شورلتمک لارن

درگ جذاب کوروت Z06 و مک‌لارن آرتورا، تنفس طبیعی یا هیبریدی؟

کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار و مک‌لارن با ۶۸۰ اسب بخار، از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند اما نتیجهٔ رقابت این دو روی پیست درگ چه خواهد بود؟

در بخش سوپرکارها، شورلت کوروت C8 Z06 با پیشرانهٔ جدید خود یک تازه‌وارد محسوب می‌شود. از سوی دیگر، مک‌لارن سال‌ها در این بخش حضور داشته و مدل هیبریدی آرتورا جدیدترین محصول آن است. این دو سوپرکار هرچند از لحاظ قوای محرکه کاملاً باهم متفاوت هستند اما به دلیل مشخصات فنی نزدیک به هم، توسط علاقه‌مندان معمولاً باهم مقایسه می‌شوند اما فکر می‌کنید در مسابقهٔ درگ روی پیست مخصوص کدام‌یک برنده خواهد شد؟ درگ تایمز در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

در این ویدئو یک Z06 کانورتیبل در برابر آرتورا قرار گرفته است. این دو سوپراسپرت به‌جز ترکیب موتور وسط، در دیگر قسمت‌ها کاملاً باهم متفاوت هستند زیرا کوروت از یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند درحالی‌که مک‌لارن به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است؛ اما علیرغم این تفاوت بزرگ، دو خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند به‌گونه‌ای که کوروت ۶۷۰ اسب بخار و مک‌لارن ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد. در گشتاور اما برتری کاملاً با آرتورا است زیرا از ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد درحالی‌که این رقم برای کوروت تنها ۶۲۵ نیوتن متر است.

علاوه بر این، موتور الکتریکی مک‌لارن نیز با تولید گشتاور فوری به افزایش پرفورمنس خودرو کمک می‌کند و می‌تواند در رقابت خط مستقیم تأثیرگذار باشد. از لحاظ وزن نیز برتری با سوپرکار بریتانیایی‌ها است زیرا آرتورا به لطف ساختار فیبر کربنی خود تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد که به میزان قابل‌توجهی از Z06 کانورتیبل با ۱۸۳۰ کیلوگرم کمتر است. در هردو خودرو نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و گیربکس هردو نیز از نوع هشت سرعتهٔ دوکلاچه است. خب با توجه به این اعداد و ارقام فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز این درگ می‌شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 

Z06 کانورتیبل

مک‌لارن آرتورا

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۳ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۸۳۰ کیلوگرم ۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۱۶,۷۹۵ دلار ۲۳۷,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (766 ديدگاه)

    مجری ها چقدر زر میزنن…..

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
    1. سینا

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      چون مجری نیستن و برنامه تلویزیونی نیست

      باید تایم ویدیو بالا باشه تا توی یوتیوب موفق‌تر باشن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۰
  2. R@min

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (806 ديدگاه)

    کوروت همین جوریش سنگین هست کاش مدل سقف ثابت میوردن حداقل یه ۱۵۰ کیلویی سبک تر می شد.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۱
    1. علیx76

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (227 ديدگاه)

      حدودا ۵۰ کیلو سبکتر میشد که باز هم فرقی نمیکرد.
      مکلارن ۳۰۰ کیلوسبک تره، بنا به اختلاف قیمتشون باید هم باشه.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (806 ديدگاه)

        سقف ثابت ۱۶۷۰ کیلو هست. خب قبلا هم گفتم بهای قیمت پایین این مشکل هست. محفظه موتور دورش با پلاستیک خشک و آهن کاور شده و تو ورژن کانورتیبل هم سیستم سقف مکانیکی و سنگین هست.

        باید مثل تمام سوپراسپرت ها کل محفظه فیبر کربن می بود که در وزن خیلی موثر بود.

        فرق هم که خیلی داشت ۱۰.۶ رو آسفالت معمولی کجا ۱۱ این کجا، تایمش با استینگری یکی شد.

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۲
        1. مازیار

          ۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2096 ديدگاه)

          رامین سیاست کلی رو هم باید در نظر داشت
          کاهش وزن هزینه خیلی زیادی داره و بعیده که GM راضی بشه کوروت رو از راه هفتاد ساله خودش جدا کنه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
        2. R@min

          ۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (806 ديدگاه)

          بله خیلی سنگین و گزاف میشه و اگر بخوان مثل فولکس و فراری کارخونه فیبرکن اختصاصی بسازن برای یه ماشین نمی صرفه تنها راه افزایش قیمت بالای ۱۰۰k بود که جی ام می ترسه از عدم استقبال مشتری و منطقی هم هست.

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
    2. OM.01

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      R@min
      (کوروت همینجوریش سنگین هست کاش مدل سقف ثابت میوردن حداقل ۱۵۰کیلویی سبک تر می شد)

      حتی اگه نسخه سقف ثابت هم میوردن باز نتیجه همین میشد اختلاف وزن خیلی زیاده.الان یه سری دوستان پدال که همش دنبال قیمت هستن میگن آرتورا الکی گرونه فلان بهمان ولی جالبه وزن خشک آرتورا ۱۳۹۵ کیلو هست! منی که قبل اوضاع اینترنتی چندماه اخیر آخر هفته ها ویدئوهای بازسازی خودرو دیدم میدونم چرا آرتورا گرونه! تو یوتویب مراحل رستوماد ماسل کارها هست خیلی از مالکان برای اینکه وزن ماشین رو کم کنن به شرکت بازسازی کننده پول های زیادی میدن چون هزینه بر هست. متریال سبک و مقاوم در حال حاضر هزینه بر هست

      بنظر شخصی خودم افسانه ای ترین کوروت نسل C1فیس لیفت ۱۹۵۹ و نسل C2 مدل ۱۹۶۲ هست و در آخر C6 چون هر ۳ حد نهایی خودشون بودن و خودتون بهتر میدونید. این C8 ZO6 هم بد نیست ولی افسانه ای نیست.

      اگه مالک ZO6 بودم و میخواستم افسانه ایش کنم اولین کاری که میکردم نصب توئین توربو بود.شاید هم از الکترو توربو استفاده میکردم البته گزینه توربو ترتیبی هم هست ولی بعید میدونم جا بشه تو ZO6.البته اگر بحث افسانه در میون باشه طوری که بعد سالیان سال ازش صحبت بشه جذاب ترین گزینه توربو سوپر موازی هست که خیلی هزینه بر و پر استهلاکه و اکثرا برای مسابقه هست ولی لگ رو کاملا از بین میبره البته بعید میدونم موتور تخت ZO6 بشه نصب کرد

      درسته در مجموع نصب توربو حالا هر شیوه ای از جذابیت صداش کم میشه ولی پرفورمنسش خیلی بهتر میشه.بعد ارتقای موتور سراغ بدنه و شاسی میرفتم و بیشترش رو فیبرکربن میکردم که احتمالا هزینه ۱۰۰k در برمیداشت ولی یه ۳۰۰ کیلویی سبک تر میشد قطعا.

      شاید محصول نهایی قیمت ۳۰۰k داشته باشه ولی کوروت ۸۰۰ اسبی توئین توربو بدون لگ وزن ۱۴۰۰ کیلویی محصولی هست که راحت گزینه عالی برای ترجیح دادن به فراری و لامبورگینی حتی برتر بودن از اون ها هست. البته نمیدونم آیا تونایی در پیستش چطوری میشه باید تست کرد.

      هدف GM و مدل ZO6 بنظرم صرفا ماشین اسپورت بود که با فاصله کم با به پای بزرگان بیاد و اگه کسی بود بگه چرا کندتره جواب باشه ارزونتره!

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۹
      1. R@min

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (806 ديدگاه)

        مدل ZR1 تویین توربو خواهد بود. این دنباله روی از استراتژی پورشه و فراری هست که هر چند سال با یه آپگرید فنی میاد و در مدل زورا حد نهایی این نسل رو می بینیم.

        همین الانشم تمام رقباش رو در پرفورمنس شکست داده و کسی هم راجب قیمت صحبتی نکرد و دلیل شکستشم وزن بالاتره وگرنه تو همون یوتیوب و همین پدال در پیست درگ و آسفالت تایم ۱۰.۵ رو زده که با این وزن افتضاح بی نظیره.

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۴
        1. OM.01

          ۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (223 ديدگاه)

          (مدل ZR1 تویین توربو خواهد بود. این دنباله روی از استراتژی پورشه و فراری هست که هر چند سال با یه آپگرید فنی میاد و در مدل زورا حد نهایی این نسل رو می بینیم)

          مدل ZR1 و زورا به این زودی ها به بازار نمیان و بعد ۲۰۲۵سرکله شون پیدا میشه و تا اون موقع فراری پورشه لامبورگینی مک‌لارن بیکار نخواهند نشست. وقتی میتونی شاهکار بسازی همین الان بساز و در تاریخ ثبت شو و کار رو به آینده موکول نکن.

          (همین الانشم تمام رقباش رو در پرفورمنس شکست داده)

          در خوب بودن ZO6 شکی نیست ولی جا داشت شاهکارتر باشه تنها وزن کمتر و البته ترمز های بهتر!

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
        2. R@min

          ۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (806 ديدگاه)

          ZR1 آخر ۲۰۲۳ و زورا ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵، اتفاقا رقبا دیرتر ماشین میدن. مسئله مهم این هست که وزن حداقل در Z06 مشکل ساز نیست هر چند باید سبک تر می بود اما e-ray کارو خراب کرد.

          فقط فراری یه نسل جلو هست که اونم فراریه کاریش نمیشه کرد همیشه همین بوده.

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
      2. OM.01

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (223 ديدگاه)

        (نسل C2 مدل ۱۹۶۲ هست)
        کوروت C2 آگوست ۱۹۶۲ رونمایی شد و سال ۱۹۶۳ اومد به بازار

        (موتور تخت ZO6 بشه نصب کرد)
        *میلنگ تخت

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  3. Amiro

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (244 ديدگاه)

    مک‌لارن آرتورا👍💚
    کوروت C8 Z06👎🤍

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۵۷
  4. زیزیگولو

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4132 ديدگاه)

    کوروت نصف مک لارن قیمت داره و حتی از خیلی جهات بهتره

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱۵
  5. F

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    شکست دادن مکلارن توی خط مستقیم کار هر خودرویی نیست، مثلا ۷۶۵LT واقعا خیلی وحشیه، اگه هایپر کار های میلیون دلاری رو کنار بزاریم اکثر سوپر اسپورت ها توانایی مقابله کردن باهاش رو ندارن، واقعا جالبه این مکی. حس خوبی دارم نسبت بهش ، عالی.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۲
    1. mercedes

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (126 ديدگاه)

      همینو تسلا مدلyتوی ۴۰۰متر میزنه:)

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۴
      1. KF

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (429 ديدگاه)

        داریم درباره ماشینهای واقعی حرف میزنیماا

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۷
        1. احمدرضا

          ۴ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (651 ديدگاه)

          👏

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
  6. محمد

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اون صد دلاری چی بود داد به طرف اخر کار؟ که گفت من برنده ام :/

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. Reza Waffen SS

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5095 ديدگاه)

    عجب 😳😳😳

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  8. Sevlan

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    مکلارن تو پایین‌تر اعلام کردن قدرت ماشیناش ید طولانی داره، همین آرتورا رو داینو مطمئنم حداقل ۱۰۰اسب بیشتر قدرتشه، مکلارن ۷۲۰sیادمه رو داینو بیشتر از ۸۰۰اسب بود قدرتش، ماشینای مکلارن عالی هستن و شکی درش نیست، ولی خوب قدرتشونم بیشتر از اعلامی خود کمپانیه!!!

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۵
    1. Monster 765lt

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1071 ديدگاه)

      چون حلال خوره

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  9. mercedes

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چقد رُخ جلوی آرتورا خوبه،ولی p1زیبا تر از اینه

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  10. حامد

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من دوتا سوال دارم یک اینکه چجوری از موتور ۵.۵ لیتری ۶۷۰ اسب بخار گرفته شورلت و چرا تو ماشینای دیگه این میزان قدرت به نسب حجم رو نمیبینیم؟
    سوال دومم اینه که چرا مکلارن با اینکه هم خیلی سبک تره هم گشتاور بالاتری داره و بخاطر موتور الکتریکی گشتاور آنی داره انقدر اختلافش کمه با شورلت توی این تست و حتی شتاب ۰ تا ۱۰۰ ضعیف تری داشت؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
    1. مهدی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1427 ديدگاه)

      فراری ۴۵۸ چهارده سال پیش نسبت قدرت به حجم بیشتری داشت منتها احتمال میدم که رو داینو انجین کوروت قدرت بیشتری تولید میکنه

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    2. MC20

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1384 ديدگاه)

      حامد جان ، با تقلب از رو دست فراری ۴۵۸ … شورولت قبل ساخت کوروت نسل جدید یک انجین ۴۵۸ رو خرید و ساخت انجین خودش رو بر مبنای انجین ۴۵۸ شروع کرد … به قول کلارکسون ۲۴۶ ساله که مستقل شدن اما فقط همین از دستشون بر میاد …

      موافقم ۳
      مخالفم ۶
      1. رامین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (252 ديدگاه)

        خوش بحالشون تو همین دو قرن ابرقدرت اقتصادی و نظامی همه کاره دنیا شدن ما هم با شصت هفتاد قرن گرفتار متعصبهایی چون شماها شدیم آقا بحث ماشین چه ربطی به مستقل شدن کشور داره تا کی ناپختگی و خامی همون کشور استعمارگر گر کلارکسون بیشتر از بیست کشور مثل وطنت را استعمار کرد . نمیدونم چی بگم فقط واقعا واستون متاسفم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. Peyman.JDM

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    عجب ویدیوی جذابی
    فقط صدای کوروت 🔥🔥

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  12. حسن

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (723 ديدگاه)

    خیلی عالی بود صداهای گوشنواز . چقدم پولدارن تو کیفش بالای ۵ هزار تا پول بود تو کارتاشون چقد پول دارن.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا