چشم اندازخودروهای چینیلاماریهفته نامه

مقایسه چانگان یونی تی و لاماری ایما ؛ مصاف کراس‌اورهای متفاوت چینی در ایران

چانگان یونی تی و لاماری ایما جزو متفاوت‌ترین خودروهای چینی چند سال اخیر بازار خودروی کشورمان هستند و می‌خواهیم مقایسه مفصلی بین آن‌ها داشته باشیم. پس همراه ما باشید.

هم‌زمان با ممنوعیت چندین ساله واردات خودرو به کشور و وجود تقاضای انباشته از یک سو به همراه افت تولید خودروسازان داخلی از سوی دیگر، چینی‌ها بهترین فرصت را برای جولان در بازار خودروی کشورمان داشته‌اند و انواع و اقسام محصولات چینی با قیمت‌های میلیاردی جایگزین خودروهای کره‌ای و ژاپنی وارداتی به کشور شده‌اند. چانگان یونی تی و لاماری ایما جزو خودروهایی هستند که سؤالات زیادی پیرامون آن‌ها وجود دارد و می‌خواهیم در ادامه مقایسه‌ای مفصل و همه‌جانبه بین آن‌ها داشته باشیم.

مقایسه چانگان یونی تی و لاماری ایما

چانگان در سال ۲۰۲۰ کراس‌اوور جدید خود به‌نام یونی ‌تی (UNI-T) را معرفی کرد. خودرویی که فصل تازه‌ای از طراحی و نوآوری را در این شرکت گشود. حالا این خودرو توسط سایپا به بازار ایران رسیده است. این خودرو اولین محصول از خانوادهٔ جدید UNI چانگان است که در زبان چینی Yinli به معنای جاذبه خوانده می‌شود. یونی ‌تی نه‌تنها از زبان طراحی کاملاً جدید چانگان و کابین خانوادگی برخوردار است بلکه به سیستم‌های هوشمند جدید و پیشرانهٔ موسوم به نهنگ آبی چانگان هم مجهز شده که با استانداردهای آلایندگی CN-6b چین مطابقت دارد. این خودرو قرار است توسط سایپا وارد بازار خودروی کشور شود که در این صورت یکی متمایزترین کراس اوورهای چینی چند سال اخیر خواهد بود.

در سمت دیگر لاماری ایما را داریم که توسط شرکت آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود. این خودرو کراس اووری میان سایز از شرکت دانگ فنگ است که چند ماهی از عرضه آن می‌گذرد و در این مدت بازخوردهای خوبی را دریافت کرده است. ایما از طراحی متمایزی سود می‌برد و یکی از نقاط قوت آن را می‌توان پیشرانه پرقدرت دانست. ظاهراً، برند لاماری مخصوص بازار ایران و محصولات دانگ فنگ خواهد بود. اولین مدل از این سری با نام ایما، نسخه‌ای از خودروی T۵ EVO است که سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود. حتی در کشور چین هم T۵ EVO با برند فورتینگ از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ، عرضه می‌شود.

طراحی ظاهری

همان‌طور که اشاره شد هر دو خودرو جزو جدیدترین محصولات چینی در بازار ایران به شمار می‌روند و طراحی جذابی نیز دارند. در کراس اوور چانگان نمای جلوی گیرایی را می‌بینیم که به مدد جلوپنجره‌ای بزرگ و چراغ‌های همراه آن خودنمایی می‌کند. در پروفایل جانبی می‌توانیم خطوط نرم و امتداد یافته به سمت عقب را مشاهده کنیم، همچنین دستگیره‌های درب نیز مخفی شده‌اند تا روی آیرودینامیک خودرو تأثیر مثبت داشته باشند. یونی تی برخلاف اکثر خودروهای چینی از چرخ هایی متناسب با ابعاد بدنه سود می‌برد و می‌توان رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی را برای آن سفارش داد. در بخش پشت خودرو نیز همان طراحی گیرای جلو دیده می‌شود به گونه‌ای که چراغ‌های باریک به همراه خروجی‌های اگزوز بزرگ و اسپویلر سقفی نمای هیجان‌انگیزی ایجاد کرده‌اند. طول/عرض/ارتفاع چانگان یونی تی به ترتیب به ۴۵۱۵/۱۸۷۰/۱۵۶۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۱۰ میلی‌متر اعلام شده است.

اما در طرف دیگر لاماری ایما را داریم که آن‌هم خودروی متمایزی بوده و طراحی هیجان‌انگیزی دارد. در بخش جلوی این خودرو آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند جلوپنجره بزرگ و دی لایت های باریک و کشیده است. چراغ‌های اصلی این خودرو به‌صورت عمودی و در دو سمت سپر قرار دارند. با توجه به استفاده از خطوط نرم و منحنی، گلگیرهای خودرو برجسته‌تر به نظر می‌رسند. ایما در بخش پشتی خود از نمایی مشابه اکثر خودروهای مدرن استفاده می‌کند به گونه‌ای که چراغ‌ها به هم پیوسته هستند و نمایی یک دست و زیبا را به ارمغان می‌آورند.

طول/عرض/ارتفاع لاماری ایما به ترتیب به ۴۵۶۵/۱۸۶۰/۱۶۹۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۱۵ میلی‌متر است؛ بنابراین از نظر ابعاد هر دو خودرو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند. در مجموع برای مقایسه چانگان یونی تی و لاماری ایما در بخش طراحی می‌توان نمره مشابهی داد به گونه‌ای که هر دو خودرو از جذابیت‌های زیادی برای جذب مشتریان ایرانی برخوردار هستند و قطعاً در خیابان‌ها جلب‌توجه خواهند کرد. آنچه در این بخش بیش از همه به چشم می‌آید پیشرفت طراحی چینی‌ها و ارائه محصولاتی مدرن و جذاب است.

کابین و تجهیزات داخلی

همانند طراحی ظاهری، طراحان چانگان در بخش داخلی یونی تی نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند و شاهد کنسولی متفاوت نسبت به خودروهای چینی موجود در بازار هستیم. آنچه بیش از همه نظرات را به خود جلب می‌کند دسته‌دنده جذاب یونی تی خواهد بود. این کراس اوور چینی به دو نمایشگر دیجیتالی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز است و این دو نمایشگر اندکی به سمت راننده متمایل هستند. تیپ‌های گوناگونی از یونی تی در دسترس مشتریان است و این خودرو در نسخه‌های فول تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگر نور و باران و… را ارائه می‌کند.

لاماری ایما نیز از طراحی مدرنی برای کابین سود می‌برد و با ورود به داخل کابین آنچه باعث جلب‌توجه می‌شود دریچه‌های هوای گرد و مشابه محصولات مرسدس است. ایما نیز به دو نمایشگر پیوسته به هم مجهز است که برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی بکار می‌رود؛ اما بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو را می‌توان فقدان برخی تجهیزات دانست که برای خریداری در این سطح قیمتی برای بازار ایران شاید قابل‌قبول نباشد. برای مثال ایما فاقد تجهیزاتی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ناوبری، گرم‌کن صندلی‌ها، درب صندوق برقی بوده هرچند امکاناتی همچون سقف پانورامای دو تکه بازشونده، صندلی برقی راننده، روشنایی خودکار، نمایشگرهای با وضوح بالا، روکش‌های چرمی فرمان و صندلی‌ها، کول باکس در آن وجود دارند. البته گفته می‌شود آرین پارس موتور در ماه‌های آینده نسخه فول تر ایما را با تجهیزات یاد شده تولید خواهد کرد. هر دو خودرو در بخش طراحی داخلی نیز عملکرد خوبی دارند و از نظر طراحی خریداران را راضی خواهند کرد هرچند شاید از نظر تجهیزات بکار رفته اندکی کفه ترازو به سمت چانگان یونی تی سنگینی کند.

قوای محرکه

ظاهراً قرار است چانگان یونی تی در ایران با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی جدید عرضه شود. این پیشرانه ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و راندمان حرارتی آن به ۴۰ درصد می‌رسد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه راهی چرخ های جلو می‌شود. یونی ‌تی از سه حالت رانندگی معمولی، اکو و اسپرت برخوردار است درحالی‌که سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است. البته شانس عرضه نسخه قوی‌تر این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری در ایران نیز وجود دارد. نسخه ۲ لیتری یونی تی دارای برخی عناصر قرمز رنگ در بدنه است تا از مدل ۱.۵ لیتری متمایز شود. همچنین، بالچه‌های کوچک عمودی در انتهای سقف یونی تی اسپرت دیده می‌شوند که برای نسخه‌ی ۱.۵ لیتری وارد شده به ایران، استفاده نشده‌اند. پیشرانه ۲ لیتری این خودرو ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و درصورتی‌که با این پیشرانه راهی کشور شود جزو قوی‌ترین خودروهای چینی بازار خواهد بود. نکته مهم اینکه پیشرانه ۲ لیتری یونی تی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک شرکت آیسین همکاری می‌کند.

اما در طرف دیگر لاماری ایما با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو را داریم که روی تکنولوژی میتسوبیشی مانور زیادی می‌دهد. این نیروگاه آهنین ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتون متر گشتاور دارد و سرعت و شتاب خوبی را در دسترس راننده قرار می‌دهد. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ایما را نیز می‌توان جزو نقاط قوت آن محسوب کرد. البته در تستی که توسط پدال انجام شد مشکلاتی همچون داغ کردن کلاچ و تأخیر در شروع حرکت پس از چند بار شتاب گیری وجود داشت. درصورتی‌که یونی تی با پیشرانه قوی‌تر وارد بازار شود قطعات یک سر و گردن بالاتر از ایما قرار خواهد گرفت و خواهد توانست اوضاع را به نفع خود تغییر دهد.

قیمت و رقبا

همان‌طور که اشاره شد وضعیت بازار خودروی کشورمان اصلاً قابل‌قبول نیست و شاهد عرضه کم و انبوه تقاضا برای خرید خودرو هستیم. همین موضوع به همراه نبود خودروهای وارداتی باعث شده فاصله زیادی بین قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار به وجود آید. چانگان یونی تی هنوز در بازار عرضه نشده اما به راحتی می‌توان پیش‌بینی قیمتی بالاتر از ۲ میلیارد تومان را برای آن داشت. از سمت دیگر لاماری ایما به مدد استقبال خوب در بازار با جهش‌های قیمتی مواجه شده و هم‌اکنون با قیمت حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. چینی‌ها با استفاده از فرصت طلایی نبود خودروهای وارداتی معتبر توانسته‌اند مشتریان زیادی را در بخش خودروهای گران‌قیمت جذب کنند و با ارائه گارانتی‌های طولانی‌مدت و آپشن های فراوان مشتریان را راضی نگه دارند. از جمله رقبای چانگان یونی تی و لاماری ایما در بازار خودروی کشور می‌توان به خودروهایی همچون دیگنیتی پرایم، فونیکس FX و کرمان موتور K7 اشاره کرد.

از راست به چپ به ترتیب: دیگنیتی پرایم، فونیکس FX و KMC K7

در پایان جدول مقایسه چانگان یونی تی و لاماری ایما را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

نام خودرو چانگان یونی تی لاماری ایما
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۷۷/۳۰۰ ۱۹۵/۲۸۵
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۵۱۵/۱۸۷۰/۱۵۶۵ ۴۵۶۵/۱۸۶۰/۱۶۹۰
فاصله بین محوری (میلی‌متر) ۲۷۱۰ ۲۷۱۵
وزن (کیلوگرم) ۱۴۶۵ ۱۵۵۰
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۸ ۹.۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Powered by 2jz

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تشابه شون میدونم اینکه هر دو جز استسمار ایران هدف دیگه ای ندارن

    موافقم 123
    مخالفم 30
    1. کافر مقدس

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      برای بازار ایرانی که خوده ایرانی ها تشکیل دادن حتی استثمار هم وجود خارجی نداره خودمان کردیم که فلان بر خودمان باد

      موافقم 114
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        نگران نباشید ، از قرارداد ۲۵ ساله چیزی نمانده که تمام شود !
        دو سالش رفته ، چشم روی هم بگذارید مثل برق و باد ۲۳ سال دیگش هم میگذرد و سپس فِرتو فِرته که از دَرودیوار گمرکات کشور ، لندکروزر سانتافه بنز مدل ۲۰۴۰ هست که میپاچه تو صورتامون 😂 !

        موافقم 109
        مخالفم 23
        1. اینده نگر

          ۶ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          برند چانگان خیلی از دانگ فنگ بهتره

          موافقم 21
          مخالفم 4
      2. کوشا

        ۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        چرا گردن مردم می اندازین؟ تقصیر مردم چیه؟

        موافقم 14
        مخالفم 8
  2. Amin.aj

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بنده پول اینارو می دم به ژاپنی دست دوم شاید خوشگل باشن و پر آبشن ولی مثله یه ژاپنی قابل اطمینان نیستن مخصوصا با گذشت چندسال و کیلومترهای بالا

    موافقم 84
    مخالفم 42
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      ژاپنی که جایه خود دارد ، خداشاهده حتی توسان اسپورتیج ۲۰۰۸ را به تیگو۸ لاماری و… ترجیح میدهم !

      هنوز تو مُخِ من نمیگُنجه که چطور کسی ریالِ بی‌زبان را خرج خرید لگن‌هایِ چ.ی.ن.ی میکند و اینقدر که خرید این‌ها با ۲ تا ۳ میلیارد دل بزرگ طَلَب میکند ، خرید لکسوس LX بنز S550 یا مازراتی گیبلی با ۴۰بار کیلومتر کم کردن و قیمت ۳۰ میلیارد تومانِ بی‌زبان دل بزرگ طلب نمیکند !

      موافقم 38
      مخالفم 84
      1. حسین

        ۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (375 ديدگاه)

        شما کاملا حق انتخاب داری ماشین پوکیده 15 سال پیش رو به ماشین صفری که 5 سال گارانتی داره ترجیح بدی و خوشحال باشی که برند ژاپنی یا کره ای سوار میشی.

        موافقم 71
        مخالفم 35
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          وقتی تجربه نداری و رو هوا یه چیزی فقط از گارانتی شنیدی !!! من بیام از چی برات بگم !

          پس همان بهتر که ما پکیده‌ها را سوار بشیم و شما عروسک‌های لَگنی را به عشق ۵ سال مثلاً گارانتی !

          موافقم 40
          مخالفم 43
  3. Avan

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    جای چری امودا ۵(فونیکس fx) در این مقایسه خالیه ،به ویژه شباهتی که با چانگان یونی تی دارد

    موافقم 56
    مخالفم 9
  4. زیزیگولو

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد یه روزی این آشغالای بنجل قیمتاشون بشه چند میلیارد تومن!!!

    موافقم 82
    مخالفم 18
    1. محمد نادری

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      متاسفانه وقتی که مردم بی فکر برای خودرو های اوراقی دنیا 10 میلیارد هزینه میکنن باید هم اینا میلیاردی بشن

      موافقم 59
      مخالفم 8
      1. زیزیگولو

        ۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4781 ديدگاه)

        مردمی که از این صف میرن بیرون و میرن تو یه صف دیگه می ایستن و با هم نجوا میکنن که این روزا همه چیز خوبه و سر کوچه مسئولینم که همه چیز ارزونه و به حمدالله که مردم حالشون خوبه، خوبه🤦

        موافقم 41
        مخالفم 4
    2. حسین

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      من فکرشو کرده بودم چون یه زمان قیمت دلار هزار تومن بود و یه هیوندای توسان مدل ۲۰۰۹ صفر ۴۵ میلیون تومان،وقتی قیمت دلار رفت بالا و جلوی واردات خودرو گرفته شد و تحریم های سنگین آمریکا شروع شد و تمام شرکت های خودروسازی از ایران رفتند و مثلا گروه بهمن که قبل تحریم ها با مزدای ژاپن و میتسوبیشی همکاری میکرد،معلومه لاماری و غیره هم میشن ۲ میلیارد،خودم قرص پیدا نمی‌کنم.

      موافقم 48
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4781 ديدگاه)

        مردم قبل خواب واسه فرداشون برنامه ریزی میکنن و نمیدونن قیمت کدوم جنس بالا میره و قیمت کدوم چه قدر میادرپایین 🤦🤦🤦 ولی انگار همه میدونن که فقط میره بالا و به زودی به قله هم میرسه

        موافقم 28
        مخالفم 3
    3. Python

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      کی فکرشو میکرد واردات بسته شه و مونتاژ کاران زحمت کش یهو خودروهاشونو دپو کنن
      و بعضی از مردمان زحمت کش وهمینطور دلالان زحمت کش تا میتونن خودرو بلا استفاده بخرن
      با بالا رفتن قیمت بفروشن

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. زیزیگولو

        ۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4781 ديدگاه)

        وقتی میان میگن ۲۰۶ با لندکروز فرقی نداره دیگه چه انتظاری داری؟؟

        موافقم 19
        مخالفم 2
        1. Python

          ۶ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          من اگه بودم بهتر از میرسلیم دفاع میکردم وپای خودروهای اروپایی مونتاژ در هندوستان رو پیش می کشیدم
          تقصیر ایران خودرو‌ بود که به میرسلیم دفاع کردن یاد نداده بود
          دفعه بعدی خودم باید جای میرسلیم برم

          موافقم 9
          مخالفم 3
  5. harry.potter

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    کاشکی به قیمت جهانی بهمون می فروختن
    حاشیه سود عرف تو هر صنفی حدود ۱۰ تا ۵۰ درصده
    بسته به انصاف کاسب و نرخ مصوب
    این وارد کننده ها و مافیا ها چند درصد سود می کشن رو اینا؟؟
    چهجوری از گلوتون پایین میره؟

    (روزی که مدیران خودرو از ایران بره صنعت خودروی ایران اباد میشه) پشت همه ی این برند ها دو سه نفر بیشتر نیست!

    تا زمانی که این هلدینگ ها و مافیا ها وجود دارن وضع همینه حتی دولت هم ازینا ترس داره

    کلا ایران اینجوریه
    شکر دست یه خانوادس
    قند دست یه خانوادس
    برنج دست یکیه
    تیله و شیشه دست یه خاندانه
    چای دست یه خانوادس
    خودرو هم …

    چه وصل چه غیر وصل (اکثرا متصل)

    همه چی مدل پیکی بلایندرزی کنترل میشه

    (واقعیته تئوری توطئه نیست!)

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. Python

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      دقیقا حتی من باور نمیکردم که یه سوییت ساده شمال هم شبکه داشته باشه …
      همه چیز اینطوریه ولی مردم هم بی تقصیر نیستن
      دیگه مهربانی ورحم از بین رفته همه فقط اون پول نامصبو میبینن
      همه میخوان هر طوری که شده لاماری سوار بشن..
      این راه ته نداره
      دیر وزود داره ولی سوخت وسوز نداره

      موافقم 14
      مخالفم 6
    2. محمود

      ۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دقیقا…مثلا انحصار واردات خودروهای بی ام و(شرکت پرشیا خودرو) …

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. Soldat der waffen ss

      ۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (572 ديدگاه)

      آفرین چندتا خانواده سرمایه دار هستن که همه چیرو دارن کنترل میکنن تو همه چی سرمایه گذاری کردن و بخاطر منابع مالی زیادی و رابطه هایی که ایجاد کردن هیچکس توان رقابت باهاشون نداره از واردات یا تولید محصول تا خرده فروشی رو دست گرفتن کم کم همه مردم دارن میشن برده اونا یه نگاه به شهرستانها بنداز دونه دونه سوپرمارکتها دارن تعطیل میشن و جاشون هایپرمارکتهای زنجیره ای افتتاح میشه هر خانواده هم یه برند داره،تویی که تا دیروز خودت سوپرمارکت داشتی و نتونستی با اینا رقابت کنی و برشکست شدی الان باید بری با ماهی هفت میلیون تو شعبه هاشون ازت بیگاری بکشن از خودرو تا پوشاک و خوراک و درمان همشون دست همین خانوادهاست اگه اسم این مافیا نیست پس چیه؟

      موافقم 14
      مخالفم 3
  6. Behnood

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    من پرادو ۲۰۰۸ رو به همه اینا ترجیح میدم
    اینا با این قیمتا جذابیت طراحی هم ندارن
    همین فونیکس از نزدیک انقدر زاغارته

    موافقم 23
    مخالفم 44
  7. محمد نادری

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بجای اینهمه پست بیخودی که در روز میذارید اگر یکم در مورد سامانه شفاف سازی کنید بهتر نیست ؟ الان قیمت تیگو 8 پرو 1 و 700 هست ؟

    موافقم 20
    مخالفم 16
  8. محمد

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چانگان کیفیت بالایی داره و در کشورهای عربی فروشش از مزدا و شورلت و فولکس و سوزوکی و….بیشتره.. چانگان یا لاماری را تقریباً دو برابر قیمت جهانی بخریم خیلی عاقلانه تر از ترکیده کره‌ای و ژاپنی ده تا سی برابر قیمت بین المللیشونه

    موافقم 29
    مخالفم 13
    1. محمد نادری

      ۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      درسته خود منم به این نتیجه رسیدم که کره ای بدم تیگو 8 پرو بگیرم 1 و 700 از سامانه

      موافقم 21
      مخالفم 1
  9. ایران فرانسه

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من چانگان رو چشم بسته به دانگ فنگ ترجیح میدم

    موافقم 24
    مخالفم 5
  10. Soldat der waffen ss

    ۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (572 ديدگاه)

    متاسفانه شرکت مونتاژ کننده لاماری بسیار دندون گرد تشریف داره وگرنه این خودرو پتانسیل موفقیت خیلی بیشتر ازین رو داشت اگه اینجوری فروخته نمیشد که قیمت شرکت یه چیز باشه ولی به کمک دلال دو تا سه برابر قیمت تو بازار عرضه شه و به جاش فیس جدیدشو با تجهیزات فول با قیمت معقول به بازار میدادن میتونست پرفروشترین کراس اور باشه تو رده خودش.
    اما تو این مقایسه چانگان همه جوره سرتره ولی بعید میدونم به تعداد بالا وارد بشه واسه همین تو بازار آزاد قیمت ماورایی خواهد گرفت

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. Hamidreza

    ۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    جفت آشغالِ پر زرق و برق…
    پول c کلاس میدی اینارو سوار میشی…
    فورد موستانگ اکوبوست الان از ۳۰ هزار دلار هم کمتره…

    موافقم 8
    مخالفم 7
  12. علی

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    لاماری بیشتر شبیه پوزیشنه تا اسم ماشین

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. مرتضی علی وحیدی

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چه رنگ بدی داره لاماری!

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا