دوجفوردنیسان

درگ نیسان Z با موستانگ و چلنجر، آیا سامورایی حریف ماسل‌کارها می‌شود؟

رویارویی کوپه‌های اسپرت ژاپنی با ماسل کارهای آمریکایی رقابتی سنتی است و حالا با عرضهٔ جدیدترین کوپهٔ پرفورمنس ژاپنی به بازار دوباره می‌توانیم این جدال دیدنی را تجربه کنیم؛ بنابراین، حالا تراتل هاوس یک نیسان Z را در برابر فورد موستانگ GT و دوج چلنجر اسکات پک قرار داده است. هر سه خودرو حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند، همگی از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کند و نیرو در همه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ بنابراین، هیچ‌کدام از این سه خودرو برتری قابل‌توجهی ندارد و باید شاهد رقابت برابری باشیم.

پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نیسان ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و وزن آن ۱۵۸۱ کیلوگرم است. زیر کاپوت موستانگ GT یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور پنهان شده که باید وزن ۱۶۹۱ کیلوگرمی را جابجا کند؛ و درنهایت چلنجر اسکات پک هم از یک موتور ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور از همه قوی‌تر است اما از سوی دیگر، وزن ۱۹۱۵ کیلوگرمی هم آن را به سنگین‌ترین عضو گروه تبدیل می‌کند.

در مسابقهٔ درگ، Z در ابتدا جلو افتاد اما رقبای آمریکایی به‌سرعت اختلاف را جبران کردند و در پایان موستانگ با اختلافی بسیار جزئی نسبت به چلنجر پیروز شد درحالی‌که نیسان تقریباً به‌اندازهٔ طول یک خودرو عقب‌تر بود. در مسابقهٔ رولینگ اما داستان کمی متفاوت است. این بار Z توانست مدت بیشتری پیشتاز بماند اما درنهایت مغلوب موستانگ شد درحالی‌که چلنجر نتوانست مثل قبل دوم شود و در پس رقیب ژاپنی قرار گرفت.

مقایسه مشخصات فنی

 

موستانگ GT

چلنجر اسکات پک

نیسان Z

پیشرانه ۵ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8 ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۷۵ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۵ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۶۹۱ کیلوگرم ۱۹۱۵ کیلوگرم ۱۵۸۱ کیلوگرم
قیمت ۳۹,۴۴۰ دلار ۵۱,۰۱۵ دلار ۴۶,۶۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    ماستنگ 🤝

    موافقم 27
    مخالفم 10
  2. JDM lover

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ماستنگ بیشترین ارزش در برابر قیمت رو داره
    کمترین قیمت ولی برنده تو درگ و رولینگ
    موتور کایوت ماستنگ هم قابلیت تیون نسبتا خوبی داره

    موافقم 31
    مخالفم 4
  3. Reza Waffen SS

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    داج چلنجر انتخابم

    موافقم 23
    مخالفم 10
  4. 4wheeled

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    چه میکنه موستانگ عالیه

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اتفاقا چلنجر تو رولینگ خیلی بهتر عمل میکنه.انتخابم بدون سک چلنجره بعد موستانگ.انجین همی آب از دهان سرازیر میکنه.اونم حجیم و تنفس طبیعی.

    موافقم 13
    مخالفم 14
    1. Payfast

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      پایین

      موافقم 9
      مخالفم 4
  6. Dian

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    هر سه تاشونم عجب اعجوبه هایی هستن
    مخصوصا ماستنگ با اون صدای اگزوزش
    پ.ن:اون صدای گوشی مایکل وسط درگ چی بود🤣

    موافقم 13
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    قیمت ماستنگو

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. AMIN (M.A.S)

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    توی نسخه های اسکات پک چارجر و چلنجر اگر یه کم راننده خوبی باشید واسه پرفورمنس مسیر مستقیم اصلا به پکیج وایدبادی نیاز نیست
    چون برای گشتاوری که داره با یه کم تمرین واسه لانچ تایر سایز 275 واقعا کافیه
    از طرفی با توجه به قدرت نه چندان بالای اسکاتی ( نسبت به هلکت ها البته ((: )تایرای بزرگتر توی رولینگ ریس و حداکثر سرعت ایجاد ضعف میکنن (البته توی هلکت و هلکت ردای چون هرزگردی ویرانگری دارن تایر بزرگتر بیشتر باعث کاهش هرزگردی بهبود شتاب میشه تا کاهش شتاب و وجودش لازمه ولی اسکاتی داستانش فرق داره)
    در کل به نظرم جالب میشه اگه نسخه 1320 اسکاتی با ماستنگ مک وان یا شلبی GT350 روبرو بشه

    ساموراییم خب تایراش باعث عقب موندنشن
    ولی جز ورودی هوای سپرش عاشقشم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. R@min

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1676 ديدگاه)

    در کل رقابت با ماستنگ در نسل ۵ و ۶ و در آینده ۷ غیر ممکن شد حتی برای خود آمریکایی ها.

    طرفداری به کنار ماستنگ همیشه یه پکیج کامل رو به مشتری داده با طیف وسیعی از تریم ها و سبک های مختلف که فقط داج تونست به لطف موتور محبوب و میراث دارش و طراحیش پا ب پاش بیاد اما اونم متاسفانه قافیه رو به جبر زمانه و کم کاریش باخت.

    نیسان جدید جذابه، اما کامل نیست قیمت بالایی داره و در قبال این قیمت برتری نسبت به رقبا نداره. اگر نیسان قیمتشو از زیر ۴۰ هزارتا و طیف موتوری بیشتر و همچنین ارائه همزمان مدل نیسمو ارائه می داد قطعا در فروش هم بهتر عمل می کنه.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. Afg

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    با قیمت ماستنگ باید با خودروی جدید و اسپورت کرمان موتورز رقابت کنه که کار سختی در پیش داره لطفا برای ماستنگ عزیز دعا کنید

    موافقم 8
    مخالفم 0
  11. AMIN JAFARI

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ماستنگ همه قابلیت های خوبو با بهترین قیمت داره

    نیستانه صدای نیسان ابی میداد :)

    ی بار جرمی کلارکسون گفته بود بهترین ماشین امریکایی همین ماستنگه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    چلنجر بیشتر از همه شبیه ماسل کار

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    متاسفانه نیسان اصلا انتظارات رو برآورده نکرده تقریبا از هر نظر! موتورش هم بازده خوبی نداره واسه سال ۲۰۲۲

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. Shahriar

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام بنظرم اگر قرار باشه درگ بذارن باید دوج چلنجر نسخه هلکت رو بیارند چون بقیی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mehdi

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1961 ديدگاه)

    قیمت ماستانگ دیدم اصلا چشام چارتا شد مگه میشه ؟؟؟
    اصلا فکر نمیکردم این قیمت باشه
    درود بر شرفت
    واقعا طراحی داخلیشم عالی با کیفیت شده خیلی نسبت به نسل قبل هر چند طراحی بیرونیش ضعیف تر شده ولی کیفیت و طراحی داخلیش واقعا افزایش زیادی داشته
    هر چند خارج بهشت نیست
    ولی حداقل تو اروپا را میدونم حقوق پایه ۱۵۰۰ دیگه چه برسه مهندس باشی یا دکتر خیلی راحت میتونی این ماشین بخری با همون حقوق پایه هم راحت میتونی بخری
    هر چند قیمت قیمت بنزین خیلی زیاد ولی خب صد در صد قد افزایش قیمت خودرویی که تو ایران بابت گمرک مالیات میده تازه اونم چینی درجه ۳ میشه ارزان تر میشه
    تو امریکا که دیگه بنزینم ارزان
    واقعا امریکا و کویت و چندتا کشور عربی بهشت خودرو بازاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. صدرا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چلنجر اگر یکم سبک تر می‌بود خیلی سریع تر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. پژو

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    امریکایی ها ماشین های قوی تری نسبت به ژاپنی ها میزنن(در کل)موستانگ توی کلاس خودش دست و پای تمام رقیب هاشو بسته حتی چلنجر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا