OSI سیلور فاکس، خودروی عجیب و فراموششده لمان در رویداد کنکورسو دلگانزا در ایتالیا حضور یافت و بار دیگر توجهات را جلب کرد.
هر بهار، گردهمایی کنار دریاچه کومو در ایتالیا به مرکز نمایش خودروهای نادر، عجیب و شگفتانگیز تبدیل میشود، جایی که کمیابترین و عجیبترین خودروهای تاریخ در قالب رویدادی بنام کنکورسو دلگانزا برای یک آخر هفته به نمایش درمیآیند. در کنار رونماییهای جهانی مانند بامو اسپیدتاپ، یکی از عجیبترین خودروهای مسابقهای دهه ۱۹۶۰ در این رویداد حضور یافت و توجهات را به خود جلب کرد. این خودرو، OSI سیلور فاکس نام دارد؛ ماشینی با لبههای تیز و طراحی عجیب که با هدف رقابت در مسابقه ۲۴ ساعته لمان در سال ۱۹۶۷ ساخته شده بود.
این خودرو توسط شرکت کوچک ایتالیایی OSI ساخته شد که بیشتر به خاطر تولید خودروهای کمتیراژ برای برندهایی مانند آلفارومئو، فورد و اینوچنتی شناخته میشد اما در اواسط دهه ۱۹۶۰ این شرکت تصمیم گرفت نام خود را بر روی چیزی جسورانهتر حک کند؛ خودرویی که از صفر طراحی شده و برای سختترین صحنه مسابقات استقامتی جهان ساخته شده بود. OSI خودرویی خلق کرد که بیشتر شبیه یک آزمایش علمی بود تا یک پروتوتایپ لمان.
سیلور فاکس با طراحی دوبدنهای ساخته شد و دو بخش باریک، ظاهری شبیه به یک بال شناور به آن بخشیده بود. در سمت چپ، پشت کابین، موتور چهار سیلندر ۱ لیتری رنو آلپین قرار داشت. برای متعادل کردن وزن پیشرانه، راننده در بخش سمت راست جای میگرفت. سه اسپویلر بزرگ، دوبدنه را به هم متصل میکردند و میتوانستند بسته به پیست تنظیم شوند تا تعادل بین نیروی رو به پایین (داونفورس) و مقاومت هوا (درگ) بهینه شود. این طراحی کاملاً غیرمتعارف بود، اما با وجود پیشرانهای ساده، سیلور فاکس میتوانست به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ عملکردی قابلتوجه برای خودرویی با موتوری که با قدرت زیر ۱۰۰ اسب بخار، بیشتر مناسب یک هاچبک بود.
متأسفانه، رؤیای OSI برای درخشش در مسابقات استقامتی دوام نیاورد. این شرکت در سال ۱۹۶۸ منحل شد و سیلور فاکس هرگز به خط شروع لمان نرسید. تنها یک نمونه از این خودرو ساخته شد. خبر خوب این است که این نمونه همچنان سالم مانده و هنوز هم کار میکند. در رویداد کنکورسو دلگانزا ۲۰۲۵، سیلور فاکس در میان مجموعهای از پروتوتایپهای مسابقهای استثنایی دوباره ظاهر شد و با تناسبان عجیب و بار دیگر توجهات را به خود جلب کرد.
amirboss
۱۵ خرداد ۱۴۰۴عجب سمیه!!!!
از ضعف های ایمنی خودرو گرفته تا آیرودینامیک عجیب بدنه.
خیلی مشتاقم عملکرد آیرودینامیک این ماشین رو تو تونل باد ببینم.
انگار طراحی بالچه وسط و همچنین کابین رو از بالهای هوا پیما الهام گرفتن با این تفاوت که بالهای هواپیما نیروی برا تولید میکنن اما اینجا نیروی داون فورث مد نظر طراح بوده.همین ابعاد عجیب بدنه باعث شده که در خودرو از موتو حجیم تر نتونن استفاده کنن.
۱۵ خرداد ۱۴۰۴پرواز میکنه
جرمی کلارکسون
۱۵ خرداد ۱۴۰۴یه سربالایی باشه قشنگ اوج میگیره
Ali Supercharge (ممممد سابق)
۱۵ خرداد ۱۴۰۴این ماشین رو میشه متشکل از دوتا تیکه بزرگ که با اوراق فولاد یا هر آلیاژ دیگه بههم وصل شدهاند دونست.
اگر یکی از این تیکه ها که دوتا چرخ داره بهعنوان یهماشین عرضه میشد قطعاً محصول مهیّج تری میشد.
یه ماشین فسقلی دراز و کم عرض با یهموتور ۱لیتری
Aranmilan
۱۵ خرداد ۱۴۰۴با این حساب چاق یا لاغر بودن راننده تو تعادل حسابی مهمه
محمدهادی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴لنتی چند کیلو بوده که با ۱۰۰ اسب قدرت و ۱لیتر موتور! به ۲۵۰ کیلومتر سرعت میرسیده؟!
من عاشق سبک وزن هام
معجزه میکنن لامصبا