فراری

فراری تستاروسا احیا شده با قدرت 492 اسبی و سیستم تعلیق بهتر

کمپانی Officine Fioravanti سرانجام از فراری تستاروسا بازسازی شده خود رونمایی کرد. این شرکت سال قبل تیزرهایی از نسخه استتار شده این خودروی مشهور را منتشر کرده بود. اگرچه طراحی ظاهری این خودرو نسبت به نمونه اصلی تفاوت زیادی ندارد اما تغییرات فنی باعث شده‌اند سوپرکار سال‌های نه چندان دور فراری ۱۰۷ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۳۰ کیلوگرم وزن کمتری داشته باشد. پیشرانه ۱۲ سیلندر تستاروسا همچنان حجم ۴۹۴۳ سی‌سی دارد اما به لطف تغییر پیستون‌ها و میل‌لنگ و همچنین تعویض انژکتور سوخت قدیمی با نمونه الکترونیکی جدید قدرت بیشتری تولید می‌کند. همچنین ردلاین پیشرانه نیز بجای ۶۷۰۰ دور قبلی از ۹ هزار شروع می‌شود.

اگر راننده بخواهد تفاوت بین نسخه استاندارد را با این مدل ارتقا یافته متوجه شود فقط کافی است یک سوئیچ در کنسول مرکزی را بچرخاند. در یک حالت این پیشرانه قدرت معمولی ۳۸۵ اسبی را برای تستاروسای بازارهای اروپایی تولید می‌کند. وقتی سوئیچ را بچرخانید قدرت کامل ۴۹۲ اسب بخاری در دسترس خواهد بود. Officine Fioravanti می‌گوید حداکثر سرعت تستاروسا به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که بهبود قابل‌توجهی را نسبت به سقف سرعت ۲۹۱ کیلومتر در ساعت نسخه استاندارد نشان می‌دهد.

این مدل احیا شده از قطعاتی برای مطمئن شدن از عملکرد مشابه سوپرکارهای مدرن سود می‌برد. از جمله این موارد می‌توان به جذب‌کننده‌های شوک قابل تنظیم اولینز با چهار حالت و آنتی رول بارهای جدید با شش حالت اشاره کرد. فرمان خودرو نیز برای قفل شدن به دو بار چرخش نیاز دارد. ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب قدرت توقف لازم را فراهم می‌کنند. به منظور تضمین هندلینگ خودرو در شرایط متنوع، دو اهرم در کنسول مرکزی وجود دارند که حالت‌های خیس، نرمال، اسپرت و ریس را برای ترمزهای ضد قفل و کنترل کشش انتخاب می‌کنند.

Officine Fioravanti تنها برخی تغییرات جزئی را برای بدنه در نظر می‌گیرد. چراغ‌های پاپ آپ جلو هم‌اکنون دارای LED هستند و بجای رینگ‌های ۱۶ اینچی فابریک تستاروسا نیز از رینگ‌های ۱۷ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب استفاده شده است. این خودرو از کابینی با پوشش جدید قهوه‌ای روشن سود می‌برد. صندلی‌ها و پانل درب‌ها با چرم مزین شده‌اند و تمامی قطعات پلاستیکی اورجینال در داشبورد، کنسول مرکزی و درب‌ها از نوع آلومینیومی هستند. نهایتاً نیز باید به تلفن سنتی داخل خودرو اشاره کرد که به کنسول سمت مسافر چسبانده شده است و از بلوتوث برخوردار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرشایان فرازی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ای جااااااااااااااااااااااااااااااان

    موافقم 18
    مخالفم 1
  2. matin

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    چرا سفید؟؟؟ قرمز خیلی بهتر بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
  3. محمد امین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    با اینکه تستاروسا بهترین فراری نیست ، اما حسی که القا میکنه از فراری بودن ، خیلی قویه

    موافقم 16
    مخالفم 0
  4. TML BN

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    عاشق آینه بقلش شدم
    آینه فراری نیست که آینه ایسوزو ماشالا😂😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. Arshia m3csl

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این فراری تستاروسا سفید رو دیدم یاد فیلم wolf of wall street و جوردن بلفورت افتادم

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا