خودروهای چینیسایپا

برلیانس h220 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروی دست دوم

برلیانس یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای چینی برای ما ایرانی‌هاست. این شرکت چندین سال در کشور ما حضور داشت و اتفاقاً محصولات به نسبت خوبی را نیز از طریق شرکت سایپا و پارس‌خودرو عرضه کرد. این خودروساز چینی سابقه چندان زیادی ندارد اما طی همین چند دهه اخیر توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در کشور چین تبدیل شده و البته همکاری‌های جوینت ونچر خوبی هم با برندهای مطرح جهانی از جمله بی‌ام‌و شروع کند.

برلیانس H220

شاید یکی از اقدامات خوب سایپا در چند سال اخیر را بتوان عرضه محصولات برلیانس در کشورمان دانست. خودروهای H330، H320، H230 و H220 جزو این خودروها هستند که در کشور ما با استقبال خوبی مواجه شدند اما با وضع تحریم‌های ظالمانه آمریکا دیگر قید این همکاری زده شد. محصولات برلیانس هنوز هم در بازار کارکرده‌ها طرفداران زیادی دارند و ما هم می‌خواهیم در این نوشتار مدل هاچبک H220 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. جوانان طرفداران سنتی هاچبک ها هستند و سایپا نیز با دانستن این موضوع اقدام به عرضه مدل H220 به عنوان برادر هاچبک H230 کرد.

طراحی ظاهری برلیانس H220

هاچبک H220 از نظر طراحی جای انتقاد زیادی ندارد. کار طراحی این خودرو توسط استودیوهای طراحی پینین فارینا و جیوجیارو انجام شده و تناسبات قابل قبولی را فراهم کرده است. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای را می‌بینیم که نسبت به تمامی خودروهای موجود در بازار کشورمان متفاوت بوده و حس جدیدی را به بیننده منتقل می‌کنند. حتی برخی ماشین بازها به شوخی چراغ‌های جلوی H220 را شبیه برخی محصولات مرسدس می‌دانند! در نمای جانبی دو خط مشهود به چشم می‌خورد که بر اسپرت بودن خودرو تأکید می‌کنند. در بخش عقب چراغ‌های کوچک کار شده‌اند که شاید ساده باشند اما با کلیت خودرو هماهنگی دارند. در کل به طراحی ظاهری H220 می‌توان نمره قبولی داد و خریداران از دیدن خودرو راضی خواهند بود.

برلیانس H220

طراحی داخلی برلیانس H220

وقتی وارد کابین شوید طراحی متفاوتی را خواهید دید که در عین ساده بودن حالت شیکی دارد. همه‌چیز به دور از حجم پردازی‌های شلوغ و خسته‌کننده محصولات چند سال اخیر چینی کار شده است و از نظر ارگونومی و دسترسی به دکمه‌ها و سوئیچ‌ها نیز مشکل خاصی وجود ندارد. البته طراحی ورودی‌های هوا می‌توانست بهتر از این باشد اما جای گله هم ندارد. در بحث فضای کابین مشکل خاصی برای افراد وجود نخواهد داشت اما شاید به خاطر هاچبک بودن خودرو، خانواده‌های پرجمعیت با صندوق بار خودرو مشکل داشته باشند.

داخل برلیانس H220

نکته مهم دیگر درباره H220 فضای دید رو به بیرون محدود است. ستون‌های کشیده و فرم شیشه‌های جانبی به‌گونه‌ای هستند که نقاط کور نسبتاً زیادی وجود دارد و در این خصوص باید دقت زیادی داشته باشد. البته این موضوع با گذشت زمان حل خواهد شد و مالک به آن عادت خواهد کرد. موضوع دیگر به متریال بکار رفته در کابین مربوط می‌شود که از نوع پلاستیک خشک بوده و رضایت افراد را جلب نمی‌کند. قطعاً برلیانس در این بخش می‌توانست بهتر ظاهر شود.

پیشرانه و گیربکس برلیانس H220

این هاچبک چینی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۸ نیوتون متری دارد. پیشرانه یاد شده اگرچه روی کاغذ قدرت و گشتاور خوبی دارد اما به خاطر وزن حدود ۱۲۰۰ کیلوگرمی خودرو نباید انتظار شتاب گیری بالایی را داشته باشید. البته در عوض شاهد مصرف سوخت خوب خودرو هستیم که در هر صد کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر اعلام شده است. شتاب خودرو برای نیازهای روزمره کفایت خواهد کرد ولی اگر خواهان سواری اسپرت باشید بهتر است سراغ محصولات دیگری بروید.

نکته خوب این پیشرانه صدای تولیدی کم است که در کابین نیز خیلی به گوش نمی‌رسد. H220 با دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته نیمه اتوماتیک در دسترس است که البته مشتریان ایرانی برخلاف دیگر خودروهای چینی نمونه دستی را بیشتر انتخاب کرده‌اند و دلیل آن نیز به عدم آشنایی با گیربکس نیمه اتوماتیک یا AMT مربوط می‌شود. در کل باید گفت قوای محرکه H220 مشکل خاصی به غیر از شتاب پایین ندارد و رضایت مالک را جلب خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت این خودرو کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چینی است که اگرچه جای بحث دارد اما نسبت به دیگر هم‌وطنان خوب حس بهتری را منتقل می‌کند. در مقابل هم باید به عدم استفاده از ترمزهای دیسکی در عقب اشاره کنیم که جای سؤال دارد.

 

ابعاد
طول (mm)۴۱۷۰
عرض (بدون در نظر گرفتن آیینه‌ها)(mm)۱۷۰۳
ارتفاع (mm)۱۴۸۲
فاصله دو محور (mm)۲۵۷۰
وزن
(kg) وزن خالص۱۱۸۴
مصرف سوخت (lit)
سیکل ترکیبی (lit/۱۰۰km)۶/۴
ظرفیت باک (lit)۴۲
رینگ و تایر
رینگ۱۵ اینچ فولادی
تایر و زاپاس۱۸۵/۶۰R۱۵ فولادی
گیربکس
نوع گیربکسدستی ۵ سرعته
موتور
نوع موتورBM15L
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ۴ سیلندر – ۱۶ سوپاپ خطی
قطر پیستون۸۴/۸*۷۵ میلی‌متر
حجم موتور cc۱۴۹۸
حداکثر قدرت۱۰۳hp/۵۸۰۰rpm
حداکثر گشتاور۱۳۸Nm/۳۸۰۰rpm
سطح استاندارد آلایندگیEOBD+Euro۵
فرمان
نوع فرمانالکتریکی
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبSEMI INDEPENDENT
ترمز
جلودیسکی خنک شونده
عقبکاسه‌ای

 

امکانات و تجهیزات برلیانس H220

این هاچبک همانند سایر هم‌وطنان خود از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی نسبت به قیمت پرداختی سود می‌برد. از جمله تجهیزات H220 می‌توان به مواردی همچون دو کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع، سانروف (در نسخه‌های اتوماتیک شده) و… اشاره کرد. در جدول زیر می‌توانید تجهیزات کامل این خودرو را مشاهده کنید.

تیپدستی
تجهیزات ایمنی و رفاهی
کیسه هوای راننده و سرنشیندارد
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز EBD+ABSدارد
سیستم تهویه مطبوعدارد
صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهتدارد
شیشه‌بالابر برقی (شیشه‌های جلو و عقب)دارد
قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دوردارد
سیستم صوتیرادیو، ورودی USB،
۲ بلندگو+۲ توییتر
تنظیم الکترونیکی آینه‌های جانبیدارد
تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلودارد
میله فرمان جمع شونده (مستهلک کننده ضربه)دارد
سیستم تاشو برای صندلی عقب ۴:۶دارد
باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادفدارد
قفل اتوماتیک درب‌ها هنگام رسیدن به سرعت ۲۰km/hدارد
سیستم ضد سرقت موتور (ایموبلایزر ای سی یو)دارد
هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنیدارد
صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک)دارد
سیستم الکترومغناطیسی باز کردن درب صندوق‌عقبدارد
قفل شیشه محافظ کودکدارد
کامپیوتر سفریدارد

قیمت برلیانس H220

همان‌طور که گفته شد این خودرو به خاطر قطع همکاری سایپا و برلیانس دیگر تولید نمی‌شود اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد و با قیمت‌های نسبتاً بالایی نیز خریدوفروش می‌شود. برای خرید نمونه‌های کارکرده دنده دستی آن بسته به تمیزی خودرو، مدل، کارکرد و… باید بودجه‌ای حدود ۲۵۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان در نظر بگیرید که آن را در مقابل برخی از مشهورترین خودروهای تولید داخل قرار می‌دهد.

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
برلیانس H220دنده ایپایان تولید۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H230دنده ای مدل ۹۹پایان تولید۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H230اتوماتیکپایان تولید۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت برلیانس H220

رقبای برلیانس H220

این هاچبک چینی درست خودروهای پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ را هدف گرفته است. ۲۰۶ چند دهه است در جاده‌های کشورمان حضور دارد و از جمله برتری‌های آن در مقابل برلیانس می‌توان به قطعات و خدمات پس از فروش گسترده، پیشرانه قوی‌تر در تیپ ۵ و بازار خریدوفروش بهتر را ذکر کرد. البته H220 هم خودرویی زیبا، جادارتر و کم‌مصرف‌تر محسوب می‌شود و از نظر استهلاک نیز خودروی خوبی خواهد بود. ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر قدرت کمی بهتر از هم‌وطن چینی خود است و ظاهر خوبی نیز دارد اما شاید بازار آن به خوبی برلیانس نباشد چراکه این خودرو از پشتیبانی اسمی سایپا برخوردار است. در کل اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت در این محدوده قیمتی باشید H220 گزینه‌ای نسبتاً قابل قبول برای شما خواهد بود.

برلیانس H220 هاچ بک

مزایا و معایب برلیانس H220

همان‌طور که گفتیم این هاچبک از طراحی زیبا، پیشرانه‌ای کم‌مصرف، ایمنی مناسب، صدای کم پیشرانه و امکانات نسبتاً خوب بهره می‌برد اما در مقابل باید به برخی ضعف‌ها همچون شتاب گیری ضعیف، قطعات گران‌قیمت نسبت به رقبا، متریال خشک و بی‌کیفیت در کابین و… اشاره کرد.

مزایا و معایب برلیانس H220
مزایامعایب
طراحی بدنه زیباشتاب گیری ضعیف
پیشرانه کم‌صدامتریال بی‌کیفیت کابین
ایمنی خوبدید کم به بیرون
امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسبقطعات گران‌قیمت

ارزان ترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران برلیانس اچ 220

جمع‌بندی

سدان ها و هاچبک های برلیانس جزو محصولات خوب چند سال اخیر بازار خودروی کشور بودند اما حالا به‌صورت صفرکیلومتر در دسترس نیستند و علاقه‌مندان باید در بازار کارکرده‌ها به دنبال گزینه مدنظر خود باشند. H220 یک هاچبک متفاوت در بازار کشورمان است که اگرچه دیگر تولید نمی‌شود اما هنوز هم می‌توان روی آن حساب کرد. البته در خرید این خودرو باید به مواردی همچون عدم تولید، گران بودن قطعات و لوازم‌یدکی، بازار خریدوفروش ضعیف‌تر نسبت به ۲۰۶ و… دقت کرد. در صورتی که از این خودرو به‌صورت عادی استفاده کرده و به نگهداری آن اهمیت دهید قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد.

خوشحال می شویم تجریبات مالکان گرامی این خودرو را نیز بشنویم و آن را با دیگر خوانندگان پدال در میان بگذاریم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    مدل در حد صفر اتوماتیک این داره با قیمت ۲۸۰ تومن معامله می شه چرا قیمت های دنده دستی رو تخیلی گفتید؟؟

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  2. FTB

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (739 ديدگاه)

    دعا میکنم وقتی اینکامنت رو گذاشتم شخص رامین با ۲۵ فیک اکانتش بریزه سرم چون جوابای خوبی واسش دارم

    نظر بقیه رو نمیدونم … ولی من اصلا ماشین چینی رو ماشین حساب نمیکنم همکار ما یدونه خرید و بعدش متاسفانه به غلط کردن افتاد

    دیگه نمیدونم چی از این ماشین دید ولی خب یه چیز بد شاخ و دم نداره

    خب به نظر باید جواب سلطان رامین بزرگوار و بسیار مهربان و بسیار محترم و به شدت مولتی فیک رو بدم

    ببین سلطان من به طور کلی هیچ جنگ و ستیزی با خودرو های چینی ندارم این به کنار

    و به خاطر همینه که دلیلی نداره ماشینای چینی بپرم اتفاقن یه سریاشونو دوست دارم به خصوص نیو ep9 باحال رو

    ولی وقتی میگم چانگان cs صندلیش سفته … خب مرض که ندارم بگم سفته ..واقعن سفته

    در ضمن باید بهت تبریک بگم با ۲۵ فیک اکانتت تونستی برای خودت لایک بگیری و چون جوابی برای حرف من نداشتی به گذشته دل بستی و رفتی از گذشته و حرف های زده شده من ایراد بگیری و به پروفایل هایی که من میزارم دقت کردی

    تنها جوابی که به نظرم برات مناسبه اینه که: تو یه ضد بشری و طرفدار کشوری هستی که باعث شده من و تو و کل مردم دنیا سه سال ماسک بزنیم و پروتکل های سخت بهداشتی رعایت کنیم و سه سال از خونه بیرون نریم و مرگ عزیزانمون رو به چشم ببینیم

    پدال اگه میشه این کامنت رو منتشر کن چون هر کنشی ی واکنش داره منم حرف بدی نزدم و فقط رمین جان رو با حقیقت روبرو کردم

    موافقم ۹
    مخالفم ۲۴
  3. FTB

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (739 ديدگاه)

    “طراحی بدنه زیبا”

    با بقیه موافقما ولی این …

    پدال ادعایی ندارم که من طراحم و فلان … باور کن این از نظر یه فرد معمولی هم زشته

    خدایی اینو وردار

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۱
    1. بهنام

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (730 ديدگاه)

      منم همیشه از این ماشین به عنوان یکی از زشت ترین ماشین های بازار یاد می کردم تا این که دیدم اینجا طراحی زیباش نقطه قوته

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
  4. دکتر استاپ

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    من خودم همین اواخر دنبال ماشین توی این رنج بودم و خواستم ۲۲۰ hبگیرم که یهو یک زانتیا۲۰۰۰ مدل۸۶ بدون رنگ که کارکردش ۶۴ هزار تا بود و مال یکی از دوستان پدرم بود پول نیاز داشت رو با قیمت ۲۰۰ میلیون خریدم و هنوز هم دوره کارای خورده ریزشم ولی از هر لحاظ از برلیانس سر تره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۶
  5. Mad.z.Max

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1736 ديدگاه)

    تروخدا بس کنید دیگه. اصلا رغبت نمیکنم بیام سایت، از بس که شبیه پدال نیست و به چیزی غیر از پدال و مشابه نمونه های فراوون داخلی شده..

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۱
    1. GMA

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      احتمالا از نتایج پیوند نامبارک با زومیت باشه…!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۴
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4623 ديدگاه)

        حیف واقعاً حیف!
        پدال شده شبیه خیلی از سایتهای دیگه! پدالی که ما می‌شناختیم کی این شکلی بود! تیموز(برعکسش کنید) رو که دنبال میکردم و اصلا علاقه ای به بخش خودروییش نداشتم به لطف اون دو تا چینی باز! که الان عین عنکبوت چسبیدن به پدال و سایت به این قشنگی رو به گند کشیدن! خبر همکاری که اومد خیلی ترسیدم، اولش خوش بین بودم ولی باور اشتباهی بود، چه کردی آقای عقیلی حیف، حیف اون همه زحمت شما، شاهین و امیر و باقی نویسنده ها! زحمت ۱۳ ساله چند ماهه به باد رفت….
        R.i.p old pedal…

        موافقم ۹
        مخالفم ۶
        1. جواد عقیلی

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (761 ديدگاه)

          درود بر شما. واکنش های دوستان رو درک می کنم. ما سعی می کنیم بدون آسیب به نقاط قوت قبلی، کمبودها و ضعف ها رو هم جبران کنیم. طبیعی هست که به عنوان یک رسانه خودرویی نباید چشممون رو به بازار و خودروهای داخل ایران ببنیدم. مخاطبهای ما هم که همه در آمریکا و اروپا زندگی نمی کنن. امیدواریم طیف بیشتری از سلایق رو پوشش بدیم و کامل تر باشیم. ممنون از اینکه همیشه پشتیبان و همراه ما هستین.

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4623 ديدگاه)

          ممنون از لطفتون آقای عقیلی،نمیگم چشمتون رو روی بازار ببندید اما واقعا بازار خودرویی ایران چیزی داره چشممون رو براش باز کنیم؟ برای هممون روشنه چی پیش اومده و قراره چی پیش بیاد، سعی کنید مثل گذشته از سایتهای خارجی بیشتر مطلب کار کنید، درسته ما تو کشوری مثل آمریکا زندگی نمیکنیم ولی بقول کاربر M وصف العیش نصف العیش!
          امیدوارم هرچی زودتر پدال رو به همون دوران خوبش برگردونید، موفق باشید…

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
    2. Jdm باز

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      واقعا اصن انگار فضای سایت عوض شده
      میایم اینجا که یذره از دست مشکلات زندگی خلاص بشیم در مورد خودرو های مورد علاقه مون بخونیم لذت ببربم، میایم میبینم نوشته برلیانس کارکرده بخریم یا نه!!!! تارا اتوماتیک!!!!چانگان cs35 بخریم یا نه!!!!

      کسانی که این جور مقاله هارو دوس دارن میتونن برن سایت های دیگه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۷
    3. ماشین دوست

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (49 ديدگاه)

      به نظر من اینو نخرید
      فقط چانگان اررش خرید داره

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۵
      1. new RAMIN

        ۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2271 ديدگاه)

        @ماشین دوست
        ((به نظر من اینو نخرید فقط چانگان اررش خرید داره))

        زیر کامنت های من میایی … مینویسی اگه کامنت من نباشه میایی دوباره … مینویسی. طول عمر شما خیلی کمه مثل دیگر افرادی که مثل تو بودن اومدن و رفتن ولی عجیبه پدال این کامنت های مسخره رو که یه چیزو میاد بارها میگه و برخی مواقع هیت میکنه رو منتشر میکنه.جالبه برخی ترول بازی هم درمیارن منتشر میکنه…چندوقت پیش یکی فحش نامناسب نوشته بود اونم منتشر شده بود… البته فرداش پاک شد. جالبه کسی حرف حق میزنه منتشر نمیشه ولی کامنت های مسخره منتشر میشه… فکر کنم قسمت فیلتر کامنت های پدال خراب شده…

        موافقم ۹
        مخالفم ۸
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4623 ديدگاه)

          به خواسته‌ات رسیدی!سایت سرتا پا شده مطالب چینی و باطری سازی! اکیپت هم که عین چی جولان میدن! دیگه مشکلت چیه؟
          همش ظاهرنمایی! همش ظاهرنمایی!

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۲
        2. viper2

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (728 ديدگاه)

          اون ماشین دوست دقیقا تن شخص خودت هست و همچنین اون عباس اوباش و….. همشوننننن خودتتتتیییی

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
  6. M

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ضمن تشکر از جناب احمدزاده بابت زحماتشون یه انتقاد ؛ واقعا داره مقالات و اخبار چهارچرخه های وطنی زیاد میشه توی سایت ، شخصا علاقه ی به اخبار بازار و تولیدات داخلی ندارم (احتمالا بیشتر مخاطبین سایت پدال هم علاقه ای نداشته باشن شاید تنفر هم داشته باشن!) ، بنظرم باید یکم از تعدادشون کم بشه و بیشتر به همون ترجمه مطالب و مقالات مجله های معتبر آمریکایی و اروپایی پرداخته بشه ، دست مردم به خوردرو روز دنیا که نمیرسه ولی برای منه و دوستان عشقه ماشین؛ وصف العیش نصف العیش …

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
    1. TML BN

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      آخه درسته دوست عزیز ولی آخه ببنید متاسفانه ما چه بخوایم چه نخوایم گیر همین ماشین های چینی افتادیم و متاسفانه سهم بزرگی از بازار دست همیناس و خب خیلیا ممکنه الان قصد خرید این خودرو ها رو داشته باشن و این مقاله به دردشون بخوره
      و من اصلا از این جور مقالات طرفداری نمیکنم ولی باید باخودمون رو راست و واقع بین باشیم
      و من از پدال خواهشمندم که تعداد این مقالات رو کم کنه چند روزه مخصوصا از اول نمایشگاه زیاد شده واقعا🌷🌷🌹🌹

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۵
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4623 ديدگاه)

        بیخیال دوست من! چه بخوایم چه نخوایم شد دلیل! قدیما چرا اینجوری نبود؟ تا همین ۲,۳ ماه پیش مطالب اینجوری نبود کسی اعتراض داشت؟! تو غم همه چی موندیم یه پدالو داشتیم اینم رفت عملا باید گفت خوش بحال کسی که زودتر از بینمون می‌ره آسمون!

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
  7. Hamid

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1720 ديدگاه)

    رفته بودم نمایشگاه یک دیگینیتی با یک ایکس تریل ۲۰۱۶ یک قیمت بود
    یعنی ما قبول کردیم که چینی بخریم
    با این فرمون بریم لاماری بخریم تو ذهنمون اوروس سواریم
    دیگینتی ایکس ۴ و ….

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
    1. TML BN

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      به دیگینتی توهین نکن اون رو با x4 مقایسه اون خودش یک پا x6😂😂😂

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  8. venzooo

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تا وقتی ۳۱۵S هست با قیمت کمتر
    برلیانس h220?
    بیخیال حاجی 😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  9. Jdm باز

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    همین مطالب باعث شده مخاطبای ارزشمندتونو از دست بدید دیگه
    حداقل احترام مخاطبای قدیمی رو‌نگه دارید

    تنها تفاوت شما نسب به رسانه هایی مثل اسب بخار و خودروبانک، اهمیت ندادن به خودرو های داخلی و بازار خودروی داخل و بجاش بررسی خودرو های روز دنیا و گذاشتن اخبار و حواشی خودرو های جهانی و درجه یک بود
    الان که با این رویه دیگه در اینده ای نزدیک تفاوتی با اونها نخواهید داشت

    واقعا این زومیت چه‌کرد با پدال….

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  10. مرتضی نامور

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۴
    ساله که ی برلیانسh230 دارم که حدودا ۱۱۸ تا کارکرده جالبه بدونید من فقط روغن و بنزین ولنتاشو عوض کردم و دو جفتم تایر عوض کردم ، میخوام اینو بگم شما با کدوم ماشین ایرانی ءیخواین با این ماشین بقولی گفتنی کف ترازو بزارین ؟؟؟ نداریم که قابل قیاس با برلیانس باشه که با تعمیرگاه قهرباشه احساس برخورد نکنیم من خودم تقریبا همه ماشینای ایرانی از نوش دستم بوده بعد از ۳۰ تا باید یواش یواش بفکر ی تعمیرکار حرفه ای باشین. نا گفته نماند ال۹۰ هم ماشین به دردبخوریه و با تعمیرگاهام دشمنه فقط سرپیجا سرعتتون کم کنید و عبور کنید. امیدوارم مطالب به درد بخوری را گذاشته باشم خدمت دوستان عزیز.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  11. محمد

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این چند نفر منتقد بی منطق بهتره برن کوییک سوار شن، حتی از کنار ۲۲۰ رد نشدی نظر میدی…. یک چرخ برلیانس میارزه به کل حلبهای داخلی

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  12. محمد

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای نویسنده مطلب، عالی و واقعیت. زنده باد. ۲۲۰ در این زنج قیمتی عالی عالی

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. bardiya

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    برلیانس ماشین خیلی خوبی هست که از خودروهای ایرانی خیلی بهتر است به جای خرید۲۰۷یا بهتره بگم۲۰۶ پلاس که۲۰۷ فرانسوی با این نمونه های ایرانی زمین آسمان فرق می‌کنه و به جای ۲۰۷ با قیمت۵۰۰ میلیون تومان بروید یک برلیانس با قیمت۳۰۰‌میلیون بخرید و۲۰۰ میلیون رو پس انداز کنید و محصولات پارس خودرو رو با ایران خودرو رو مقایسه کنید ببینید از لحاظ همه چیز کدام شرکت برنده میدان هست و مزایا زنجیر تایم که موقعه پاره شدن دردسر کمتری دارید و هزینه های کمتری پرداخت میکنید وقتی۲۰۷ بخرید تسمه بریدن موتور باید موتور بیاورید پایین و کلا هزینه های سنگین باید پرداخت کنید و برلیانس خودروی مقاوم هست و ایمنی و میدونم ستاره های تصادف به مرتب از۲۰۷ خیلی بهتر است و خودروی روز هست که قطعات یدکی مناسب از لحاظ قیمت و در دسترس بودن و تجربه از برخی از مالکان ناوگان تاکسیرانی که برلیانس دارن میگن خیلی راضی هستیم و سواری خوب و مناسب و جوان پسند و خودم از بس پژو دیدم داخل ایران دیگه خسته شدم که همان چهره۲۰ سال پیش فقط چراغ ها رو تغییر دادند و کابین رو عوض کردند و کلی قیمت های فضایی فروش میره و برلیانس با همکاریBMW مشارکت داره که شاید خیلی ها نمیدونند ولی از برلیانس بازها بپرسید حتما توضیح خواهند گفت که محصولات پارس خودرو هیچ وقت بد یا بیخودی نبوده در نظر بگیریم که ایران‌خودرو با پیکان شهرت پیدا کرد و سایپا هم با پراید ولی پارس خودرو که با پاترول معروف شد یادمه سال۸۰ یک پاترول قهوه ای و داخل کرم خریداری کردیم بدون لوازم آفرودی۲۰ میلیون و با لوازم آفرودی جزیی۲۳/۵ مثلا گالن۲۰ لیتری و گارد جلو مخصوص نیسان سفارشی سپرها هم دست نخورده بود و رکاب شرکتی و پرده پشت سری و…فابریک و محصولات پارس خودرو از این دو شرکت دولتی خودروی خوبی تولید می‌کرد البته در زمان قدیم در خرید برلیانس شک نکنید و پرچم برلیانس بالاست باید پژو۲۰۶رو شکست بده درسته آلان میگید چینی کجا فرانسوی کجا اون موقعه قبل از سال۹۰ فرانسه بود کیفیتش بهتر از امروزی ها بودند الان که بدتر است هر چقدر مدل جدید تولید بشه کیفیت بدتر است به نظر من از خودروسازی های مانند گروه بهمن و کرمان موتور و پارس خودرو حمایت کنید بقیه بیخودی هستند و مزایای بعدی چهره جذاب و جوان پسند و زیبا و کسانی که تازه کار هستند به جای پژو۲۰۶ که همش واشر میزنه بروید با برلیانس یاد بگیرید یک تجربه نو بدست بیاورید و یک مهارت روز و مدرن رو کشف کنید و البته توی رنج قیمتی مناسب هست و هیچ خودروی از لحاظ صفر کیلومتر نمیتونه حریف برلیانس بشه مگر اینکه با خودروهای قدیمی مانند فولکس گل و اوپل کورسا و…رقابت کنه که حتی برلیانس به اونا نمیرسه از لحاظ کیفیت و برند اصالت بودند ولی خودروهایی که گفتم عمرشون رو کردند و هیچ لوازم و وسایل ها پیدا نمیشه نه تعمیرگاه و نه نمایندگی و هیچ چیزی گیر نمیاد خودروهای قدیمی که کلسیونی شدند که هر روز باید خرجش کنی که هر روز باید یک تعمیرگاه اجاره کنی خودت بری تعمیر کنی و برای لوازم ها کفش آهنی بپوشید و بروید خارج از کشور لوازم بخرید با تشکر از عوامل زحمت کش سایت پدال

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  14. امیر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بررسی کاملا درستی بود
    آفرین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا