خودروهای چینی

معرفی چانگان آواتر 11 تک موتوره با طراحی نادر فقیه زاده

نسخه تک موتوره آواتر ۱۱ با قیمت پایه ۴۶,۵۶۰ دلار راهی بازار چین می‌شود. نادر فقیه زاده طراح این خودروی برقی است.

آواتر ۱۱ محصول شرکت‌های چانگان، هواوی و CATL است و بازه قیمتی ۴۶,۵۶۰ تا ۵۰,۹۳۰ دلار دارد. چانگان می‌گوید مشتریان می‌توانند از اول آوریل اقدام به خرید این خودرو نمایند. نسخه تک موتوره خودروی یاد شده برای اولین بار از نسل جدید سیستم رانندگی هوشمند هواوی سود می‌برد.

آواتر ۱۱ شاسی‌بلندی اندازه متوسط و تمام برقی است که از پلتفرم EP1 استفاده می‌کند. شرکت‌های چانگان، کاتل و هواوی با همکاری یکدیگر پلتفرم هوشمند این خودرو را طراحی کرده‌اند. همان‌طور که قبلاً در پدال نیز اخبار مربوط به آواتر ۱۱ را منتشر کرده‌ایم، نسخه دوموتوره آن ماه‌ها قبل عرضه شد هرچند هر دو نسخه تک و دوموتوره از نظر ابعاد و کابین اشتراکات زیادی دارند. نسخه تک موتوره آواتر ۱۱ به ۳۴ حسگر رانندگی هوشمند مجهز است. البته تفاوت اساسی دو نسخه این خودرو به زمان شتاب گیری آن‌ها مربوط می‌شود. درحالی‌که نسخه دوموتوره در عرض ۳.۹۸ ثانیه از سکون به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، مدل تک موتوره کندتر بوده و زمان ۶.۶ ثانیه را ثبت خواهد کرد. همچنین مدل تک موتوره فاقد درب پشتی برقی نصب شده در نسخه دوموتوره خواهد بود.

آواتر ۱۱ دوموتوره از زمان عرضه در آگوست ۲۰۲۲ تاکنون پرفروش‌ترین خودروی برقی با قیمت بالای ۴۵ هزار دلار در چین بوده است. خودروی موردبحث در فوریه امسال نیز فروش بیشتری نسبت به نیو ES7، ژیپنگ G9، بی وای دی تانگ و نیو EC6 داشت. در کلاس شاسی بلندهای برقی و لوکس، آواتر ۱۱ فقط مغلوب نیو ES6 و بی ام و iX3 شده و ۱۱.۷ درصد از بازار را در اختیار دارد. از نظر مشخصات ظاهری و ابعاد باید گفت طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۸۸۰/۱۹۷۰/۱۶۰۱ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۲۹۷۵ میلی‌متر است. نسخه‌های ۴ و ۵ نفره آواتر ۱۱ در دسترس بوده و رینگ‌های ۲۱ اینچی آن نیز جذابیت‌های فراوانی دارند. در بخش جلوی خودرو حسگرهای زیادی بکار رفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به لیدار، رادار اولتراسونیک و دوربین اشاره کرد.

کابین این خودرو نیز حس و حال مدرنی دارد. کنسول مرکزی از سه نمایشگر تشکیل شده و نمایشگر اصلی ابعاد ۱۵.۶ اینچی دارد. کنترل‌های صوتی و حرکتی نیز دیده می‌شوند. دو نمایشگر مربوط به پشت آمپرها و سرنشین نیز با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی خودنمایی می‌کنند. دیگر ویژگی آواتر ۱۱ سیستم صوتی آن است که از ۱۴ بلندگو و آمپلی‌فایر ۱۲ کاناله تشکیل می‌شود. سیستم‌های حذف صدای جاده و افزایش صدای فعال نیز در شاسی‌بلند برقی یاد شده وجود دارند. نسخه تک موتوره این شاسی‌بلند از قوای محرکه درایو وان هواوی استفاده می‌کند و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ۳۱۳ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتون متر می‌رسد. باتری ۹۰ کیلووات ساعتی بکار رفته در این مدل نیز شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند. شایان ذکر است نسخه فول به باتری ۱۱۶ کیلوواتی مجهز بوده و برد آن به ۷۰۵ کیلومتر می‌رسد. با وجود معماری برقی ۷۵۰ ولتی، آواتر ۱۱ می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه شارژ، شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را به دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. صادق پور

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    این آقای فقیه زاده الان باید برای یه شرکت داخلی چنین طراحی رو میکرد
    ولی چکار کنیم که 40 سال از دنیا عقب افتادیم

    موافقم 106
    مخالفم 7
    1. Www

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینجا اگع فراریش نمیدادن علان ماشینای ما اینطور بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4454 ديدگاه)

    نه میشه گفت قشنگه و نه میشه گفت زشته!!!!! یه حالت عجیبی داره!!!!

    موافقم 55
    مخالفم 14
  3. amir-mr

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    نمای بیرونی خودرو طراحی جالبی داره داخلشم که تقریبا مثل همه ی برقی ها شبیه تسلا هستش

    موافقم 39
    مخالفم 5
  4. گلاب

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این خودرو نشون دهنده اینه که طراح های خودرو در شرکت های مختلف محدودیت های خودشون رو کم و بیش دارند وگرنه سری ۶ با اون طراحی جذابش کجا و این کجا

    موافقم 32
    مخالفم 3
  5. آرین

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    طراحی بیرونش یا داخلش به عهده‌ش بوده؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. Aref

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (247 ديدگاه)

    بیرونش خیلی قشنگن
    ولی داخلش زشته
    من نمیدونم چرا باید اینقدر داشبورد ساده باشه اصلا یه حس بدی به آدم دست میده من مطمعنم تسلا هم در سال های آینده داشبوردش رو شلوغ تر میزنه

    موافقم 10
    مخالفم 13
  7. ب ت bugatti

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    واقعا سیستم زیبا خوبی داره
    ولی طراحی بیرونی نه زشته نه زیباست یک چیزی مثل شاسی بلند های نیسان هست(قیافش)

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. حسن

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر شبیه پورشه هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. علی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از آقا نادر انتظار بیشتری داشتیم. چانگان Uni-T که کار خود چینیهاست خوشگلتر بنظر میاد. انگار ایشون در زمین حاصلخیز آلمان و بی ام و بهتر شکوفا میشد. اگه ایران بیاد احتمالا طرحهاش در حد کوییک و دنا تنزل پیدا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عکسهای اینجا مشکل داره . رفتم سایتهای دیگه عکسهای avatr 11 رو دیدم نظرم تا حدود زیادی عوض شد. مخصوصا یه عکس رنگ سفیدش که نادرخان جلوش وایستاده محشره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما فعلا در حال طراحی پراید هستیم و رو پای خودمون واستادیم .چیه چرا نگاه میکنی ؟حقیقت تلخه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا