دوجلندروور-رنجروور

درگ شاسی‌بلندهای V8 سوپرشارژ، دورانگو هلکت در برابر دیفندر V8

هرچند بسیاری از شاسی‌بلندها خودروهایی آرام و کاربردی برای استفاده‌های خانوادگی هستند اما برخی از آن‌ها نیز با استفاده از پیشرانه‌های قدرتمند و پرسروصدا، هیجان بیشتری را به این ترکیب اضافه می‌کنند. در اینجا دو نمونه از این شاسی‌بلندها را داریم که هردو از موتورهای V8 سوپرشارژ استفاده می‌کنند. از آمریکا، دوج دورانگو هلکت به میدان آمده تا با لندروور دیفندر V8 بریتانیایی به رقابت بپردازد اما آیا دیفندر سوپرشارژ می‌تواند حریف قدرتمند آمریکایی را مغلوب کند؟ بیایید ببینیم.

دورانگو هلکت یک شاسی‌بلند پرفورمنس بسیار خاص است زیرا تنها ۲۰۰۰ دستگاه از آن فقط با مدل ۲۰۲۱ ساخته شد. زیر کاپوت این ماشین همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که در اینجا ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروگاه قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است تا نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک مخصوص پرفورمنس تحویل دهد که از جیپ ترک‌هاوک گرفته شده است. به لطف این ترکیب، دورانگو با وجود وزن ۲.۴ تنی ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

از سوی دیگر، دیفندر V8 را داریم که در حال حاضر سریع‌ترین نسخهٔ این خودرو روی جاده محسوب می‌شود اما همچنان توانایی‌های آفرود چشمگیری را هم ارائه می‌کند. این شاسی‌بلند بریتانیایی از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ آشنای جگوار-لندروور استفاده می‌کند که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی دیفندر به میزان قابل‌توجهی از دورانگو ضعیف‌تر است درحالی‌که از سوی دیگر، با وزن ۲۶۰۰ کیلوگرمی، حدود ۲۰۰ کیلوگرم هم سنگین‌تر هست.

بنابراین، روی کاغذ به نظر می‌رسد دیفندر V8 در برابر دورانگو هلکت شانسی نداشته باشد اما آیا در شرایط واقعی هم همین‌طور خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 

دوج دورانگو هلکت

لندروور دیفندر V8

پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۷۱۰ اسب بخار۵۲۵ اسب بخار
گشتاور۸۷۰ نیوتن متر۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
وزن۲۴۲۰ کیلوگرم۲۶۰۰ کیلوگرم
قیمت۸۲,۵۹۰ دلار۱۰۹,۰۵۰ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2254 ديدگاه)

    جدا ازین مدل هلکت
    یه دورانگو‌ با موتور ۵.۷ لیتری خیلی حال میده
    کم خرج و نرم

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      حرفاتون درست ولی دیفندر خدای آفروده مسیری نیست که دیفندر توش گیر کنه

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۴
    2. ممد ژانگولر

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2630 ديدگاه)

      دورانگو انگاری کره میمالی به نونت چه حسی میده دقیقا ناکس به همین روونی و راحتی برد

      رنگ دورانگوهه چقدر خاصه!!!
      جون میده کادو بدی به دوست دوخترات با هم سوارش بشن

      ولی خارج از شتاب و سبقتو اینا من باز بیشتر عاشق دیفندر شدم
      کلا یک چیز دیگست با تمام مشکلات و خرابیهای مکرری که مشتریان اعلام کردن و بالاترین عدم رضایت کیفیت داشته ولی من عاشقشم . دیفندر از گذشته بگیر تا شایدم آینده هواداراش فراموشش نمیکنن انقدر که دوست داشتنیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۳
      1. HamiD

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2334 ديدگاه)

        دوست دخترات ؟!
        😂 داش چقدر کم اشتهایی

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
        1. ممد ژانگولر

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          نه داداش حمید زیاد اهلش نیستم

          من عشقم cb1300 بزارم گ‌وشه اتاقم فقط نگاش کنم

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
  2. Nima

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    دوتا نکته
    ١. عجب صدایى داشت سوپرشارژاشون
    ٢. راننده دورانگو خیلى ریلکس بود😂

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  3. هیچکس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کاری بس عبث و بیهوده
    چرا باید بین دوتا ماشین با این همه اختلاف در قدرت و وزن درگ برگزار بشه؟؟؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  4. JDM lover

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    چرا دیگه این موتورو روی دورانگو نمیزاره دوج ؟؟ چه مشکلی داره؟؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. mahdi-es17

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    مگه ادم بیکار ۲۰هزار دلار پولش دور بریزه🤤عشق کردم با صداش

    موافقم ۶
    مخالفم ۸
  6. پدرام

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (315 ديدگاه)

    هر دو استیل گنگ

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  7. Porsche 911

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (739 ديدگاه)

    در پاسخ به اونی که خریدن دیفندر رو دور ریختن پول می‌دونه باید بگم که اینا در اصل معیار ساختشون متفاوته

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    دیفندر با این انجین ذاتاً آمریکایی واقعا دل ربا هستش ولی داج دورانگو هلکت خوده جهندم هستش

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2528 ديدگاه)

      از سن و سالت خجالت بکش این همه خالی بندی برای چیه واقعا؟؟؟
      کجا گفته این موتور آمریکاییه به جز چهارتا نشریه مس ت؟؟
      کار این موتور از اواخر دهه ی ۸۰ شروع شد و طراحی و مهندسیش با جگوار بود.
      کلا ۸ سال و نزدیک ۱۷۰ میلیون دلار روش گذاشتن تا به نسخه نهایی برسه.
      جگوارم چون اون زمان خصوصی اداره میشد هزینه ها براش صرف نداشت و فورد به عنوان سرمایه گذار وارد کار شد.
      همین.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
  9. ARMAN

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (313 ديدگاه)

    آمریکا استاد ساخت ماشین قدرتمند با قیمت واقعا مناسب و کیفیت قابله قبول

    موافقم ۶
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا