فراری

آیا ۸۱۲ کامپتزیونه بهترین فراری تاریخ است؟

فراری ۸۱۲ کامپتزیونه یکی از جدی‌ترین محصولات تاریخ این خودروساز بوده و شاید بتوان آن را یکی از بهترین خودروهای تاریخ ایتالیایی‌ها دانست.

این شاهکار دنیای خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۸۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۲ نیوتون متری دارد استفاده می‌کند. حداکثر قدرت پیشرانه در دور ۹۲۵۰ به دست آمده و این نیروگاه آهنین تا دور ۹۵۰۰ هم می‌غرد. ۸۱۲ کامپتزیونه همچنین از قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی تاریخ فراری سود برده و صدای تولیدی آن نیز فوق‌العاده است.

فراری اخیراً برخی خبرنگاران خودرویی را به مرکز تست فیورانو دعوت کرده تا این شاهکار را بررسی نموده و در ادامه شما را با نظرات خبرنگاران برخی رسانه‌ها همچون اوو، پیستون هدز و اتوکار آشنا می‌کنیم.

تمامی افراد تست کننده این خودرو تحت تأثیر ۸۱۲ کامپتزیونه قرار گرفته‌اند. دان پروسر خبرنگار پیستون هدز به انسجام فوق‌العاده این سوپر اسپورت اشاره کرده و می‌گوید ۸۱۲ همانند یک سوپرکار پیشرانه وسط عمل می‌کند و شما می‌توانید آن را مشابه چنین محصولاتی برانید. او می‌گوید پیشرانه این خودرو بهترین نمونه‌ای است که تاکنون بررسی کرده و قدرت تولیدی به خوبی در تمامی دورها قابل‌استفاده بوده و صدای تولیدی نیز بسیار هیجان‌انگیز است. از نظر پروسر ۸۱۲ کامپتزیونه بهتری فراری‌ای است که تاکنون تست کرده و می‌توان آن را یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروهای تاریخ قلمداد کرد.

فراری مدعی است ۸۱۲ کامپتزیونه در عرض ۲.۸۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و تا سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت نیز بتازد.

تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودروی سقف سخت تولید می‌شود درحالی‌که ۵۹۹ دستگاه از نسخه روباز ۸۱۲ کامپتزیونه نیز تولید خواهد شد. ظاهراً تمامی مدل‌های تولیدی قبلاً به فروش رفته‌اند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    کلا نام فراری شاهکاره چه برسه مدلهاش

    مگه مدل بد هم ساخته

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (6133 ديدگاه)

      در حال حاضر فراری لافراری بهترین است ، شک نکنید !
      # ریپلای با اجازه از نگهبان بزنید 😂

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۷
    2. امیر

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (610 ديدگاه)

      بعضی هاش واقعا جالب نبودن.
      مثل فراری موندیال

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۷
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        نگو داداش امیر همون موندیالش میارزه به کلی ماشینای دیگه
        عشق بود لاکردار

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۸
      2. محمد امین

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1451 ديدگاه)

        اگر منظورتون اون چیزهایی بود که جرمی میگفت …..که واقعا داشت چرت پرت میگفت ، رفته بود یه ماشین موندیال با ۱۶۰ هزار تا کارکرد در شرایط مرطوب آورده بود و توقع داشت که توی پیست رکورد بزنه … بعدش هم جرمی خیلی نظراتش نرمال نیست ..‌ مثلا آدمی هست که پورشه ۹۱۱ رو مزخرف میدونه! وخیلی چیز های دیگه
        منطقی ترینشون جیمز می بود ، آدم درس خونده و باسوادی بود و بهترین نظر هارو داشت اکثرا، البته جرمی دوست داشتنی تر بود

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۴
        1. porsche

          ۲۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (740 ديدگاه)

          هموند بهتر بود

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۵
    3. AMG GT R

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (707 ديدگاه)

      شرمنده بابت ریپلای
      F12 TDF لایک
      فراری ۸۱۲ کامپتزیونه دیسلایک
      من خودم انتخابم ۸۱۲ هست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۸
  2. Aboaldazl demon

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (122 ديدگاه)

    بله هم ایشون هم پدر ایشون F12

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  3. new RAMIN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1985 ديدگاه)

    هرکی نظری داره ولی من معتقدم بهترین خودرو فراری طی این ۱۰ سال اخیر GTC4lusso بوده… دلایل زیادی هم دارم…

    اگر بخواهیم تسلا مدل S را از سال ۲۰۱۳ تا اکنون را مرکز جابجا شدن رکورد ها بدونیم پس انصاف GTC4lusso شاهکار این دهه هست! سال ۲۰۱۶ تسلا SP90D معرفی شد با شتاب ۳.۱ثانیه و ۴۰۰متر در ۱۱.۸ثانیه تاپ اسپید ۲۳۸کیلومتر. همون سال فراری GTC4lusso رو معرفی کرد…حمل ۴ سرنشین. فضای پای عقب خوب. سقف پانورما و صفحه نمایش۱۱اینچی(چیزی که تو اکثر فراری ها نبود!) شتاب ۳.۴ثانیه و ۴۰۰متر در ۱۱.۵ثانیه موتور V12 تنفس طبیعی قدرت ۶۶۹اسب و ۷۰۰نیوتون گشتاور طوری که ۸۰درصد این گشتاور در دور زیر ۲۰۰۰در دسترس بود! قیمت ۲۵۰هزار دلاریش هم اون موقع با توجه به مشخصاتش خوب و منطقی بود// معتقدم فراری فقط GTC4lusso…زمان خودش بی نظیر بود(البته هنوزم هست)FF هم خیلی خوشم میاد اون هم زمان خودش به نظرم عالی بود.

    خیلی دلم میخواد نظر فراری فن ها رو درمورد FF و GTC4lusso بدونم…

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۸
    1. AMG GT R

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (707 ديدگاه)

      فراری FF در حقیقت یکی از انقلاب ها در محصولات فراری و اولین سیستم دو دیفراسیل فراری رو داشت
      دیفرانسیل خیلی جالبی هم داشت
      GTC 4 مثل فراری FF بود ولی اشکالاتش برطرف شد و طرحی بهتری بنظرم داشت

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  4. Archi KHAN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2085 ديدگاه)

    آیا ۸۱۲ کامپتزیونه بهترین فراری تاریخ است؟
    بهترین فراری را نمیدونم !
    اما فراری قطعا بهترین خودروساز تاریخ تا این نقطه ی زمانی بوده و هست
    (نظرات دوستان مثل همیشه محترمه)

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه”

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۹
  5. [email protected]@DRZ

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (109 ديدگاه)

    لذت رانندگی با ۸۱۲ کامپتزیونه چه توی پیست چه توی جاده چه هرجایی دیگه که این اسب اصیل بتونه تاخت و تاز کنه واقعا وصف ناپذیره…..

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  6. مازیار

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    شاید به لحاظ بازدهی و عملکرد، تا به اینجای کار بهترین فراری تاریخ باشه که کاملا هم بدیهی هست چون گذشت زمان و معرفی مدلهای جدید همیشه همراه با تکنولوژی های روز و به طبع اون مشخصات فنی بهتر بوده، اما از طرفی هم عبارت “بهترین تاریخ” ناخودآگاه آدم رو به یاد مدلهای افسانه ای قدیمی میاندازه و میگه اونا یه چیز دیگه بودن
    نمونه هایی مثل ۲۸۸GTO یا ۲۵۰GT SWB

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  7. محمد امین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    همه چیز این ماشین فوق‌العاده هست …نمیشه چیز بدی توش پیدا کرد
    هزاران نکته ی جدید داره که میشه راجبش صحبت کرد
    خودم به عنوان یه فراری فن ، هیچ فراری رو برتر از دیگری نمیدونم … مثل اینکه بهت بگم بابات رو بیشتر دوست داری یا مامانت.. خب قطعا نمیشه تصمیم گرفت … تنها نام فراری کافیه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  8. Farzad

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    ۸۱۲ سوپر فست یه هیولای وحشتناک بود که ترس و استرس رو به بدن راننده ها مینداخت این که دیگه جای خود داره اما در این که بهترین فراری تاریخ باشه یا نه کاملا سلیقه ای هست اما بدون شک بهترین موتور جلوی تمام تاریخ خودرسازی هست چون از نظر من بهترین انجین جهان در سینش میتپه .
    Competizione در زبان ایتالیایی به معنی رقابت هست کاری که این اژدها به راحتی آب خوردن تا حالا انجام داده . ( تلفظ صحیح ؛ کُمپِتیزیونه )

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  9. SF90 STRADALE

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3419 ديدگاه)

    عاشق فراری هستم ….
    چون همیشه به ریشه ها و اصالت خودش پایبند بوده و در عین حال تکنولوژی روز دنیا رو هم میشه در محصولاتش دید
    اولین V12 فراری در سال ۱۹۴۷ متولد شد و این داستان تا به امروز ادامه داره
    👑👑 فراری همیشه در اوج 👑👑

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. GT

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (664 ديدگاه)

      اما بنظرم فراری در این سال های اخیر یه تصمیم اشتباه گرفت! بزرگترین اشتباه فراری قطع همکاری با استادیو طراحی پینین فارینا بود که آخرین کار مشترکشون همین ٨١٢ بود که هنوز یک فراری اصیله، اما بعد از اون دیگه خودرو های فراری، اون حسی که باید از نظر طراحی منتقل کنند را ندارند، F8، SF90، ۲۹۶ GTB
      راستی شما میدونید دلیل قطع همکاریشون چی بود؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
      1. محمد امین

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1451 ديدگاه)

        آخرین طراحی پنین فارینا f12 برلینتا بود ، یعنی از اون خودرو به سمت بالا که بیای همش طراحی خود فراری هست ، مثل ۴۸۸ پیستا و لافراری و …
        خب طراحی سلیقه ای هست… شاید از نظر بعضی ها این جدایی باعث طراحی های ضعیف تر شده و شاید هم بلعکس … هرکس نظری داره…ولی طراحی های ماشین جدید فراری ..توی رسانه ها و مجله ها مورد خاصی ازش نگرفتن و نظر های مثبتی تا به حال داشتن

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. GT

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (664 ديدگاه)

          آهان ممنون، من اشتباه کرده بودم😅
          ولی به هر حال بازم نظر من این هست که دو سه محصول اخیر فراری اون روح اصیل فراری را نداشتند ( F8 , SF90, 296 GTB)

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        2. جناب ایکس

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (851 ديدگاه)

          طراحی فراری انزو هم با اینکه با همکاری پنینفارینا بوده یکی از ۱۰ طراحی برتر خودرو در طول تاریخه (به نظر من). واقعا هیچ وقت تکراری نمیشه مث لامبورگینی موسیه لاگو یا فراری اف۴۰ یا اسپورت های ژاپنی دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ مثل r34 یا خیلی ماشینای دیگه…

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      2. SF90 STRADALE

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3419 ديدگاه)

        GT دوست عزیز
        تنها دلیلش ، ساخت بزرگ ترین مرکز طراحی توسط خودِ فراری بود که میخواست مستقل کار کنه
        تو این مرکز طراحی بیش از ۱۰۰ نفر کار میکنن و در همین مرکز طراحی ۲ آتلیه برای شخصی سازی محصولات فراری وجود داره

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. GT

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (664 ديدگاه)

          ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    هر ادمی محو این ماشین میشه
    فراری خودش یه شاهکاره و ماشین های شاهکار هم ساخته و همیشه ماشین هاش بی عیب و نقص بودن
    این فراری هم به نظرم یکی از ۵ فراری شاهکار تاریخه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. جناب ایکس

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (851 ديدگاه)

      ۸۱۲ اُمین کامنتم به عشق ۸۱۲

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  11. HamiD

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1774 ديدگاه)

    بهترین فراری نه!
    اما قطعا یکی از بهترین هاست!
    الان دوست دارم فقط به صداش گوش کنم!
    لفظ شاهکار کاملا برازنده این محصول هست …
    بی نهایت با ارزش … ای کاش فراری باز هم روی خریدار هاش سخت گیری بیشتری کنه تا همچین جواهرات تولید محدودی بیخودی از بین نرن! زیر دست یه عده که نه رانندگی بلدن نه چیزی از ماشین میدونن! اونا برن همون رولزرویس بوت تیلشون رو بخرن!
    واقعا حیفه یکی که اصلا پول واسش مهم نیس میاد یه همچین محصولاتی که با دقت فراوان ساخته شدن از بین میبره … یه بچه سلبریتی پولدار مست بی همه چیز بی فرهنگ …
    درسته ما توانایی خریدشون رو نداریم اما واقعا این جواهرات امضای این صنعت هستند … و تمام عشق و علاقه ما به خودرو! یه سری از خودرو ها میراث جهانی محسوب میشن …

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  12. GT

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (664 ديدگاه)

    صد در صد بهترین نیست، ولی بی‌نظیره، من به شخصه لافراری را بهترین فراری می‌دونم بعد هم F40.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  13. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    بعضی دوستان از وقتی کوروت z06 جدید معرفی شده شدیدا تحت فشار هستند و هر جا که بتونن سعی میکنن تا با دلایل بچگانه ارزش عظمت شورولت رو بیارن پایین.یکی میگه انجین رو از فراری کپی کردن.خوب بیشتر توضیح بدید کجاش رو از فراری کپی کردن.میلنگ پیستون شاتون بلوکه کجاش.مگه فراری چیزی تو انجین اختراع کرده که اگر بقیه بکار ببرن میشه کپی.موتور جدید lt6 شورولت از میلنگ تخت استفاده میکنه که سبب افزایش دوران موتور میشه و این نوع انجینها صدای تیز و جیغ مانندی دارن در مقابل انجینهای میلنگ صلیبی صدای بم و ضربه ای دارن که مربوط به ترتیب احتراق و خروج دود از موتور میشه و معمولا در برابر دور گرفتن مقاوم هستن ولی این نوع انجینها هم توان رسیدن به دورهای بالاتر دارن مثل انجین ls7 شوی یا تو رده بالاتر انجینهای نسکار که به ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه میرسن.جالبه کونیخزگ عملا از انجین کایوتی فورد استفاده میکنه ولی انقدر تغییر ایجاد کرده ناراحت میشه بگی موتورش برا فورده.مطلب بعدی راجب انجینهای پوشراد هست که بعضی میگن قدیمی هستن و آمریکاییها نمیتونن جدید بسازن خرج داره و ول کن اینا نیستن.اگر اینجوری بود فورد انجین گودزیلا که پوشراد هست رو پارسال معرفی نمیکرد.این نوع انجینها میتونن با به راحتی یه سوپر کار مثل کوروت رو تو پیست به حرکت بیارن یا تو دل یه پیکاپ پیل پیکر مثل تیرکس یا سیلورادو کار کنن که بارهای سنگین رو جابه جا کنن یا جیپ رانگلر رو تا بینهایت خارج جادها ببرن.کاری که هیچ وقت پیشرانه lt6 نمیتونه انجامش بده.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۴
    1. Carbonado Aventador

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4137 ديدگاه)

      اقا این حرفا رو ول کن کسی هم منکر شاهکار شورولت نیست..
      ولی خود رئیس شورلوت که خبرشم تو این سایت کار شده اومد گفت:ما برای ساخت z06 ؛ فراری ۴۵۸ رو سنگ محک‌ خودمون قرار دادیم.
      .
      و باز خبرش هم کار شد که دوتا z06 کاور شده به همراه یه ۴۵۸ تو تست های جاده ای دیده شده!!
      خود مهندسای شورولت افتخار میکنن به اینکه فراری رو الگوی خودشون قرار دادن بعد اینجا یه سریا فشاری میشن وقتی که حرف از فراری میشه!!!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
  14. Carbonado Aventador

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4137 ديدگاه)

    بهترین فراری های تاریخ از نظر من به ترتیب:
    ۱ لافراری
    ۲ f12 tdf
    ۳ ۸۱۲c
    ۴ انزو
    ۵ f40

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  15. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (981 ديدگاه)

    ۱. F40
    ۲. Enzo
    ۳. Gto 286
    ۴. Laferrari
    ۵. ۸۱۲comp
    ۶. F12 tdf
    ۷. Modena 360
    ۸. F458

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  16. دانیال

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    بعید میبینم زمانی توی تاریخ فرا برسه که ساخته های فراری برای نسل بشر غیر جذاب و کم ارزش بشن ، وقتی یه محصول با روح و روان انسان بازی می‌کنه و انسان بطور غریزی شیفته ش میشه تا همیشه دوست داشتنی می مونه ‌

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  17. Danial

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کلاً داشتن یدونه فراری برای همه یک آرزوعه حالا هر مدلی که بشه.
    به نظر من ولی لافراری خیلی دیگه سلطانه ولی فکر کنم چون تو خیلی از شهر های دنیا اجازه رفت و آمد بهش نمیدن یجورایی باید از دور خارجش کرد.
    در کل سلطان تمام خودرو های جهان بدون چون چرا فراریه و دیگر هیچ.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  18. Clean Energy

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    یا خداوند
    عجب چیزیه…
    هیچی نمیگم… فقط این که عشقه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  19. Mf1

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بنظر من بهترینها به ترتیب
    F40 c
    Enzo
    Fxx
    ۵۹۹xx Evo
    ۸۱۲c

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  20. ARMAN

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (131 ديدگاه)

    اصن رو دست فراری نیست تو سوپر اسپرت سازی
    من خودم طرفدار لامبورگینیم ولی فراری مهندسی برتر رو داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا