فوردکادیلاک

درگ وحشی‌ترین ساخته‌های آمریکا، شلبی GT500 در برابر CT5-V بلک‌وینگ

خودروسازان آمریکایی در طول تاریخ خود به ساخت ماسل کارها و سوپر سدان‌های قدرتمند با پیشرانه‌های V8 سوپرشارژ مشهور بوده‌اند و در حال حاضر عصارهٔ تمام این شهرت و تجربه را می‌توان در فورد موستانگ شلبی GT500 و کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مشاهده کرد که هردو قوی‌ترین نمونه‌ها در نوع خود محسوب می‌شوند. هرچند این دو خودرو در ظاهر کمی متفاوت هستند زیرا یکی کوپه دودر و دیگری سدان چهاردر است اما از لحاظ قدرت و پرفورمنس تقریباً در یک سطح قرار دارند.

به همین دلیل، ادموندز تصمیم گرفته این ستاره‌های خودروسازی آمریکا در برابر یکدیگر قرار دهد تا مشخص شود کدام‌یک سریع‌تر است. البته این یک درگ معمولی در خط مستقیم نیست بلکه مسابقهٔ منحصربه‌فردی است که ادموندز آن را U-Drag می‌نامد. این نوع مسابقه از ادموندز را برای اولین بار در رویارویی کوروت C8 و CT5-V بلک‌وینگ دیدیم. در U-Drag، خودروها باید ابتدا مسافت ۴۰۰ متر را طی کنند، سپس در پایان مسیر بشدت ترمز کنند، دور بزنند و به خط شروع بازگردند. این مسابقه بسیار جالب خواهد بود زیرا هم سرعت خودروها در خط مستقیم را نشان می‌دهد، هم توانایی ترمز گیری و چابکی در پیچ‌ها و هم توانایی در مسابقهٔ رولینگ را.

برای اینکه مهارت راننده‌ها در نتیجهٔ مسابقه تأثیری نگذارد، ادموندز U-Drag را دو بار انجام داد که در دومی راننده‌ها جابجا شدند. روی کاغذ، GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت نسبت به ۶۶۸ اسب بخار قدرت کادیلاک برتری قابل‌توجهی دارد اما موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ بلک‌وینگ ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از ۸۵۰ نیوتن متر فورد بیشتر است. وزن دو خودرو اما تقریباً یکسان است. خب با توجه به این اعداد و همین‌طور فرمت غیرمعمول رقابت U-Drag، فکر می‌کنید کدام‌یک از این دو ماشین نهایتاً پیروز خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

موستانگ شلبی GT500

پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۶۶۸ اسب بخار۷۶۰ اسب بخار
گشتاور۸۹۵ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۸۸۳ کیلوگرم۱۸۹۰ کیلوگرم
قیمت۹۸,۷۱۰ دلار۸۱,۲۸۰ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4234 ديدگاه)

    قبل از دیدن ویدئو هم میشد این برداشت رو کرد که موستانگ سریعتر و چابکتر باشه…
    .
    در کل این فرمت مسابقه اید جالبی بود پسندیدم..
    خیلی عالی میشه که سوپر اسپورت های دیگه ای هم بیارن با این فرمت برگذار کنن و تایم هارو با هم مقایسه کنن!

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  2. R@m!n

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    برای جلوگیری از هرزگردی تایرها در شلبی و هوای سرد دور موتورو اوردن پایین البته می تونستن با line lock تایرهارو گرم کنن اما مشخص بود نمی خوان خرج تایرهای چند هزار دلاری رو دستشون بیوفته.

    بنظرم U drag خیلی جذاب تر از درگ معمولی هست و کانال ادموندز هم یکی از بهترین کانال هاست، ویدیوهاش به زور ۲۰۰k ویو میرسه اما خیلی حرفه ای بررسی می کنه.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
    1. Nima

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1550 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم رامین جان ،با تک تک کلمات.

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  3. Clean energy (صیانت!)

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1148 ديدگاه)

    واییی من عاشق موستانگم❤❤
    خیلییییی خوبههه❤❤❤❤
    رخش منو کشتههههههههه
    بعد نسخه فولشو بخری😋😋 به به
    خدایی رویا پردازیشم خوبه❤❤😋😋😋
    خیلی خوبه این ماشییییییننننن🤤🤤🤤

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  4. M.Kkarimi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (771 ديدگاه)

    چقدرررر نتایج در U_drag میتونه عادلانه و قابل استناد باشه ! اللخصوص که در دو دور ، در دو طرف زمین و هر بار با راننده متفاوت تست میشه. و جدای از اون به هدف اصلی این سگمنت که پرفورمنس و عملکرد مناسب در تایم گیری ها و پیست هست بهتر میپردازه …
    بنظرم بعد از این معرفی این سبک درگ ، ادمونز ظرفیت رشد زیادی پیدا کرده … نسبت به بقیه ویدیو هاش هم بیشتر ویو گرفتن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  5. ali(chevynova)

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (5757 ديدگاه)

    یه کل کل خانوادگی بین امریکن کارز

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
  6. 1123

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (473 ديدگاه)

    اینجا میشه تفاوت گیربکس دو کلاچه و دستی و همچنین تاثیر قدرت بیشتر رو ببینیم
    چون وزنشون تقریبا برابره و گشتاور کدیلاک بیشتره.
    در مورد این نوع درگ باید بگم که کمی غلط اندازه و مخاطب رو به این فکر میندازه که ماشین برنده توی پیست سریعتره. در حالی که اینطور نیست یک پیست کامل نقاط ترمز گیری زیادی داره که کاملا میتونه هر ماشینی رو به چالش بکشه
    مثالش هم درگ کوروت و همین کدیلاک بود که کدیلاک رو تا حدودی بهتر از کوروت نشون داد، در حالی که …

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
    1. Abolfazl

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کاملا مخالفم

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. akrh78

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1225 ديدگاه)

      درسته چالش اصلی ترمز گیری مکرر هست نه یه دونه ترمز گیری. که تو این امر ماشینای پیست محور بخاطر تحمل بالاتر ترمز های کربن سرامیکی دست بالا رو دارن
      درگ رولینگ توی درگ با کروت بلگ وینگ رو برنده کرد، بخاطر قدرت خیلی بیشترش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. Abolfazl

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی ویدئو خوبی بود .
    در کل میشه گفت از مشخصات هم میشه برنده مسابقه رو فهمید .
    امیدوارم بازم این درگ های زیبا رو بزارین .
    و در آخر ممنون از سایت پدال.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  8. Jdm باز

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    جذابترین نوع درگ هم چابکی و هم ترمز و هم مسافت ۴۰۰ متر رو میشه فهمید اینکه راننده عوض میشه هم خیلی خوبه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  9. akrh78

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1225 ديدگاه)

    وزن بلک وینگ تو محدوده بقیه سدان ها هست ولی وزن شلبی فاجعه هست
    چرا سوپراسپرتت وزنش از سدان ۴ نفره سنگین تره آقای فورد؟ بزرگترین نقطه ضعف شلبی همینه و همین باعث شده ملت چپ برن راست بیان بگن اسب بخار امریکایی قلابیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. matin

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    کادیلاک برا کسی که تاحالا ماشین ندیده جذاب تره
    ولی هردو طراحی های خفنی دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. matin

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اینجا وقتی میبینیم یکی از بهترین سدان های امریکا و حتی دنیا گیربکس دستی داره واقعا باید بخاطر این که این همه به خودمون برای گذاشتن گیربکس اتومات رو دنا و کوییک افتخار میکنیم خجالت بکشیم
    زشته واقعا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا