در اقدامی عجیب و تاحدودی پیشبینی نشده، دوج از چارجر دیتونا برقی با بدنه سدان برای تولید ۲۰۲۶ رونمایی کرد. سیستم چهارچرخ محرک AWD برای این ماسلکار چهاردر ارایه خواهد شد.
خط تولید دوج چارجر با اضافه شدن یک سدان و یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ دوقلو گسترش مییابد.
دوج سدان چارجر دیتونا ۲۰۲۶ را معرفی کرد که تقریباً مشابه مدل کوپه است. این خودرو فقط ۲۳ کیلوگرم سنگینتر است و به سیستم چهارچرخ محرک با قدرت ۶۳۰ اسب بخار مجهز شده است. نمایندگیها در حال حاضر سفارشها را قبول میکنند و تحویل از اواخر امسال آغاز خواهد شد. نسخه سدان با وجود حفظ ابعاد داخلی و خارجی مشابه، کاربردیتر است. سدان جدید ۳۷.۲ اینچ (۹۴۵ میلیمتر) فضای پای سرنشینان عقب و ظرفیت بار تا ۳۷.۴ فوت مکعب (۱۰۵۹ لیتر درحالت صندلی خوابیده) ارائه میدهد.
در کابین،چارجر دیتونا سدان بهخوبی مجهز شده و شامل یک پنل دیجیتال پشت فرمان ۱۶ اینچی و سیستم اطلاعات-سرگرمی Uconnect 5 با صفحه ۱۲.۳ اینچی همراه پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی است. همچنین فرمان با گرمکن، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقهای، درب بازکن گاراژ و صندلیهای چرم مصنوعی از دیگر امکانات هستند.
دیتونا سدان به مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مجهز است، از جمله کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، دستیار رانندگی فعال، تشخیص خطوط، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک عقب و هشدار برخورد از جلو.
مدل استاندارد امکانات خوبی دارد، اما تریم Plus شامل چراغهای LED پیشرفتهتر، درب عقب برقی و فضای ذخیرهسازی جلو (frunk) است. کابین این مدل به شارژر بیسیم گوشی، سیستم نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ، ستون فرمان برقی قابل تنظیم، دوربین ۳۶۰ درجه ParkView و سیستم هشدار پیشرفته مجهز شده است.
گزینههای دیگر شامل سقف شیشهای پانوراما، سیستم صوتی پیشرفته ۱۸ بلندگو Alpine و بسته Carbon & Suede است. همچنین بسته Blacktop با نشانهای تیره و رینگهای ۲۰ اینچی با روکش تیره در دسترس است.
از نظر ظاهری، یک کاپوت مشکی براق جدید معرفی شده و مدلهای ۲۰۲۶ میتوانند به نوارهای مات مشکی Fratzog با جزئیات قرمز و الگوی تکرارشونده مجهز شوند.
خط تولید چارجر دیتونا ۲۰۲۶ فقط در نسخه Scat Pack عرضه میشود که شامل یک باتری ۱۰۰.۵ کیلوواتساعتی و سیستم چهارچرخ محرک دو موتوره با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۹ نیوتنمتر است. با این حال، سیستم PowerShot میتواند برای ۱۰ ثانیه، ۴۰ اسب بخار (۳۰ کیلووات / ۴۱ اسب بخار) اضافی ارائه دهد.
هر دو مدل سدان و کوپه در ۳.۳ ثانیه از صفر به صد کیلومتر برساعت میرسند، یکچهارم مایل را در ۱۱.۵ ثانیه طی میکنند و حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر برساعت دارند. با این حال، توان پیمایش ۳۸۸ کیلومتر کمی ناامیدکننده است.
شارژ باتری در دیتونا سدان برقی
برای شارژ باتری، با شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی DC، شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد در ۲۴ دقیقه انجام میشود. با شارژر ۱۷۵ کیلوواتی DC، این فرآیند حدود ۴۲ دقیقه طول میکشد. در خانه، با شارژر سطح ۲ (۱۱ کیلووات)، شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد حدود ۵.۴ ساعت زمان میبرد.
مشتریانی که به دنبال عملکرد حداکثری هستند، میتوانند بسته Track را انتخاب کنند که شامل رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای قرمز شش و چهار پیستونی، سیستم تعلیق تطبیقی دو سوپاپ، اسپویلر عقب مشکی براق، دستگاه ثبت تجربه رانندگی و صندلیهای اسپرت چرم و جیر با پشتی ثابت است.
با این حال، شاید بهتر باشد کمی صبر کنید، زیرا چارجر سیکسپک نیز اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این مدل با موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ دوقلو با خروجیهای ۴۲۰ اسب بخار و ۵۵۰ اسب بخار قابل توجه است.
PURIYA
۱ خرداد ۱۴۰۴بنظر من هنوزم مالی نیست
فورد
۱ خرداد ۱۴۰۴چرا داره هی گند میزنه اول به اون شکل افتضاح برقیش کرد بعدش هم اینجوری کرد مدیرای سهمیه ای تو امریکا هم هست مثل اینکه
PURIYA
۱ خرداد ۱۴۰۴کلا دنیا عوض شده
برند هایی که دوسشون داشتیم همه دارن به فنا میرن
مدل های محبوب هم توقف تولید شدن
اراز
۱ خرداد ۱۴۰۴نمی دونم چرا چراغ ها جلو و جلوپنجره اش ادم یاد پیکان مدل 55می اندازه
Hf
۱ خرداد ۱۴۰۴اینم از آمریکایی بازا به خودتون بیاین ببین دوج که ازش طرفداری میکنین چه کار کرده.
چارجر. سدان. برقی. شش سیلندر خطی
میراث دوجو نابود کردن.
شماها به جای گیر دادن به پورشه اینا رو ببینین
(Ali(chevynova
۱ خرداد ۱۴۰۴فعلا کاهش فروش ۴۹ درصدی تایکان و وضعیت اسفناک پورشه رو دریاب ، به طرفدارهای دوج کار نداشته باش
BlackWing
۱ خرداد ۱۴۰۴چه ربطی به پورشه داره ماشالا مرحبا نژاد ؟
Cadillac-V
۱ خرداد ۱۴۰۴کاربر HF ربطش داد
Hf
۱ خرداد ۱۴۰۴شما که هنوز تو دهه 80 زندگی میکنی اول ورشکستگی الدزمبیل و پونتیاکو ببین بعد بشین برای ما از اروپا بگو.
با این گندی که آمریکایی ها تو دوج زدن محاله اعتبارش دوباره برگرده.
موستانگ هم که قراره سدانشو بسازن بنظرت چرا؟ چه نیازی دارن که سدانشو بسازن وقتی کوپهش بهتره؟ برای چی میراثشونو خدشه دار کنن؟ اگه بخاطر فروش کم مدل کوپه نیست پس برای چیه؟
وضعیت پورشه هم بخاطر تعرفه های آمریکا و برقی سازیه و گرنه وضعش خیلی از عتیقه جات آمریکایی بهتره برخلاف آمریکایی ها اروپایی ها وقتی میخوان یک ماشین معروف رو برقی یا سدان کنن اسمشو عوض میکنن تا به میراث اون مدل خدشه وارد نشه
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴آره مرسدس خیلی میراث است کلاسو حفظ کرد که با برقی هاش…
دانیال
۱ خرداد ۱۴۰۴دوران آمریکا، تموم شده است
Boss 429
۱ خرداد ۱۴۰۴اون زمان که دوج امثال وایپر میزد کجا بودی.بعدشم مگه به درخواست طرفدارا اینو زدند؟
اگه از خود امریکا و طرفداراش بود همچنان انجین های همی داشتند نفس میکشیدند. اما مدیران نالایق باعث شدند نفس این برند گرفته بشه. گروه کرایسلر و رفقا با همی زنده بوده، هست و خواهد بود
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴دوجو کی به این روز انداخت؟ مدیر اروپایی که از ماشین آمریکایی هیچی حالیش نیست
MasouD
۱ خرداد ۱۴۰۴استلانتیس لعنتی
Hf
۱ خرداد ۱۴۰۴دوج افسانه ماسل کار ها. سلطان درگ. شکوه امریکایی
ولی واقعیت ( برقی شدن چارجر. کنار گذاشته شدن موتور v8 اصیل آمریکایی. تولید سدان)
خب دوج مجبور همچین کار هایی بکنه وقتی میبینه کسی ماشیناشو نمیخره. چندوقت دیگه وانتشم میسازن.
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۴جسارتا اون عبارت سلطان درگ، احیانا کلمه باخت وسطش جا نمونده؟
چیزی که تو ۹۹ درصد درگها ازش دیدیم برقی بنزینی کوپه سدان و غیره
Boss 429
۱ خرداد ۱۴۰۴ده ها راننده با پورشه بی ام و بنز و غیره میرن نوربرگ تایم میزنن اما مگه همشون معیار قرار میگیرن؟ تایم اونی که بهتر عمل کرده ثبت میشه. برای دوج هم همینه ده ها نفر چه از مجلات و چه افراد متفرقه میرن تایم میزنن اونی که حرفه ایه معیاره. مثل کی؟ مثل اونی که با دیمن ۸.۸ زد و حتی رکورد سازنده رو هم شکست و ویدیو هم ازش هست. دیگه کاری با ۹ درصد و ۹۹ درصد نداریم همونطور که با این همه آدم که تو نوربرگ تایم بیخود زدن کاری نداریم
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز من از تایم حرف نزدم منظورم مسابقات درگ بود اگه سوءتفاهم شده شما ببخشید
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۴اینجا متاسفانه همه منتقد از راه دور هستیم
اگه نگی به تو دادن سوار نشو و از این دست جوابها، به نظرم بین تمام خودروها داج همیشه بیشترین فاصله رو از مشخصات اعلامی داره و این نارسایی غیرقابل چشمپوشی هست. بخصوص تو مقوله شتاب که خیلی هم به اصطلاح تو چشمه
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴مازیار واقعا تأسف آوره که کاربری مثل شما این بچه بازی های بقیه رو در میاره،
کدوم درگ هارو میگی؟
تهش مت واستون و اون یارو سم چی چی است دیگه، که هر دوتاشون ثابت شده با آمریکایی مشکل دارن و از قصد خراب میکنن.
و اینو کی میخواید بفهمید من نمیدونم، اینکه تایم های درگ دوج بسته به راننده خیلی تفاوت داره نسبت به بقیه ماشینا و لانچ باهاش سخته.
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۴منظورم همون “بسته به راننده” هست که گفتی
در مورد داج بیش از حد پیش میاد. شاید ۹۹ درصد
کدوم درگها رو میگم؟
هراونچه درگ اینجا منتشر شده
با آمریکاییها مشکل دارن؟ از قصد خراب میکنن؟؟!!!
حرفی ندارم … اما نگو این حرفا رو
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۴فرض کن یه داج با یه بی.ام.و هردو محرک عقب هردو تایم کمپانی ۱۱ ثانیه
ده تا درگ برگزار کنن با ده تا راننده
یک به ده میبندی که داج یکی رو ببره؟
سهیل
۱ خرداد ۱۴۰۴۳۸۸ کیلومتر برد!
و دیگر هیچ …
مهردادکمال
۱ خرداد ۱۴۰۴حیف این نام جذاب نیست بجای یه موتور همی هشت سیلندرموتور برقی و باطری روش باشه
فورد
۱ خرداد ۱۴۰۴ماستانگ داره راه ماشینای بنزینی رو پیش میره روح آمریکا هنوز زندست
رامین کریمی
۱ خرداد ۱۴۰۴تا ۲۰۳۰ اکثر این ماشینها متأسفانه برقی میشن و تا ۲۰۵۰ همه ماشینها نمیدونم شاید برا نسل جدید باید بگی خوشبختانه چون دیگه درکی از درون سوز ندارن و صدای نعره وی هشت و وی ده و دوازده را نشنیدن
Cadillac-V
۱ خرداد ۱۴۰۴باتوجه به این محدودیت ها و قوانین مسخره اتحادیه اروپا قطعا قبل از اینکه امرکیایی ها برقی بشن اول اروپایی ها کامل برقی شدن
علیرضا
۱ خرداد ۱۴۰۴هیچ ماشینی برقی نخواهد شد تمامی شرکتا از تولید خودرو برقی دست کشیدن مرسدس تمام بودجه خودش برای تحقیق در باره خودرو های بنزینی صرف کرده شرکت فورد هیچ بودجه برای تولید خودرو های برقی اختصاص نداده. به شدت خودرو های برقی و مالکین خودرو های برقی توسط کاربران فضای مجازی تحقیر میشن اروپا اول گفت سال ۲۰۱۳ بعد گفت ۲۰۲۵ بعد گفت ۲۰۳۰ بعدش هم میگه ۲۲۰۰ خودشون هم نمیدونن چند چند هستن
Arian
۱ خرداد ۱۴۰۴حقیقتا دوج با این موتور برقی و ترک کردن اون موتور v8 جذاب ، گند زد چون طرفدارانش رو واقعا نا امید کرد
به خصوص این طراحی افتضاح ، کار درست رو فورد کرد که هم اصالت ماستنگ رو نگه داشت و یک نسخه ی برقی هم زد ( mach_e) و مثل دوج ماشین محبوب طرفدارانش رو کلا برقی نکرد
Boss 429
۱ خرداد ۱۴۰۴دوج با فورد قابل قیاس نیست دوج عضوی از اتحادیه نحسه نمیتونه مستقل تصمیم بگیره وگرنه تو کل مجموعه دوج به اندازه انگشت یک دست با حذف همی موافق نبودند اما چی شد اخرش.تاوارس مقصر اصلی حذف همی شد اون نامه که نمایندگی ها و مدیران به تاوارس زدن را برو بخوان.خیلی ظلم شد در حق دوج این برند مدیر میخواد.مدیر داشته باشه دوباره فروشش میره بالا.از سال ۲۰۱۳ یه کله داره آمار میاد پایین.یه SUV جدید یه سبد از کراس اور یه کوپه و سدان کاردرست واقعا بهش میرسه دوج در امریکا با همان سبد محدود و کوچک محصولات تا نیم میلیون فروش سالانه ثبت کرده امان از جبر زمانه همچنین کرایسلر که یه مینی ون مونده براش آمریکا باید به آمریکا برگرده
داریوش
۱ خرداد ۱۴۰۴فرصت برگشتن رو از دست داده
از ۲۰۲۸ روند افولش شدت هم میگیره
Boss 429
۱ خرداد ۱۴۰۴مرا یاد این دوستانی که فال قهوه میگیرن انداختی. دستتو بده فالت ببینوم. عا… عجب... ماشینتم میدزدن… هان… واویلا…بچتم مریض میشه…ای وای…اون همکارت چه ها نمیکنه…بیا ۱ تومن بزار جیب من تا بیمه ت کنم
مرد مومن چطور ۲۰۲۸ را دیدی تو دورانی که آدم از فرداش بیخبره.راستی یه سوال اون اکانتی که بالا با نام دانیال کامنت گذاشته خودت نیستی احیانا؟ سوابقتان هم یکیه
اونجا دانیال اینجا داریوش. هر دو هم یک محتوا دارید. اسم های زیباییست بیا منم ۲ اسم دیگر پیشنهاد کنم دست خالی نرو دادمهر – دیاکو. دو نام پاک از سرزمین پاک ایران
موفق باشی داریوش مراقب دانیال باش
صامورایی
۱ خرداد ۱۴۰۴آمریکا باید به امریکا برگرده امریکایی که تو امریکا نباشه امریکا نیست،،
آبراهام لینکلن ( ره )
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴این که همه میگن دوج وی هشتو گذاشت کنار به نظرم باید دقت کنید که دوج نذاشت کنار و تاوارس ملعون به زور گذاشت کنار، برید پست های مربوط بهشو بخونید ببینید کی مقصر اصلیه.
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴در مورد ماشین،
ایکاش یه تریم و مدل داشت که خالی از اکثر تکنولوژی ها بود و سنتی کامل بود، خیلی خوب میشد.
چارجر واقی اینه قبلی ها چلنجر بود.
این برقی کردن فقط از روی جو بود و بس، عملکردش خوبه ولی اصلا برقی نباید میشد.
این مدل طراحی خوبی داره ولی چون چارجر و چلنجر نسل قبل طراحی بی نقصی داشتن این یه چشم نمیاد و گرنه بد نیست، ولی به خوبی قبلی ها هم نیست.
خدا لعنت تاوارسو.
آرمین
۱ خرداد ۱۴۰۴اتفاقا خیلی تکنولوژی به روز و مدرنی داره
آماری که نوشته نشون میده که هیچی کم نداره ، در آینده خیلی نزدیک کلا سوخت فسیلی جمع میشه و الکتریک جایگزین میشه .
دوج از الان فکر آینده را کرده .