در مسابقهٔ درگ، کوروت E-Ray هیبریدی چهارچرخ محرک سریعتر خواهد بود یا Z06 با قدرت بیشتر و وزن کمتر زودتر به خط پایان خواهد رسید؟
بروکس وایزبلات از کانال یوتیوب درگتایمز این بار رقابتی خانوادگی را ترتیب داده و کوروت E-Ray و Z06 را به پیست درگ آورده است. وی این آزمایش را ترتیب داده است ببیند آیا E-Ray هیبریدی میتواند او را متقاعد کند که Z06 خود را کنار بگذارد یا خیر. کوروت E-Ray از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی روی محور جلو استفاده میکند که مجموعاً ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهند. از سوی دیگر، کوروت Z06 به یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را فقط به چرخهای عقب منتقل میکند.
E-Ray نهتنها قدرت کمتری دارد بلکه ۱۸۰ کیلوگرم از Z06 سنگینتر است. همچنین نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع کانورتیبل است که کمی وزن بیشتری نسبت به کوپه دارد. بااینحال، در مسابقهٔ درگ، E-Ray به لطف سامانه چهارچرخ محرک، از لحظه استارت برتری یافت و با شتابگیری فوقالعاده، Z06 را پشت سر گذاشت. Z06، با وجود قدرت بیشتر، به دلیل دیفرانسیل عقب، در شروع مسابقه عقب ماند. برای آزمایش نهایی، Z06 زودتر استارت زد تا ببینیم آیا E-Ray میتواند جبران کند یا نه. با وجود سرعت بالای E-Ray، تأخیر اولیه مانع پیروزی آن شد و Z06 این دور را برد.
کوروت E-Ray با ترکیب موتور V8 و الکتریکی، شتاب اولیه بینظیری ارائه میدهد و سامانه چهارچرخ محرک، آن را در مسابقات درگ برتر میکند. این خودرو برای رانندگی روزمره و پیستهای مستقیم ایدهآل است. Z06 اما با موتور تنفس طبیعی و دور بالا، حس رانندگی خالصتری منتقل میکند و با پکیج Z07، در پیچها بیرقیب است. بروکس پس از تجربه هر دو خودرو، Z06 را ترجیح داد. او حس پیست محور و صدای موتور V8 تنفس طبیعی را به فناوری هیبریدی E-Ray ترجیح داد و تصمیم گرفت Z06 را نگه دارد، حداقل تا زمان عرضه کوروت ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت.
مقایسه مشخصات فنی
کوروت E-Ray | کوروت Z06 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی | ۵.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۶۵۵ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۸۶۰ کیلوگرم | ۱۶۸۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۸,۷۹۵ دلار | ۱۱۶,۹۹۵ دلار |
PURIYA
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴قطعا ZO6 تنفس طبیعی
صدایی که از اگزوزش در میاد خیلی وقته کمیاب شده تو این زمونه
فقط رنگشو بد انتخاب کرده باید قرمز میبود
قرمز آپشنالِ کارخونه😂
Nismo
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴F22 در برابر F35🔥🚀
Mr wrong
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴E_ray قاعدتا نباید بین z06 و zr1 قرار میگرفت؟هیبریده ولی قدرتش از z06 کمتره ؟
بنظرم اگه به مرز ۸۰۰ تا میرسید جذاب تر بود
ali_x76
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴کلا جنرال موتورز اومده دوتا ماشین تو یه سطح قیمتی و پرفرمنس مشابه عرضه کرده که رقیب هم محسوب میشن.
به نظرم اگه نسخه هیبرید با انجین LT6 به بازار میومد و قدرت تقریبی ۸۰۰ اسبی داشت، بهتر میشد.
Mr wrong
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا
وقتی هیبرید زدی خب یه اختلافی باید باشه
سنگینترم که هست که باید با قدرت بیشتر جبران میشد که نشده
کلا به شخصه e_ray رو درک نمیکنم.تازه وقتی قراره زورا بیاد این دیگه چی میگه ؟کلا اینو بیخیال میشدی
همایون
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴وای زورا چی بشه کوروت ۱۲۰۰ اسبی چها چرخ متحرک احتمالا وزنشم زیر ۱۹۰۰ باشه
amirboss
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴«حداقل تا زمان عرضه کوروت ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت»
لحظه ای که فرق مهندسی واقعی با مهندسی پوشالی مشخص میشه!
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴درست میفرمایید خودروی ۱۰۶۴ اسبی پوشالیه😄
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴سوشیانت …
برادر …
amirboss ، داره از ZR1 طرفداری میکنه …
از اردوی رقیب نیست ، از یاران خودتونه !!!
😲😲😲
این قدر حساس شدی به اروپایی فنا ، که متلک طرف خودتون رو هم ، به حساب این وریا می گذاری ؟
این قدر برای جواب دادن عجول شدی که خودی رو هم تشخیص نمی دی !!!
به عنوان برادر بزرگتر و کسی که از عجله در زندگی ، ضربه ها خورده ، با عشق و با احترام بگم بهت که :
عجله توی زندگی ، دشمن انسانه …
عجله ، همیشه باعث سوتفاهم و خدای نکرده خسارت مادی و معنوی میشه …
اگر می خوای جواب کسی رو هم بدی ، با تمرکز کامل ، اول حرفش رو بسنج و بعد بهترین جواب رو از بین چند جواب پیدا کن و اون رو از دو ، سه تا فیلتر عبور بده تا بهترین لحن رو پیدا کنی و بعد به طرف بگو ، تا همیشه ، تو ، توی بحث پیروز باشی …
سال 1390 ، مدت 4 ماه این توفیق رو پیدا کردم که با آخرین شهردار شهر اراک قبل انقلاب ، همخونه باشم و زندگی کنم …
یک پیرمرد رشتی هفتاد و هشت ، نه ساله که اوایل سال 57 ، با فوق لیسانس زمین شناسی ، آخرین شهردار شهر اراک بودند …
منه عجوله حاضر جواب بچه پر رو 27 ساله ، از این پیرمرد ، آداب سطح بالا و نزاکت در کلام و صبر و بردباری و سیاست و تدبیر ، رو دیدم و اندکی یاد گرفتم …
چند سالی میشه که از ایشون بی خبرم و احتمالا دیگه به آسمونها پر کشیدن اما من ، تا آخر عمر ممنونشون هستم چون روی من تاثیر گذاشتند …
ببخشید سوشیانت جان و روی حساب نصیحت نگذاری …
صرفا انتقال تجربه بود …
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴در مهندسی اصیل و اوپتیموم اروپایی ، اسب بخار و گشتاور بیشتر ، لزوما به معنای پرفورمنس بیشتر و بهتر و دقیق تر نیست ، دوست عزیز …
توان بیشتر = از دست دادن کمپرس بیشتر یا همون پاور لاست ( در تنفس اتمسفریک ) = دوام کمتر = افت توان بیشتر = استهلاک بیشتر = هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر و ….
تورک بیشتر = هرزگردی بیشتر = هزینه های تعمیر و نگهداری جلوبندی و عقب بندی بیشتر = لاستیک سایی بیشتر = تعادل و ایمنی کمتر و …
باز هم دعوت می کنم از دوستان عزیز که تست درایو گیبلی تروفعو اولتیما 334 رو در اتوبان های آلمان اگر ندیدند ، حتما از کانال یوتوب ” اتو تاپ ان ال ” تماشا کنند …
با 571 اسب بخار ….
با 750 نیوتن متر تورک …
شتاب 0 تا 100 اعلامی مازراتی : 3.9 ثانیه ( شتاب حاصله 4.2 ثانیه در ویدیو )
حداکثر سرعت اعلامی مازراتی : 334 کیلومتر بر ساعت ( حداکثر سرعت 329 کیلومتر در ویدیو با توجه به محدودیت مسیر مستقیم در اتوبان ) …
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴انتخاب من ای ری هست ولی نه به این شکل.اولین کار کیت استروک رسوندن حجم به ۷ لیتر بعد کیت اگزوز تا صدای واقعی این موتور هیولا رو در آورد.متاسفانه صدای اگزوز رو خیلی محدود کردن برید صدای واقعیش رو بعد نصب اگزوز واقعی گوش کنید
SepehrV10
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر یه ماشین میتونه خوب باشه
E RAY قطعا به ابهت Z06 نمیرسه ولی یه ظرافت خاصی داره
Mr. gt c
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴پارکینگ آخر ویدیو رو همیشه تو رویاهام میپرستم، ی پارکینک سایز متوسط دو طبقه که سوپر کار توش چپونده شده
SepehrV10
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴هر چند طرفدار سیستم AWD هستم ولی از انجین تنفس طبیعی نمیشه گذشت
الان که درونسوزا دارن منقرض میشن بیشتر قدر ماشینای تنفس طبیعی مثل ارباب حلقه ها، R8 و افعی وحشی، وایپر (با اون V10 های دوس داشتنی) رو میدونیم که دیگه نیستن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴اینجا شوی سنگ تموم گذاشته ۳ گزینه با موتور تنفس طبیعی.اولی که استینگری هست وی۸ تنفس طبیعی با ۴۹۵ اسب دومی ای ری همین موتور به همراه برقی روی محور جلو و ۶۵۵ اسب و کوهی از گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر بعدی هم zo6 با یه انجین دور بالای تنفس طبیعی با ۶۷۰ اسب.خدایی چی میخواد مشتری حالا فکر کن یه نسخه هم هست ۱۰۶۴ اسب بخاره با دوتا توربو.
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ای ری خیلی خوبه ولی z06 رسما رکوردشکنی کرده
Navid A J
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴توی این مسابقات درگ، نقش راننده به جز فشاردادن پدال گاز و رهاکردن ترمز چیه؟