ایران خودروخودروهای سنگین

ایران خودرو دیزل از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرد

ایران خودرو دیزل از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرد. بخش خودروهای تجاری سبک و به ویژه کامیونت‌ها در کشور ما تا حدی مغفول مانده و اگرچه در سال‌های قبل محصولات قابل‌اعتنایی از برخی شرکت‌ها همچون ایسوزو و هیوندای تولید و عرضه می‌شد اما در سال‌های اخیر حرکتی جدی در این زمینه صورت نگرفته بود. هم‌اکنون اما این موضوع تغییر یافته و ایران خودرو دیزل با حضور مدیران ارشد این گروه صنعتی و برخی مسئولان استان تهران از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرده است.

به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، کامیونت تجاری آترین پلاس این گروه خودروسازی از پیشرانه ۴ سیلندر ۳.۷ لیتری توربو سود می‌برد. این پیشرانه که ساخت شرکت کامینز است قدرت ۱۵۴ اسب بخاری در دور ۲۶۰۰ و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را در دور ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ تولید می‌کند. ایران خودرو دیزل مدعی شده کامیونت تجاری آترین پلاس قدرتمندترین کامیونت کلاس خود محسوب می‌شود. پیشرانه این کامیونت نیز از استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV سود می‌برد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دنده‌ای ساخت کمپانی ZF به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

ایران خودرو دیزل می‌گوید حداکثر وزن ناخالص مجاز آترین پلاس ۶ تن بوده و وزن خالص این کامیونت نیز به ۲۹۰۰ کیلوگرم می‌رسد. به این ترتیب حداکثر ظرفیت باربری محصول جدید ایران خودرو دیزل به حدود ۳۱۰۰ کیلوگرم خواهد رسید. شایان ذکر است طول/عرض/ارتفاع این محصول به ترتیب برابر با ۶۹۰۰/۲۲۰۰/۲۳۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۳۸۲۰ میلی‌متر است.

از جمله تجهیزات کامیونت تجاری آترین پلاس می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، کروز کنترل، چراغ روشنایی در روز، مه شکن، دوربین ۳۶۰ درجه آپشنال، جداکننده آب و روغن از مدار باد به‌صورت خودکار، فیلتر آبگیر مدار سوخت، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی و… اشاره داشت. به گفته سازنده این محصول تجاری، سیستم برقی آترین پلاس از نوع ۲۴ ولت بوده و از دینام ۲۸ ولت ۷۰ آمپر استفاده می‌کند و به همین خاطر نصب دو باتری ۱۲ ولت حداقل ۸۸ آمپرساعت الزامی خواهد بود. تولید انبوه آترین پلاس از آبان سال جاری آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. green

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۱
    1. ehsan.fa

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      حرف نداره 😅😅
      کیفیت کابین از عکس معلومه هم کیفیت رانا نسل اول هست ، من فقط ۹ ماه تونستم رانا رو تحمل کنم جلو آفتاب که میزاشتی داشبوردش بو میداد نزدیکترین تجربه رو میتونید با گذاشتن آفتابه سبز رنگ جدید جلو آفتاب بدست بیارید ، گیربکس دستی که فاجعه دومشون هست یعنی راننده به عنوان یک انسان هیچ ارزشی برای این بی ش ر ف ها نداره ، این خودرو قراره تو شهر و تو کوچه و خیابون های تنگ ایران خدمت بکنه گیربکس دستی بیشتر از فاجعه س ، فقط موتورش که ساخت کامینز هست خوبه.ای کاش این لفظ پلاس هم ممنوع بشه

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۷
      1. Mr Naftalin az roghan abad

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        عرفان درسته اشغالن اما برای کسی که بارجابجا میکنه کیفیت مهم نیست، نیاز نیست براش داخل کامیون چرم ناپا بزارن عزیز.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    2. فورد

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (837 ديدگاه)

      به نظرم وارد کردن این همه کامیونت متفرقه جز اتلاف سرمایه چیز دیگه نداره کاش بجای اینا به دو تا شرکت مطرح قرداد میبستن ایسوزو و فوسو چش بود

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (9004 ديدگاه)

    هر کجای دنیا کلمه پلاس دیدید ، بشتابید !

    در ایران دیدید نوشته پلاس ، فرار کنید که قرارِ جیبتون زده بشه شیک و مجلسی 😂 !

    پِلاس !
    من نمیدونم حالا نمیشه نَگن پلاس !

    اینا که بی‌پلاس با‌پلاس فروشِشون را میکنند ، پس دیگه دردشون چیه !

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۰
    1. بهراد

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      درد اینه باید یه پلاس باشه که بعدا ۱۰ تا اپشن ازش کم کنن به اسم نسخه پایه بکنن تو پاچه مردم.

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  3. JDM lover

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    قیمت؟

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  4. Sina

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (777 ديدگاه)

    آقا
    یه سوال این قیمت گذاری ها چطوریه چرا اینجوره
    سورن پلاس کارخانه ۲۴۲ تومنه بازار ۳۳۶
    دنا معمولی کارخونه ش ۴۰ تومن ارزون تره و۲۰۲ تومنه ولی توی بازار ۴۰۰ تومنه و ۷۰ تا گرونتره
    دنا پلاسم ارزون تر از سورن پلاسه کارخونه ش ۲۳۰ ولی بازارش ۴۵۰

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. AMANTE

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1603 ديدگاه)

      توی ایران چیزی به نام قیمت گذاری درست نداریم.
      بر اساس پر طرفدار بودن قیمت بازار آزاد فرق میکنه.
      مثلا ۲۰۷MC که اوایل اومدن اش توی بازار آزاد تا ۶۵۰ میلیون هم خرید و فروش میشد ولی الان اومده زیر ۶۰۰ میلیون.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
  5. یوسف

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (688 ديدگاه)

    کامینز یک شرکت آمریکاییه، چطور ایران خودرو پیشرانه های کامینز خریده، حالا شاید گیربکس ZF رو بشه یه جوری باور کرد ولی کامینز بعیده. اتاقش هم ایکاش میگفتن از کدوم شرکت معظم چینی به عاریت گرفتن.

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
    1. genius

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      حتی لوگوی چینی مانیتورش هم نکردن با یه برچسب بپوشونن!دیگه شما خودت درک کن این محصول تا چه حد ایرانیه

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱
    2. datsun

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      کامینز دانگ فنگ یا کامینز هند از این دو طریق میتونه zf هم شرکت سرمایه گذاری مشترک با هند و چین داره و تو این دو کشور تولیدات داره.

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۰
  6. هادی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    متور گیربکس خوبه حجمش هم که کمه چرا همین رو دنا نمیندازن ؟ فکر کنم جا شه کمتر از ۴ لیتره حجمش

    موافقم ۰
    مخالفم ۱۷
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دوست من این مدل پیشرانه ها شاتون بلند هستن برای ایجاد گشتاور زیاد تو دور پایین.انجین خیلی بزرگه تو سواری جا نمیشه.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    2. datsun

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      🙂

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  7. genius

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    خاور بنز میزد سال ۱۳۴۰ ماشالله ماشاالله از اثر درایت و مدیریت عالی دوستان بعد از ادغام با ویرانخودرو حالا باید بره التماس فوتون زپرتی رو کنه که خطش تعطیل نشه!درد ناکه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  8. Alan.r

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    فرمون دنا گذاشتن براش😂😂😂

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  9. Mohammad

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کاش میفهمیدیم کی به اینا پلاس یاد داده
    هر چی میشه ی پلاس میزنن تنگش
    دنا پلاس، شاهین پلاس، سورن پلاس، رانا پلاس، پادرا پلاس، TU5 پلاس، XU پلاس و الانم آترین پلاس. بابا بسه دیگه

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  10. Amin.aj

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    والا کامینز که میگه ماله چینه نه ماله آمریکا
    Zf حتما ماله نموته های قدیمیشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  11. Elemento

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به قول دوستمون منم اصلا از کلمه ی پلاس روی جنس ایرانی حس خوبی نمیگیرم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  12. Swedish Arrogant Tiger

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    “کامیونت جدید، قدرتمند ترین”
    حالا نمیدونم بخندم یا گریه کنم!
    فنیش که مال همون الوند یا فوتون سایپا دیزل که در حال حاضر حدود چهار مدل کامیونت ۶،۸،۹،۱۰ تن با همین فنی داریم.
    اتاق‌ هم جکه با تغیرات حداقلی.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  13. علی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تمام کامیونت های منتاژ داخل همه چینی هستندموتور همه کامنز۳۷۶۰سی سی قدرت ۱۵۵اسب بخارالبته خربخاراتاق مثل هم فقط چراغ هاشون باهم فرق داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. F.L.P

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      شما میتونی بهتر از اینا درست کنی ؟؟؟ بفرمایید . خودمون علمش رو نداریم
      فقط هم چین بهمون میده این ماشین ها رو فعلا به خاطر برجام . خب اگه چین دیگه نده ، فقط همون بنز مایلر رو دیگه تولید میکنیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا