تیون گایگرکارز بر پایه Shelby GT500 طراحى شده اما چرا آنرا ۶۴۰ مى نامند؟! قاعدتا بخاطر قدرت آن است! و لقب آن هم مارطلایى! مارى که با سرعت در بیابانهاى داغ دنیا میخزد و رقبا را نیش مىزند!
رنگ مات طلایى اختصاصى روى بدنه، تیون آنرا به شدت از تیون هاى مشابه متمایز ساخته است. موتور هشت سیلندر ۵.۴ لیترى این شلبى با تغییراتى که در آن ایجاد شده ۷۸۹ نیوتنمتر گشتاور تولید مىکند.
نصب یک سوپرشارژر، نصب فیلترهواى اسپرت، برنامهریزى مجدد ECU و سیستم اگزوز فولادین جدید از جمله این تغییرات است که به تیون موستانگ گایگر شتاب صفرتاصد ۳,۷ ثانیهاى بخشیده است. بیشترین سرعت آن نیز ۲۹۵ کیلومتر برساعت خواهد بود.
یک کاپوت الیاف کربنى که هواخورهاى چهارگوش خاصى روى دو طرف بالایى آن پیچ شده، نماى هول انگیزى به خودرو داده! این هواخورها علاوه بر دو ورودى بیضى شکل جلوى کاپوت است که شلبى به موستانگ افزوده بود و به مانند بینى یک گوریل قدرتمند، چهره اسپرت خودرو را تقویت کرده بود.
به جاى آرم موستانگ، مار کبرای شلبی روى گریل جلو جاخوش کرده و طرح همین مار، روى کاپوت الیاف کربنى به شکل سایه روشن نقش بسته است.
نشان گایگرکارز هم زیر نقش مار کبرا بین دو گریل جلو، امضاى تیونر محسوب مى شود. یک اسپویلر کربنى در زیر لبه سپر جلو هم بر کنتراست طلایى/مشکى بدنه تاکید دارد و هم کار جریان دادن هوا را اطراف خودرو به خوبى برعهده گرفته است.
حالا که دارید از نماى جانبى به خودرو نگاه مى کنید، از رینگهاى ۲۰ اینچ مشکى تیون باید گفت که طرح آن هفت Y است. سایز رینگها ۸.۵ در ۲۰ برای محور جلو و ۱۰ در ۲۰ در محور عقب است.
این رینگها با تایرهای میشلین Pilot Super Sport پوشانده شده که سایز آنها ۲۵۵mm در جلو و ۲۸۵mm در عقب است. گایگر همچنین براى بهبود عملکرد فنربندى از تعلیق H&R بهره گرفته که با کاهش ارتفاع خودرو نیز همراه بوده است.
این کوپه قدرتمند از همان دیفیوزر و بال انتهایى در نماى عقب بهره مىبرد که شلبى به موستانگ اضافه کرده بود و جنس آنرا هم تغییر نداده است. دودى کردن سفیدى داخل لنزهاى عقب و سراگزوزهاى دوبل قطور فولادى در نماى عقب نیز کاملا درتناسب با یکدیگرند.
در داخل خودرو هم فرمان هیدرولیک و صندلى ها و داشبورد چرم مشکى به چشم مى آید؛ اما دسته دنده استثنایى سفید با راه راه مشکى که یک توپ خوش دست را در دست راننده هنگام تعویض دنده قرار مىدهد، در این تیون عالمى دارد!
سفارش این خودرو با پکیج گایگرز ۱۲۵,۴۷۵ دلار قیمت گذارى شده است. نکته آخر اینکه هر قطعه را مىتوان بصورت جداگانه نیز سفارش داد.
محمدحسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۱به جای اینکه 125 هزار دلار به این آشغال بی قیلفه بدم…110 هزا دلار به پورشه 911 carrera turbo s کابریوت میدم که از این هم خوشکگلتره قیافشم جذابتره و ماشین جم و جور و پیشرفته تری هست
امید
۲۸ مرداد ۱۳۹۱دوست عزیز فکر میکنم شما از ماشین زیاد سر در نمیارین…
فورد کجا و پورشه کجا…
مثل مقایسه خیار چمبر و خریزه می مونه….
علی
۱۸ مهر ۱۳۹۱دوستان اینا چه حرفیای تا پراید هست کی ازینا سوار میشه تازه
قیمتشم که شده12میلیون
خدایا کجای دلمون بزاریم
سعید
۲۸ آذر ۱۳۹۱باباانگاری همتون مرتد شدین این ماشینا رو کفار میسازن
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳وای چه خوشکله
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳بهترین ماسل دنیا
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۳ما که دیگه از بس تو تبریز ازاینا دیدیم دیگه سیر شدیم ولی انصافا ماشین بسیار خوبیه.
مهدی drift
۲۷ مرداد ۱۳۹۵این که به چلنجرهلکت معمولی هم نمیرسه قیمتشم دو برابره تازه هلکت قشنگ تره
سجاد
۱۵ آبان ۱۳۹۵من حاضرم همچین ماشینی داشته باشم که منحصر بفرده! در ضمئأ اینجور ماشینا همیشه تو چشم هستند! البته شتر در خواب بیند پنبه دانه
ابوالفضل
۲۹ شهریور ۱۴۰۰این ماشین عالیه اما به نظر من فورد gt500یا gt350 رخ قشنگتری دارن ایکاش به جای کار روی سرعت و موتور ماشین یه طراحی بهتری داشتن