دوجکادیلاکلکسوس

درگ جذاب چارجر هلکت جیل‌بریک، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ و لکسوس IS500

همه میدانیم که سدان‌های پرفورمنس هشت سیلندر خودروهای رو به انقراضی هستند و رفته‌رفته از تعداد آن‌ها در بازار کاسته می‌شود. بااین‌حال، مردان تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود سه نمونه از این خودروهای قدرتمند را گرد هم جمع کرده‌اند تا نبرد جذابی را بین آن‌ها ترتیب دهند. در این ویدئو اما علاوه بر دو مجری همیشگی تراتل هاوس، کریس هریس هم به‌عنوان مهمان ویژه حضور دارد که به افزایش جذابیت رقابت اضافه می‌کند. پیش از تماشای این ویدئو اما بهتر است ابتدا با شرکت‌کنندگان آشنا شویم.

بررسی را با قدرتمندترین خودروی جمع یعنی دوج چارجر هلکت ردآی وایدبادی جیل‌بریک آغاز می‌کنیم. پشت این نام طولانی، همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته که البته قدرت آن در نسخهٔ جیل‌بریک با ۱۰ واحد افزایش از ۷۹۷ به ۸۰۷ اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۹۶۰ نیوتن متر است. تمام این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خودروی بعدی هم یک سدان پرفورمنس آمریکایی سوپرشارژ دیگر یعنی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ است. این خودرو که از زمان عرضه تحسین‌های زیادی را برانگیخته است، مثل هلکت از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند اما خروجی این موتور با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار کمتر است. همچنین انتقال نیرو هم در اینجا برخلاف دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد تا بلک‌وینگ به آخرین سدان پرفورمنس گیربکس دستی بازار تبدیل شود.

و نهایتاً به ضعیف‌ترین عضو جمع، یعنی لکسس IS500 F Sport Performance می‌رسیم که در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی دارد. این موتور ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این سدان ژاپنی با ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود اما آیا این برای جبران اختلاف قدرت چشمگیر با رقبای آمریکایی کافی است؟

با آغاز درگ، همان‌طور که انتظار می‌رفت، لکسس به خاطر قدرت بسیار کمتر در برابر غول‌های سوپرشارژ هیچ حرفی برای گفتن ندارد و کاملاً عقب می‌افتد. از سوی دیگر، کادیلاک به لطف لانچ بهتر در ابتدا جلو می‌افتد اما دوج با رانندگی کریس هریس خیلی زود با استفاده از قدرت بیشتر خود از رقیب هم‌وطن پیشی می‌گیرد. البته قطعاً استفادهٔ کادیلاک از گیربکس دستی در این نتیجه نقش دارد و اگر بلک‌وینگ با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک در این رقابت حضور داشت خیلی بهتر عمل می‌کرد.

درهرحال، پس از این درگ که با پیروزی چارجر به پایان می‌رسد، یک درگ رولینگ برگزار می‌شود که تغییری در نتیجه ایجاد نمی‌کند و بازهم دوج اول، کادیلاک دوم و لکسس آخر می‌شوند. پس از این درگ‌ها، خودروها راهی پیست تراتل هاوس می‌شوند و در پایان برای تایم زنی، یک راننده پشت هر سهٔ آن‌ها می‌نشیند. در اینجا نتیجه متفاوت می‌شود و بلک‌وینگ که تا دندان برای پیست مسلح شده، جیل‌بریک را مغلوب می‌کند اما IS500 بازهم نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند.

مشخصات فنی

 

هلکت جیل‌بریک

CT5-V بلک‌وینگ

لکسس IS500

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۸۰۷ اسب بخار ۶۶۸ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر ۸۹۵ نیوتن متر ۵۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۲۱۱۰ کیلوگرم ۱۸۵۵ کیلوگرم ۱۸۰۰ کیلوگرم
قیمت ۸۹,۱۹۰ دلار ۸۵,۳۹۰ دلار ۵۷,۹۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    اگه نسخه ۴ چرخ متحرک کادیلاک رو میاورند تو درگ میزد دوج رو ولی تو رولینگ نه

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. RezaRs

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      😂سید مگه بلک وینگ ۴ چرخ محرک داره

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. ehsan fa

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        سید که خودتی 🤣🤣🤣 نمیدونستم نداره آقا شرمنده

        موافقم 0
        مخالفم 7
  2. شاهرخ

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    از اختلاف قیمتیشون نمیشه گذشت
    داج بهترین ولی عشق کادیلاک

    موافقم 15
    مخالفم 0
  3. viper2

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    یکی دوجو بگیره . همه رو لوله کرد لعنتی . چقدر اون رنگش و اون دو تا خطش جذابه . راستی جیل بریک کی معرفی شد دقیقا؟.
    حالا فرض کنید دوج موتور ۴۲۶ هلفانت رو بیاره روی چلنجر ‌ اوفففف

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      چلنجر قراره ای-ماسل بشه یعنی برقی داره میشه °-° شانس ما چقدر گنده

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. viper2

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        هعی .

        موافقم 5
        مخالفم 3
  4. Joseph

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    شیر همیشه شیره حتی اگه پیره
    ♡Dodge♡

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. viper2

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      شیر شیر است اگر چه پیر باشید

      موافقم 13
      مخالفم 15
  5. علی ریحانی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دلیل حضور لکسوس کنار اینها چی بود
    دویست و خورده ای اسب کمتر داره
    نزدیک ۳۰ هزار دلار قیمت کمتر
    فقط تعداد سیلندرهاش با اینها یکی بود!

    موافقم 39
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این کانال اصلا تست شتاب هاشون استاندارد نیست. این ویدئو رو ندیدم ولی قبلا طرف با اشاره از داخل ماشین میشمرد و اون یکی دو ثانیه دیرتر تازه شتاب میگرفت. خبری از بی سیم و دستگاه شتاب سنج و … هم نبود.

      موافقم 9
      مخالفم 2
  6. Elmiraj

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    حیف این هیکل زیبای چارجر که توسط این سیستم انتقال قدرت و پلتفرم قدیمی اسیر شده…..

    کادیلاک همه جوره سره….

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      سیستم انتقال قدرت داج مشکلی نداره که.همون گیربکسی روشه که رو خیلیا هست.zf.مشکل اینجاست که ماشینهای داج برا حرفه ایها ساخته شده و مثل ام5 نیست که هر ننه قمری بتونه به حد نهایی توانش برسونه.داج باید یه راننده تیغ دار داشته باشه که ماشینو شلاغ بزنه.چارجر جیلبریک احتمالا تایم 9.7 رو به راحتی میزنه.

      موافقم 10
      مخالفم 25
      1. Bhp1400

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (57 ديدگاه)

        فعلا همین ام ۵ رو آسفالت فشاریتون کرده

        موافقم 17
        مخالفم 9
      2. AMIN (M.A.S)

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (810 ديدگاه)

        با تایر استوک و با وجود اینکه اکسل چارجر 2.62 هست این تایم 9.7 خیلی بعید به نظر میاد و برای چلنجر محتمل تره
        ولی حتی cars.com هم با این چارجر تایم 11.4 تا 10.8 رو زده
        قطعا با راننده خوب تایم حدود 10.6 ممکنه

        موافقم 7
        مخالفم 1
  7. Aboalfazl demon

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چیزی که مشخص هست اینه که کادیلاک با اختلاف بهتره
    و داج هم نشون داد اونطور که میگن تو پیست دست و پا بسته نیست . میتونه یه کارایی کنه

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. viper2

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دوج توی درگ اول برنده شد .

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. AMIN (M.A.S)

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (810 ديدگاه)

    خیلی ممنون که به نظر کاربرا توجه میکنید و پوشش دادید
    حتی برای هلکت معمولیم کامارو ZL1 و کادیلاک CTS V لقمه های راحتی بودن این که ردای جیل بریک هست و قدرتشم خیلی بیشتر (هرچند CT5 هم نسبت به CTS خیلی بهتر شده )
    البته خب 140 اسب قدرت بیشترو خیلی سخت میشه جبران کرد و تازه اگه چلنجر جیل بریک هم میاوردن با استفاده از اکسل بزرگتر 3.09 اختلاف زیادترم میشد که البته دیگه مقایسه سدان ها نبود
    نمیدونم چجور تایری روشه ولی اونجا که کریس میگه تایرا خیلی حمایت نمیکنن فک کنم تایر 4 فصل داره
    با تایر تابستونی عملکردش بهتر میشد
    به خاطر قدرت کمتر لکسوسم بهتر بود هم توی درگ هم توی رولینگ زودتر حرکت میکرد
    با اینکه هر سه تا مسابقه اخر شد ولی لعنتی خیلی جذابه

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. AMIN (M.A.S)

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (810 ديدگاه)

      اینطور که گفته میشه این تابستون قراره هم خوب هم بد باشه
      احتمالا داج سه محصول جدید رو معرفی کنه
      یکیش که یه محصول هیبریدی و احتمالا همین هورنت باشه
      و شاید یکی دیگش نسخه فاینال ادیشن نسل فعلی ماسل کارا باشه
      موتورترند چندوقت پیش یه مقاله کارکرد وتوش گفت اگر این نسخه فاینال ادیشن وجود داشته باشه شاید اسمش دیتونا باشه
      برخلاف دیتونای قبلی که فقط یه برچسب روی چارجر بود اگر دیتونا واقعی باشه احتمالا یه پکیج کامل ایرودینامیکی باشه
      کانسپت الکتریکی هم احتمال زیاد همین تابستون معرفی میشه متاسفانه
      کاش این برنامه الکتریکی سازی روز اول اوریل معرفی میشد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. viper2

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        پس دایرکت کانکشن چی میشه؟ دقیقا؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (810 ديدگاه)

          منظورتو متوجه نشدم وایپرجان
          ولی دایرکت کانکشن خب یه سری پکیج تیونینگ از طرف خود داج هست که توی یه سری نمایندگی منتخب داج به اسم پاور بروکرز میتونید نصبشون کنید و جدا از خود محصول هست
          مثلا یه هلکت ردای سفارش میدی
          بعدش توی یه نمایندگی پاوربروکرز کیت های مد نظر خودتو نصب میکنی و این یعنی اون ماشینا نمونه استوک و شرکتی به حساب نمیان
          برنامه دیرکت کانکشن تا سال 2024 فعال هست
          درباره کلیاتش قبلا عرض کردم ولی جزییات قطعات قابل سفارش و پکیج هاشو میتونید توی سایت داج گاراژ یا سایت DCپرفورمنس ببینید

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. viper2

          ۱۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اها گرفتم چی شد . چیزی نیست که کارخونه برات نصب کنه . در اصل پک تیونینگ و افترمارکت هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. مازیار

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2360 ديدگاه)

    CT5 V خیلی جذابه و خاطره CTS V رو به بهترین شکل زنده کرده

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. Reza Waffen SS

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    چارجر هلکت

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    حداقل بجای لکسوس یک بی ام و m5 cs می‌آوردید برای هلکت فقط یک چرخ بمونه . پدال خواهشا پاک نکن

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. سوشیانت

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1778 ديدگاه)

      تو تاپ اسپید هلکت خیلی از ام فایو سی اس جلوتره

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. viper2

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        کلا ماشبن قلچماقه . قلچماق . از قدیم هم گفتن
        Mopar or no car
        وقتی پای موپار میاد وسط حتی جواهراتی مثل ماسل های جنرال موتورز هم حساب نمیشن چه برسه به بی ام و

        موافقم 2
        مخالفم 10
      2. بی خیال اسم

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        ام فایو سی اس سرعتش محدود شده
        شتاب سی اس از همه بیشتره

        موافقم 2
        مخالفم 1
  12. JDM lover

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    CT5 V بلک وینگ خیلی خوبه
    هشت سیلندر
    قدرت زیاد
    دیفرانسیل عقب
    گیربکس دستی
    طراحی جذاب
    یکی از بهترین سدان های پرفورمنس چند سال اخیره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. پدرام

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    چارجر زیباست واقعا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. amir

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    این لکسس جاش تو بازار ایران خالیه با یه موتور تنفس طبیعی که به بنزینم حساس نیست ولی افسوس که الان یه ای سیصدو پنجاه پوکیده ده سال پیش رو میدن دو ملیارد !

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. pedram7

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    دوج عالی مینوازد 🤝

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ARMAN

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این درگ نشون میده اگه پشت ماشینایی مثله چارجر راننده کار درست بشینه حتی M5 هم برا چارجر عددی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بی خیال اسم

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      خندیدیم

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا