بی ام وجنرال موتورز

دوئل جی‌ام‌سی یوکان دنالی و بی‌ام‌و X7

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس، دوئل آخر

نتایج دوئل قبلی بین لینکلن نویگیتور و رنجروور

مجموع آراء: ۱۴۷۰

آراء رنجروور: ۸۱۱

آراء لینکلن: ۶۵۹

پیروز دوئل: رنجروور با کسب ۵۵ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی

مرسدس بنز GLS

کادیلاک اسکالید

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

رنجروور

رنجروور

جی‌ام‌سی یوکان دنالی

ب‌ام‌و X7

؟

جی‌ام‌سی یوکان دنالی

تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۲۰

پلت‌فرم: T1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۴,۲۴۲ دستگاه

فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۱,۲۹۶ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار در هر سه ردیف صندلی‌ها، پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، سواری راحت با سیستم تعلیق بادی انعطاف‌پذیر، طراحی بیرونی جذاب

نقاط منفی: قیمت گران‌تر از شورلت تاهو، مصرف سوخت بالای موتور بنزینی، ابعاد بزرگ که ممکن است هنگام پارک کردن مشکل‌ساز شود

چکیده: نسل جدید یوکان خصوصاً در داخل با کابین جادارتر، نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابل‌توجهی داشته و برای کسانی که از مینی‌ون‌ها بیزار هستند اما به فضای زیادی برای حمل بار و سرنشین نیاز دارند، گزینه‌ای عالی خواهد بود

ب‌ام‌و X7

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۸

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳,۰۴۶ دستگاه

فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶,۴۶۲ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری راحت، پیشرانه‌های نرم و قدرتمند، شتاب خوب با هر پیشرانه‌ای، کابین لوکس و ساکت و باکیفیت، تکنولوژی‌های پیشرفته

نقاط منفی: کابین کوچک‌تر از رقبا با فضای محدود در ردیف سوم صندلی‌ها، بادی‌رول خیلی زیاد خصوصاً در پیچ‌ها، طراحی بحث‌برانگیز پس از فیس‌لیفت، تا شدن برقی صندلی‌ها خیلی کُند انجام می‌شود

چکیده: با وجود محدودیت فضا در داخل، X7 یک شاسی‌بلند بزرگ و مجلل با پیشرانه‌های دلپذیر است و با اینکه بزرگ‌ترین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شود اما همچنان رانندگی راضی‌کننده‌ای دارد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جی‌ام‌سی یوکان دنالی

ب‌ام‌و X7 xDrive40i

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۰ ثانیه ۵.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه ۱۴.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۷.۵ متر ۳۳.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۷۳ جی ۰.۸۶ جی
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۰.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۹۰ لیتر ۸۳ لیتر
وزن ۲۷۲۵ کیلوگرم ۲۵۰۸ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۶۰۰ کیلوگرم ۲۷۰۰ کیلوگرم
طول ۵,۳۳۴ میلی‌متر ۵,۱۶۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر ۳,۱۰۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۷۲۰ لیتر ۳۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت ۷۷,۸۰۰ دلار ۷۵,۸۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Carlover

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    بی ام و
    ولی این چه چراغاییه خدایی🤦🏻‍♂️

    موافقم 42
    مخالفم 39
    1. KSH

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      تو x7 خوشگله ولی تو سری ۷ نه خیلی جالبه

      موافقم 25
      مخالفم 16
    2. Reza Waffen SS

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      بی‌ام‌و X7 انتخابمه

      موافقم 37
      مخالفم 23
    3. ممد ژانگولر

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      با اینکه برای بی ام و الخصوص کیفیت و برندش احترام خاصی قاعلم
      ولی پا رو قلبم نمیذارم و رای من

      ❤️حضرت دنعلی❤️

      خواهد بود با افتخار

      ابهت و زیبایی و قدرت ازش میچکه
      نداریم رو دست حضرت دنعلی

      موافقم 48
      مخالفم 20
  2. JDM lover

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    انتخابم gmc yukon دنالی هست
    بخاطر قدرت بیشتر ، گشتاور بیشتر فضای داخلی بیشتر و مهمتر از همه طراحی فوق العاده جذاب و با ابهت و مردونه و همچنین حجم صندوق بار بیشتر

    موافقم 53
    مخالفم 28
    1. امیرمحمد

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (32 ديدگاه)

      قدرت بیشتری که درست منتقل نمیشه هدر میره به چه دردرمیخوره بی ام و با ۸۰ اسب بخار کمتر هم شتاب بهتری ارائه میده هم پرفومنس بهتری پس قطعا بی ام و بهتره

      موافقم 25
      مخالفم 25
      1. viper2

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        هر روز تعمیرگاه ‌ .

        موافقم 22
        مخالفم 31
        1. Porsche 911

          ۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          هر روز پمپ بنزین

          موافقم 28
          مخالفم 20
        2. viper2

          ۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          روی نفت خوابیدم

          موافقم 11
          مخالفم 12
        3. سپهر

          ۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (377 ديدگاه)

          داداش این چه حرفیه هر روز تعمیرگاه؟!در مورد محبوب ترین برند لوکس دنیا داری صحبت میکنی نه پراید…تازه پرایدم هر روز در تعمیرگاه نیست!

          موافقم 23
          مخالفم 9
        4. Reza Waffen SS

          ۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          حرفاتون فقط جنبه فان داره

          موافقم 14
          مخالفم 5
      2. JDM lover

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (886 ديدگاه)

        حدود ۲۰۰ کیلو سنگین تره و احتمالا مثل اکثر امریکایی ها ایرودینامیک چندان خوبی نداره

        موافقم 14
        مخالفم 14
        1. ارین صاحب جمعی

          ۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1074 ديدگاه)

          یک پیشنهاد دارم مستر viper اگر رو نفت خوابیدی پس چرا قیمت نفت و بنزین تو امریکا داره رکورد می‌زنه رو دزدی خوابیدین نه رو نفت

          موافقم 12
          مخالفم 10
      3. Carbonado Aventador

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        ظرفیت بکسلش نزدیک به ۱ تن بیشتره..
        فضای داخلی و صندوق دنالی بی نظیره..

        و اون موتور تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور بیشتر تو سربالایی ها و جاده های کوهستانی قطعا خیلی به کارش میاد..

        مقایسه لامبورگینی با فراری نیست که بگیم کدومش صفر تا صدش کمتره پس اون بهتره..

        اینجا قدرت استقامت و ظرفیت بار و راحتی مطرحه..
        که قطعا تو همشون یوکان سرتره!!
        آمار فروش هم همینو میگه

        موافقم 27
        مخالفم 9
        1. JDM lover

          ۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (886 ديدگاه)

          دقیقا 👍👌

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. پارسا

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      قدرت بیشتر که چی بشه ‌. ۴ لیتر بیشتر میخوره آخرم شتابش کمتر بدتر همه قیمت بیشتر مطمئنم بی ام و چالاک تر هست

      موافقم 15
      مخالفم 16
  3. Sina

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    قطعا ب ام و یه برند معتبرتر چشم گیرتر و دوست داشتنی تره تکنولوژی بیشتر کیفیت بالاتر سواری لذت بخش تر و خلاصه همه‌جوره برتره
    ولی برای من عشق شاسی بلندو طبیعت گردی و مسافرت هیچ‌کدوم از پارامترهای اولیه یک شاسی بلند یعنی بدنه و شاسی جدا قابلیت و تکنولوژی های قوی آفرود و موتور تنفس طبیعی و فضای زیاد رو نداره

    واسه همین برای من x7 و امثالهم با یک سدان هیچ‌فرقی ندارن
    پس من جمس یوکان رو بر میدارم

    موافقم 48
    مخالفم 16
    1. قاطر فروش

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      ادم با ماشین 80 هزار دلاری نمیره تو کوه و بیابون

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. Sina

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (811 ديدگاه)

        داداش توی مسافرتو گردش احتمال هر جاده ای رو باید داشت واسه همین ماشینی باید داشت که دلت قرص باشه
        نگفتم مثل رانگلر روبیکان از صخره بره بالا ولی مطمئنآ یوکان واسه جاده های پر دست انداز و دور افتاده و چاله چوله و جاده های گلی آفرودی گزینه مطمئن تریه

        موافقم 28
        مخالفم 8
  4. قاطر فروش

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    بی ام و بهتره ها ولی این چ ریختیه خدایی

    موافقم 18
    مخالفم 8
  5. GMA

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخابم BMW قبل از فیس لیفت فاجعه آمیز هست

    موافقم 12
    مخالفم 5
  6. ارین صاحب جمعی

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    بی ام و بهتره ولی در داستان چرا دو تیکه زشت نیست بی ام و نیست اوندفعه هم گفتم بی ام و همه مارو به یک مدل طراحی عادت داد و وقتی که یک طرح دیگه میزنه خوب طبیعیه باهاش به مشکل بخوریم ولی از لحاظ اپشن و امکانات و کیفیت ساخت بازم قطعا بیمر

    موافقم 12
    مخالفم 8
  7. ارین صاحب جمعی

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    بعد از لحاظ مهندسی فنی هم بی ام و بهتر نصف جی ام سی حجم داره اون ۶ این ۳ قدرت کمتری داره ولی شتابش بیشتره

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. viper2

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      چه ربطی داره بی ام و وزنش کمتره ‌
      در ضمن شما فقط اختلاف حجمو نبین اختلاف ظریب تراکمم ببین . وگرنه برای جی ام گرفتن بیش از ۵۰۰ اسب از این موتور یه دستگرمیه سادس . بی ام و خیلی خیلی استهلاکش بعد از ۶ سال میره بالا . اینو من از صاحب های بی ام و شنیدم ‌.

      موافقم 11
      مخالفم 17
  8. ارین صاحب جمعی

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    عملا بی ام و هم مصرف کمتر هم آلایندگی کمتر هم قدرت کمتر هم گشتاور کمتر هم حجم کمتر ولی شتاب بیشتر هم ترمز بهتر

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. TML BN

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      شتاب بهتر چون توربو ترمز بهتر چون وزنش کمتره

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. viper2

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      استهلاک بیش از حد

      موافقم 3
      مخالفم 12
  9. TML BN

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    من قطعا یک موتور V8 تنفس طبیعی رو به یک ۳ لیتری توربو ترجیح میدم و کنسول جی ام سی واقعا زیبا تره

    موافقم 18
    مخالفم 10
  10. احمدرضا

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    حاضرم شرط ببندم بیشتر کسایی که به بی ام و رای دادن بخاطر اسم بی ام و هستش
    وگرنه یوکان از همه لحاظ سرتره
    مخصوصن طراحی که واقعا مهمه واسه آدم
    چیه اون چراغا بی ام و
    قبول دارم فنی و هندلینگ بی ام و حرف نداره ولی واقعا زشته

    موافقم 16
    مخالفم 22
    1. Erfan

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      نه واقعا طراحی bmwسر تره مگر اینکه مردونگی بیشتر gmcمنظورتون باشه.
      از لحاظ اندازه هم یه خانواده ۵نفره بیشتر از طول x7به نظرم نیاز ندارن اصلا.
      البته همین x7اگر مشکی متالیک باشه خوراک مافیا گنگ بازیه😂

      موافقم 10
      مخالفم 9
    2. نوید AJ

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      من ک از نزدیک دیدم.. داخل جی ام سی قطعاتی که تو ذوق بزنه و چیپ ب نظر بیاد زیاد ب کار رفته. بعد از 3 سال هم کهنه تر از ب ام و ب نظر میاد.

      موافقم 17
      مخالفم 14
  11. javadhy

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    از نظر تکنولوژی بی ام و سرتره بی شک
    در کل توی خیلی زمینه ها بی ام و بهتره ولی من با اون جلوپنجره بزرگ m3 m4 کنار اومدم و به نظرم قشنگه ولی با چراغ این ماشین اصلا نمیتونم کنار بیام
    Gmc هم یه بار از نزدیک دیدم خیلی ابهت داره و غوله و به نظرم از نزدیک حتی از کادیلاکم خوف تره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  12. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    یوکان عالیه
    و انتخابم
    اما نمیدونم بشدت به بی ام و هم حس دارم
    ولی یوکان

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      X5 رو کش و قوس دادان شده x7 که فقط تو کلاس کراس فول بیان ناهمگونه واقعا جمس از لحاظ طراحی سر تره.

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        مخالفم
        من طراحیشو دوست دارم
        هم جمس هم بی ام و
        هر دو عالین
        بی ام و زبان طراحیش حتی به نظرم باحال تره و به روز تره
        ولی در چیز هایی که تو این کلاس مهمه یوکان سر تره
        شاید اگه از نزدیک ببینم بگم بی ام و یا شایدم همون یوکان🤷‍♂️

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. سپهر

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        اون‌ماشین های ژاپنی هستن که طراحیشون ناهمگونه،ب ام و‌ رو از نزدیک ببین بعد نظر بده

        موافقم 3
        مخالفم 5
  13. R@m!n

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم حضور یوکان اشتباهه و گرون ترین تریمش با تریم تقریبا پایه X7 و بقیه رقابت می کنه که اصلا بازار هدف دو ماشین هم متفاوت می کنه.

    در کل X7 ماشین برتری هست اما یه کلاس بالاتر هست.

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. Amir Machine

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      گرون‌ترین تریم یوکان مدل جدید دنالی اولتیمیت با قیمت 95 هزار دلاریه که تقریباً میشه هم قیمت X7 M50i هشت سیلندر با قیمت 100 هزار دلاری
      یوکان با تریم دنالی اولتیمیت کاملاً وارد قلمروی لوکس‌های واقعی شده و حتی میتونه باعث دردسر اسکالید بشه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        درسته امیر جان اما کشش برندینگ نداره که به اسکلید و بقیه فشار بیاره. اگر تهدیدی برای اسکلید می شد الان جی ام از رو زمین محوش می کرد.

        موافقم 7
        مخالفم 2
  14. F

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اعداد ترمز ها فکر کنم اشتباه باشن، امکان نداره تو 33 متر با این جرم متوقف شن، ماشین های پرفورمنس به زور زیر 35 میاد ، حتماً اشتباهی شده، مطمئن هستم.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  15. mahdi-es17

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    با جلو پنجره بی ام و نمیتونم کنار بیام و اینکه موتوری که روی این ماشین هست استهلاک بالایی داره ولی موتور یوکان با کمی تقویت پرواز میکنه😁

    موافقم 5
    مخالفم 4
  16. پدرام

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه کیفیت ب ام و قطعا بالاتره اما فقط و فقط بخاطر جلو پنجره غیر قابل تحملش ، جی ام سی رو انتخاب می کنم!
    یه سوال دارم از پدال این نقاط قوت و ضعف از خودتون هست یا ترجمه کردید؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. پدرام

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      ببخشید منظورم چراغ ها بود اشتباه نوشتم جلو پنجره !

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. پارسا

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    بی ام و بنده خدا به خاطر جلو پنجره بزرگ مسخره میشه ولی لکسوس و آئودی ۳ برابر این جلو پنجره دارن . حتی همین جمس جلوپنجرش خیلی بزرگ تره . تنها دلیل ایراد گرفتن از جلو پنجره ایکس ۷ عادت نداشتن به طراحی هست و بس

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. پدرام

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      نه تو این مدل بحث جلو پنجره مطرح نیست تقریبا همگی با جلو پنجره X7 کنار اومدیم و همینطور خیلی از طرفداران در سراسر دنیا تو این فیس لیفت X7 چیزی که من باهاش مشکل دارم چراغ های دوتایی بسیار زشت شبیه ماشین های سیتروئن شده و نسخه قبلی خیلی بهتر بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. سپهر

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      به این دلیله که ب ام و محبوب ترین برند لوکس دنیاست و حسوداش زیادن

      موافقم 3
      مخالفم 4
  18. دکتر

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    همیشه گفتم و میگم،تو اس یو وی های فول سایز هیچ کس به پای امریکاییا نمیرسه،چون کارشونه،خبره این سبک هستن،خیلی از دوستانی که ب م و رو انتخاب کردن این دوتا رو از نزدیک ببینن مطمئنم نظرشون و عوض میکنن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. Enayat

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    مقایسه بی ام و ایکس هفت که یک خودرو کراس اور هست با این اس یو وی های «آمریکا پیما» چندان اصولی نیست، این یکی بیشتر شهری و ادای آفرود در میاره ! اون یکی اهل گشت و گذار در دل طبیعت، و از سر ناچاری به شهر ها میاد!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. Mr Naftalin az roghan abad

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اقای دهقان این کابینی که از یوکان گذاشتی ماله پک آلتیمیت هستش که داره تازه وارد بازار میشه :)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. آلمانی باز

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    صد درصد bmw

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا