فورد

علیرغم محبوبیت شاسی بلندها، فورد موستانگ حذف نخواهد شد

طرفداران فورد موستانگ می‌توانند نفسی به راحتی بکشند. این خودروی عضلانی اصیل ۵۶ سال است که در بازار حضور دارد و البته که طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا نموده است. از آنجایی که ما وارد سال ۲۰۲۱ می‌شویم بنابراین باید گفت موستانگ آخرین خودروی فورد در آمریکای شمالی است که نه پیکاپ بوده و نه شاسی‌بلند و کراس اوور. و تازه‌ترین خبر نیز نشان می‌دهد موستانگ حداقل یک نسل دیگر هم تولید خواهد شد.

زمانی که رسانه‌ها از جیم اونز رئیس موستانگ درباره آینده این خودرو پرسیده‌اند او به طرفداران گفته علیرغم اینکه موستانگ سهم بسیار کمی از فروش فورد را به خود اختصاص داده اما کلاس خودروهای اسپورت هنوز هم قابل اعتناست. موستانگ در واقع پرفروش‌ترین خودروی اسپورت دنیا بوده هرچند از نظر فنی باید گفت نسل اخیر موستانگ خودرویی جهانی بوده و بخش اعظم فروش آن در آمریکا صورت می‌گیرد.

مصاحبه رئیس موستانگ با رسانه‌ها مثبت بوده و ما می‌دانیم که این خودروساز به تولید نسل جدید موستانگ متعهد است. البته اونز به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است. ما قبلاً شاهد معرفی کراس اوور الکتریکی و چهار درب موستانگ مک ای بوده‌ایم و شایعات نشان می‌دهد نسخه چهار چرخ محرک موستانگ نیز می‌تواند در نسل آتی تولید شود. چنین تغییراتی می‌تواند طرفداران را ناراحت کند اما در طرف مقابل شایعات جذابی هم درباره استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۸ لیتری جدید در بطن این خودروی عضلانی منتشر شده است.

به‌طور خلاصه باید گفت کاملاً تضمین شده که نام موستانگ چند سالی با ما همراه خواهد بود و حداقل یک نسل از آن همچنان طراحی دو درب، پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب را حفظ خواهد نمود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    باید مغزت معیوب باشه که موستانگ و چلنجر و ول کنی و بری سراغ یه شاسی بلند مثلا تویوتا راوفور

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  2. SF90 STRADALE

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3637 ديدگاه)

    خبر خیلی خوبی بود
    البته اوضاع برای چلنجر و کامارو هم باید همین شکلی باشه
    یعنی ادامه تولید و رقابت کردن با همدیگه ؛ اگه یکی از این ۳ ضلع ماسل ها دیگه تولید نشه خیلی غم انگیزه
    دنیای خودرو به این رقابت خیلی نیاز داره
    فورد _ جنرال موتورز _ فیات کرایسلر
    GT _ کوروت _ مرحوم وایپر
    موستانگ _ کامارو _ چلنجر
    F_150 _ سیلورادو _ RAM
    رقابت به این زیبایی و نزدیکی ندیدم
    ???? USA ????

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اصلا سالی یک دستگاه فروش بره یعنی چی تا میبینن یه
    محصولی فروشش کمه زود میخوان طولیدش رو متوقف
    کنن ؟

    چرا باید هر مدلی که فروشش کم
    میشه رو جایگزین کراس اوور کرد ؟

    چرا اینا نمیرن تحقیق ، کنن ببینن اصلا ، چرا کراس اوور
    محبوب هست وقتی میدونن سگمنت های دیگه میتونن جذابیت بیشتری داشته باشن از این دست از خودرو ها ؟

    مگه هر چیزی که فروشش بیشتره دلیلی بر بهتر بودنشه ؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    موستانگ شلبی همیشه یه ماشین محبوب بوده و خاهد بود

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. سلمان

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (161 ديدگاه)

    کی میشه موستانگ شلبی جدید پلاک ملی در خیابونهای ایران ببینیم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. امیر محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نبایدم ی همچین اسطوره ی فراموش نشدنی حذف بشه دنیای خودرو بدون موستانگ بی معنی و بی ارزشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. SAMURAI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    چرا باید موستانگ ماشینی که با شنیدن اسمش یاد موتور V8 میوفتیم برقی بشه ؟!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  8. Hamid

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    نه تو رو خدا
    بیا حذفش کن
    پر رو تر از اینا داریم مگه!
    ای خدا
    امیدوارم بعد چند سال شلبی GT350 خوش صدا تر ؛ زیبا تر ؛ سریع تر و در کل عالی تر برگرده! البته نه الکتریکی!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. $Ãbţìň$

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4622 ديدگاه)

    بهترین خبری بود که توی اول صبح شنیدم، ماستنگ یه اسطوره تکرار نشدنی و غیر قابل فراموشه و به هیچ وجه یه کراس اوور بی شاخ و دم نمیتونه جای اینو بگیره،حتی مکe،اما از یه طرف این خبر رو که شنیدم داغ دلم تازه شد چون چند روز پیش هم خبر نزدیکی به مرگ کامارو رو خونده بودم…به قول آقای″SF90 STRADALE″یکی از جذاب ترین رقابت ها مال همین کامارو،ماستنگ و چلنجره و اگه یکیشون از بین بره دیگه جذابیتی نداره،اتفاقا تا امروز از این رقابت ماسل کار ها و پونی کار ها خیلی تعداد ماشین ها کاسته شدن،مثل چارجر دو در، همی کودا،رود رانر،بارکودا،فایربرد،سوپر بی و….
    ای کاش میشد یکی پلیموث ،پونتیاک، الدزمبیل و باقی مدل های قدیمی رو احیا کنه تا از جذابیت این ماشینا کم نشه،دعا کنید وایپر و کوروت موتور جلو هم برگرده چون واقعا ارزش نداره بخاطر چند دستگاه فروش کم برن تو موزه،من نمیدونم چرا به یه ماشینی مثل amg gt و sls که موتور جلو هستن گیر نمیدن و میگن توی کلاس خودش تکه،درحالیکه این وایپر رو بخاطر موتور جلو بودن و کلی چرت و پرت دیگه وادار کردن که دوج تولیدشو متوقف کنه و یا کوروت که همیشه بهترین بود و کسی حریفش نمیشد رو فقط و فقط بخاطر این موتور جلو بودن متهم میکردن که خوب نیست و جایگاه های پایین تر رو بهش میدادن،احساس میکنم دنیا با ماشین کم ارتفاع و موتور جلو کلا لجه،اینطور احساس نمیکنید؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2177 ديدگاه)

      داج رو وادار نکردن تولیدشو متوقف کنه
      ربطی هم به موتور جلو بودنش نداشت
      به خاطر فروش پایین توقف تولید خورد ( اونم عللی مثل سواری ناراحت و مصرف بالا و … داشت )

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  10. میرخان

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    الله اکبر این همه جلاااال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. َA.H

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    نه بیا اینم حذفش کن
    خجالت نمیکشن
    الله اکبر این همه شکوه
    واقعا من دیگه رد دادم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا