کرایسلر برای خداحافظی با سدان ۳۰۰ نسخهٔ خاصی از آن را در تعداد محدود ۲,۳۰۰ دستگاه به بازار فرستاده که به پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی مجهز است.
تقریباً تمام قسمتهای کرایسلر ۳۰۰C یک دهه یا بیشتر عمر دارند اما پیش از آنکه ۳۰۰ برای همیشه کنار برود، کرایسلر نسخهٔ ویژهای را ارائه کرده است. وقتی اولین نسل ۳۰۰C در اوایل سال ۲۰۰۴ راهی بازار شد، نتیجهٔ تلاشهای «رالف ژیلز» در طراحی بیرونی آن توجهات را جلب کرد و بسیاری این سدان کرایسلر را به یک بچه بنتلی تشبیه کردند. این خودرو روی پلتفرم LX کرایسلر ساخته شده بود که اشتراکات زیادی با پلتفرم شریک آن زمان کرایسلر، مرسدس بنز داشت.
تیپهای پایینی ۳۰۰ با پیشرانههای شش سیلندر ۲.۷ یا ۳.۵ لیتری و مدل ۳۰۰C با موتور ۳۴۰ اسب بخاری ۵.۷ لیتری V8 عرضه شدند و یک سال بعد مدل پرچمدار SRT-8 با موتور ۶.۱ لیتری ۴۲۵ اسب بخاری همی هم به آنها اضافه شد. سپس نسل دوم ۳۰۰ در سال ۲۰۱۱ با ظاهری نرمتر که کمتر جلبتوجه میکرد به بازار آمد. حالا پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 به موتور پایه تبدیل شد و تیپهای بالاتر از موتورهای ۵.۷ و ۶.۴ لیتری V8 استفاده میکردند. در سال ۲۰۱۵ این سدان آمریکایی فیسلیفتی ملایم را تجربه کرد که تکنولوژیهای ایمنی جدید، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهتر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک را به همراه داشت اما نسخهٔ SRT با موتور ۶.۴ لیتری حذف شد.
از این پیشرانه تا به امروز زیر کاپوت ۳۰۰ خبری نبود اما حالا برای خداحافظی با این سدان دوستداشتنی، کرایسلر تعداد محدود ۲,۳۰۰ دستگاه از ۳۰۰C را با موتور ۶.۴ لیتری V8 به بازار عرضه کرده است. این موتور همان نمونهای است که در محصولات دوج و جیپ مثل چلنجر و گرند واگنییر میبینیم و ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
این ۳۰۰C علاوه بر پیشرانهٔ قویتر، از یک نشان سه رنگ خاص، رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای چهارفصل، سر اگزوزهای مشکی و تریمهای کرومی تیره در قسمتهای مختلف بدنه هم بهره میبرد. دیفرانسیل لغزش محدود به انتقال مؤثر نیرو به زمین کمک میکند و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ چهار پیستونهٔ برمبو روی دیسکهای ۱۴.۲ اینچی در جلو و ۱۳.۸ اینچی در عقب هم وظیفهٔ متوقف کردن خودرو را بر عهده دارند. در داخل خودرو هم صندلیهای چرمی مشکی لاگونا با نشانهای برجسته در جلو، دوخت نقرهای، تریم فیبر کربنی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو ارائه شده است.
لاستیکهای گودیر ایگل RS-A2 اما برای کنترل ۴۸۵ اسب بخار قدرت کار سختی دارند تا جایی حتی روی آسفالت خشک هم کمی شیطنت با پدال گاز باعث هرز گردی چرخها میشود و کنترل کشش هم اجازه کمی هرز گردی را میدهد. کنترل پایداری هم همینطور است و هرچند بهاندازهٔ یک کارگر معدن برای کنترل ۳۰۰C تلاش میکند اما برای چند ثانیه اجازهٔ انحراف انتهای خودرو را میدهد.
۳۰۰C رکوردها را نمیشکند اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیه و پیمودن مسافت ۴۰۰ متر در ۱۲.۸ ثانیه، همچنان هیجان زیادی را پشت فرمان فراهم میکند. بااینحال، لاستیکهای چهارفصل نمیتوانند عملکرد خیلی چشمگیری در آزمایش چسبندگی داشته باشند و ما نهایتاً توانستیم شتاب جانبی ۰.۸۷ جی را با نشانههایی از کمفرمانی ثبت کنیم درحالیکه این روزها برخی سدانهای خانوادگی میتوانند به محدودهٔ ۰.۹۰ جی برسند. هنگام تختهگاز، در داخل خودرو ۸۸ دسیبل صدا ثبت شد که نشان از غرش فوقالعادهٔ موتور V8 دارد که حتی از صدای لامبورگینی اوروس پرفورمانته هم بیشتر است.
برای خداحافظی با ۳۰۰ هیچ راهی بهتر از ارائهٔ پیشرانهٔ قویتر همی نبود و کرایسلر دقیقاً همین کار را انجام داده است. این خودرو یک سدان لوکس و راحت است که در موقع نیاز میتواند لاستیکهای را دود کند. به همین دلیل، درحالیکه استلانتیس به سمت آیندهٔ الکتریکی حرکت میکند، کرایسلر ۳۰۰C برای مدتی طولانی در ذهن ما خواهد ماند.
مشخصات فنی
Chrysler 300C 2023 | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۲.۴ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۷ جی |
حداکثر سرعت | ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
طول | ۵,۰۴۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۰۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۹۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۴۸ میلیمتر |
وزن | ۲۰۲۶ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۵۶,۵۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۵۶,۵۹۵ دلار |
امیرحسین
۱۹ تیر ۱۴۰۲نظر شخصی من اینه حالا که واردات داره انجام میشه کاراش تو کشورمون ایران امریکاییا بازی در اوردنشون گرفته مسخره ها 😐
حسام
۱۹ تیر ۱۴۰۲واردات هیچ مشکلی هم نداشته باشه از هر برند و مدلی میتونی ماشین بیاری بجز آمریکایی چیزیه که 35 سال پیش تصویب شد خودرو آمریکایی از نظر اینا حرامه 😂
محمد
۲۰ تیر ۱۴۰۲چون هم ارزانه و هم با کیفیت بخاطر همین از نظر اینا حرام هست، خودرو باید گران و بی کیفیت باشه😂
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲حالا منطقه ازاداش هم نمیتونن پلاک ملی کنن
۱۹ تیر ۱۴۰۲داداش یه جوری میگی انگار میان این ماشینو میارن تو ایران
اقتصادی ترین و ارزون ترین ماشین تو خارج رو میارن تو ایران برای قشر بالا
بقیه مردم هم میتونن از حلب و ماشین چینی برای رفت و آمد استفاده کنن
ما هم که خیلی وقته از حلب استفاده میکنیم
Ardavan Eslami
۲۰ تیر ۱۴۰۲ولی واقعا ماشین لوکس اما پر قدرتی بود به نظر من این موتور با این اسب بخار نمی توانه۲۵۷ کیلومتر بره به نظر ۲۸۰ تا میره اما واقعا قیافه زیبا و پر ابهت چقدر ناراحت کننده که دیگه تولید قطع شد ولی در حال حاضر در کیش میتوان اجاره یا خرید هر چهار مدلش رو از دوج ممنونیم.
محمدهادی
۲۰ تیر ۱۴۰۲نمیدونم چی بگم
به اندازه ی یک دنیا خاطره و سابقه درخشان از این هم رزم کادیلاک وجود داره
واقعا ماشین جذذابی بود
با این موتور هم که دیگه حرفو تمام کرد
Sergeant
۱۹ تیر ۱۴۰۲ماشالله آمریکن کرایسلر ماشالله آمریکن داج ماشالله آمریکن فورد ماشالله آمریکن شورلت ماشالله آمریکن جیپ
❤BMW❤
۱۹ تیر ۱۴۰۲شما جای آقا علی رو گرفتید ،
ولی خب واقعا ماشین حقیه با اون موتور همی دیوانه وار
R@min
۱۹ تیر ۱۴۰۲بهتر بود دولت آمریکا همونطور که چند بار جی ام رو از ورشکستی نجات داد یه کمکی هم به گروه کرایسلر و زیر شاخه هاش می کرد تا نه توسط برند خارجی خریداری می شد و نه انقدر در مهندسی و تکنولوژی عقب افتاده می شد که تنزل کنه به چسبوندن آرم داج و جیپ رو محصولات اروپایی.
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲هیچکدوم از پرچمدار های دوج و جیپ از تکنولوژی اروپایی ها استفاده نمیکنن و اتفاقا این اروپایی ها هستن که باید آرزو داشته باشن که به تکنولوژی این دو کمپانی برسن
Amiro
۱۹ تیر ۱۴۰۲خوراک گنگسترای آمریکا 😋
حتی از صدای لامبورگینی اوروس پرفورمانته هم بیشتر است.
در موقع نیاز میتواند لاستیکهای را دود کند.
حجم صندوق بار ۴۵۳ لیتر
Just cash no cups 🤪
🇺🇸🦅🚨🚔⚠️💵🗡️
🤌🙂🧡
۱۹ تیر ۱۴۰۲واسه گنگسترای آمل ماشین در نظر نگرفتن؟
M/D
۲۰ تیر ۱۴۰۲چرا اگه پول ماکسیما داشته باشند
یا ارزونتر زانتیا و ۴۰۵ و پارس
AMANTE
۱۹ تیر ۱۴۰۲مدل 2005 در نسخه ی SRT8 یک ماسل کار و لات آمریکایی بود و من عاشقش ام ولی هرچی رفت جلو ظاهر اش شیک تر و اروپایی شد.
امیدوارم شرکت کرایسلر به فراموشی سپرده نشه.
BMW
۱۹ تیر ۱۴۰۲لعنتی این چیه هیولارو هم رد کرده
امین
۱۹ تیر ۱۴۰۲بینظیره این ماشین
فقط انگلستان
۱۹ تیر ۱۴۰۲خیلی طراحی زیبا و بی نقصی داره هم لوکسه هم اسپورته
من که خیلی دوسش دارم.
مانی
۱۹ تیر ۱۴۰۲کرایسلر 300 از نزدیک خیلی با ابهت و بزرگ است و توی رنگ های تیره شبیه ماشین های لوکس تشریفاتی هست.قیمت اش هم نسبتا به رقبای اروپایی و ژاپنی اش مناسبتر هست.واقعا بعد از بیست سال تولید،کرایسلر چی رو می تونه جایگزین این سدان قلدر بکنه؟
R/T
۱۹ تیر ۱۴۰۲واقعا پر ابهت هست
Saeed
۱۹ تیر ۱۴۰۲یکی از سدان های مورد علاقم🤤
R/T
۱۹ تیر ۱۴۰۲👍👍
آریا
۱۹ تیر ۱۴۰۲چقدر هم خوش قیمت😍
R/T
۱۹ تیر ۱۴۰۲دقیقا قدرتش هم معرکه است
علی جردن
۱۹ تیر ۱۴۰۲✒️🦾نظرسنجی سخت🦾
سدان کادیلاک بلک وینج👍🏻
سدان کرایسلر 300C 👎🏻
امیرحسین
۱۹ تیر ۱۴۰۲معلومه کرایسلر ۳۰۰
🤡🤡🤡
۱۹ تیر ۱۴۰۲ماشین هایزنبرگ
بهرام
۱۹ تیر ۱۴۰۲آفرین به حافظه ات. وقتی پولدار شد ، والتر کرایسلر ۳۰۰ خرید و پسرش چلنجر
حسن
۱۹ تیر ۱۴۰۲لعنت بهش با فیلمش چقد نخوابیدیم و یکسره فیلم دیدیم
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲این کرایسلر ۳۰۰ سی هم مثل دوج چارجر و چلنجر بر اساس پلتفرم ld خود کرایسلر تولید شدند و ربطی به بنز نداره
حمیدرضا
۲۰ تیر ۱۴۰۲هرموقع تونستی به کشورای دیگه بری برو تعلیقش رو ببین تا متوجه اشتراک فراوانش با مرسدس بشی. متاسفانه ۹۰ درصد امریکایی دوستان صرفا از روی عکس طرفدار ماشین مورد علاقشون هستن و حداقل اطلاعات رو در موردشون دارن.
سوشیانت
۲۰ تیر ۱۴۰۲امثال شما متاسفانه هیچ اطلاعاتی ندارین فقط یه چیزی شنیدین
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.musclecarsandtrucks.com/the-mercedes-connection-to-dodge-charger-and-challenger-explained/&ved=2ahUKEwj-yqSjpIeAAxV1kokEHWk3BkQQFnoECA4QAQ&usg=AOvVaw1WDdGFmDzoI4DcgalzoDTY
اینجا کامل توضیح داده اگه پدال این لینک رو پاک نکنه حتی پلتفرم lx هم بر اساس بنز ساخته نشده و اینجا گفته قطعات مشترک با بنز کمه موندم اون ۹۰ درصد رو از کجا آوردی در ضمن پلتفرم فقط به قطعه مربوط نمیشه این رو گفتم تا کمی اطلاعاتت بالا بره تازه این lx هست چه برسه به ld که جدیده و توسط خود کرایسلر بوجود اومده
حمیدرضا
۲۱ تیر ۱۴۰۲یک مقدار کمتر به خودت فشار بیار تا اول بتونی کامنت منو درست بخونی و متوجه بشی بعد جواب بدی برو دوباره بخون چی نوشتم. در ضمن من مکانیک ماشینایی که نام بردی هستم و قطعاتشون رو باز و بست میکنم و مطمئنا اطلاعات بیشتری دارم نسبت به شمایی که کل منبع اطلاعاتت چهارتا سایت و عکس هست و عمیقا بهت توصیه میکنم عینک تعصب رو از چشمات بردار تا واقعیت ها رو ببینی
حمیدرضا
۲۰ تیر ۱۴۰۲فاز اونایی که دیسلایک دادن رو خریدارم 😅
سوشیانت
۲۱ تیر ۱۴۰۲فعلا بهتره از حقیقت فشار بخوری تا دیسلایک😂
سوشیانت
۲۱ تیر ۱۴۰۲آره واقعا نشون دادی که چقدر اطلاعاتت بالاست که فکر میکنی پلتفرم فقط به چند تا قطعه خلاصه میشه در ضمن من کل اینترنت رو راجب این موضوح تحقیق کردم و این سایت از همه کامل تر توضیح داده بود که اینجا برای شما آوردم الان همین پلتفرم چارجر و چلنجر و ۳۰۰ سی اسمش ld کرایسلره حتی از اسمش هم مشخصه برای کرایسلره و جایی ننوشته ld بنز در ضمن همین که فکر میکنی فقط آمریکایی فن ها اطلاعاتی راجب ماشیناشون ندارن و شما اروپایی فن ها کامل اطلاعات دارین نشون میده که چقدر متعصبی
حمیدرضا
۲۲ تیر ۱۴۰۲توی همون سایتی که گذاشتی به وضوح در مورد اشتراکش با مرسدس نوشته هرچقدر هم ماله بکشی واقعیت تغییر نمیکنه بهتره به این فشار خوردن ها عادت کنی هنوز یادمون نرفته سر ماجرای کوروت c8 z06 چطور از اسکی نرفتن جی ام از روی فراری دفاع میکردی😂😂 در ضمن من ماشین بازم نه اروپایی فن بخاطر همین مثل جنابعالی بخاطر چهارتا تیکه آهن خودمو باز نمیکنم😂😂
MasouD
۱۹ تیر ۱۴۰۲تمام ماشینای مورد علاقه ام رفتن یا دارن میرن
اسپرت:کامارو
سوپر اسپرت:وایپر acr
سدان:کرایسلر300
shetab-car
۱۹ تیر ۱۴۰۲حیف که این دست ماشینها بخاطر هجوم و اصرار بیخودی خیلی ها برای خرید کراس اور می رن کنار
کاش حداقل نسل جدیدش رو معرفی می کردن
M/D
۱۹ تیر ۱۴۰۲این هم که خداحافظی کرد حالا کرایسلر ماشینی بجز پسیفیکا رو خط تولیدش داره؟؟؟؟؟؟؟
یکم بجنبید وقت داره میگذره یه جانشین برای این بزارید یه چندتا دیگه هم تولید کنین از جمله خودرو برقی که حداقل بتونین تو بازار های برقی موفق باشین
ED
۲۰ تیر ۱۴۰۲نه سرمایه لازم برای خریدش هست و نه اجازه ورودش به کشور ، ولی با روند الکتریکی شدن فعلی دلمون حداقل برای دیدن عکس نسخه های جدید سدان ها و کوپه های بنزینی معرکه ای مثل کرایسلر ۳۰۰ یا آئودی rs7 که دیروز مطلبش تو سایت بود تنگ میشه .
*ALI*
۲۰ تیر ۱۴۰۲ماشین چه رخی داره مخصوصا با این رنگ و رینگ های مشکی و به قول یکی از دوستان این روز ها چقدر خداحافظی زیاد شده
Royal Driver
۲۰ تیر ۱۴۰۲این ماشین واقعا حیف شد…..
بی وطن
۲۰ تیر ۱۴۰۲چقدر زیبا….
قلدر…
لوکس…
پر ابهت…
فرحان
۲۴ تیر ۱۴۰۲زیبا و جذاب این رنگش منو کشته🇺🇸