسابقه ای که عملکرد خودرو برای مسابقه هستش حرفی نیست ، البته که خودروهای پیست محور هم دچار نقص و خرابی به خاطر شرایط مسابقه میشن حالا از هر برندی . حرف اینه در قیاس با فراری و یا پورشه سابقه کوروت یا سایر آمریکایی ها به چشم نمیاد .

          موافقم 13
          مخالفم 2
      2. Amir911

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (27 ديدگاه)

        ببین یه بچه از وقتی یاد میگیره حرف بزنه فراری رو میشناسه تا وقتی ک فوت کنه همچنین پورشه کروت هیچ وقت به اندازه این دوتا برند سر زبون نی ازونم بگزریم اصالت ۹۱۱ از قدمت کل خط تولید این ماشین بیشتره …من ندیدم تویه اگه بخوایم درمورد انجین هایی ک پرفومنس هستن یه تاپ تن بزاریم کمه کم پنج تاش فراریه با اینکه من آلمانی فنم اینو میگم … بعد این ماشینا برابر نبودن فراری استراداله حتی پادشاه درگ ۴۰۰ مترو ک ۹۱۱ توربو اس باشه رو میزنه

        موافقم 17
        مخالفم 0
    3. فرهاد

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      فراری که واقعا هیچ عددی تو پیست نیست چون اگه به lap time های موجود در سایت نورنبرگ رینگ نگاه کنی متوجه میشی حتی یک فراری جزو ۱۲ رتبه اول هم نیست ! ولی لامبورگینی حالا یه چیزی چون هوراکان sto فقط یک ثانیه کند تر از نسخه پرفورمانته تو جهنم سبز بوده و پرفورمانته هم رتبه پنجم سریع ترین های تاریخ نورنبرگ داره ولی نکته جالب اینجاست که نه پرفورمانته و نه sto هیچکدوم نتونستن به رکورد zo6 توی پیست موتورترند یا همون محل figure 8 نزدیک بشن پس نتیجه میگیریم کوروت مخصوصا تو نسخه zo6 از نظر هندلینگ و عملکر پیست فرسنگ ها از تمامی محصولات جلو تر هست ( باید قبول کرد که از وقتی که انزو فوت کرد شرکتش هم باهاش از این دنیا رفت )

      موافقم 8
      مخالفم 39
      1. بهنام

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        بله اقا فرهاد فراری تو پیست هیچ عددی نیست.
        لحن صحبت کودکانه ی شما اصلا در حد این مقاله نیست. حرفه ای ترین شرکت خودروسازی دنیا با کوهی از افتخار که محصولاتش از دل همون مسابقات بیرون اومدن …. والا چی بگیم ؟

        موافقم 35
        مخالفم 3
      2. EODE

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        فراری اغلب خودروهاش رو تو پیست خودش تست میکنه و علاقه یا سیاستی هم مبنی بر این که تو سایر پیست ها برن ندارن و به همین دلیل رکوردی هم اونجا نداره . کیفیت ساخت و حس و حال کلی کوروت قابل قیاس با یه فراری نیست و کیفیت و دوامش تو پیست هم همین طور . یه فراری ۲۹۶ و یه کوروت رو اگه وارد یه پیست کنین به نظرت چند دور طول میکشه کوروت از هم بپاشه ؟ بعد از فوت انزو فراری ، فراری ضربه خورد ولی بعدها از اواسط دهه نود کیفیت خودروها خیلی خیلی بالا رفت ، شاهکاری مثل ۴۵۸ متولد شد ، فراری یکی از بهترین دوران های خودش در فرمول یک رو داشت ، درآمد فراری خیلی خیلی بیشتر از سایر سوپراسپورت ساز ها هستش و ارزش برند فراری در بین برند های جهانی فوق‌العاده هستش .

        موافقم 20
        مخالفم 5
      3. blackwing

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (889 ديدگاه)

        فرهاد ، فراری کلاً علاقه‌ای به رکورد زدن و شرکت در نوربرگ رینگ نداره ، فراری اینقدر مغروره که خودش پیست فیورانو رو داره و همه ماشین‌های خودش رو اونجا تست میکنه و هر ماشین رو با ماشین قبلی خودش میسنجه !!

        حتی فراری تو بازی‌های NFS هم حضور نداشت و این حق رو به سازنده‌ها نمیداد که ماشین‌هاش تو بازی‌ها باشن ، تازه ۴ ۵ساله که داره این اجازه رو میده

        موافقم 10
        مخالفم 0
      4. پارسا

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما به ظاهر فراری نگاه کنی متوجه میشی داستانو شاید فعلا عملکردش عالی نباشه اما یه سوپر اسپرت واقعی هستش . و اعتبار فراری و انزو فراری باحرف های یکسری آدم که تو نظر دهنده ها کم هم نیست پایین نمیاد حالا شما برو با اعداد و ارغامت خوش باش

        موافقم 14
        مخالفم 0
    4. (Ali(chevynova

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      فراری رو در پیست هم دیدیم
      شکستی که در لمانز از فورد خورد تا ابد مثل داغی بر پیشانی براش مونده

      موافقم 11
      مخالفم 43
      1. بهنام

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        سه تا کشور جمع شدن تا یه شرکت رو شکست بدن آخر هم بعد از چند نا باخت موفق شدن . خب بعدش چی شد ؟ فراری تو مسابقات سابقه و افتخارش کجاست فورد کجاست ؟
        بعضی ها یه جوری تعصبی حرف میزنن آدم از بعضی از شرکت هایی که دوسشون داری هم بدش میاد .

        موافقم 35
        مخالفم 7
      2. بهنام

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        اقای chevynova ما هم کوروت رو دوست داریم ولی همون کوروت بعد از هفتاد سال بالاخره با الگوبرداری (تقلب) از دست فراری تونست یه ماشین در حد مقایسه با فراری بسازه. تازه به طراحی هر دو نگاه کن . کوروت اصلأ اون قسمت عقب ، هواکش رو گلگیر و کلا فیس جلو ناموزون و بهم ریخته هست . شما طراحی تمیز یکدست و زیبای فراری رو ببین . این چیزیه که خریدار باید دنبال فراری بدوه .

        موافقم 29
        مخالفم 14
        1. سوشیانت

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          کوروت تقلب کرده؟! وقتی چیزی نمیدونیم بهتره حرف نزنیم کوروت نه پلتفرمش ربطی به فراری داره نه موتورش در ضمن کوروت تو درون سوز ها فوق العاده عمل کرده تو نسل قبل سرعت ۳۴۵ کیلومتر رو ثبت کرد که از ۸۱۲ هم سریع تره و تو این نسل هم z06 صفرتاصد ۲.۶ رو ثبت کرده که از همین f8 شتابش بیشتره

          موافقم 13
          مخالفم 34
        2. EODE

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          برای ساختن کوروت zo6 واقعا رفتن یه فراری ۴۵۸ و یه ۴۸۸ خریدن ، از هر دوی اینها برای ساختن zo6 استفاده و الگوبرداری کردن .

          موافقم 22
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          هر شرکتی برای رقابت باید خودرو های رقیب رو بررسی کنه و این خیلی فرق میکنه با الگو برداری شورولت فقط موتور فراری رو بررسی نکرده بود بلکه پورشه و مکلارن رو هم بررسی کرده بود خود همین فراری داشت ماشین لامبورگینی رو تو پیست تست میکرد پس با این حساب فراری هم از لامبو الگو برداری کرده؟! یکم فکر کنیم بعد کامنت بدیم

          موافقم 2
          مخالفم 15
        4. EODE

          ۱۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          بله من هم خبر تست لامبورگینی تو پیست فراری رو تو پدال خوندم و کلمه تقلب رو هم من به کار نبردم . این فرق داره فراری هیچ وقت نمیاد خودرویی با حس و حال نزدیک ترین رقیبش بسازه ؛ ولی به اعتراف خود شورلت برای ساخت کوروت جدید رفتن سراغ فراری ۴۵۸ چون بهترین و نزدیک ترین چیزی بود که میخواستن .

          موافقم 16
          مخالفم 3
        5. سوشیانت

          ۱۵ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          گفتن بررسی کردن ولی آیا گفتن پایه و اساس و طراحی موتور با موتور فراری مشترکه؟! خیر، پس لطفا با دقت تر مطالعه کنید

          موافقم 1
          مخالفم 12
        6. EODE

          ۱۵ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          من اصلا در مورد اجزای خودرو نوشتم یا گفتم اجزای ۴۵۸ و کوروت مشترکه ؟ فراری ۴۵۸ مگه موتور ۵/۵ لیتری وی ۸ داره که بخوان از روش برای کوروت بسازن یا الگو برداری کنن ؟ من در مورد حس و حال رانندگی و شخصیت ماشین صحبت کردم . منظورم این بود که ۴۵۸ امروزه بین طرفداران سوپراسوپرت ها به خاطر شخصیت ویژه اش بعد این همه سال به طور ویژه ای یاد میشه و شورلت هدفش این بود که این اتفاق برای کوروت جدید هم بیفته . میتونید کامنت من رو با دقت بیشتری بخونید .

          موافقم 12
          مخالفم 1
      3. EODE

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        فراری اون موقع بحران های اقتصادی زیادی رو در کارخانه داشت ؛ در برابر برو ببین فورد چند برابر فراری خرج کرد ؟ هنوز هم فراری پرافتخارترین تیم لمانز هستش و همین امسال هم پیروزی داشتن .

        موافقم 18
        مخالفم 7
      4. پارسا

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        نه شما مثل اینکه کلا فراری رو نمیشناسی فراری رو وقتی که آدم کسی باشه می‌خره من برای شورلت .فورد و…. احترام قائلم ولی لطفاً در مورد اینکه این تست واقعا مزخرف بود با من موافق باش . نمیشه یه ماشین هیبرید رو با یه ماشین بنزینی مقایسه کرد .

        موافقم 13
        مخالفم 1
  11. احمدرضا

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (728 ديدگاه)

    هر دو عالین
    اما توی رولینگ فراری میزنه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  12. Amir Reza

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کسکیه صد میلیون پول جمع کرده تا گوشی بخره متقاعد کردنش که به جای ایفون یک گوشی چینی با امتیاز انتوتوی میلیونی بخره سخته

    موافقم 11
    مخالفم 7
  13. Amirmohammad

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (441 ديدگاه)

    فکر نمیکردم F8 ببازه،عجیبه
    ولی تو پیست برنده هست قطعا.کوروت خیلی خوب کار کرد

    موافقم 11
    مخالفم 4
  14. blackwing

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (889 ديدگاه)

    تو عکس تیتر ، ورودی هوای کنار درب کوروت ، لوزی بزرگی هست که چشمک میزنه 🤙🏼😉

    کمتر ماشینی هست که تو درگ بتونه اون زاویه رو ببینه ، بجاش همه اینو میبینن 🍑

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. Scuderia Ferrari

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    به نظرتون تو رولینگ کی برنده میشه ؟؟
    تازه همون ۴۰۰ متر هم شونه به شونه هستن با اینکه کوروت هیبرید AWD هست !!!!
    شما هیبرید AWD فراری رو که خوب می شناسید مگه نه ؟؟
    بله فاصله زیاد هست ولی تلاش کوروت قابل تقدیره 👏👏
    بهترین کوروت در حال حاضر Z06 هست که تو پیست هم حرف برای گفتن داره

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      همون z06 تو شتاب فراری رو قورت میده

      موافقم 7
      مخالفم 31
    2. Scuderia Ferrari

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      اگه دوستان عزیز و بزرگوار سایت اجازه بدن میخوام یه کُری خوانی ریز برای متعصبین و دوآتشه های آمریکایی پسند داشته باشم
      میدونید اعتبار و افتخار به چی میگن ؟؟ به فراری میگن که در بالاترین سطح موتور اسپرت با اقتدار قهرمانه و مجموع قهرمانی های مرسدس بنز و ردبول دوتا کمتر از فراریه !!
      جالب تر اینکه همه قهرمانی هاشو با انجین های خودش به دست آورده
      بیا یه رده پایین تر و در مسابقات استقامت هم سومین تیم پر افتخار تاریخه با اینکه ۵۰ سال ازش دور بود
      بیا بازم یه رده پایین تر و در مسابقات کلاس GT که هرچی رکورد و جام بود رو با خودش یکجا برده
      حاجی بازم بگم یا کافیه ؟؟ حالا شما از افتخارات خودتون بگین که اگه بیشتر از افتخارات فراری بود من همین جا قول میدم دیگه اسمی از فراری نیارم و طرفدار هر برندی باشم غیر از فراری
      یک امتیاز مثبت هم به شما میدم اونم اینکه افتخارات GM و فورد رو با هم جمع بزنید و بعد با فراری مقایسه کنید
      در آخر هم باید گفت خودم به شخصه عاشق ماشین های آمریکایی هستم و از دوستان و طرفداران منطقی آمریکایی پیشاپیش عذر میخوام

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (93 ديدگاه)

        رفیق آمریکاییها هر وقت اراده کنم تو زمین بازیه فراری اونو در هم میگویم ولی فراری هم می‌تونه تو زمین بازیهای آمریکایی ورود کنه.افتخارات نسکار رالی رالیخ داکار مسابقات باها مسابقات درگ ووو که فراری اصلا توان ورود نداره

        موافقم 3
        مخالفم 7
      2. سوشیانت

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1928 ديدگاه)

        فعلا که این شورولته که دهن فراری رو بسته اون از c7 zr1 با اون تاپ اسپیدی که فراری رو شکست داد و این هم از c8 z06 با اون شتاب فوق العاده ش که تا امروز فراری حریف این دو تا نشده

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. حمیدرضا

          ۲۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (159 ديدگاه)

          سوشی جون کل کوروت های تاریخ چه توی شتاب چه توی تاپ اسپید فقط شاید بتونن چراغای عقب فراری رو ببینن😂

          موافقم 2
          مخالفم 0
  16. LAMBORGHINI

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    فراری بهتره

    موافقم 15
    مخالفم 6
  17. OM.01

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    تو این مقاله راحت میتونم سن عقلی کاربرا رو بفهمم…

    خیلی ها خیلی بچه گانه به صنعت خودرو نگاه میکنن…خودرو و ماشین بازی فراتر از اعداد روی بروشور و لوگوی روی کاپوت برنده بازنده و… هست

    از دوستان عاقل تقاضا دارم به این سوالات در درون خود و به خود جواب بدهند:

    چرا فراری؟ چرا فراری بهتره؟چرا گرونتر هست؟
    چرا میخرمش/نمیخرمش؟چرا باید این خودرو(F8) را دوست داشت/نداشت؟

    چرا کوروت؟چرا کوروت بهتره؟ چرا کوروت ارزونتره؟
    چرا میخرمش/نمیخرمش؟چرا باید این خودرو(C8) را دوست داشت/نداشت؟

    جواب دادن به این سوالا در ذهن خود و تحلیل آن و سپس مقایسه با دیدگاه متعصبانه قبلی خود سبب خنده تان خواهد شد…امتحانش ضرری نداره :)

    موافقم 11
    مخالفم 3
  18. Alan.r

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    وقتی که چلنجر با ماشین های دو دیفرانسیل مقایسه میشه ، درگ غیر منطقی و نابرابر و ……است
    ولی درگ کوروت دو دیفرانسیل هیبرید با فراری تک دیفرانسیل بنزینی کاملا منطقی و برابره بابا تعصب هم حدی داره . سایتو به گند کشیدید

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      ببین کی داره میگه سایتو به گند کشیدید😂 نگران نباش شورولت به غیر از کوروت هیبریدی مدل z06 هم داره با شتاب ۲.۶ که باز هم فراری رو شکست میده چلنجر هم با اینکه دف عقبه پر شتاب ترین خودروی جهانه

      موافقم 2
      مخالفم 6
  19. حسن

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    دیدن این ویدئو را به دوستان اروپایی پرست توصیه میکنم
    هیچ تیکنولوجی یی در کار نیست هیچ گونه برتری مهندسی در کار نیست
    وقتی یه خودروی دو چرخ را با یه خودروی 4 چرخ بندازی در اکثریت مواقع نتیجه همینه

    پ وقتی یه ماسل کبیر را میذارن با یه جعبه المانی که ادم خجالت میکشه سوارش بشه نیایید از تیکنولوجی و اسب بخار واقعی و افاضات سطل اشغالی نطق کنید
    نصف بیشتر کل کل های این سایت از ندانستنه

    موافقم 8
    مخالفم 15
  20. حسن

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    از نظر من بهترین شاهکار شوی ساخت ای ری بود
    خودرو ساز باید با سبد کامل وایسه سر بازار که هر کی هر چی رو کرد یکی مثش بذاره کنارش
    قبلا هر چی میخواستی بگی اقا 4 چرخ با دو چرخ فرق داره دو چرخ راننده میخواد عقب در میره فرمون میده هرز میده
    اما عملا الان خودشون میگن 4 چرخه
    ای ری سلطان چهار چرخ

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. حمیدرضا

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      حرفاتون درسته ولی ایا ای ری ۴ چرخ میتونه حریف ۲۹۶ دو چرخ بشه؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  21. حسن

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    فراری عشقه طرفداراشم مثه المانیها و پورشه فنا نیستن که مهندسیشون بیشتره تیکنولوجی هم زیاد دارن
    فقط وضعیت پورشه فنا خیلی دردناکه حتی از قیافه خودرویی که دوس دارن نمیتونن اسمش را بگن به همه صدتا اسم مختلف میگن 911.

    موافقم 7
    مخالفم 13
  22. Siyavash

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    واقعا هم کوروت هم فراری جفتشونم اسطوره هستن..من خودم شخصا بین این دوتا f8رو برایه استفاده خودم انتخاب میکنم بنا به دلایل شخصی خودم..ولی دلیل نمیشه بگیم کوروت بد هست..این نسخه از کوروت واقعا هیولا هست..از همه نظر تویه اوج هست تویه درگ حرف نداره..تویه پیست هایه پر پرچ و خم عالی عمل میکنه..تویهواستفاده روزانه مثل یه gt عمل میکنه..قیمت هم که مفت هست…به نظرم یکی از دلایلی که کوروت یکم مخالف داره و میگن بد هست همین قیمت پایینش هست اگه اونم برچسب ۱۷۰..تا ۲۱۰ تا داشت شاید کسی بهش ایراد نمیگرفت..نظر من اینه ولی بهترین ماشین دنیارو بیار قیمت پاین بزنی همین قیمت پایین میشه پاشنه آشیل براش…

    موافقم 1
    مخالفم 4
  23. مازیار

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    _ فراری توی پیست از کوروت بهتره
    _ نه اینطور نیست. فورد توی پیست فراری رو شکست داد
    _ فورد؟… بحث کوروت بود حالا باشه کی شکست داد؟
    _ شصت سال قبل
    😂😂😂😂

    موافقم 18
    مخالفم 8
  24. رضا

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این کجاش چهارصدمتر بود دویست متر هم نبود
    خودتی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    رقابت شورلت کوروت با هوراکان جدید که ۸ سیلندر هستن رو دوست دارم و این را هم میخواهم ببینم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. BMW

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    واو😂👍

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Amir911

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوتا ماشین میگم آمریکایی فن تخته کنه بزاره بره دوتا از غولایه درگ ۴۰۰ متر فراری استراداله ک تایمش زیر ده میزنه و قاتل(۹۱۱)توربو اس ک فقط لانچش و کافیه تا خراب کنه امریکاییو

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا