جیلی اتو، گلکسی کروزر را به عنوان جدیدترین شاسیبلند خود با الهام از لندرور دیفندر، در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی کرد.
جیلی گلکسی کروزر صرفاً یک شاسیبلند الکتریکی جدید با چراغهای زیبا و صفحه نمایش بزرگ نیست، بلکه یک گجت تمامعیار روی چرخها محسوب میشود. این خودرو قابلیت حرکت خرچنگی، گردش ۳۶۰ درجه درجا و عبور از آبهای عمیق دارد.جیلی گلکسی کروزر میتواند برای مدت کوتاهی روی آب شناور بماند؛ مثلاً اگر بخواهید از رودخانه عبور کنید یا از سیلاب ناگهانی در امان بمانید.
گلکسی کروزر همچنین اولین مدل مجهز به باتری جدید جیلی به نام باتری تیغه کوتاه طلایی (Golden Short Blade Battery ) با قابلیت شارژ فوق سریع است. این باتری ضدگلوله و مقاوم در برابر آتش، به ادعای جیلی است.
قبل از اینکه بیش از حد در دام فناوریهای هوش مصنوعی این خودرو گرفتار شویم، بهتر است درباره ظاهر آن صحبت کنیم. چون گلکسی کروزر بیش از حد شبیه به لندرور دیفندر است: پنلهای تخت و بزرگ، ابعاد مربعشکل و ظاهر خشن.
گلکسی کروزر به سیستم “هوش مصنوعی تمامدامنه” جیلی مجهز است که کنترل خودرو از جمله مدیریت انرژی، کشش و پاسخ به شرایط زمین را بر عهده دارد. از نظر تئوری، این سیستم مثل این است که یک کمکراننده با مدرک دکترا در مهندسی بیشازحد به خودروی خود اضافه کنید.
این خودرو بسته به شرایط جاده (خیابانهای شهری، جادههای خاکی یا مسیرهای کوتاه روستایی) میتواند بین حالتهای تمامالکتریکی، هیبریدی و ذخیره انرژی، عمل کند. تمام این قابلیتها به لطف سیستم شاسی دیجیتال ممکن شده که کنترل موتور، تعلیق و سنسورها را به هم متصل میکند. برای مثال، برای حرکت خرچنگی، هر چرخ باید مستقل عمل کند، در حالی که توزیع گشتاور لحظهای چرخشهای نمایشی و حالت رانندگی با لاستیک پنچر نیز دارد.
فناوری حرکت روی آب و باتری ضد آتش جیلی
بله، این خودروی الکتریکی میتواند روی آب شناور بماند. به گفته جیلی، گلکسی کروزر تا ۲ ساعت میتواند روی آب با سرعت ۸.۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. همچنین عمق عبور از آب طولانی مدت برای این خودرو، ۸۰۰ میلیمتر است. برای کمک به این عملکردها، جیلی رادار آبی را به گلکسی کروزر اضافه کرده است.
گلکسی کروزر از باتری تیغه کوتاه طلایی جیلی استفاده میکند که با پوششهای ضدگلوله و اقدامات ایمنی ضدحریق طراحی شده است. هرچند جیلی جزئیات کامل مثل سرعت شارژ یا چگالی انرژی را فاش نکرده، اما نام و تأکید آن نشاندهنده تمرکز قوی روی پایداری حرارتی و مقاومت در برابر تصادف است.
جالب است بدانید که زیکر (Zeekr)—زیرمجموعه لوکس جیلی برای خودروهای الکتریکی—نیز از یک باتری طلایی با قابلیت شارژ فوق سریع (۱۰ تا ۸۰ درصد در تنها ۱۰ دقیقه) استفاده میکند. اگرچه جیلی بهطور رسمی تأیید نکرده که آیا این دو باتری یکسان هستند، اما تشابه نامها و ارتباط شرکت مادر نشان میدهد که آنها از فناوری یکسانی استفاده میکنند.
همزمان با رونمایی از گلکسی کروزر، جیلی مرکز ایمنی جهانی جیلی را نیز راهاندازی کرده است که به عنوان پایگاهی برای تحقیق و توسعه ایمنی عمل خواهد کرد و برای سایر تولیدکنندگان نیز قابل دسترس خواهد بود. در حرکتی که شاید غیرشرکتیترین اقدام امسال باشد، آنها حتی حق استفاده از دستگاه تست ضربه باتری خود را برای رقبا، آزاد گذاشتهاند.
گلکسی کروزر معیاری جدید برای چگونگی توسعه خودروهای الکتریکی است. این خودرو ترکیبی از نمایش فناوری، آزمایش آفرود و لیست آرزوها است. اینکه آیا همه این قابلیتها به مرحله تولید میرسند یا نه، حدس و گمان است، اما ایدهها حاضر هستند و بسیار جسورانه!
J
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا خوبه این جیلیه. مثلا یکی از بزرگترین و معتبرترینای چینه و اینجوری کپی زده. وای بحال شرکتای تازه کار
حداقل یکی دو جاشو از ماشینای دیگه ورمیداشتی. تمام و کمال دیفندر رو برداشته گذاشته تو دستگاه کپی
javad-bmw
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴جالبیش اینه که الان یه مدته نمیگن کپی ، میگن ، با الهام از فُلان ماشین ؛ دیگه باید چی کار کنه که بگید کپی کرده.
Yaghoob
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴خودش گفته از دیفندر الهام گرفته
ارسلان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴😂 کپی از یه ماشین دیگه اسمش الهامه ؟! والا اینم چینی ها مد کردن….یه حرف کاملاً چرند و بی معنیه.
یوسف
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی کادیلاک جیپ تویوتا و فورد کپی میکنن از لندرور….
وای به حال بقیه….
…… چرا همه سازنده ها اتومبیل میخواهند لندرور بسازن…..
چرا واقعاً
https://www.newsweek.com/why-does-every-automaker-want-design-land-rover-1819625
سوشیانت
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ جای متن دلیلی نیاورده برای کپی کردن باید بگه کدوم قسمت های این خودرو ها کپی شده از لندرور هست
اراز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴درود به طراحان بریتانیا کبیر که هفت سال پیش این شکل اتاق خلق کردن که حالا هم برند ها حمله کردن برای کپی کردن از روش
آدولف هیتلر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بریتانیا کبیر😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴همون که حال آدولف هیتلر رو گرفت!!
یوسف
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آراز عزیز
دیفندر جدید در سال 2019 معرفی شد اما سال 2010″ طراخی و ساخت شده بود و 10 سال وقت صرف توسعه و آزمایشات گوناگون شده تا دنیای طراحی خودرو را همراه با LRX که سال 2008 معرفی شد برای همیشه تغییر بده…
در واقع لندرور سیلمی دنیای شاسی بلندهاست.
https://media.landrover.com/news/2008/03/range-rover-lrx-concept
https://www.roverparts.com/roverlog-news-blog/looking-back-on-the-dc100/?srsltid=AfmBOor90TjNihFkG8XVM1BeOmqRCjMxZ6X4-gC1xsI6_0cmVjTb0Dlg
باورش سخته که لندرور 17سال پیش اینارو طراحی کرده که الان همه دارن کپی میکنن
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برندها!
کلا چهارتا برند چینیه دیگه
آرش
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴هفتاد سال پیش آمریکاییها و اروپاییها و بعد ه ها ژاپنیها هم اضافه شدن یعنی در دهه ۵۰ روشی رو ابداع کردن به این صورت یک شاهکار خلق میکردن و دهه ها بر اساس اون مدل محصولاتشون رو توسعه میدادن و تولید میکردن مثل بیوک ریویرا، مرسدس اس ال ، پورشه ۹۱۱ ،آستون مارتین دی بی ۵ ، موستانگ ، کامارو ، دوج چارجر، فراری ۴۰۰،جاگوار ایکس جی و خیلیهای دیگه اما حالا چی کشور دزدی مثل چین میاد از تمامی مدلها کپی میکنه و گند میزنه به سالها فرهنگ خودرو
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴خوبه ما یک پیچ این ماشین هم نمی تونیم بسازیم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴فقد هایما🔥🔥🔥
saeedfarshchian
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴پس انتقادم نکنیم؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اگر فکر می کنید سازنده است و چینی ها توجه می کنن، ادامه بدید
آرش
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴پس شما تایید میکنید این روش رو ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴من چه کاره ام که تایید کنم یا بخوام صنعت چندصد میلیارد دلاری خودروسازی چین زیر سوال ببرم
اوج موفقیت ما در ایران، ریرا هست که از سانتافه کپی شده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/04/santa-fe.jpg
از نظر شخصی که خوشم نمیاد از کپی کاری
ولی فکر می کنم ظاهر یک ماشین 20 تا 30 درصد موفقیت تجاری هست و چینی ها اگر به موفقیت در خودروسازی رسیدن، دلیلش کپی کاری نبوده
عملکرد فنی با مشخصات و امکانات و قیمت مناسب، باعث جذب مشتری می شه
ارسلان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سازنده چینی توجه کنه و نکه مگه مهمه ؟! 😂 حرف مردم یعنی بازار….وقتی مردم کشورها بد بگند، بازار و طرف از دست میده!! کسی به اهمیت دادن خودروسازان ، اهمیت نمیده
yektachafi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴👍
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴آقای اشتری چرا این چینی ها آنقدر کپی میکنن و ادعای برتر بودن تو جهان دارن؟
هر پستی از ماشینهای جدیدشون میبینم همش کپیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ادعا مهم نیست
فروش و رضایت مشتری مهمه
بهترین خودروهای دنیا توسط فلان برند ساخته بشه ولی مشتری نداشته باشه که خوب نیست
الان غالب تولیدات برندهای درجه یک دنیا دور از دسترس 70 درصد مردم جهان هست، شامل شرق آسیا و افریقا و امریکای جنوبی
سه میلیارد نفر از مردم دنیا در سه کشور هند و چین و اندونزی زندگی می کنن اکثرا با درآمد کمتر از 500 دلار در ماه
چین برای میلیاردها انسان که توان مالی کافی ندارن، ماشین می سازه
من ماشین های چینی که اخیرا معرفی شده نگاه کردم و به نظرم، حدود 10 تا 20 درصد، طراحی کپی شده از دیگران هستند
مدلهای جدید چینی، اکثرا هم زیبایی خوب دارند و هم تا حد زیادی به استقلال در طراحی رسیدند
مشتری آزاده تصمیم بگیره ماشین چینی با ظاهر کپی شده بخره یا نخره
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بنظرم تنها ماشین هایی که مشتری های زیادی ازش رضایت دارن بدون تعصب بگم تویوتا هست فقط تویوتا رو خیلیا ازش رضایت دارن البته باز با حقوق ۵۰۰ دلار در ماه اگه شما مثلا ۲۰ ماه کار کنی میشه ۱۰ هزار دلار و با ۱۰ هزار دلار تو خارج یه تویوتا کمری درست حسابی دسته دوم میدن بهتون
یه ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ تقریبا تمیز رو میشه خرید
خرج هم داشته باشه باز خرجاش به حقوقش میخوره
چون حتی تو ایران هم یه سری زمین میفروشن همچین ماشینهایی رو میخرن البته با قیمت ۲۵ هزار دلار ولی با حقوق کارمندی خودشون میتونن خرج ماشین رو بدن و ازش راضی هستن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴شما ژاپنی دست دوم دوست داری
خیلی ها صفر چینی با گارانتی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴نه آقای اشتری من ماشین های ژاپنی رو خیلی دوست دارم درسته ولی بستگی داره چه موقعیتی باشم من حاضرم ۲۰ هزار دلار رو بدم یه هایما چینی_ ژاپنی صفر خشک بگیرم با ۵ سال گارانتی تا یه کمری دسته دوم پوکیده و اینو گفتم که کاربر های پدال دیسلایک ندن چون سلیقه اکثر کاربران ژاپنی دسته دوم هست و من به نظرات همه احترام میزارم ولی کاربران به نظر من احترام نمیزارن من حاضر نیستم مثلاً ۲ میلیارد پول اگه روزی به دست آوردم خوشم نمیاد بدم به یه ماشین با ۲۰۰ هزار کارکرد با آپشن های در حد پراید
میرم یه 7x میخرم از اپشناش لذت میبرم
ولی چینی های دیگه روجز هایما قبول ندارم ولی تیگو هشت و فیدلیتی دیگنیتی ماشین های خوبین ولی بقیه رو که از این سه تا پایین ترن قبول ندارم
گرچه هرکس نظر خودشو داره الان مثلا مدیران خودرو دیده یه نفر میاد برای تیگو ۷ پرو که داخلش اندازه ۲۰۶ جا داره با کیفیت پایین تر از ۲۰۶ رو یه سری میان میخرن برای همین آوردتش بازار ایران وگرنه تیگو هشت که یه سال زودتر اومده بود که خیلی بهتر بود تا یه ماشین که همه چیش عین ایکس ۵۵ هست!
من امیدوارم مردم ایران بهترین ماشین های دنیا بخرن ولی لیاقتشو ندارن
آقای اشتری شما که میبینی من بعضی از کامنت هارو زیر پست ماشین های لوکس میزارم میگم ایشالا همه بخرنش بعد بیشتر دیسلایک میدن تا لایک کنن و تشکر کنن حتی بعضی کاربرا تیکه میندازن فحش میدن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴امیدوارم هزینه تبلیغاتی که برای هایما کردی از ایران خودرو بگیری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴متاسفانه من جز فحش و لگد چیزی از ایران خودرو نگرفتم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ولی باز وضعشون از ما بهتره ما ۱۰ هزار دلار میدیم پرشیا میخریم و اونا با ۱۰ هزار دلار میرن کمری ۲۰۰۸ میخرن
Mahdi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴لندکروزر الکتریکی با طراحی دیفندر ،ساخت چین!
حتی کنار هم گذاشتن این کلمات تو یک جمله هم سخته
Taha Ayoobi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب عکسی گذاشتی پروفایل
yektachafi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴قابلتو نداره عزیز❤️
Taha Ayoobi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴قربانت🌹
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشین خودته؟ چجوری بردیش جلوی برج آزادی؟
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اره حاجی خیلی خوشگله
Taha Ayoobi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴نبابا دیفندر چیه
اصلا برا چینیها ماشینی که طراحیشو خودشون بکنن تعریف نشده
سجاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴با سلام و احترام خدمت مسئولین محترم سایت وزین پدال و خوانندگان عزیز
چه ما دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم کمپانی های چینی با تلاش و تعهد مثال زدنی در حال فتح قله های صنعت خودرو هستند و کیفیتی رو که بسیاری از کمپانی های اروپایی و آمریکایی چند دهه طول کشید تا با آن برسند در یک بازه زمانی ده ساله طی کردند و حتی پیش افتادند. خود من هم مثل بسیاری از خوانندگان روی کمپانی های قدیمی مثل تویوتا ، هوندا ، مرسدس بنز ، آئودی ، پورشه ، بی ام دبلیو ، رنو و حتی کمپانی هایی مانند مازراتی و … تعصب دارم ولی نمی توانیم واقعیت رو انکار کنیم ، ممکنه تیپ و ظاهر خودرو مانند لندروور باشه و کپی شده باشه ولی تکنولوژی هایی که این اتومبیل داره لندروور و مسئولینش توی خواب هم نمی بینند و براشون قابل تصور نیست … اغلب نظرهای منفی هم مشخصه که از روی تعصب و نوعی غِیض شدید نسبت به تولیدات چینی ابراز میشه و فرسنگ ها با واقعیت فاصله داره ، خرید و فروش خودرو در کشورهای پیشرفته آزاده و مردم میتونن از روی صدها مدل خودرو در کلاس های مختلف هر کدام رو دوست داشتن انتخاب کنن ولی وقتی در همان کشورهای اروپای غربی کمپانی های چینی با قدرت و سرعت هر چه تمام تر دارن مشتری ها رو جذب می کنن نشان از کیفیت و تکنولوژی هست ، دیگه توی اون کشورها که مردم مثل ما مجبور نیستن که زور انتخاب کنند . پس تعصبات رو بزارید کنار ، نه کمپانی های اروپایی سهامش مال من و شماست و نه کمپانی های چینی .
سوشیانت
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴چینی ها تنها برتریشون قیمت نه تکنولوژی و کیفیت
J
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴این همه پیشرفت تو هوش مصنوعی و رانندگی نیمه خودران، باتری های باظرفیت بالا، شارژرهای سریع، و … اینا هیچکدوم جزو تکنولوژی نیست؟
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴رانندگی خودران پیشرفته رو که الان برند های معتبر هم دارن چینی ها اگر واقعا تکنولوژی داشتن روی خودرو های درون سوز کار میکردن که طراحی سختی دارن و انقدر ضعیفن تو این کلاس که الان در حد نیم قرن پیش برند های دیگه نیستن
Mohammad
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴جناب آقای اشتری عزیز در تیتر نوشتید خودروی ضد گلوله ، بعد در متن نوشتید باتری خودرو ضد گلوله هست ، آخرش خودرو ضد گلوله هست ؟
و این که اگه خودرو شد گلوله بود با اون باکس و اونی که کنار باکس هست باهاش میرن دریا اسمش رو حضور ذهن ندارم ، عکس نمیگرفتن
و این که بی زحمت مقاله های نظامی هم کار کنید
صنعت نظامی به سرعت در حال پیشرفته ، آمریکا و روسیه هم بودجه نظامی خودشون رو به شدت افزایش دادن ، بی زحمت مقاله های نظامی هم بزارید ممنونم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بله درست گفتید تیتر اصلاح کردم
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ب نظرم وقتی از خود دیفندر بهتر باشه دیگه فرقی نداره تقلید هست یا نه
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی از خود دیفندر بهتر باشه نیاز نداره شکل دیفندر باشه
البته اگه حرکات ژانگولر نوجوان پسند رو ملاک قرار بدیم دیگه موضوع عوض میشه
Sina_carshow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب پس حالا حرکت خرچنگی و 4 wheel steering شد حرکات ژانگولر نوجوان پسند
فقط جهت اطلاعات اینو میگم بنز اس کلاس و آئودی q8 و حتی رنج روور ووگ که هیچ حتی نیسان جی تی آر r32 و تسلا سایبرتراک و هامر ev و جی ام سی سیرا ev و کلی ماشین دیگه هم این آپشنا رو دارن برا اینکه رانندگی باهاشون راحت تر بشه
حسین دهمرد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بالاخره هرچی بزنی آخر شبیه یه ماشینی میشه. مهم اینه مشتری راضی باشه
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بدبختی اینه که خود دیفندر هم شبیه یه چیزیه، اون یه چیزی هم شبیه یه چیز دیگست . به قول رفیقمون مهم اینه که ماشین خوبی باشه. ماشین خوب تو این کلاس ماشینیه که کارایی و دوام داشته باشه چیزی که معمولا انگلیسی ها خیلی ازش بویی نبردن
سید میثم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴الان خیلی از شرکت های اروپایی با چینی ها به مشکل خوردن،ب والله من ماشین چینی تا حالا نداشتمو ندارم،ولی اینهایی که نظر منفی میدن راجب خودرو چینی.یبار سوار شن ببینن داستان چیه…بخدا ماشین۳تومنیشون اندازه ۱۰تومن اروپاییش کیفیت داره ،تویوتایی که الان تو بازار هست رو چین میزنه با کشتی میفرسته خلیج،،۵سال فقط بصبرید تا ببینید تو صنعت،و تکنولوژی کت تن کیه،خودرو که جای خود دارد،
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشین خوب ماشینی که کارایی و دوام داشته باشه ماشینی که تکنولوژیک باشه ماشینی که …
اصلا فلسفه بافی و چرخوندن لقمه دور سر لازم نیست. ماشینی که رای مشتری برای خریدن رو بدست بیاره. مردمی که بیشتر از افراد ندیده و لمس نکرده میدونن. بقیه حرفها یک مشت شعار محسوب میشه
رنجروور پرفروشترین خودروی لوکس آمریکاست. کسی که فقط اندکی راجع به فلسفه ساخت و جایگاه خودروها بدونه با این آمار اصلا نباید لب باز کنه به هیچ وجه.
رنجروور!! پرفروشترین!!
فقط نگاه کن جونی😀
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴راستش اصلا واسه من اهمیتی نداره که ماشینی پر فروش هست یا نه چون معتقدم تبلیغات تو فروش بیشترین تاثیر رو داره . چیزی که تاریخ خودرو سازی نشون داده و چندتا نمونه انگلیسی که اطرافم میبینم اینه که معمولا انگلیسی ها بیشترین خرابی رو دارن حالا اینکه شیک و باکلاس هستن بله ولی وظیفه اصلی هر خودرویی مخصوصا تو این کلاس کارایی هست که تو محصولات انگلیسی معمولا دیده نمیشه.
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴واسه همینه که ۹۰ درصد آفریقا رو با لندروور طی کردن؟ واسه همین عدم اطمینانش بوده حتما. شایدم خاطرجمع بودن که اونجا نمایندگی و خدمات خیلی فراوونه!!
فروش هم بله به نظر من هم فاکتور خیلی مهمی نیست. اما اینکه تویوتا بیشترین فروش رو داشته باشه یا لندروور؛ این خیلی فرق داره. تویوتا تمام فاکتورهای لازم برای پرفروش بودن رو داره اما لندروور نصفش رو هم نداره پس اگه پرفروش میشه یه اهرم خیلی قویتر هست
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اینکه تبلیغات بیشترین تاثیر رو در فروش داره هم دستکم از شما بعید بود
فولکس واگن بیتل تویوتا کرولا فورد ماستنگ گلف
اینها بخاطر تبلیغات زیاد پرفروش نشدن
فروش بالای لندروور رنجروور هم بخاطر عرضه تقریبا همزمان دیفندر جدید و نسل پنجم رنجروور هست که هردو در جایگاه خودشون واقعا درخشان ظاهر شدن. تبلیغات که همیشه بوده
دینام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این محصول هم به نظر کاملتر و بی نقص تر شده حتی یک زیر دریایی. به چی تعصب دارید ؟؟؟ این کالا بهتر شده و مناسبتر . چین اخیرا به فکر همه هست . و در واقع چین یک تفکر هست یک هوش مصنوعی و یک رباط کارآمد .لطفاً بس کنید .