شورلت

لوسید ایر GT در برابر شورولت کوروت Z06؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

تقابل خودروهای بنزینی و برقی همواره با جنجال و جذابیت‌های فراوانی همراه بوده و اخیراً شورولت کوروت Z06 در برابر لوسید ایر GT قرار گرفته تا ببینیم کدام‌یک پیروز میدان خواهد بود.

لوسید ایر گرن تورینگ و شورولت کوروت Z06 یک وجه اشتراک دارند. البته باید گفت وجوه اشتراک آن‌ها زیاد است چراکه هر دو دارای صندلی و چهار چرخ هستند و می‌توانند افراد را جابجا کنند؛ اما در دنیای پدال تنها وجه اشتراک دو خودروی موردبحث سرعت بسیار زیاد در خط مستقیم خواهد بود. همین معیار برای دست ‌و پا کردن یک مسابقه درگ جذاب کفایت می‌کند اما نشریه ادموندز درگ U را برای رقابت در نظر گرفته است. به این ترتیب مسابقه درگ شورولت کوروت Z06 و لوسید ایر GT شامل درگی به همراه ترمز گیری، دور زدن ۱۸۰ درجه و یک مسابقه درگ دیگر خواهد بود. همچنین برگزاری چنین مسابقه‌ای به معنای آن خواهد بود که ایر گرند تورینگ با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک باید چیزی فراتر از سرعت ‌بالا در خط مستقیم را ارائه کند.

پیشرانه ۸ سیلندر کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت نیز باید کاملاً تحت‌فشار قرار گیرد هرچند وزن این خودرو بسیار کمتر از لوسید است. در روی کاغذ شورولت خودروی سریع‌تری است و در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که این رقم برای لوسید به ۳ ثانیه می‌رسد. البته کوروت برای ثبت چنین زمانی باید لانچ فوق‌العاده‌ای داشته باشد درحالی‌که لانچ سدان لوسید راحت‌تر انجام خواهد گرفت. همین‌جا یک سؤال مهم پیش می‌آید: اگر همه‌چیز برای راننده کوروت طبق برنامه پیش نرود، ایر از پرفورمنس کافی برای پیش افتادن در خط مستقیم و سپس ترمز کردن و بازگشت در مسیر مخالف را خواهد داشت؟

پاسخ این سؤال در مسابقه اول داده می‌شود. هر دو خودرو با یکدیگر مسابقه را شروع می‌کنند اما واضح است که کوروت Z06 در یافتن کشش مناسب به تقلا می‌افتد. به همین خاطر لوسید پیشی می‌گیرد و اگر این درگ ۴۰۰ متر بود قطعاً می‌توانست شورولت را شکست دهد. در این نقطه فاصله‌ای به اندازه چند خودرو بین لوسید و شورولت وجود دارد اما مسابقه فقط به نیمه رسیده و اینجا Z06 خودی نشان می‌دهد. لوسید در پنهان کردن وزن بالای خود به مشکل می‌خورد درحالی‌که کوروت با ترمز کردن آب رفته را به جوی برمی‌گرداند. هر دو خودرو با هم دور می‌زنند اما Z06 سریع‌تر از پیچ خارج می‌شود و در نهایت پیروزی شیرینی را کسب می‌کند.

البته در مسابقه دوم راننده‌ها تعویض می‌شوند و Z06 لانچ بسیار بهتری انجام می‌دهد و تا مسافت ۴۰۰ متر هر دو خودرو شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند ولی در زمان ترمز گرفتن سدان برقی لوسید با وزن سنگین خود نمی‌تواند عملکردی مشابه کوروت اسپرت داشته باشد و Z06 این مسابقه را نیز با فاصله چندین خودرو پیروز می‌شود تا بار دیگر نشان دهد همه‌چیز به پرفورمنس خط مستقیم مربوط نمی‌شود و خودروهای برقی باید پیشرفت‌های زیادی در دیگر جنبه‌ها داشته باشند. رانندگان می‌گویند اگر لوسید از لاستیک‌های پرفورمنس بجای نمونه‌های چهارفصل استفاده می‌کرد شاید عملکرد بهتری داشت. با این وجود به نظر نمی‌رسد ایر GT بتواند در زمین سرعت، ترمز و عبور از پیچ‌ها باعث نگرانی کوروت شود. نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. HKS

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فرقی نداره کدوم ببره همه زیر چتر آمریکن کارز قرار دارن
    ماشالاه ماشالاه

    موافقم 33
    مخالفم 30
  2. مردیم از خوشی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1403 ديدگاه)

    دم شورولت گرم چی ساخته

    ولی در کل من هیچ وقت هیچ درگی را قبول نداشتم
    چون اصلا اصول عدالت توش نیست
    ممکنه رانندگی یه نفر بد باشه
    ممکنه وزن راننده ها برابر نباشه
    ممکنه میزان بنزین برابر نباشه
    و هزار و یک دلیل دیگه

    به نظرم اصولی این هست که یک نفر حرفه ای با هر ماشین چند بار مسیر را طی کنه و در آخر تایم های ثبت شده مقایسه بشه
    هیجانش به اندازه درگ نیست ولی به شدت به واقعیت و عدالت نزدیک تر است

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. M

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (196 ديدگاه)

      کورت لاستیک Michelin. Pilot Sport داره که گرم شه چسبندگی بهتری داره برای همین تو مسابقه اول هم لانچ ضعیف تری داشت هم شتای جانبی کم تر
      شتاب جانبی 1.04 برای ماشینی مثل الانترا n هست(همینجا بررسی کردنش)
      نه کورروت با لاستیک های 285 جلو و 345 عقب!!!
      البته این سری Pilot Sport واقعا محشره از 911 و کوروت تا ماشین هایی مثل النترا n دارن

      موافقم 22
      مخالفم 1
  3. GTX

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مقایسه ، در جواب اوناییه که همه چیو در خط مستقیم و شتاب صفر تا صد میبینن .
    میگن ماشین A از B بهتره چون شتابش بیشتری داره و زودتر صفر تا صد میزنه .
    تو دنیای پرفورمنس ، وزن ، آیرودینامیک ، قدرت ترمز و فرمان ، نوع لاستیک ، سوخت ، سطح راننده ، شرایط جوی ، و قدرت و شتاب مهمه . نه فقط قدرت و شتاب.

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. elonlion

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (102 ديدگاه)

      خودروی شما قدرت شتاب کافی نداشته باشه
      هیچ یک از چیز های که گفتی اهمیتی پیدا نمیکنه
      فکر کن روی کوروت موتور پراید گذاشته باشی
      با همین قدرت شتاب بالا لوسید ایر یه سدان خانوادگی تونسته نزدیک یه سوپر اسپورت تایم بزنه
      اونم با لاستیک های چهار فصل و کلی امکانات رفاهی
      قدرت و شتاب همه چیز یک خودرو نیست ولی اصلی ترین عنصرش هست

      موافقم 24
      مخالفم 14
  4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    کاش یه درگ یو بین زد صفر شش و زی آر وان نسل قبل هم بندازن.تعجب میکنم چرا این دو رو با هم نمیندازن.حس میگم zr1 پوست zo6 رو میکنه توش کاه میکنه.

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. blackwing

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1098 ديدگاه)

      یانکی
      زد صفر شیش چیه دیگه ؟؟
      چطور به ZR1 میگی زی آر وان ، به Z06 میگی زد صفر شیش ؟؟ 😂
      بگو زی او سیکس 🤝

      موافقم 13
      مخالفم 15
      1. مردیم از خوشی

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1403 ديدگاه)

        اشکالش چیه ؟!🤔

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. blackwing

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1098 ديدگاه)

          اشکالی نداره ولی تلفظ درستش زی او سیکس هست نه زد صفر شیش
          .
          امریکاییا به Z میگن زی ، انگلیسی‌ها میگن زِد
          مثلاً زی توئِنی اِیت خیلی جذاب‌تره تا زد بیستُ هشت.. 🥶

          موافقم 7
          مخالفم 13
    2. JDM سابق

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      یانکی جان تو ۴۰۰ متر نمیتونه حریف Z06 بشه
      ولی خدا نکنه بیوفتن تو رول که اون موقع پدر Z06 رو درمیاره.
      کوروت این نسل خداست فقط کافیه یه مقدار وزن کم کنه که تا یک الی دو دهم ثانیه تایمش بهبود پیدا کنه

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. فرامرز

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (250 ديدگاه)

    اول کلیپ که داخل هردو ماشین رو نشون میده که راننده ها تنظیمات مربوطه رو برای درگ انجام میدن خدایی دوباره نگاه کنین
    لوسید مثلا یجورایی لوکس برقی ها حساب میشه ولی متریال داخلیش در مقابل متریال داخلی کوروت یه شوخیه حالا بحث فنی که بماند

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    این درگ ها فقط جنبه سرگرمی و بازدید داره نه بار علمی که یه عده دوباره شروع کردن برقی فلانه و ماشین بنزینی خوبه ، این دو خودرو هییییچ ربطی بهم ندارن ، یکی ماشین اسپرت موتور وسط دومی خودروی لوکس و سنگین

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا