شیائومی

کاهش توان ۶۵۰ اسب بخاری در شیائومی SU7 اولترا با یک آپدیت نرم‌افزاری جنجالی

شرکت شیائومی پس از اعتراض گسترده مالکان مدل SU7 اولترا، تصمیم خود برای محدود کردن قدرت این خودروی الکتریکی به ۸۸۸ اسب بخار را لغو کرد. این محدودیت تنها در صورت ثبت زمان دور پیست قابل باز شدن بود، اما حالا شیائومی وعده شفافیت بیشتر در به‌روزرسانی‌های آینده را داده است.

شیائومی به‌تازگی در واکنش به موجی از نارضایتی کاربران، از تصمیم قبلی خود عقب‌نشینی کرده و محدودیت اعمال‌شده بر قدرت خودروی SU7 Ultra را لغو کرده است. این مدل که پرچم‌دار سبد محصولات SU7 محسوب می‌شود، در حالت استاندارد به یک قوای محرکه‌ی سه‌موتوره با توان ۱٬۱۳۸ کیلووات (معادل ۱٬۵۲۶ اسب بخار یا ۱٬۵۴۸ اسب بخار متریک) مجهز است. SU7 Ultra رقیبی مستقیم برای پورشه تایکان توربو GT به شمار می‌رود، اما با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر.

در نسخه‌ی نرم‌افزاری ۱.۷.۰، شیائومی قدرت خروجی این خودرو را به حدود ۶۶۲ کیلووات (معادل ۸۸۸ اسب بخار) کاهش داد، مگر اینکه مالک خودرو بتواند مهارت رانندگی خود را با ثبت یک زمان دور تأییدشده در پیست‌های مورد تأیید شیائومی اثبات کند. این تایم باید از طریق حالت «Qualifying Mode» داخلی خودرو ثبت و تأیید می‌شد.

از دیگر تغییرات این به‌روزرسانی می‌توان به افزایش زمان آماده‌سازی لانچ کنترل به ۶۰ ثانیه اشاره کرد؛ مسئله‌ای که عملاً امکان استفاده سریع از شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ی SU7 Ultra را از بین می‌برد. طبق ادعای شرکت، این خودرو قادر به ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱٫۸۹ ثانیه است، رقمی فوق‌العاده که تنها در هایپرکارها دیده می‌شود.

شیائومی در توجیه این تغییرات اعلام کرده بود که هدف اصلی، افزایش ایمنی بوده و توان کامل خودرو تنها برای رانندگان حرفه‌ای و در شرایط خاص پیست در نظر گرفته شده است. اما مالکان، که بسیاری از آن‌ها به واسطه همین قدرت تبلیغ‌شده خودرو را خریداری کرده بودند، در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت اعتراض کردند. آن‌ها معتقد بودند که بدون هشدار قبلی، بخشی از توانایی‌هایی را که بابتش پول پرداخت کرده‌اند، از دست داده‌اند.

در پی این اعتراضات، شیائومی رسماً اعلام کرد که محدودیت‌های اعمال‌شده را لغو کرده و در آینده، در ارائه به‌روزرسانی‌ها شفاف‌تر عمل خواهد کرد. به نقل از نماینده این شرکت که با رسانه‌ی Car News China گفتگو کرده:

ما بازخورد پرشور جامعه کاربران خود را تحسین می‌کنیم و در آینده، شفافیت بیشتری در به‌روزرسانی‌ها خواهیم داشت.

تصمیم اولیه شیائومی شاید از نظر ایمنی قابل توجیه باشد، اما اجرای ناگهانی آن بدون اطلاع‌رسانی شفاف، نمونه‌ای کلاسیک از مدیریت ضعیف تجربه‌ی کاربری است. در دنیای خودروهای هوشمند که نرم‌افزار بخشی جدایی‌ناپذیر از محصول نهایی است، شفافیت و احترام به مالک باید در اولویت باشد.

همچنین بخوانید:

آیا شما موافقید که شرکت‌ها اجازه داشته باشند بخشی از توان خودرو را در صورت عدم اثبات مهارت راننده قفل کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای
منبع
Car News China

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون هم همینطوره، کل ۱۵۰۰ اسبش رو کامل نمیده، یه مقدارش با یه کلید مخصوص قابل استفاده میشه، باقی اون ۱۵۰۰ تا هم باید توسط خود نمایندگی برای راننده ای که مورد اطمینانش هست در اختیارش قرار بگیره

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. پیام

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2269 ديدگاه)

      بارها گفتم که اگر فروش چین بالا رفته به خاطر اون متریالی بوده که جمع کرده و هزینه کارگرش پایین هست. جنس ارزان بنجل

      موافقم 11
      مخالفم 25
      1. Navid A J

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3936 ديدگاه)

        این چینی که شما تو ذهنته مال زمان مائو بود. الان چین خیلی فرق کرده.

        موافقم 16
        مخالفم 6
  2. bMw

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    افت ۶۵۰ تس اسب‌بخار با “یک آپدیت نرم افزاری!”
    دنیا به کجا داره میرسه بابا قدیما اصلا نمیدونست آپدیت چیه بعد الان ماشینا آپدیت میشن
    هم خنده داره هم اعصاب خورد کن!
    من کلا از وقتی که این ماشینه اومد گفتم یهویی شیائومی بخواد انقدر رکورد بزنه یجیزایی اتفاق میفته بعدا
    یارو بعد ۲۵ کیلومتر رانندگی از کارخونه با su7 وسط راه گیر کرد و شیائومی هم گفت که من کاری نمیکنم

    موافقم 9
    مخالفم 12
  3. IRI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تیترو نگا!!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. Scuderia Ferrari

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4132 ديدگاه)

    به هیچ عنوان نمیتونم یه ماشین چینی رو به رقبای اروپایی و آمریکایی ترجیح بدم حتی با قیمتی بسیار پایین تر !!
    S7 اولترا اگه ۲۰۰۰ اسب بخار و شتاب ۱ ثانیه هم داشته باشه بازم نمیتونم به پورشه تایکان توربو GT ، تسلا مدل S پلاد و لوسید ایر سافایر ترجیحش بدم

    موافقم 22
    مخالفم 25
    1. BlackWing

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      Agree

      موافقم 10
      مخالفم 12
    2. JaMsHiD-B

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      اسکودریا فراری
      موقعی که ملت افتادن دنبال کارایی
      اصالت و صلابت دیگه معنایی نداره

  5. علی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آیا شما موافقید که شرکت‌ها اجازه داشته باشند بخشی از توان خودرو را در صورت عدم اثبات مهارت راننده قفل کنند؟
    به نظرم سوال آخرتون باید برعکس طرح میشد، آیا شرکت ها اجازه دارند بخشی از ویژگی های اتومبیل که خریدار پول آنرا از قبل پرداخت کرده است، غیر قابل دسترس و آراد کردن آنرا مشروط کنند؟
    به نظرم جواب ساده اس، اگر کسی در خودش توانایی راندن چنین اتومبیلی نمیبینه یا قدرت کمتری نیاز داره. از همون اول میره سراغ ماشین های کم توان تر.
    از طرفی شما نمیتونید افراد رو به این بهانه که در آینده ممکنه جرمی مرتکب بشن از الآن زندانی کنید!!!
    پس این نقض آشکار حقوق مشتری قطعا محکومه.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  6. ashkanyp

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    چه استدلال مسخره ای داشته، مثل این میمونه به یکی لباس بفروشی بعد بگی اگه مهمونی نری نمیتونی بپوشیش، آقا به تو چه ربطی داره طرف پول داده خریده

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. Mohammad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      درسته عزیز ولی مثال خوبی نبود ، واضح تر عرض کنم یک فردی وقتی بوگاتی میخره ، باید اثبات کنه که مهارت رانندگی داره و هیچ ریسکی انجام نمیده ، وون نه تنها میتونه منجر به مرگ فرد دیکه ای بشه ، بلکه جون خودش هم در خطره و ممکنه باعث تصادف زنجیره ای هم بشه

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6095 ديدگاه)

        هیچ ربطی نداره، درسته قدرت های بالاتر کنترل سخت تره ولی با یه ماشین 100 اسبی هم میشه آدم کشت

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. آریا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (286 ديدگاه)

    چند سال دیگه شرکت ها آنقدر رو خودرو محدودیت میزازن که امروز شاید فکرشو نکنیم
    مثلاً یکی تو اتوبان تند بره پلیس بیفته دنبالش اون ماشین رو با یه دکمه متوقف کنن
    یا مثلاً بگن تو سابقه دوبار تصادف کردن داری توان بیشتر از 100اسب بهت نمی‌دهیم🤣

    موافقم 37
    مخالفم 9
    1. ناشناس

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      همین الانشم هست حتی در ایران، متوقف کردن ماشین با تیراندازی به چرخ یا مسدودی بزرگراه یا پهن کردن نوار دارای تیغ های فلزی، برای مورد دوم هم محدودیت هایی از جمله نمره منفی و جریمه سنگین و ابطال دائم گواهینامه و توقیف و در بعضی مواقع مصادره خودرو.

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. امید

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      به شدت موافقم، همینطور هم خواهد شد

  8. آرش

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دیگه از شیائومی و چین بیشتر از این نمیشه انتظار داشت عجیب است که هموطنان دو میلیارد پول به ماشینی مثل لاماری و دیگنیتی و…. غیره میدن که نه راحتی داره صندلی های نیمکت مانند و نه کیفیتی

    موافقم 8
    مخالفم 22
    1. ashkanyp

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (125 ديدگاه)

      انتخابای محدودی دارن بزرگوار چیکار کنن؟ وقتی مافیای واردات با قیمتای نجومی از کشورای اروپایی وارد میکنن و وضع ارز اینه اکثرا مجبور میشن همین چینی هارو بردارن تازه همه چینی ها هم بد نیستن بعضیاشون حداقل نسبت به تولیدات ایران خودرو و سایپا بهترن
      چینی خوب هم مثل آوتار میاد قدرت خریدش نیست خوب میگی مردم چیکار کنن؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. Mohammad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      مگه با دو میلیارد گزینه های دیگه هم هست ؟
      در ضمن ماشین ایرانی خوبه ۱.۴ میلیارد بدی حلبی بگیری بدون امکانات ؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
  9. آرش

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دقیقا مثل اینه که محصولهای جدید فراری پورشه و کوروت با تبلیغات فراوان ماشین ۱۰۰۰ اسب بخاری معرفی کنند بعد موقع فروش بگن نه این ماشین برای ایمنی فقط ۴۰۰ اسب بخاره تصور کنین لافراری ۹۵۰ اسب بخاری موقع تحویل به مشتری تبدیل بشه به فراری ۳۵۰ اسب بخاری ؟!!!

    موافقم 12
    مخالفم 6
  10. حجت‌اله براهنی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    فکر می‌کنم بیش‌تر این کار رو کرده تا ضعف فنی ماشین رو بپوشونه! شاید اون موتوری که استفاده کردن قدرت زیادی داشته باشه اما بقیه ماشین می‌تونه از پس این قدرت بربیاد؟ تو پیست استاندارد که اومدن تایم بگیرن رفت تو باقالیا!! احتمالا نه شاسی و نه تعلیق و ترمز این ماشین از پس این همه قدرت برنمیاد و برای جلوگیری از بروز سوانح بدتر اومدن این کار رو کردن.

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا