فراری

فراری SP48 یونیکا؛ تک نمونه از F8 معرفی شد

نسخه‌ی سفارشی از فراری F8 تریبیوتو با طراحی نزدیک به روما و SF90 تولید شده است. این خودروی فاقد شیشه‌ی عقب، طرح بدنه‌ی اختصاصی دارد.

مدل‌های خاص و تک نمونه از فراری، به‌ندرت عرضه می‌شوند اما ارزش بسیار بالایی دارند. چنین خودروهایی، معمولا به سفارش یکی از مشتریان باسابقه‌ی فراری ساخته می‌شوند و از نظر قیمت یا مشخصات خریدار، محرمانه هستند. در سال‌های اخیر، فراری اومولگاتا و BR20 با چنین شرایطی تولید شدند.

فراری یونیکا

فراری SP48 یونیکا با پیشرانه‌ی V8 مشابه F8 تریبیوتو عرضه شده اما طراحی این خودرو، با نظارت مهندسان شرکا سازنده و طبق سلیقه‌ی مشتری به اتمام رسیده است تا اختصاصی و منحصر به فرد باشد. در نمای اصلی به سختی می‌توان شباهت یونیکا با F8 را تشخیص داد؛ درحالی‌که تحت تاثیر روما و SF90 به نظر می‌رسد.

در عقب تفاوت بیشتری بین یونیکا و دیگر تولیدات فراری دیده می‌شود. حذف شیشه‌، حس اسپرت خودرو را افزایش داده و طرح روی سقف با حالتی خلاقانه، در حفره‌های انتهای بدنه تکرار شده است. ترکیب رنگ نارنجی و سیاه در محل اتصال شیشه و سقف به خوبی دیده می‌شود.

فراری یونیکا

هنوز تصویر واضحی از کابین خودرو منتشر نشده اما فیلم کوتاه موجود در یوتیوب، تفاوت‌هایی اندک با F8 را نشان می‌دهد. یونیکا یک خودروی اختصاصی است و به همین دلیل عبارت “SP48 Unica” را در نقاط مختلف اتاق، خصوصا روی داشبورد مقابل سرنشین کنار راننده دارد. روی صندلی‌های چرم آلکانتارا نیز، طرح لیزری شبیه به سقف دیده می‌شود.

خودروهای کلکسیونی فراری، معمولا از نظر فنی تفاوتی با مدل اصلی ندارند. با این فرض، می‌توان اطمینان داشت SP48 یونیکا مجهز به پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ  ۳/۹ لیتری V8 با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر باشد. فراری F8 تربیوتو با چنین محرکی، در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌کند.

فراری یونیکا

هویت مالک و قیمت نهایی SP48 یونیکا محرمانه است اما می‌توان احتمال داد، دو تا سه برابر F8 تربیوتو با آستانه قیمت ۲۸۰ هزار دلار، هزینه خرید داشته باشد.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6910 ديدگاه)

    وقتی ریشه درست بَنا شده باشه ، میشه فراری‌ای که هروز اعتبارش بیش از گذشته میشه و اون را مدیون مدیری هست بداخلاق اما مغرور و دانا که میدونه چی میخواسته از ساختن خودرو که امروز در دنیایی از خودروهای رنگا‌رنگ به تعداد میلیونی این تک ساخت‌های فراری هست که مشتری‌اَش را انتخاب میکند و میگوید آیا لیاقت داشتن اعجوبه‌هایش را دارد یا خیر !!!

    درود به فراری که بودنش دنیای خسته‌ی امروز را زیبا کرده !

    ارزش مدیر خوب اینجا خودش را نشان میدهد که هرچقدر پول بگیرد نوش جونش !

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۱۰
    1. shirko

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      هی به لامبورگینی گیر بدید ، بازم یه طراحی تکراری ، همون اف ۸ و ۲۹۶رو قاطی کردن پاچوندنش به یه خریدار ، بازم یه طراحی داخلی تکراری ، طرفداراش نمی دونم با چه رویی به لامبو گیر می دن !! راستی جلوش مخصوصا کاپوت جلوش کپی پیست مکلارن p1 😂😂 لامبورگینی باقدرت کمتر از فراری همیشه شتاب خوبتر و سرعت بهتری از فراری داره فروششم با محصولات کمتر همیشه بیشتر بوده .

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۵۰
      1. Ferrari

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1707 ديدگاه)

        دقیقا کجای ماشین شبیه ۲۹۶ هست استاد؟؟ مارو از گمراهی در بیار
        کاپوت جلو بخصوص هود روی کاپوت دقیقا شبیه مدل j50 فراری هست نه مکلارن p1
        ضمنا از این ماشین فقط یک دستگاه ساخته شده و این طراحی هم با سلیقه مشتری توسعه پیدا کرده

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۱۲
        1. shirko

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          والا فک کنم فشار روی شما بیشتر باشه تا من !! چون هر صفحه ای از لامبورگینی باز می کنم شروع کردی به بد و بیراه و تعریف به وسط کشیدن فراری ، *** ، چون دنیا می دونه لامبورگینی از فرای هم بهتره و دوست داشتنی تر ،تعصب رو اگه کنار بذاری می تونی یه نگاهی هم به تعداد فالورها و محبوبیت هردوشون بندازی .

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۲۱
      2. Clean energy (صیانت!)

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        هه
        دا
        همین آوانتادور و بقیه دوستان
        خیلی شیک و پیک توسط فراری نابود میشن
        داش فراری همیشه تو تکنولوژی از لامبو بالاتر بوده
        و در یه سطح بالاتر

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱۲
        1. shirko

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          فراری هیچ ، اکثر سوپراسپورتهای دنیا اونتادور رو الگوی و سنگ محم خودشون قرار دادن عمو جان .😂😂

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲۲
        2. Clean energy (صیانت!)

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          آها
          احتمالا تو دوره قاجار
          داش
          دنیا از پیشرفتش بخاطر اینکه لامبو پیشرفت نکرده واینمیسه
          من واسه اینکه بدونی چی به چیه بهت یه توصیه میکنم
          اینی که میفرستم رو بخونی
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fastestlaps.com/comparisons/fdfvp453355u&ved=2ahUKEwjk7KDy-8j3AhUB_7sIHdFpCO0QFnoECCsQAQ&usg=AOvVaw2aynY7M4BCCxXqvE_a4OIl
          🤣

          موافقم ۵
          مخالفم ۶
        3. shirko

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          هیچ وقت یه ماشین تنفس طبیعی وی ۱۲ رو با یه ماشین برقی که اسب بخارش بسیار بیشتره مقایسه نمی کنن ، در ضمن می گی پیشرفت نکرده ، اون سیستم ایرودینامیکی که چند سال پیش روی اس وی جی و هوراکان پرفورمانته گذاشته هنوز چند سال دیگه هم تو مغز مهندسان فراری نمی گنجه .فراری هم ماشینهای بسیار خوبی داره من منکرش نیستم ،از جمله پیستا که از هوراکان بیشتر دوسش دارم ،کامپتزیونه و لافراری و …. بذار تعصبی نباشیم .

          موافقم ۶
          مخالفم ۹
        4. Reza Waffen SS

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (3317 ديدگاه)

          نه بابا

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        5. Clean energy (صیانت!)

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          آها
          تا ناموس باله و اینا گذاشته
          بعد معیار شما چی هست؟ قیمت و کلاس خودرو معیار جهانی هست! انگار که شما از خودتون یه معیار من در آوردی درست کردید:| معیار اصلی برای مقایسه قیمت و کلاسشون هست
          نه قدرت و این دلیلای بنی اسراییلی
          لامبو رو که مجبور نکردن بره از یه موتور فسیل و تکنولوژی فسیل استفاده کنه:)
          جالبی اس اف ۹۰ اینه که
          تو بعضی پیستا از پورشه جی تی دو آرس هم سریعتر بوده🤦‍♂️😂
          و اینکه باله عقب و اینجور چیزا رو نداره! ولی هم تو مسیر مستقیم از سریع تریناس هم تو پیست
          چیزی که لامبو حتی نتونسته به یکیش برسه🤣🤣
          دیگه طرفداری از لامبو یعنی طرفداری از فسیل
          شاه این کلاس فراریه
          همیشه از همه جلوتر:)
          متعصب هم بهتره بقیه بگن کیه…

          موافقم ۶
          مخالفم ۴
      3. HamiD

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2169 ديدگاه)

        معیار بهتر بودن در نظر شما تعداد فالوور ها هست؟!
        نه بحث فنی!؟
        واقعا اگه منطقی به قضیه نگاه کنیم فراری الان بی رقیبه …
        این خودرو هم تک ساخت هست و به سلیقه مشتری …
        هر چی مشتری بخواد!!!

        موافقم ۸
        مخالفم ۴
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          ایشون رفته تو اینستا گشته دیده سلبرتی های مورد علاقه اش لامبو دارن و بعضیام گفتن زیر همون پست لامبو عشقه
          اینم باور کرده اومده تو سایت تخصصی خودرو، سایت تخصصی با اینستا متفاوته و باید معیار ها هم تخصصی باشه

          موافقم ۷
          مخالفم ۶
    2. Ramyar

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      👌👌فراری رو فقط میشه با یک کلمه توصیف کرد ((خاص))

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. محمد امین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    تقریبا میشه گفت در هر قسمتش نگاهی به طراحی ماشین های مختلف فراری داشته و یه پکیج کلی از طراحی هایی هست که فراری در چند سال اخیر به سمتش رفته ، در مجموع به نظرم خیلی خوب تونستن این طراحی های متفاوت رو در کنار هم قرار بدن و واقعا زیبا شده ، مخصوصا از نمای بالا و جلو و عقب
    نکته ی جالبش این هست که یه شاهکار ایرودینامیک هست ، وصف نشدنی هست از این نظر ، به شدت منتطر برسی های این ماشین در cfd هستم تا بگم که چه قدر خوب هست از نظر ایرودینامیک ، پر از ایده های خاص و جدید هست ، فراری هر کاری میکنی تا به سمت استفاده از اسپویلر ها‌ و وینگ های بزرگ نره و ایرودینامیی طراحی کنه که بیشترین راندمان رو داشته باشه و از این نظر بی رقیب هستن ..تا به حال ماشینی به این شکل و از این فلسفه از فراری ندیده  بودم
    رنگش هم خیلی خوبه
    توی دنیای واقعی هم به نظرم خیلی جذاب باشه و توجه های زیادی رو جلب کنه … همینطور میتونه راه طراحی فراری در آینده زود  نشون بوده
    به هر حال مبارک صاحبش

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  3. Ferrari

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره
    و اینکه قیمت این ماشین بین ۲ تا ۴ میلیون دلاره شک نکنید.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۴
    1. بهزاد

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1822 ديدگاه)

      درست اشاره کردید دوست گرامی و فکر نکنم همچین محصولی مثلا با ۳ برابر قیمت ساخته بشه و ضریب ۱۰ کف قیمتشه.

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  4. فرید

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    لامبورگینی یاد بگیره از فراری ایشالا انقد اوراکان مختلف نکنه تو پاچه مشتری
    ایشالا

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۶
  5. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    SP48 یونیکا مجهز به پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ ۳/۹ لیتری V8 با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر هستش !!!!!! فوق العاده هست
    واقعا ریشه اصیل فراری درجه ۱ هست
    F8 نمونه ای از اصل و ریشه فراری هست
    فوقالعادست این خودرو
    طراحی اش هم که نگم بی نظیره این خودرو
    به احتمال زیاد ۱ و نیم تا ۲ و نیم میلیون دلاره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  6. Scuderia Ferrari

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    فراری یه تیزر کوتاه از یک انجین V12 منتشر کرده و از اون به نام “تغییر دهنده بازی” نام برده

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
    1. HamiD

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2169 ديدگاه)

      امیدوارم با این انجین بتونه یه شتاب اولیه ای که الکتریکی ها دارن رو هم ازشون بگیره …
      مک لارن هم اوضاع بد اقتصادی بشدت گریبان گیرش شده اما خوب میشد اگه همراه فراری یه کار میکرد دیگه کسی حرفی از برقی ها نزنه…
      خداییش هم نامردیه هایپرکار ۲۰۰۰ اسب بخاری رو میندازن جلوی یه ماشین با ۱۰۰۰ اسب و حتی کمتر …
      چه انتظاری دارن!!!!

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3590 ديدگاه)

        آقا حمید
        صبر داشته باش ، آسیاب به نوبت
        اون هایپرکار ۲۰۰۰ اسب بخاری که با سوپر اسپرت ۹۸۶ اسب بخاری فراری درگ گذاشت و از بردن خوشحال بود باید منتظر جواب هم باشه
        هایپرکار الکتریکی فراری در راهه و اون موقع بهتر میشه تصمیم گرفت که آیا ریماک و سایر الکتریکی ها همچنان در خط مستقیم سریع ترن یا اسب سرکش تازه نفس ؟؟
        در پیست هم که تکلیف کاملاً روشنه ؛ جایی که فراری در اون متولد شده 👊👊

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
  7. reza342

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    جلوش قابل تحمل نیست. اف۸ عادی خیلی بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
  8. BMW

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    وقتی این ماشین رو می بینم انگار دارم به آینده فراری نگاه می کنم این ماشین بسیار زیباست

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  9. جناب ایکس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1343 ديدگاه)

    همه جاش بسیار بسیار، زیباست، ولی از جلو پنجرش خوشم نمیاد خیلی…

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. Khosrow

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2107 ديدگاه)

      عزیزم جلو پنجره ش کو؟ ..

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  10. behnam-84

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بسیار زیبا و هنرمندانه.از ظاهر سپر جلو تا سقفش و چراغ های عقب.موتورش هم برای این نمونه بسیار عالیه.با توجه به اینکه فقط یک عدد ساخته شده،قطعا قیمتش بالای یک میلیون دلار هست.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  11. Khosrow

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2107 ديدگاه)

    جلوش شبیه مک لارن شده ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  12. Jdm باز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (874 ديدگاه)

    باز هم یک اثر هنری دیگر از شاهکارساز ایتالیا

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. aliveman1989

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اگ میکل آنژ زنده بود و مجسمه میساخت میشد این و بقیه شاهکارای فراری

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  14. مرتضی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    خریدار فطعا اهل آمریکا یا کانداست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Muty

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    اصن مردم رد دادن انگار !!!
    یه آدم معلوم الحال که سابقه اش مشخصه به کررررات اومده برای موجه کردن خودش از فراری تعریف و تمجید کرده
    تازه بعدش
    یه خل دیگه میاد میگه چرا به لامبو ایراد میگیری 🙂
    بد دنیایی شد ، بـــــد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا