شیائومی اولین خودروی خود را رونمایی کرده است. این یک سدان الکتریکی پیشرفته با حداکثر ۵۷۰ اسب بخار قدرت است که قصد رقابت با تسلا مدل S و پورشه تایکان را دارد.
غول سازندهٔ گوشیهای هوشمند، شیائومی اولین خودروی خود را با نام SU7 رونمایی کرده است. شیائومی حدود سه سال پیش برنامههای خود برای خودروسازی را علنی کرد یعنی زمانی که در اوایل سال ۲۰۲۱ مدیرعامل و مؤسس این شرکت در یک سخنرانی عمومی گفت شیائومی ۱۰ میلیارد یوآن معادل ۱.۴ میلیارد دلار در خودروسازی سرمایهگذاری میکند.
حال پس از گذشت ۱۰۰۰ روز از اعلام این برنامه، اولین خودروی شیائومی رسماً رونمایی شده است. این خودرو یک سدان الکتریکی است که در دو نسخهٔ SU7 و SU7 Max به بازار عرضه خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ SU7 به یک موتور الکتریکی ساخت خود شیائومی در عقب مجهز است که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به باطری ۷۳.۶ کیلووات ساعتی CATL مجهز است که با هر بار شارژ کامل برد ۶۷۰ کیلومتری را فراهم میکند.
نسخهٔ پرفورمنس SU7 Max اما به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و چهارچرخ محرک است. این نسخه ظرف تنها ۲.۷۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند در ۱۰.۶۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. SU7 Max از باطریهای ۱۰۱ کیلووات ساعتی CATL بهره میبرد که شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری را در اختیار راننده قرار میدهد.
این باطریها با تنها ۱۰ دقیقه شارژ، ۳۹۰ کیلومتر برد را فراهم میکنند که این رقم با ۱۵ دقیقه شارژ به ۵۱۰ کیلومتر میرسد. SU7 همچنین خودرویی بسیار آیرودینامیک است که ضریب درگ تنها ۰.۱۹۵ Cd آن در بین همهٔ خودروهای تولیدی کمترین است. لیداری که بالای شیشهٔ جلوی خودرو نصب شده نیز از فرم صاف سنگریزهها الهام گرفته است. SU7 با ۴,۹۹۷ میلیمتر طول، ۱,۹۶۳ میلیمتر عرض و ۱,۴۵۵ میلیمتر و فاصله محوری ۳,۰۰۰ میلیمتری، کمی از پورشه تایکان بزرگتر است. صندوق بار این خودرو ۵۱۷ لیتر ظرفیت دارد درحالیکه در جلو هم به یک صندوق ۱۰۵ لیتری مجهز است.
در داخل خودرو شاهد یک نمایشگر مرکزی ۱۶.۱ اینچی ۳K به همراه دو نمایشگر کوچکتر ۷.۱ اینچی برای سرنشینان عقب هستیم. هدآپ دیسپلی ۵۶ اینچی با قابلیت نمایش ناوبری، سیستمعامل HyperOS با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵ و سیستم رانندگی خودکار بنام شیائومی پایلوت با تراشه انویدیا Orin-X هم از دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. SU7 قصد دارد در چین با پورشه تایکان و تسلا مدل S رقابت کند. شیائومی میخواهد در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج شرکت خودروسازی برتر جهان تبدیل شود. SU7 اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد اما شیائومی فعلاً قیمت آن را اعلام نکرده است.
Soroush
۲۵ آبان ۱۴۰۲چراغ،سپرجلو و کاپوت به خودروهای مکلارن به ویژه ۷۲۰ و۷۵۰شباهت داره
AHMADREZA
۲۵ آبان ۱۴۰۲عقبش هم شبیه به استون مارتینه
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲نه نیست
جلوش شبیه مک لارنه
عقبش خطی هست دیگه خیلی از شرکت ها خطی میزنن
مال استون مارتین هم فرق داره اگر دقت کنی ، مخصوصا تو مدل های dbs، dbx دقت کنی قشنگ فرق داره با این
اصالت یعنی چین
۷ دی ۱۴۰۲شما یک ایرانی هستید و باید منتظر فیس لیفت دنا باشید کسی که به این خودرو ایراد میگیره توان انتخابش رو داره اونی که این رو ساخته هم از شما بیشتر میفهمه جوری بسازه که مکلارن و استون شکایت نکن
پدال اون کامنت رو پاک کن
علی
۷ دی ۱۴۰۲فقط میشه گفت اووووف اافرین کاش ما هم کمونیست بودیم👏👏👏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۲خوب که نگا کنین، فقط کره شمالی کومونیست واقعی هست و حکومت چین به خوبی تونسته نوع خاصی از نظام سرمایه داری باشه
هم اکنون هزاران کارخانه دار با ثروت بیش از 10 میلیون دلار در چین حضور دارن، حقوق مدیران و کارگران و مهندسان در ردههای مختلف، تفاوت داره
چنین چیزی در یک سیستم کومونیستی غیرممکنه
علی
۸ دی ۱۴۰۲جناب اشتری چین به ارزشهای کمونیست وفاداره منتهی تونسته مثل روسیه با اصلاحات و درک نیازهای بونی جامعه به پیشرفت برسن کاری که ما هم باید انجام بدیم ن با اجرای الگو وارداتی که برای کشور ما تجویز میکنن
علی
۸ دی ۱۴۰۲جناب اشتری عزیز چین و روسیه کمونیست هستن منتهی با اصلاحات بومی با توجه به فرهنگشون به الگو پیشرفت بومی رسیدن کاری که ما هم باید انجام بدیم ن اینکه نسخه شکست خورده کشورهای دیگه وارد کنیم که قبلن امتحان شده و شکست خورده
پیام
۲۵ آبان ۱۴۰۲یه مشت آشغال به اسم ماشین
amir
۲۵ آبان ۱۴۰۲شیافومیه در اصل اسمش
Car love
۷ دی ۱۴۰۲اره واس صنعت خودرو جاپون اسمش اینه🤣🤣
Mehdi TuRbO
۲۵ آبان ۱۴۰۲داشتم با خودم میگفتم چقدر جلوش برای اولین ماشینش زیبا طراحی کرده که تا کامنتت دیدم گفتم اره
یعنی همان اولش حس کردم اشناس خیلی ولی فکر کردم مال رندرایی که قبلا دیدم
قبول دارم طراحیش کپی صد در صد مکلارن ولی به این بدنه و طراحی ۴ در جلوش خیلی بیشتر از خود مکلارن به نظرم نشسته این جلو به خودروهای ۴ در و تو این سبک بدنه که مثل مدلای ام جی بیشتر نشسته
Amirreza.M
۷ دی ۱۴۰۲خیلی قشنگ کپی شده اما کم لطفی نیست بگیم کپی از اصلش بهتر در اومده؟
ALI A
۲۵ آبان ۱۴۰۲طراحیش میتونست اینقدر کپی نباشه و متفاوت باشه… ولی احتمال زیاد از باقی جهت ها ماشین خوبی هست… احتمال اینکه آینده به ایران صادر کنن هم هست…
Mercedes-Benz
۷ دی ۱۴۰۲خوبه باید منتظر قیمتش بود
طراحی بیرونیش از اس پلد بهتره ولی داخلش عین همونه
𝐀𝐥𝐢
۲۵ آبان ۱۴۰۲پشتش منو یاد استون میندازه
ARIAN
۲۵ آبان ۱۴۰۲اصلاً هم جلوش شبیه محصولات مکلارن نیستا🤔
mahan
۲۵ آبان ۱۴۰۲آقا به خدا بهتر! الان دیگه همه چینیا جدید که میاد فقط یه دونه ریسه میکشن از اینور تا اونور ماشین به اسم ترند روز. باز این یه چراغ درست و حسابی داره حتی از کپی. با اینکه اصلا از شیائومی خوشم نمیاد ولی طراحی این ماشین قشنگ و دلنیشینه
blackwing
۲۵ آبان ۱۴۰۲تا اندروید چند ساپورت میکنه ؟ 😂🤦🏻♂️
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲نمیدونم ولی I car تا ios ۲۰ ساپورت میکنه خیالت راحت
amir
۲۵ آبان ۱۴۰۲نهایت ۶ ۷
بالاتر از اون هنگ میکنه
خواستی برو هواوی بگیر این رابط کاربری مععععوووو عش بیشتر از این جواب نمیده
امیر
۲۵ آبان ۱۴۰۲تنها ماشین چینی هست که به دلم میشینه به حدی که دوست دارم یکی ازشو داشته باشم !
هلهل
۲۵ آبان ۱۴۰۲اصلا نظر اینایی که هر چینی میبینن میگن فلان جاش شبیه فلان اروپاییه فلان جاش شبیه هیوندا هست و … خوشم نمیاد ولی این دفعه بدون شک چراغ های مک لارن ۷۲۰اس رو کپی کردن رو ماشین . البته آدم به فکر واداشته میشه که آیا این چراغ های زیبای مک لارن که تقلیدشون کرده رو انتخاب کنه یا چراغ های زشت مدل ۳ که طراحی اصیل تری داره
sina
۲۵ آبان ۱۴۰۲از سرعت تولید خودروهای برقی تو چین برق تولید میکنن!
mahan
۲۵ آبان ۱۴۰۲جمله خیلی دقیق و سنگین بود👌
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۲به عنوان اولین تجربه چیز بدی نشون نمیده ظاهراً ، اتفاقا خیلی خوبه شرکت هایی مثل شیائومی ، هواوی و اپل وارد صنعت خودرو شدن ، با سرمایه عظیمی که این شرکت ها دارن قطعا رقابت رو داغ تر میکنن
فندق
۹ دی ۱۴۰۲اپل نه توروخدا
سامسونگ بیاد خوبه
ولی اپل نه
وامونده بیاد بدبخت میشیم تا ابد یه طراحی میزنه بعد بقیه شرکت ها هم از روش کپی میکنن تا ابد مجبوریم هر ۲۰ سال یبار یک طراحی جدید ببینیم!
sinasvj
۷ دی ۱۴۰۲اسب بخار به لطف آرمیچر تبدیل شده به مسخره بازی هرکی میاد برای اولین بار ماشین بزنه یهو میبینی 1000 اسب قدرت داره دیگه صنعت خودرو مثل قبل نیست هعععی
🤡
۷ دی ۱۴۰۲تو را چه به ماشین برو گوشیتو تولید کن
Xia
۷ دی ۱۴۰۲شیاومی حتی گلدون هم داره .
H2
۷ دی ۱۴۰۲مثل اینکه هزینه تحقیق و توسعه این ماشین چند برابر معمول صنعت خودروسازی بوده
این تاثیر مستقیمی بر رقابت پذیری و سوددهی برند داره و اگه اون هزینه ها رو خوب سرشکن نکنه ممکنه شکست بخوره
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۲این چینی فن ها خیلی باحالن یکی از کاربران گفته بود چون چین تو صنعت گوشی خیلی قویه پس تو صنعت خودرو هم همینه! یعنی تا حالا تو عمرم انقدر دو تا جمله ی بی ربط ندیده بودم! چین هر چند پیشرفتش خوبه ولی هنوز نه در حد کمپانی های معتبر مثلا اون نیو به هیچ عنوان نمیتونه با خودرو های فوق لوکس رقابت کنه چون دست ساز نیست زیکر(جیلی) هم با اون سدانش که این همه گفت خیلی خفنه و میخواد با تسلا اس پلد و لوسید سافایر رقابت کنه از موتور شرکت ژاپنی nidec استفاده کرده شیائومی هم هر چند خودروی خوبی ساخته ولی با پرچمدار تسلا نمیتونه رقابت کنه
yaghoub
۷ دی ۱۴۰۲برقی سازی به سود شرکت های نوپا هست . به راحتی وارد رقابت میشوند.
اگر قرار بود تو انجین های درون سوز رقابت کنند به سختی میتونستند به کمپانی های قدیمی تر نزدیک بشن .
Mmz1387
۷ دی ۱۴۰۲من هم شیائومی دارم هم شیائومی رو خیلی دوست دارم و بی صبرانه منتظر این ماشین بودم ولی واقعا خیلی چیز عجیب غریب تری تو ذهنم بود نه یه برقی ساده که اگه دقت کرده باشید تو خود چین نمونه این ماشین بسیار زیاده
جدا از اینکه جلوش شبیه مک لارنه و بغلش پورشه تایکان ولی عقبش تا حدی شبیه هیوندای آیونیک ۶ هست
Siyavash
۷ دی ۱۴۰۲برایه ساخت اولین ماشین واقعا خیلی خوبه..نمایه جلو شبیه مکلارن و پورشه پانامرا هست از پشت شبیه جنسیس هست.و از بغل مثل تسلا هست…رینگ هاشم تا حدودی از لامبورگینی تکنیکا الگو گرفته…کاری به این حرفا ندارم،من از این ماشین خوشم میاد ظاهرش به دلم نشت و قدرت مناسبی داره و حس میکنم تویه فیس لیف اولش خیلی خیلی بهتر بشه…💯
sina
۷ دی ۱۴۰۲درک نمیکنم بازار هدف این خودرو رو
خب مومن یه سدان 200 اسبی خانواده بساز با برد عالی و قیمت مناسب تا جاتو تو بازار باز کنی
مهردادکمال
۷ دی ۱۴۰۲بهترین ماشین تاریخ چین اونم با اختلاف
ADAK
۸ دی ۱۴۰۲حکایت اون شده که یه دکمه داست براس کت دوخت!!!
شیائومی هم یه باطری داشت براش ماشین ساخت